Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-22, 07:11   #1

Portugisens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

25/2 19:00 Shakhtar Donetsk - Fulham, Europa League

Shakhtar Donetsk - Fulham, Europa League
Spel: Shakhtar Donetsk Asian Handicap -1 (Vinst med minst 2 mål för hemmalaget, vid vinst med uddamålet insatsen åter)
Odds: 1.98 hos Bet365
Insats: 733:- (5%)
Datum: 25 feb 2010
Spelstopp: 19:00

Fulham-spel verkar inte vara fondens melodi, men efter att ha rannsakat spelen som förlorats känns det som att sluta spela på ett lag som sviker är raka motsatsen till att utveckla sitt spelande. Istället försöker jag rensa bort alla tidigare känslor kring mötet och vidhåller att detta är ett spel som skulle spelats oavsett tidigare spel på något av lagen. Att jag dessutom blev ivrig att fade:a Fulham och totalt underskattade Craven Cottage får jag ta med mig.

Så: Fulhams returmöte i Donetsk är givetvis ingen lätt match. Vinst för hemmalaget ligger runt 1.50, vilket jag tycker är möjligen spelbart, men nästan dubbla pengarna är ett bättre spel.

Vi som tittade på matchen i England såg ett Shakhtar som totalt dominerade första halvlek, men spelade lite lojt vid avslut. Vid vissa lägen var man vid straffpunkten och spelade ändå bollen. Kanske tecken på ett smårostigt anfall som inte spelat (riktig) match sedan i december. Att Ukrainarnas spelfilosofi mot Fulham går ut på att hålla boll gick det heller inte att ta fel på, något de gjorde riktigt fint, och som kommer att betala sig i längden.

I returen räcker det med att de regerande mästarna vinner med 1-0 för avancemang till nästa omgång. Jag ser 1-0 som ett föga troligt resultat pga följande matchbilder:

Om Fulham går för mål direkt, och spelar offensivt kommer hemmastadion, klass och motivation ta ut sin rätt, och det kommer kosta dem mot offensivt skickliga och snabba brasilianare i Donetsk-anfallet. Målet i London var ett fint exempel på det.

Fulham är oförmögna att täppa igen defensivt och spela för kryss mot ett lag som detta. Till slut får de in 1-0, vilket gör att Fulham måste gå för mål. I detta läge anser jag hemmalaget ha mycket stor fördel, då de både kan spela tajt försvar och ta vara på kontringslägen som Fulham bjuder på.

Shakhtar går på för full maskin. Fulham vet inte vad som hände, och klassen tog ut sin rätt. Står det 2-0 vid paus tror jag fler mål är att komma mot ett frustrerat och sargat Fulham.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 09:48   #2
JLO

JLOs avatar

Sharp$: 1578
Standard

nu tar vi revanch!!!! ryggar dig på detta..
Gammal 2010-02-22, 10:56   #3
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Kommer inte lira rak seger, men kanske en liten slant på hcp. Rätt nöjd med spelet på att shaktar avacerar till 2.20. Som att spela rak 1 eller tom ML om det blir 2-1 och avgörande efter ordinarie tid.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 11:58   #4

Portugisens avatar

Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

@ RobinD - Som jag sa innan - sjukt bra spel. Tycker dock detta har klart värde också. Lycka till!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 12:00   #5
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
@ RobinD - Som jag sa innan - sjukt bra spel. Tycker dock detta har klart värde också. Lycka till!
jaja, helt klart spelvärt detta! Men om jag spelar detta så lägger jag fler ägg i samma korg och jag har inte bestämt mig för om det är värt det eller inte. Spricker man så blir det så tungt!
Gammal 2010-02-22, 12:35   #6

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 140

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

att inte spela spel där man har EV+ är en dålig strategi när det gäller gambling.
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 12:43   #7
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _mowgli_ Visa inlägg
att inte spela spel där man har EV+ är en dålig strategi när det gäller gambling.
Tveksamt att det stämmer utan undantag, har redan ett spel på matchen med rejält med överodds. Spelar jag detta sänker jag snittoddset samtidigt som jag ökar risken.
Gammal 2010-02-22, 12:47   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
jaja, helt klart spelvärt detta!
Om du anser att ett spel är "helt klart spelvärt" så varför skulle du stå över?

Jag anser inte att du ökar risken. Du minimerar dina vinster genom att stå över "helt klart spelvärda"-spel.
Gammal 2010-02-22, 13:03   #9
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Det säger sig självt att jag ökar risken, jag har bättre odds på seger än på uddamålsseger.

