|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-08-02, 21:31 | #1 |
Inför Europafotbollen!
Tjenare!
Tänkte starta en tråd som ska hjälpa oss att vara så förberedda som möjligt inför europafotbollens start! Övergångar, tränarbyten, försäsongsmatcher, lags styrkor/svagheter mm. Allt som kan vara bra att veta tycker jag vi ska hjälpas åt att klottra ner i denna tråd! Shoot! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+3) |
|
2012-08-02, 21:48 | #2 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 117Simon sankens höst Stats: 40 - 28 - 2 ROI: 135.91% Vinstprocent: 58.82% |
Bra intiativ! känns som man måste hårdbevaka franska ligan nu när vår egen ibra huserar där nu!
|
2012-08-02, 23:18 | #3 |
Kommer med information om mitt lag, Aston Villa, senare då jag har mer tid!
|
|
2012-08-03, 00:20 | #4 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 117Simon sankens höst Stats: 40 - 28 - 2 ROI: 135.91% Vinstprocent: 58.82% |
låter bra. själv håller man på swansea så kommer med info där också!
|
2012-08-09, 11:42 | #5 |
Lite information om Aston villa då.
4 värvningar har hittills gjort men mer är på gång! Holman, El Ahmadi, Lowton och Vlaar har hittills kommit in medans Collins, Heskey, Cuellar och beye har lämnat! Makoun har även kommit tillbaka från lån, dock osäkert vad som händer med honom. Den kanske bästa och viktigaste värvningen är dock Paul Lambert, coachen. Han har gjort stor succé i norwich förening och det ska bli mycket spännande att se vad han kan göra med Villa! Tränarbytet medför stor skillnad i spelsättet för villa, då man under Lambert kommer äga betydligt mer boll och spela mer offensiv, attraktiv fotboll! Träningsmatcherna har hittills sett mycket bra ut. Man har dock inte satts på större prov men spelet har sett bra ut och många spelare verkar trivas med Lambert och det nya spelsystemet (sett till intervjuer av spelarna). Många villa fans är i år mer positiva än på många år och de ska bli mycket spännande att se hur det kommer att gå. Fler värvningar är på gång och jag tror att top 10 inte ska vara några problem i år! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+1) |
|
2012-08-09, 12:28 | #6 |
Själv håller man på Arsenal så den informationen får ni reda på vilket som
|
|
2012-08-09, 12:32 | #7 |
Hur tror ni att det kommer gå för Swansea och Norwich i år? Båda lagen överraskade ifjol men har tappat sina tränare till denna säsongen. Kommer bakslaget i år?
|
|
2012-08-09, 12:38 | #8 |
Fiorentina!
I Fiorentina pågår en revolution i dagsläget. Man har plockat in Montella som en ny coach där många viskar att det är en ny Prandelli som har kommit till Fiorentina. Gamle silveräven sportchefen Corvino fick gå och in kom Romas före detta sportchef Prade in. Ägarna har återigen öppnat plånboken då de äntligen verkar ha fått igenom sitt framtidsprojekt av kommunen där de planerar en hel stadsdel tillägnad Fiorentina. Ny stadion, nöjen etc som ska säkerställa och stärka Fiorentina för en lång tid framöver. Ut- Montolivo, Behrami, Gamberini, Kröldrup, Amauri, Kharja, Natali, De Silvestri (lån) av de mest nämnvärda. In- Aquilani (Pool), Rocanglia (Boca Jrs), Cuadrado (Udine), Viviano (Palermo), Borja Valero (Villareal), