Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-22, 08:53   #76
BHF

BHFs avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2030
Standard

Nu skall jag blanda mig i allt detta, trots att jag har sagt att INTE blanda mig i.
Alltså vi är för små att få info om alla riktiga läggmatcher, ”hur transaktionerna görs och hur de mörkas”, vilka är inblandade i allt detta och hur gör man?
Misstänka läggmatcher finns nästan varje dag, men är de verkligen läggmatcher?
Jag har ett par kompisar som jobbar i olika bookie nere i Balkan som ibland får för stora summor på olika matchspel (ofta sona matchspel går in), men det är inte säkert att de är läggmatch direkt, inte alla i alla fall. En kompis till mig jobbar i en oregistrerat bookie i Slovenien där det satsats bara stora summor och han hade ibland bra spel men nu är det tystnadsplikt för han.
Det är lätt att komma överrens bland två lag att spela HT/FT 2/1, förlora säkert vinst, eller något åt detta håll, informera spelare för att få betalt istället för att få lön (det är ganska känd nere i Syd Europa).
Läggmatcher finns/fanns i Syd Europa, Tyskland, Frankrike … så är det klart att läggmatcher finns även i Norden (OBS; jag säger INTE att Halmstad match var läggmatch).
Det handlar mycket om pengar tvätt också och skulle inte förvåna mig att till och med regering i visa länder är inblandad, men som sagt vi är för små och vi kan bara misstänka.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:32   #77

joemags avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Genoa - Roma, var inte det en triangel?

Angående läggmatcher är det klart det finns men jag tror bestämt att Halmstad inte la sig. Ju högre upp desto mer minskar läggmatcherna, inte som någon jävla y=kx+m-funktion utan snarare lite mer som en exponentialfunktion.

Just my few cents.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:35   #78

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2), Jinx (+1)
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:11   #79

Jurets avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Jag tror att det är lite som statistikfolk, det som inte stämmer överens med deras modell kallas "slump" eller "noise".
Alla utfall är slumpmässiga utifrån en given sannolikhet. Utan slump skulle ingen statistisk modell behövas.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:15   #80

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Alla utfall är slumpmässiga utifrån en given sannolikhet. Utan slump skulle ingen statistisk modell behövas.
Det är förstås helt korrekt.

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:16   #81

Grobarbns avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 3392

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Jag är glad att "vi" har livlig fantasi och tycker synd om dom som lever ett fantasilös liv. Läs dom trådar som "saknar" fantasi och glöm Spanska trianglar tråden och oss med "livlig fantasi". Om det är någon som tvingar dig att läsa tråden och bli irriterad - "vi med livlig fantasi" hittar på någonting roligt och löser problemet åt dig.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-22 klockan 11:25.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:24   #82

Sharp$: 4136

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Bara för att det är högre upp i seriesystemet så behöver det inte vara mindre "risk" för en läggmatch.

http://www.svt.se/sport/fotboll/norg...ch-i-em-kvalet

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15090944.ab
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:34   #83

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

Jag är helt övertygad om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-22 klockan 11:50.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:42   #84

Analyss avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Är du säker på det? Nu har det ju framkommit tankar om att även Reinfeldt är en del av det här...

För att vara lite serious för en stund så tror jag inte att regelrätta läggmatcher är vanligt förekommande i någon lagsport.

Ta fotboll t ex, det är 22 spelare på plan, avbytare, ledare, styrelser och sekreterare som alla måste vara med på detta. Det är väldigt osannolikt att INGEN spelare eller tidigare anställd yppat ett ord om detta.

För att inte ens nämna hur det skulle gå till rent ekonomiskt.

Däremot tror jag att det är hyfsat vanligt förekommande att enskilda spelare säljer sig.

Det är ju inte jätte svårt att tänka sig att exempelvis en YB i säg Syrianska säljer sig för ett par tio tusen och lägger ut en extra hörna.

Med dagens livespelande vore det ju knappast komplicerat att iscensätta.

Eller som en del bandydomare erkänt att de ibland spelar "mindre summor" på de matcher de dömer.

Småpotatis, polare som går ihop eller en fattig back som får 20 lakan extra en månad kan jag tro på. Att lag skulle sälja poäng till varandra, regeringar tvätta pengar och liknande - det tror jag inte.

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
BlackCobra (+10)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:52   #85

Sharp$: 997
Standard

Klart det förekommer läggmatcher även i det svenska systemet. Tänk bara på det som Expressen skrev om för en massa år sedan där Bo Strömstedt ställdes inför rätta. Ingen rök utan eld! Ta er tid att lyssna på den dokumentären på p3-dokumentär. Den är riktigt bra!
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:52   #86

Sharp$: 752

Henkes betting
Stats: 71 - 111 - 15
ROI: 110.16%
Vinstprocent: 39.01%

Standard

Citat:

Det kan ju förekomma läggmatcher även om det inte sker systematiskt hela tiden.

Att folk skulle blåsa i visselpipan direkt tror jag inte. De som avslöjar ska ju i så fall sätta dit sina lagkamrater. Grupptryck är ett inslag i detta plus att det inte krävs att samtliga är med.

Att man som spelare skulle tjäna mer på att "sälja scoopet" tror jag är helt fel. Tidningar i Sverige lär ju inte betala några större summor för en sån nyhet. Måste ju vara svårt att få fram ordentliga bevis som lagkamrat. Jämför detta med att spela en högoddsare till maxinsats på en bettingsida.

Självklart sker inte detta hela tiden varje dag men särskilt i lägre divisioner är det nog långt ifrån så ovanligt som du verkar tro.
HenkeJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:59   #87

Grobarbns avatar

Sharp$: 3392

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jag är helt övertyga om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.
Alla vi har egna uppfattningar och det är normalt, men jag ska aldrig sega till någon att han/hon snackar skit bara att jag har en annan syn på saken, livet, världen etc. Ta det lugnt grabben. För mig det är onormalt att Halmstad släpper tre mål på fyra minuter(självmål,straff och balkanboys avgörande mål) och accepterar att det är helt normalt för dig. Så enkel är det.
Ha en bra dag och jag väntar på bra handbolls tips från dig!
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 12:00   #88
BHF

BHFs avatar

Sharp$: 2030
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=B2ghRmUz2_o

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 12:24   #89

AndreasB1897s avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 3907
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Klart det förekommer läggmatcher även i det svenska systemet. Tänk bara på det som Expressen skrev om för en massa år sedan där Bo Strömstedt ställdes inför rätta. Ingen rök utan eld! Ta er tid att lyssna på den dokumentären på p3-dokumentär. Den är riktigt bra!
Länka gärna den dokumentären!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 12:36   #90

Sharp$: 997
Standard

Här kommer den!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519
AndreasB1897 (+10)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara