Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-18, 01:14   #31

Philjays avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 3798

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har spelat en del stryktips i mina dagar och under pl tiden så finns det inget roligare att ha som helgnöjje. Jag är absolut på!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 01:31   #32

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2867
Standard

Har svarat och hoppas du hinner se det innan jag måste dra imorrn förmiddag.
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 01:32   #33

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 6
Standard

Här kommer mina tankar kring morgondagens omgång. Jag känner att jag har rätt dålig koll framför allt på championship men det kommer bli bättre ju längre säsongen lider. Systemet nedanför har jag knopat ihop för att lägga med ett kompisgäng(efter reducering till 144 rader med 12-rättsgaranti).

Som initiativtagare är det väl inte mer än rätt att patriknil90 får ansvaret för den första raden. Men visst var det ändå meningen att vi andra får komma med förslag och tankar som radläggaren sen skita i totalt om han vill?

Here we go! Kritik välkomnas varmt!

1. Elfsborg -Helsingb. 52 28 20
Här hade jag trott att Elsborg skulle vara store favoriter även om jag inte är insatt alls. Om de inte har några viktiga avstängningar eller skador borde ju ettan vara en bra spik?

2. Arsenal -Sunderl. 75 16 9
Här tycker jag att Arsenal är lite omotiverat stora favoriter. Med tanke på den turbulens som varit i truppen i och med RVP som nu till slut lämnat. Arsenal har visserligen värvat rätt bra under sommaren och jag tror de kan göra en hyfsad säsong ändå. Men jag tror dock att det kan ta lite tid för dem att spela ihop laget. Sunderland värvade en hel drös spelare inför förra säsongen men har tagit det betydligt lugnare i år. De var dessutom riktigt bra under andra halvan av förra säsongen även om de tappade en del på slutet igen. Jag tror absolut på skrällchans här och tar gärna med både X:et i alla fall. Om den viktige Sessegnon missar matchen tror jag det räcker med 1X. Om han är fit for fight tar jag gärna med 2:an också till 9%.

3. Fulham -Norwich 63 23 14
Fullham har tappat i stort sett samtliga sina anfallare sedan förra säsongen. Det är alltså lite oklart vem ska göra målen för dem i år. Jag tror att det här kommer bli en målsnål match där 0-0 är ett ganska troligt resultat. Jag tror inte Norwich kommer att blåsa på allt framåt i premiären på bortaplan men jag tycker ändå att 2:an känns lite roligare än 1:an på grund av procenten. Utgångstecken känns hur som helst som X.

4. Queens PR-Swansea 56 26 18
Två intressanta lag. QPR har värvat rätt mycket under sommaren och har fått in en del bra spelare. Swansea överaskade ju alla förra säsongen med sitt offensiva spel. Ny tränare i år. Men Michael Laudrup som tar över är tydligen känd för att spela rätt offensivt han också så det ska bli intressant att följa. Då swansea tappat viktige Joe Allen till Liverpool tillsammans med att QPR har hemmaplan får QPR räknas som favoriter.

5. Reading -Stoke 47 30 23
Jag tror att Stoke kan passa Reading ganska bra då de spelar ett spel som borde likna rätt många championship-lag. Hårt och fysiskt. Reading var under förra säsongen riktigt starka på hemmaplan och lär hoppas fortsätta så i år. Stoke har spelat 1-1 i sina 4 senaste försäsongsmatcher. Ett resultat som inte känns helt osannolikt i den här matchen heller. 1X.

6. West Brom-Liverpool 22 27 51
Även om Jonas Olsson inte imponerade särskilt under EM(tillsammans med hela det svenska försvaret) så är han väldigt viktig för West Brom. Det verkar nu vara klart att han stannar trots att han ryktats iväg ganska länge. Liverpool borde ändå vara favoriter men jag tror inte att de kommer vinna enkelt då west brom har ett bra försvar och en bra målvakt. Det som varit problemet för dem de senaste säsongerna har varit att göra mål. Inte heller Liverpool öste ju in en massa mål förra säsongen. Målsnål match att vänta tror jag.

