Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-24, 04:59   #1

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 140

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bundesliga | 10-02-28 | Hannover - Wolfsburg

10-02-28 | Hannover - Wolfsburg

Spel: Ö1.5 Wolfsburg
Odds: 1.80 (Betsafe)
Insats: 8
Spelstopp: 15:30
Resultat: Pending

Det är inte riktigt min stil att spela spel så här tidigt men i detta fall kan jag inte låta bli då jag inte tror det här oddset kommer finnas kvar då helgen börjar närma sig.

Vi kan börja med (16) Hannover. De blöder. Allt, precis allt, har gått fel denna säsong där den tragiska bortgången av den landslagsmeriterade tyske målvakten Enke är "kronan på verket" (vet inte om det är moraliskt korrekt att skriva det på detta vis men jag hoppas ingen tar illa upp). Laget har varit en enda lång sjukstuga och man har haft fjorton spelare från a-lagstruppen skadade samtidigt. Till söndagens match så finns det förhoppningar om att DF Haggui (19/1) och MF Bruggink (17/1) åter kan kallas till match då de återgått till träning med laget.

Lagets form är ingen rolig läsning då man har spelat 0-0-6 4-18 (senaste) och på hemmaplan 0-1-4 3-14 (anmärkningsvärt är att den oavgjorda matchen kom mot serieledarna Leverkusen och slutade 0-0).

* Hannover är det lag som släpper in flest mål i ligan, 45 stycken
* Hannover har släppt in "två mål eller mer" i tretton av 23 matcher (56.5%)
* På hemmaplan har man släppt in "två mål eller mer" i sju av tolv matcher (58.3%)
* På de senaste fyra matcherna har Hannover släppt in fjorton mål (3.5 mål/match)

(12) Wolfsburg då? Nej, de regerande mästarna har inte alls imponerat och återfinns på den undre halvan av tabellen. Offensiven har även denna säsong levererat men defensivt så är det underkänt. Wolfsburg har släppt in flest mål av alla lag tillsammans med just Hannover.

Vi tittar på det offensiva istället.

* Man har en trident i mittfältsstratetegen och playmakern Misimovic (6 mål) och anfallsduon Grafite (8 mål) och Dzeko (10 mål).
* Laget har producerat totalt 40 mål denna säsong.
* I femton av 23 matcher har laget lyckats göra "två mål eller mer" (65.2%)
* På bortaplan har laget gjort "två mål eller mer" i fem av elva matcher (45.5%)

Formmässigt så har Wolfsburg 1-1-4 8-13 (senaste sex) och på bortaplan 0-3-2 7-10. Det bör tilläggas att de fyra senaste matcherna (totalt) har Wolfsburg ställts mot HSV, Bayern München, Leverkusen och Schalke. Inte det enklaste av motstånd och senast mot Schalke så vann man med 2-1.

Inbördesmöten är plusstatistik för Wolfsburg (7-2-1 26-14) och mötena lagen emellan brukar som synes vara målrika historier. I endast två av dessa tio möten har Wolfsburg misslyckats med att göra fler än ett mål.

Nu har Wolfsburg en hemmamatch i Europa League mot Villareal på torsdag men jag väljer att ta ett spel iallafall med tanke på det fina oddset. Skulle nog vilja påstå att Wolfsburg gör "två mål eller mer" i mer än 60% av matcherna men är lite restriktiv med tanke på osäkerheten runt vilka laguppställningar som finns på planen på söndag.

Jag tror att Wolfsburgs offensiv kommer att producera minst två mål på söndag mot Bundesligas sämsta defensiv och kommer spela ganska hårt.

Senast redigerad av _mowgli_ den 2010-02-24 klockan 05:14.
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-24, 22:23   #2

Sighurts avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Bra spel, men tror jag väntar tills efter matchen imorgon innan jag spelar på denna. Förhoppningsvis sjunker inte oddset tills dess
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td