|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-14, 07:55 | #16 |
Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 187Memnonsdeg Stats: 12 - 2 - 0 ROI: 142.00% Vinstprocent: 85.71% |
Jag vet inte hur du/ni gör Robin men tydligen inte på detta sättet. Vad du får att jag vill ha ett spel från dig/er vet jag inte. Tankar var det jag frågade om. TANKAR!
Men jag fattar vinken. Nya medlemmar ska veta sin plats! Tack för ett varmt mottagande som ny medlem //Memnon
Om ni vill följa mig på twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Vid kontakt maila: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Spreadsheet: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Aut Vincere Aut Mori! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RappScallion (+1) Senast redigerad av Memnon den 2012-08-14 klockan 07:57. |
2012-08-14, 11:03 | #17 |
Ponera att ingen hade fått upp ögonen för denna match eller kan något om dessa lag, vad kan andra tillföra om det inte finns ett diskussionsunderlag som RobinD säger?
Om andra inte har något att tillföra denna match måste man göra det själv, och det gjorde du inte. Du skapa tråden utan att kolla upp fakta och dylikt. Istället förlitade du dig på att få lite information serverad. Sharp(skärp) dig! Du är väldigt kritisk mot sidan och medlemmar just nu. Men andas lite och försök var lite självkritisk, vad kunde du gjort bättre? |
|
2012-08-14, 11:15 | #18 | |
Citat:
Ber om ursäkt för eventuella irritationer som denna tråd kan ha skapat. Om och när jag har en rek så lägger jag ut den enligt alla krav och regler som gäller här. (Undrar om det blir stående ovationer då? ) Om jag vill bolla med någon eller snacka om en match får jag söka efter andra forum att göra det på eftersom jag inte har något bestämt bet oftast innan jag lusläser om en match. Vi alla jobbar på olika sätt. Inget är rätt och inget är fel. Så länge spelen sitter (i min bok iaf, kan ha fel där också iofs). Angående att vara självkritisk så givetvis. Men i detta fallet åter igen så vill jag bara bolla eller snacka med någon som hade intresse för matchen. Jag hade inget bestämt bet i huvudet utan det jag sökte var någon likasinnad som ville fokusera på denna matchen och kanske komma fram till något bra spel. Förstår alla nu? Vet inte hur jag kan vara tydligare än så här? Ni är på mig om att jag ska skriva vad jag skulle spela, tänker spela osv. Jag hade inget spel överhuvudtaget i tanken när jag la ut tråden. Men som jag sa innan så förstår jag att det är inte så ni jobbar här och det är jag VÄL medveten om nu. //Memnon
Om ni vill följa mig på twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Vid kontakt maila: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Spreadsheet: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Aut Vincere Aut Mori! Senast redigerad av Memnon den 2012-08-14 klockan 11:30. |
|
2012-08-14, 11:24 | #19 | |
Citat:
|
||
2012-08-14, 11:24 | #20 | ||
Citat:
Citat:
Du fick vänliga tips om hur du skulle gått tillväga för att få lite diskussion, men valde att eskalera denna tråd helt på eget bevåg. Det är inte en sharpsregel att det skulle varit enklare att få igång en diskussion om du hade börjat med lite bakgrund och speltankar själv, utan snarare handlar det om mänsklig psykologi.
2012-08-14, 11:30 | #21 |
Det är inga problem att lägga upp trådar i stil med denna. Lägg bara med någon slags statistik, form eller liknande i början så kommer ingen bli upprörd. Jag har också startat en tråd om en match utan att ha allt för mycket att gå på, men jag krystade ut mig lite och klarade mig undan klagomål: https://www.sharps.se/forums/fotboll/...enskan-9-juli/
|
|
2012-08-14, 11:58 | #22 | |
Citat:
Jag har gjort fel och förstår det. Lås och flytta tråden då jag har lärt mig min läxa. Tack admin. //Memnon
Om ni vill följa mig på twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Vid kontakt maila: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Spreadsheet: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Aut Vincere Aut Mori! |
|
2012-08-14, 12:08 | #23 | |
Citat:
|
||
2012-08-14, 12:16 | #24 |
Jag har alltid låtit bli att blanda mig i sådana här trådar men detta var faktiskt lite intressant. Nej, närmare bestämt lite smått fantastikt.
Så efter att ha läst igenom tråden kom jag fram till detta. Jag klipper och klistrar lite... aug 12 Memnon @_Memnon Morgondagens spel redan klart: Fleetwood Town-Nottingham Forrest 2:a @ 2,10. Visa Svara Retweeta Favoritmarkera och sedan dagen efter, går du in och postar denna tråden på Sharps! Min tanke med tråden var att skapa ett forum som behandlade den ovannämda matchen då jag själv när jag la ut tråden inte hade bestämt mig vad jag skulle spela. Hade inget specifikt att komma med alls eftersom först och främst var på jobbet och hade inte läst/rekat/kollat statistik INGET hade jag gått igenom om matchen. Jag håller fullkomligt med alla här på Sharps om att nykomlingar ofta blir lite väl hårt bemötta. Vänligheten lyser inte igenom Sharps allt som oftast tyvärr. Men sätter man sig i de griniga gamla gubbarnas sits så förstår man dem med när det postas sådana här inlägg.
In an interstellar burst I am back to save the universe Senast redigerad av zimzelen den 2012-08-14 klockan 12:18. |
|
2012-08-14, 12:29 | #25 |
Sharpest
|
Den här tråden har ingen framtid.
1.01. Riktlinjer för "Dagens"-diskussionstrådar Det som utmärker en "Dagens"-diskussionstråd är en tråd som användare kan skapa dagligen. Rubriken på dessa skall vara "[Datum dd/mm] - Dagens [kategori]". Exempelvis "24/7 Dagens fotboll" eller "25/11 nattens NHL" Den som startar en "Dagens"-diskussionstråd skall om möjligt bifoga matchprogram. Detta gör ni genom att bocka för alternativet "Infoga spelschema" som finns bredvid knappen "Skicka ämne". Då infogas spelschemat i tråden där det går att se vilka matcher som kommer att spelas detta datum. Ni kan även välja att som påminnelse till användarna infoga riktlinjer för tråden. Då införs detta avsnitt om riktlinjer i tråden. Kvalitet framför kvantitet gäller i diskussionstrådarna där vi strävar efter att hålla nivån hög. Därför modereras denna del lite hårdare än övrigt. Det är inte tillåtet att posta spel utan motivering i de dagliga diskussionstrådarna. Använd spreadsheetet för att bokföra/visa spel utan motivering. Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match. Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag. Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet. Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$. Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd. Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det. Tråd låst. |
|