7. West Ham -Aston V. 49 29 22
Villa går in i säsongen med ett gäng skador samtidigt som West Ham kan ha en full trupp. En spelare som är osäker är dock lagkapten Kevin Nolan. Jag tycker det känns som en öppen match och att fördelningen lutar lite väl mycket åt hemmalaget.

8. Birmingh.-Charlton 69 18 13
Jag tror att Birmingham kommer att fortsätta som ett topplag i Championship i år. Den här säsongen har de heller inget spel i europa som kan distrahera. Jag tror de har stor chans att åtminstone ta en play-off plats. I så fall ska de ta 3 pinnar hemma mot en nykomling. Men premiär är premiär osv och så är det ju aldrig kul att spika över 70%.. Speciellt inte i championship.

9. Burnley -Bolton 31 30 39
Det enda positiva med Boltons föregående säsong är väl egentligen att de var så pass jämndåliga att de har fått behålla de flesta spelarna trots att de åkte ur PL. Även om de inte höll i PL så har de spelar som borde hålla för en topfight i championship istället. Vart burnely kommer att hamna i år är svårt att sia om. De var aktiva tidigt under transferfönstret vilket kan betyda att de har hunnit få lugn och ro i truppen och spela ihop sig. Sedan verkar de ha en rätt tunn trupp vilket kan medföra att de inte komma att räcka hela vägen till en framskjuten placering i ligan. De ska dock kunna vara med och hota speciellt i början av säsongen. Öppen match.

10. Derby -Sheff.W 51 27 22
Sheffield W är nykomlingar som har värvat friskt för att hålla sig kvar I championship. Mycket folk som kommit och gått kan betyda att det tar ett tag innan de får igång laget för fullt. Derby ser ut att ha en bra trupp förutom att de saknar en riktigt bra striker. Kan de hitta en sådan innan transferfönstret stänger kan de vara med och nosa på en play-off-plats. Annars får de nog nöja sig med en plats mitt i tabellen någonstans. I den här matchen tror jag det är fördel för Derby och till runt 50% tycker jag spiken är rimlig.

11. Hull -Brighton 56 27 17
In(Brighton): Tomasz Kuzczack (Manchester United) free, Bruno (Valencia) free & Wayne Bridge (Manchester City) loan. Några riktigt bra värvningar för att vara I the championship. Med tanke på att Brighton var bra förra året och inte var särskilt långt ifrån att ta en play-off plats har de alla möjligheter att vara där på riktigt den här säsongen. Ett stort problem förra säsongen var målvaktsspelet och nu har de värvat vad som kan visa sig vara en av ligans bästa målvakter. Problemet nu kan istället bli att de måste producera framåt också. Även Hull är ett lag med ambitioner att vara med och slås om avancemang till PL den här säsongen. De slutade 8:a förra säsongen och ägarna har med en ny manager (Steve Bruce) och några runga värvningar visat att de inte är nöjde med annat än uppflyttning. Matchen i sig känns rätt öppen även om Hull kan nog vara en befogad favorit med tanke på hemmaplansfördel. Tror dock att X:et är nog så troligt då inget av lagen vill förlora mot en annan topplagsaspirant i premiären.

12. Ipswich -Blackburn 41 27 32
Ipswich svarade för en riktigt bra andra halva säsongen efter en betydligt sämre inledning. Ett tag såg det nästan ut att räcka till en mirakulös play-off plats. De tappade dock lite fart under de sista omgångarna och slutade mitt i tabellen. Jag tror att Ipswich kan göra en bra säsong och håller dem lite som outsiders till en play-off-plats. Blackburn som åkte ur PL har till skillnad från Bolton tappat några riktigt bra spelare. (Yakubu, Hoilett till exempel.) Även Martin Olsson har ju varit sugen på att lämna för att få fortsätta spela i PL. Ettan till 41% känns bra här.

13. Millwall -Blackpool 42 30 28
Då Blackpool gick ända till Play-off final förra säsongen så har jag svårt att se Millwall som favoriter här. Milwall imponerade inte förra säsongen och ingenting tyder på att de kommer vara bättre i år. Det som talar för Milwall i den här matchen är att den spelas på deras hemmaplan. Millwall har ofta bra hemmastöd och det kan säkert vara lite extra när det är premiärdags.

