Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-02, 10:33   #1

grejmos avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 364
Standard

Fotboll 2/11

Kikade på Brighton - Leeds och blev nästan chockad över det höga oddset på Leeds. Raka 2an kan man hitta för 4.16 (Pinnacle).

Leeds har inte förlorat på bortaplan mot Brighton sedan 2006.
Inget av lagen har speciellt stora skadeproblem.
Brighton får tillbaka Orlandi från start mest troligt.
Leeds "vilade" 4 spelare i 3-0 segern mot Southampton som nu förmodligen är tillbaka i laget vad jag förstår.

Någon som vet mer om varför oddset kan tänkas vara så högt?

Annars känns väl hemmastarka Eintracht Frankfurt mot jumbon Greuther Furth som ett spelalternativ idag..

Vad spelar ni på idag?
Gammal 2012-11-02, 13:03   #2

Krille25s avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3088

Krilles Fotbolls Bok
Stats: 101 - 131 - 16
ROI: 114.70%
Vinstprocent: 43.53%

Standard

cham nior-monaco 2a mycket bra spel,högt odds på ett bra monaco som är ligaledare!
Krille25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 15:14   #3

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 273
Standard

Så Monaco är ett bra spel för att de är ligaledare?????????
Bolognese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 15:46   #4

hardballss avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bolognese Visa inlägg
Så Monaco är ett bra spel för att de är ligaledare?????????
Han hade ungefär samma argument när han körde tungt -2.5ah på Malmö mot Örebro.

Tror det blir kryss i denna.
Gammal 2012-11-02, 16:17   #5

Krille25s avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 3088

Krilles Fotbolls Bok
Stats: 101 - 131 - 16
ROI: 114.70%
Vinstprocent: 43.53%

Standard

Niort saknar Durandmf,Courtotdf ,BacheilerDf ,Delecroix första målvakten och Lahayedf,monaco är starka på bortaplan med 2 förluster och 8 vinster på dom 10 senaste
Krille25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 16:19   #6

grejmos avatar

Standard

Jag har också 2a på Monaco. Men inte bara för att dom är ligaledare.

Senast lagen möttes i Niort vann Monaco med 1-2. Detta var i slutet på Augusti. I Ligacupen.

Monaco har bara förlorat en bortamatch denna säsongen. Och det mot hemmastarka Le Havre.
Man har enligt mig Ligue 2s klart bästa trupp och saknar väl egentligen bara Marrester, Dumont i truppen idag.

Niort vet jag inte speciellt mycket om för att vara ärlig. Verkar dock som att dom saknar två mindre viktiga spelare i truppen: Lahaye och Juan.
Har spelat målsnåla matcher hemma (förutom mot Dijon) och är faktiskt obesegrade hittills på hemmaplan (4 kryss, 2 segrar) den här säsongen.

Monaco åkte på däng senast i cupen mot formstarka Ligue 1-laget Troyes med 1-2 och är nog dessutom revanschsugna nu.

Tycker 2.30 som jag fick är ett klart överodds på Monaco.
Gammal 2012-11-02, 17:20   #7

Standard

Niort kryssat 6 av 11 matcher i ligan. De är även obesegrade hemma och Monaco har usel form. Värdet är helt klart på 1an o Xet. Luktar X imo
Gammal 2012-11-02, 17:31   #8

Standard

Bet365 har 2.37 på Monaco nu. Dags för grejmo att trycka in lite mer pengar på 2an med tanke på "överöveroddset"(?)
Gammal 2012-11-02, 17:37   #9

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5947
Standard

Följande två singlar spelas i polska Ekstraklasa:

Arkadiusz Milik gör mål för Górnik Zabrze 2.60@Expekt
Préjuce Nakoulma gör mål för Górnik Zabrze 2.90@Expekt

Topplaget, ligatrean, Górnik Zabrze (9 4 5 0 15-7 17) möter på hemmaplan nästjumbon (15:e) tillika krislaget GKS Belchatów (9 1 1 7 6-17 4). Górnik Zabrze spelade i måndags 0-0 borta mot Ruch Chorzow (12:a). Matchen spelades i riktigt busväder och på en dålig plan vilket till viss del kan förklara varför det inte blev några mål. Närmast seger låg ändå Górnik Zabrze då Arkadiusz Milik hade ett jätteläge att avgöra men istället valde att passa framför att avgöra själv. På hemmaplan (3 2 1 0 8-3 7) har det så här långt blivit två vinster och en oavgjord och laget har inte förlorat på hemmaplan sedan december 2011. Hemmalaget saknar endast två spelare som hittills inte spelat en enda match den här säsongen.

