|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-01-13, 01:00 | #1 |
Bolagsspel på Topptipset med garanterat värde
Jag kör stora enkelradssystem (har variant för massinlämning av enkelrader) på Topptipset genererade enligt strategi där värde hittas matematiskt.
Satsar ca 10k per omgång (viktar upp mer sannolika rader för 'flat' utdelning). Spelar 2-3 ggr per vecka. Varje andel minst 1k. Ger ungefär 4-5 ggr pengarna vid träff med en hit rate på ca 30%. Skicka PM för mer info. obs att svenska spel erbjuder bolagsspel mellan olika konton, dvs alla har sitt konto och sina insatser/vinster där Senast redigerad av loffe_ den 2013-01-13 klockan 01:11. |
|
2013-01-13, 02:12 | #2 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8330Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
2013-01-13, 08:03 | #3 |
Sharpest
|
Hur gör du för att lämna in 10000 rader när SVS inte stödjer inlämning för egna rader på topptipset? Även om du försöker trimma ned dessa till M system så kommer det bli ett helvetes många system. Knappar du in de manuellt då?
När du säger "Ger ungefär 4-5 ggr pengarna vid träff med en hit rate på ca 30%" Hur många omgångar tillbaka baserar du din hitrate på? |
2013-01-13, 11:30 | #4 |
putte: blir stora swings med 30.000 i insats per vecka, därför vill jag ha in kapital
KP: skickar ett PM till dig med svar på dina frågor |
|
2013-01-13, 11:38 | #5 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Svara gärna här i tråden istället. Vi är fler som är intresserade av svaren. Annars tar jag gärna också emot ett PM.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+1) |
2013-01-13, 11:50 | #6 |
greedy:
ok, inlämningen sker automatiskt via eget dataprogram som smattrar in raderna online, tar dryg timme för datorn att lämna in denna typ av system. använder betfair som sannolikhetsmått och teckenprocenten för att räkna ut uppskattad utdelning för varje komb (blir ca 20% felmarginal uppåt och nedåt) viktar raderna för att få samma ungefär samma utdelning när det går in. matematiskt ROI på 120-150% per omgång med 25-35% sannolikhet att gå in. dessa siffror är baserade på ren matte enligt stycket ovan, upp till var och en om man litar på sannolikheterna fr betfair, jag gör det. |
|
2013-01-13, 12:10 | #7 |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 903Rekarns mix Stats: 22 - 21 - 1 ROI: 150.95% Vinstprocent: 51.16% |
Finner det hela väldigt märkligt.
Om det här systemet funkar skulle du ju snitta minst 10k profit varje vecka? Och eftersom du hävdar att det ger 4-5ggr degen och träffar 30% antar jag att du har testat det här under en längre tid. Skulle det då stämma borde du absolut inte behöva få in kapital? Utan sitta själv och tälja guld? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BjoLin405 (+1) |
2013-01-13, 12:22 | #8 |
Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
Hur många rader kör du? Är inte maxantalet 6 561 st? Sen måste det ju finnas en hel del övervärderade favoritrader à la Barca, Man United etc. som man vill filtrera bort?
2013-01-13, 12:28 | #9 | |
Citat:
Kör högst troligt med ett högre radpris än 1:- raden |
||
2013-01-13, 12:35 | #10 |
Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
Jo men jag tänkte att om du då delar med dig till flera spelare så får du ju själv sämre utdelning. Mer värde till dig själv om du spelar själv och då antagligen för endast 1 kr per rad. Eller tänker jag fel? Alltså, vad finns det för mervärde att släppa in fler spelare och spela för x>1 kr per rad?
