![]() |
Championship 6/11
Har letat fram några spel i dagens championship
Hull-Wolves blgm Nothingham-Middlesbrough blgm Watford-Milwall blgm/ö2.5 mål Bolton-Leicester blgm/ö2.5 mål Crystal palace-ipswich Crystal p ö1.5 mål Tankar om dessa spel? |
Citat:
lottar fram lite gränsvärden från mackapären på dom :) Hull-Wolves blgm: 58.7% gräns: 1.70 Nothingham-Middlesbrough blgm: 57.6% gräns: 1.74 Watford-Milwall blgm: 64.6% gräns: 1.55 / ö2.5 mål: 61.6% gräns: 1.62 Bolton-Leicester blgm: 53.5% gräns: 1.87 / ö2.5 mål: 48.7% gräns: 2.05 Crystal palace-ipswich Crystal P ö1.5 mål: 53.3% gräns: 1.88 övriga: 1 X 2 | o2.5 u2.5 (mål väntevärde) Spoiler:
|
va?:)
|
vadå gräns?
|
jag fattar inget? vadå gräns?
|
Citat:
(...förutsatt att mackapären lottat ut korrekta gränsvärden i ovanstående fall, men det är en annan femma :) ) Alla har väl ett gränsvärde? Hur man kommer fram till det är olika. Tex hur långt ner anser du tex Crystal P ö1.5 mål är spelbart? 1.10? 1.40? 1.80? 2.10? Nånstans måste ju din smärtgräns gå när du lägger ner spelet? Om man nu inte förstås kör anyprice så :D |
ja då är jag med:) hur räknar du ut gränsvärdet?
|
Citat:
|
jaha, nått program som räknar ut det eller gör han det manuellt? kan man räkna ut gränsvärde på nått annat sätt också eller?
|
Citat:
finns väl massor att läsa, tex där att börja med: http://www.soccermetrics.net/paper-d...-poisson-study edit: Poängen var mer angående gränsvärde: även fast man går på magkänsla måste man ju ha nån sorts uppfattning hur långt ner man spelar ett odds? Iaf ett hum om ett gränsvärde? Hur bra magen sedan är visar endast en tillräckligt lång uppföljning av resultaten. Utan nåt gränsvärde slutar de på ROI = bolagens snitt payout iom man spelar helt random. |
har singlat crystal p ö1.5 till 1.83 och ö 2.5 i bolton-leicester till 1.80 och en dubbel med ö2.5 i watford-milwall och blgm i nothinham-middlesbrough till 2.93, vad säger mackapären om de spelen? bra eller dåliga`?;)
|
Citat:
1.83 < 1.88, mackapären gillar inte, osv.... Kanske jag ska ta fram en lista över vilka bolag som går över gränsen vid vissa tidpunkter också? Om du ger dina bookies så kan jag tom skräddarsy den åt dig. :lol: |
Jag har bet365 som jag spelar på:)
|
Haha tänkte inte på att det stod där uppe;)
|
gud vilken onödig tråd detta blev.
PM funktionen går oxå bra selan? Kan vi inte få gå in på denna tråden och läsa om lite information eller annat viktigt inför matcherna istället? Cooomon |