|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-12, 13:23 | #1 |
2012-08-12 Liverpool - Bayer Leverkusen (Fotboll)Datum: 2012-08-12 Tid: 16:00 Sport: Fotboll Land: England Liga: Fotboll Match: Liverpool - Bayer Leverkusen Period: ft Spel: Över 2.5 Insats: 3.5/5 Odds: 2.00 Bolag: bet365 Motivering: Två lag som har sin första officiella match för säsongen om en dryg vecka. Detta blir ett litet genrep alltså. Därmed förväntar jag mig också att båda tränarna matchar laget kanske så hårt. Det även om Liverpool spelade EL-kval för bara några dagar sedan. Ett genrep är alltid ett genrep och då vill man gärna se vart laget står med bästa möjliga elvan. Detta blir ett bra test för Liverpool, Gomel (motståndet i EL-kvalet) i all ära men Leverkusen är flera snäpp bättre. Skulle Liverpool dock inte matcha laget hårt så skulle jag ändå säga att det inte är så avgörande för detta spel. Varför? För det som övertygade mig om detta spel var först och främst Leverkusen. Det är ett lag som enligt mig är ganska dåligt balanserat. En otroligt bra offensiv men en lika dålig defensiv. Någon som man bevisade match efter match under förra säsongen. Nu har förvisso den forna mittbacksjätten (och en Liverpoool legend) Sami Hyypiä tagit över tränarrollen i Bayer Leverkusen, och han förväntas få ordning på defensiven. Men det kommer ta sin tid. Det är inget som kommer fixas under en försäsong. Leverkusen kommer med stor säkerhet att använda denna match för att spela ihop en stark elva, då dom förra veckan fick ställa in en match mot meriterat motstånd och panikboka en ny match mot en klubb som var från de lägre divisionerna i Tyskland. Därmed är Hyypiä nog väldigt sugen på att se vart hans (bästa) lag står mot kvalificerat motstånd så här veckan innan den första officiella matchen. Leverkusen har många riktigt härliga offensiva lirare. Schurrle, Kießling, Renato Augusto och Sam är några av dessa. Dessutom är mittffältsdynamon Rolfes ganska vass framför målet. Dessvärre har Leverkusen även enligt mig ett av Europas svagaste målvaktsalternativ, med Yelldell och Leno. Där är dom otroligt mediokra. Något som bidrar väldigt mycket till osäkerheten i försvaret.Lägg därtill att man värvat en vass och superoffensiv spanjor som högerback, kanske inte just det dom behövde med sin nuvarande (avsaknad av) balans. En mycket bra spelare som kommer ge Leverkusen offensiv kraft, men samtidigt lämna stora hål i defensiven.Vad jag vet så saknar Leverkusen inte något viktig spelare till denna match. Jag tror på en ganska fartfylld match faktiskt. Med en hel del målchanser. 2-1 till något lag är ett bra tips. Min spelblogg: http://tipparen1.blogspot.se/ |
|
|