Spelvärde finns ja, men i förhållande till vad jag redan har spelat så har jag mer värde i mitt spel.
Gammal 2010-02-22, 13:24   #10

Standard

jag ser det som att det är två helt fristående spel. du har jättebra utgångsläge för ditt första spel. men du ökar inte risken på det spelet för att du lägger ett till spel.

om du har sane BR-management så blir det inte heller att "lägga alla ägg i samma korg" eftersom det i sammanhanget borde vara en så liten del av totalen.

det här är alltså ett nytt scenario till match 2 och rent spelteoretiskt tycker jag att de två spelen inte hänger samman. har du nu EV+ på att spela detta andra spel varför ska du inte göra det.

just my point of view.
Gammal 2010-02-22, 13:32   #11

Betongbarns avatar

Sharp$: -1
Standard

Citat:
jag ser det som att det är två helt fristående spel. du har jättebra utgångsläge för ditt första spel. men du ökar inte risken på det spelet för att du lägger ett till spel.

om du har sane BR-management så blir det inte heller att "lägga alla ägg i samma korg" eftersom det i sammanhanget borde vara en så liten del av totalen.

det här är alltså ett nytt scenario till match 2 och rent spelteoretiskt tycker jag att de två spelen inte hänger samman. har du nu EV+ på att spela detta andra spel varför ska du inte göra det.

just my point of view.
Förstår er båda två, har dock själv gått i bet på att hitta EV+ på samma lag, samma match fast olika spel. Slutade med 4 spel totalt och givetvis torsk, -14units.

Har man bra känsla så varför inte köra på, men personligen föredrar jag strikt BRM och max 5U per match, även fast jag vet att jag går över det då och då

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 13:41   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn Visa inlägg
Förstår er båda två, har dock själv gått i bet på att hitta EV+ på samma lag, samma match fast olika spel. Slutade med 4 spel totalt och givetvis torsk, -14units.

Har man bra känsla så varför inte köra på, men personligen föredrar jag strikt BRM och max 5U per match, även fast jag vet att jag går över det då och då
bookiesarna är ju oftast inte så kassa så att hitta EV+ i sig är ju svårt. att hitta flera i samma match är ju ännu svårare

men om man hittar det, varför ska man inte spela det är väl det jag försöker få fram här.

i det här fallet känns det ju ännu tydligare att det är två scenarion.

när Robin satte första spelet så var det ju vissa förutsättningar. nu till match två är det ju helt andra.

nej, tror jag är klar med den här diskussionen nu...nu ska det pluggas istället.

och för att inte vara OT hela tiden...

Nice analys av Portugisen och jag hoppas att båda era spel går in
Gammal 2010-02-22, 13:44   #13
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:

just my point of view.
Jag uppskattar givetvis din synvinkel. Kanske har du rätt, du verkar duktig och utan tvekan bättre än jag själv.

Men just nu har jag 5u på att shaktar tar sig vidare. de går vidare vid 1-0 och alla hcp-segrar. Vid 2-1 innebär mitt spel att jag fortfarande kan vinna efter förlängning.

Har iofs svårt att se att shaktar skulle spela på 1-0.. Kanske ska komplettera med -1 ändå.

Känns bara dumt att äventyra det positiva väntvärdet i mitt egna spel genom att lägga in mer units på spel med sämre väntvärde som dessutom inte automatiskt sitter om mitt egna spel gör det.
Gammal 2010-02-22, 13:45   #14

Betongbarns avatar

Sharp$: -1
Standard

Citat:
bookiesarna är ju oftast inte så kassa så att hitta EV+ i sig är ju svårt. att hitta flera i samma match är ju ännu svårare

men om man hittar det, varför ska man inte spela det är väl det jag försöker få fram här.

i det här fallet känns det ju ännu tydligare att det är två scenarion.

när Robin satte första spelet så var det ju vissa förutsättningar. nu till match två är det ju helt andra.

nej, tror jag är klar med den här diskussionen nu...nu ska det pluggas istället.

och för att inte vara OT hela tiden...

Nice analys av Portugisen och jag hoppas att båda era spel går in
Du har helt rätt, Robin också, men mest jag

hehe nej skämt o sida, en dag med bra magkänsla så kör jag på men en sämre dag med dålig form håller jag i pengarna.

Som du säger, bra rekat av portugisen, synd man inte fick knipa denna till samma drömodds som Robin

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-22, 14:14   #15
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Anledningen till att jag knep den är att jag höll utkik från första minuten efter Fulham vann. Ville ta avancemang för shaktar till högst möjliga odds. Rätt stor skillnad på 2.20 och dagens 1.61.
Svara

td