|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-02-26, 11:14 | #1 |
27/2 Kl 19:00 Frankrike Ligue 1 (Lorient - Sochaux)
Match: Lorient - Sochaux
Spel: Sochaux Insats: 3u Odds: 4.5 Bookie: Bwin (http://www.oddsfinder.com/football/f...-v-fc-sochaux/ ) Motivering: Liga 10:an Lorient tar emot Sochaux som finns på en 15:e plats i tabellen. Lorient har inte speciellt bra form, med 1 poäng på de 2 senaste hemma matcherna och endast 2 segrar på de 6 senaste, de 2 segrarna var på bortaplan dessutom. Sochaux har faktiskt ett ännu värre facit, med endast 1 seger på de 6 senaste, men 3 av dessa har blivit oavgjorda. Hemma statistik för Lorient: på 12 matcher har man 5 vinster, 5 oavgjorda och 2 förluster. Man har gjort 24 mål och släppt in 15. Borta statistik för Sochaux: På 11 matcher har man vunnit 2, spelat 4 oavgjorda och 5 förluster. Man har gjort 5 mål och släppt in 10. I ligan skiljer det endast 4 poäng mellan dessa 2 lag och de senaste 2 mötena mellan lagen har Sochaux vunnit. Man vann med 1-0 hemma och 2-1 borta. Skadeläget hos Lorient ser inte speciellt bra ut och här är en stor del i mitt val av Sochaux. Man kommer att sakna Vahirua och Gamerio, tillsammans har anfallarna gjort 18 av Lorients mål denna säsong! Man kommer även sakna backarna Sosa som gjort 3 mål och även Morel som gjort 4mål denna säsong. Så totalt 25 av lagets 37mål kommer missa matchen! Sochaux har inte vunnit på sina 4 senaste matcher och kommer göra allt för att bryta den sviten på lördag. Skillnaden mellan dessa lag är inte så stor som oddset visar och med Lorients skadeläge på spelarna ovan så är 4.50 ett odds man måste ta. Speciellt då Sochaux visat att man kan göra mål på Lorient trots att man är väldigt dåliga på att göra mål på bortaplan. Så med ett försvagat försvar och båda toppanfallarna borta kommer det skapa fler lägen för Sohaux som tar detta i 2:a halvlek Som jag ser det finns det några andra spelalternativ för den som vill. Oddset på under 2.5 tycker jag inte är spelvärt DNB @ 3ggr pengarna Halftime/fulltime - X/2 @ 8.50 Kommer även lägga 1u på X/2 Lycka till om någon följer
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av erixon den 2010-02-26 klockan 11:22. |
|
2010-02-26, 11:46 | #2 |
Har kollat på den här jag med. det som oroar mig är att Sochaux har ett nytt mittbackspar då det ordinarie är avstängt: Damien Perquis (23/3) och Jacques Faty (23/1). Båda har alltså spelat alla matcher utom en. Ska lura lite på det under dagen.
|
|
|