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool" Senast redigerad av Juret den 2013-01-13 klockan 12:37. |
2013-01-13, 12:39 | #11 |
rekarn:
som jag skrev ovan så är det inte empiriskt testat utan värdet är matematiskt beräknat, sen får varje person bedöma själv om man tycker att den matten är rätt. ja skulle ge 10k per vecka om det blir enligt beräkningar, dock är det en del varians och jag är inte beredd att gå in med 30k per vecka själv i nuläget, finns dessutom fler spel att ta tag i vid bra utfall eller öka insats till 20k juret: beror på omgången men i snitt kommer 3000 olika rader med med total insats ca 10k. vissa rader betalar man 1 kr för, vissa mer. stämmer att värdet oftast finns på favoritförlust, dock kommer favoriterna med också eftersom det ofta räcker med 1-2 skrällar för värde. raderna med enbart favoriter kommer dock aldrig med. Senast redigerad av loffe_ den 2013-01-13 klockan 12:40. |
|
2013-01-13, 12:41 | #12 |
juret:
problemet med att spela 1 kr på alla rader är att det ofta ger 1000 kr och enstaka gånger 50000. detta ger en väldigt stor varians vilket jag vill bort ifrån. är ingen gambler utan vill ha så jämn kurva som möjligt |
|
2013-01-19, 03:37 | #13 | |
Citat:
Desuutom så om detta funkar och bolaget tjänar 500k+ på ett år, så kommer bolagsmedlemmarna sprida ordet och börja spela på egen hand och då kommer värdet vara bortblåst. Liraren hade alltså två vägar (förutsatt att han har rätt) 1) Håll hemligheten för sig själv, ha det lite tufft i början med variansen, men spela så lågrisk och flerbonga så lite som möjligt, och inom 2 år bör han tjänat 500k-1,5milj 2) Sprid idéen på sharps, starta ett bolag med 10 personer, tjäna 50k första året sen kommer värdet vara borta. |
||
2013-01-19, 12:05 | #14 |
du kanske skulle ta lite mattelektioner:
*hur skulle variansen bli högre med flerbong (som du skrev i pm) på vissa rader o alltid få samma utdelning istället för att variera mellan 1000 och 50000? *du skriver i pm att snittutdelningen ligger på 15000, ett tips, helgardera alla matcher varje omgång å har du ett roi på nästan 200% tror du överskattar både aha-upplevelsen i denna strategi och spridningseffekten via ett sånt här forum. dessutom tror jag att denna strategi är BETYDLIGT mer vanlig på tex stryktipset där man kan lämna in raderna via fil. sen om den verkliga avkastningen blir sämre än den teoretiska pga av att fler kör liknande strategi kan jag inte avgöra utan ett stort sample. att utdelningen för enstaka omgångar diffar mot teoretiska utdelningen (vilket de självklart gör) är inte intressant, det intressanta är hur de ev diffar på lång sikt. Jag har kört många projekt genom åren inom spel, aktier o mkt annat, vissa har gjort succe och körs fortfarande medan andra inte funkat av olika anledningar och lagts ner, vilken katagori detta hamnar i får vi se. Jag gillar att börja saker i mindre skala och låta det växa, därav att jag inte vill gå in med 30000 i veckan på detta, klokt eller idiotiskt vet jag inte men sån e jag. /Snubben |
|
2013-01-19, 19:28 | #15 | |
Citat:
Jag skrev att snittutdelningen NÄR MAN DINGAR ligger på ca 15.000. Kommer iaf att överspela dina rader närmsta tiden så att du får -EV på dina rader. |
||
2013-01-19, 19:38 | #16 | |
Citat:
Edit: jag har ett sånt sample för tusentals prognoser över 2 års tid. Första året hade du kunnat tjäna 500k+ på din strategi, andra året 100k-200k, men nu är det mesta värdet borta och du kommer nog ligga mellan 0-100k närmsta året. Lycka till, jag ska göra allt för att överspela nötraderna så att du gular med ditt bolag. |
||
2013-01-19, 22:25 | #17 |
ok så när man låter utdelningen variera mellan säg 1k och 50k så blir alltså variansen märkligt nog lägre än om man försöker låsa den?! roi blir snäppet sämre ja men hellre låg varians
smart att du ska lägga 50k per topptipsetomgång på ngt med negativt väntevärde diskuterar gärna strategier med folk men kräver en viss nivå av trevlighet så nu får det räcka. hej då |
|
2013-01-20, 14:27 | #18 |
Blir så trött. Egentligen borde du låta hållas men känner min plikt att varna andra som kanske inte är så insatt, du låter väldigt övertygande och det är inget fel på ditt självförtroende, tyvärr är verkligheten en annan.