Stryktipset

Insats: 1 296.00 kr
Antal Veckor: 1
System: M 1296
MG
1. Elfsborg-Helsingborg 1
2. Arsenal-Sunderland 1 X 2
3. Fulham-Norwich 1 X 2
4. Queens PR-Swansea 1 X
5. Reading-Stoke 1 X
6. West Bromwich-Liverpool X 2
7. West Ham-Aston Villa 1
8. Birmingham-Charlton 1
9. Burnley-Bolton 1 X 2
10. Derby-Sheffield W 1
11. Hull-Brighton 1 X 2
12. Ipswich-Blackburn 1
13. Millwall-Blackpool X 2
Plupp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 02:18   #34

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 510

Standard

Bolaget fullt. Jag vet vilka som är intresserade om det blir aktuellt att ta in någon mer om någon skulle lägga av eller liknande. Tack för tankarna Plupp, från och med nu ser jag helst att vi håller dessa diskussioner inom bolaget . Exempelvis finns det ett typ av klotterplank inne i bolaget på svenskaspel.se.
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 09:34   #35

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1810
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag har dom i dataprogrammet som ja använder och sedan skickar via egna rader till svenska spel. Om du kommer ihåg gamla datorer i spel butiker, alla dom system kunde man spela via dom som enkel rader och fick massor kuponger som ska betalas in. Alla system är maximalt reducerade och har 12 rätts garanti (jag struntar i 11 och 10 rätts garanti system).
du får väl hojta till om du ska köra bolagstips med dessa system så hakar jag på
vilket prog använder du om ja får fråga?
finns ju så jävla många....

Senast redigerad av lucky75 den 2012-08-18 klockan 09:41.
lucky75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 09:57   #36

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

@plupp med flera...

Man börjar alltid, alltid precis som i betting mot spelbolagen med att spela utifrån vilka tecken som har mest värde.

Om Arsenal-Leyton Orient har 98% av tecknen på ettan men oddsen säger att det ska vara 86% är det en värdelös spik.

Om QPR-Fulham har 18% på ettan men skall ha 35% är det en kanonspik.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 11:54   #37

Grobarbns avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 3392

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lucky75 Visa inlägg
du får väl hojta till om du ska köra bolagstips med dessa system så hakar jag på
vilket prog använder du om ja får fråga?
finns ju så jävla många....
Jag använder Block Tips. Företaget gick i konkurs så att jag har min gammal stationer data kvar i garaget barra att köra stryktips och europatips. Programmet klarar att köra matematiska reduceringar med olika "krav" som jag själv vill, men efter alla år, min erfarenhet säger att 12 rätts garanti system är mer lönsamma än egna rader med samma garanti plus några krav som man ställer.Jag använder programmet sedan 2002 och dom personer som jag hänvisades till i flashback forumet började med reducerade system 2009. Jag tog tid och läste hela tråden och det visade sig att dom kom fram till sist att reducerade system med 12 rätts garanti är minst lika lönsamma och värda som matematiska system som reduceras med olika krav. Jag kör ensam varje väcka R-4-6-432 och ligger i plus i flera år. Om vi skulle köra bolag så är det större system som gäller för min del (min favoriter är R-9-0-1326 ; R-7-2-648 och R-5-5-648).Jag är ute efter vinst oavsett hur stor den är. Hellre vinner jag varje vecka några tusen lappar än vänta på stor vinst som aldrig kommer (Jackpott idag med flera hundra rader med 13 rätt = några tusen lappar)

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-08-18 klockan 12:05.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 13:49   #38