GKS Belchatów (15:e) är ett lag i kris och då inte enbart för att man senast förlorade med hela 0-5 hemma mot ligatvåan Polonia Warszawa (9 5 2 2 20-10 17). Faktum är att klubben har dålig ekonomi, dålig stämning och en äldre coach som ibland liknas vid en dinosaurie (iallafall när det gäller spelfilosofi). Ett par av de mer rutinerade och högst avlönade spelarna, en av dem tror jag är viktige mittfältaren Buzala (7/2 ligamål), har sänts ner till reservlaget på grund av någon typ av osämja. Sedan tidigare saknas ett halvt dussin spelare. De två senaste på frånvarolistan är rutinerade försvararen Lasic (7/0) och ordinarie mittfältaren Kosowski (9/0). Vidare finns det frågetecken kring försvararna Wilusz (3/0), Szmatiuk (7/1 ligamål) och Basta (5/0).

Jag har som sagt valt att spela på Arkadiusz Milik (9/6 ligamål) och Préjuce Nakoulma (9/4 ligamål) som målgörare och jag tycker det finns goda skäl för det med tanke på de två spelarnas form. Samtidigt får man ha i åtanke att kvällens motståndare har problem med både form och truppstatus. 18-årige anfallaren, supertalangen och nyblivne landslagsmannen Arkadiusz Milik är ett het namn bland flera toppklubbar i England och Tyskland. Han borde som sagt ha gjort ytterligare ett mål senast men valde då att vara osjälvisk. Före den senaste matchen har han dock nätat i tre raka, fyra stycken, ligamatcher. 25-årige anfallskollegan Préjuce Nakoulma är också het med mål i tre raka, fyra stycken, ligamatcher före den mållösa matchen senast.

Oddsen hos Expekt är mig veterligen de högsta som marknaden har att erbjuda. Unibet har 1.95 på Milik som målgörare och 2.45 på Nakoulma som målgörare vilket är avsevärt lägre.

Singlarna spelas med medelinsatser. Spelstopp 18.00.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ttsuper (+2), grejmo (+2)

Senast redigerad av soulman den 2012-11-02 klockan 17:58.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 18:39   #10

grejmos avatar

Standard

Citat:
Niort kryssat 6 av 11 matcher i ligan. De är även obesegrade hemma och Monaco har usel form. Värdet är helt klart på 1an o Xet. Luktar X imo
Ja, du verkar ju inte riktigt ha läst vad jag skrev?

Kör hårt på 1an eller Xet du. Jag anser att värdet ligger på 2an och spelar därefter.
Lycka till
Gammal 2012-11-02, 18:53   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grejmo Visa inlägg
Ja, du verkar ju inte riktigt ha läst vad jag skrev?

Kör hårt på 1an eller Xet du. Jag anser att värdet ligger på 2an och spelar därefter.
Lycka till
Jo, läste att du ansåg 2,30 vara överodds och då bör du väl trycka in en massa extra pengar när Monaco är uppe i 2,50 eller hur????????
Gammal 2012-11-02, 19:00   #12

grejmos avatar

Standard

Citat:
Jo, läste att du ansåg 2,30 vara överodds och då bör du väl trycka in en massa extra pengar när Monaco är uppe i 2,50 eller hur????????
Oroa dig inte för mig du.
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 19:57   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grejmo Visa inlägg
Oroa dig inte för mig du.
Oroar mig för att sådana som dig och Krille figurerar på sharps.se. Har inget mer att tillägga så jag avslutar med att lyckönska dig Hoppas 2.30 överoddset sitter nu då..
Gammal 2012-11-02, 21:22   #14
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
1.01. Riktlinjer för "Dagens"-diskussionstrådar

Det som utmärker en "Dagens"-diskussionstråd är en tråd som användare kan skapa dagligen. Rubriken på dessa skall vara "[Datum dd/mm] - Dagens [kategori]". Exempelvis "24/7 Dagens fotboll" eller "25/11 nattens NHL"
Den som startar en "Dagens"-diskussionstråd skall om möjligt bifoga matchprogram. Detta gör ni genom att bocka för alternativet "Infoga spelschema" som finns bredvid knappen "Skicka ämne". Då infogas spelschemat i tråden där det går att se vilka matcher som kommer att spelas detta datum. Ni kan även välja att som påminnelse till användarna infoga riktlinjer för tråden. Då införs detta avsnitt om riktlinjer i tråden.

Kvalitet framför kvantitet gäller i diskussionstrådarna där vi strävar efter att hålla nivån hög. Därför modereras denna del lite hårdare än övrigt.

Det är inte tillåtet att posta spel utan motivering i de dagliga diskussionstrådarna. Använd spreadsheetet för att bokföra/visa spel utan motivering.
Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match.
Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag.
Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet.
Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$.
Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd.
Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det.

Användaren Gimmi får en varning pga sin låga nivå på inläggen. Inlägg raderade /MOD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1), Jensw (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-02, 22:36   #15

grejmos avatar

Standard

Citat:
Oroar mig för att sådana som dig och Krille figurerar på sharps.se. Har inget mer att tillägga så jag avslutar med att lyckönska dig Hoppas 2.30 överoddset sitter nu då..
Men shit. Vad är ditt problem? Någon tycker att man hittar spelvärde på något och du ska hetsa? Låt folk tycka annorlunda?

td