Du kan omöjligt besegra raken på den här typen av spel, HELT OMÖJLIGT. Ingen spelare har en sådan edge att du kan få tillbaka skatten via skills. INGEN. Du kan möjligen få igen några % men inte 30% som är raken på topptipset. Dessutom spelar du mot dig själv med "flerrader". Hur du än gör så skulle du lyckas bättre att spela själv, minska ramen och ta alla "flerrader" själv. Lägg upp ett spread i ett år, så får vi se om andra tycker det är värt att gå med när din ROI ligger på 65-75% |
|
2013-01-20, 17:54 | #19 |
Varför skulle det vara omöjligt? Motivering tack.
Att man spelar mot sig själv är i stort sett fel. Tar man 50k av priskakan när man sätter systemet så är det ca 2-3% av prispotten, mao drar man ner utdelningen med 2-3% |
|
2013-01-20, 18:46 | #20 |
i hate bunnies
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188mackapär ver.0.8.1 Stats: 2879 - 3456 - 618 ROI: 100.19% Vinstprocent: 45.45% |
Jag var skeptisk först också men när jag räkna ut oddsen på alla rader från mackapär% och jämförde mot beräknad utdelneing så var det lätt ett par tusen rader med ev+ faktiskt.
De är väl helt enkelt några matcher som är vädlgt mycke överspelade och knappt några som kör enkelrader och fiskar bort dessa då de inte går att lämna in raderna i text-fil.
active: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. old: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. | To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
|
2013-01-20, 19:09 | #21 |
Är intresserad har dock inte dessa pengar att "testa" med, du kan inte ge oss 2-3 veckors rader för att visa vad det går för? Du kan ju lägga upp dem på nätet utan att avslöja villkor m.m?
|
|
2013-01-20, 19:12 | #22 |
Sharpest
|
Precis som boored säger så är det några tusen rader med potentiellt EV+. Rätt sjukt då det är enbart 6561 möjliga kombinationer. Problemet är bara att det tar så lång tid att lämna in dessa rader att värdet kan försvinna under tiden då mycket omsättning kommer in på slutet. Samt så går det inte att beräkna eventuell odds/utdelning med säkerhet (vilket är A och O då det är den man jämför mot för att skilja EV + mot -) som med bomben. Där kan du få ut en lista på korrekt odds. Hade samma gått med topptipset hade de varit annat.
|
2013-01-28, 17:32 | #23 |
Banned
|
Systemtaktiken skulle rent teoretiskt kunna fungera men eftersom den vinnande enkelraden oftast kommer vara överspelad jämfört med insatsfördelningsprocenten är det tveksamt om det finns så mycket övervärde.
Ett förslag är att du "torrkör" systemet under några månader: generera ett system färdigt för inlämning ca en timme innan spelstopp och bokför sedan alla resultat. Det mest intressanta i sammahanget är egentligen ditt program för automatisk inlämning. I vilken miljö är det utvecklat och är det ordenligt testat? Finns det inte även någon kommersiell programvara med automatisk inlämning av topptipsenkelrader? |
2013-01-28, 18:51 | #24 | |
Citat:
Att skriva kod som lämnar in enkelrader eller flera små delsystem automatiskt är ingen större vetenskap. Håller inte med om att detta är mest intressant, utan svårigheten är att spela raderna med EV+. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10) |
||
2013-01-28, 19:18 | #25 |
Intressant att det går att hitta så pass många rader med EV+. Men jag undrar vad EG'n är på sådana rader/system system? Med tanke på alla överstreckade favoriter som förekommer, men som även oftast vinner.
|
|
2013-01-29, 00:49 | #26 | |
Banned
|
Citat:
Ett exempel: En omgång har en omsättning på 2000000. Alla 8 matcher har en insatsfördelning på 30% för bortaseger. De flesta bortalag har en större sannolikhet att vinna än 30%. Vid en omgång med bara 2:or borde antalet vinnande enkelrader då bli 2000000*0,3^8=131st men kommer oftast vara fler pga skicklighetsfaktorn. För en erfaren windowsprogrammerare är det nog inga större problem att fixa ett program som simulerar de muspositioneringar och musklick som krävs men att ta fram koden som filtrerar fram +EV-raderna går nog snabbare om man känner till grundprincipen. Jag har redan utvecklat ett program för Stryktipset som snabbt skulle kunna anpassas för Topptipset Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sportstrader_swe (+5) |
|
|