Sharp$: 1810
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag använder Block Tips. Företaget gick i konkurs så att jag har min gammal stationer data kvar i garaget barra att köra stryktips och europatips. Programmet klarar att köra matematiska reduceringar med olika "krav" som jag själv vill, men efter alla år, min erfarenhet säger att 12 rätts garanti system är mer lönsamma än egna rader med samma garanti plus några krav som man ställer.Jag använder programmet sedan 2002 och dom personer som jag hänvisades till i flashback forumet började med reducerade system 2009. Jag tog tid och läste hela tråden och det visade sig att dom kom fram till sist att reducerade system med 12 rätts garanti är minst lika lönsamma och värda som matematiska system som reduceras med olika krav. Jag kör ensam varje väcka R-4-6-432 och ligger i plus i flera år. Om vi skulle köra bolag så är det större system som gäller för min del (min favoriter är R-9-0-1326 ; R-7-2-648 och R-5-5-648).Jag är ute efter vinst oavsett hur stor den är. Hellre vinner jag varje vecka några tusen lappar än vänta på stor vinst som aldrig kommer (Jackpott idag med flera hundra rader med 13 rätt = några tusen lappar)
håller med om att hellre vinna ofta än den eviga väntan på storvinsten....
har hört av flera att R-9-0-1326 var ett mkt bra system, som dom saknar...
skulle ju va intressant å testa....
lucky75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 13:56   #39

Grobarbns avatar

Standard

Tillbaka till Sverige om en vecka. Du kan kolla under tiden om det finns flera intreserade då kör vi
Gammal 2012-08-18, 14:41   #40

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 2867
Standard

Kan någon skriva vilka säkra eller vilken ram vi har i bolaget då jag inte kommer in på bolagssidan
på svenska spel via telefonen. Tack !
peozz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 15:57   #41

Sharp$: 1320
Standard

Intresserad

Är intresserad om nån hoppar av eller om ni tar in fler.
Fatpipe är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-18, 18:19   #42

hardballss avatar

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 1340
Standard

Meddela gärna hur det går för er
Gammal 2012-08-19, 00:21   #43

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 510

Standard

Resultat omgång 1

Resultat:
8 rätt - 6 rader
7 rätt - 45 rader

Kupongen sprack på följande:
Streck:

1. Elfsborg - Helsingborg x2:
7. West Ham - A. Villa x2:
9. Burnley - Bolton 2
12. Ipswich - Blackburn 2
Utgångar:
Arsena l- Sunderland 1
Birmingham - Charlton 1
Derby - Sheff. W. 1
Minst 1

QPR - Swansea X
West Ham - A. Villa X
Minst 1

Nya tag nästa vecka...
patriknil90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-19, 01:24   #44

Grobarbns avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Trådskaparen vill spela egna rader vilket är överlägset alla R/U system om man kan knåpa ihop system.

Mer om det finns att läsa här: https://www.flashback.org/t1029900 (seriös tråd på flashback.
Jag har läst hela tråden och hittade till sist detta inlägg https://www.flashback.org/sp32478428 där bland annat står
"1. Använd 2 av 5 som tumregel. Aldrig fler favoritspikar. Självklart ska du plocka med flera av de högt streckade lagen, men inte utan att de garderas upp!

2. Vet inte om jag vill rekommendera att göra många olika system. Bättre att samla all kraft på ett system. Jag föreslår att du kör ett reducerat R-system - de effektivaste är R-3-3-24 eller R-0-7-16. Jag har förklarat i tråden som länkades ovan varför dessa system är mest effektiva. Övriga R-system blir för mycket slump. Välj tolvrättsgaranti!

3. Utöka dessa R-system med matematiska halvgarderingar.

Jag hävdar att detta är det bästa sättet att spela stryktips om man fyller i kuponger eller spelar på Svenska Spels hemsida, om man är ute efter stora pengar med så låg insats som möjligt."

Killar spelade igår 1248 raders 3-7 system. missade 4 matcher och fick 8 rätt = 12 rätts garanti. Min favorit R-system 9-0 som är 100 kronor dyrare har 8 rätt innan matcher har börjat. Jag kämpar med reducerade system sedan 1994. Egna rader är nästan R system bara lotto delen extra (olika villkor som vi använder).

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-08-19 klockan 01:45.
Gammal 2012-08-19, 01:34   #45

Jurets avatar

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Hur kan man visa på att man kommer tjäna mer än man förlorar i längden på såna här tips? Eller är det bara det att en storvinst hägrar med lite tur och skicklighet?

Senast redigerad av Juret den 2012-08-19 klockan 01:35.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td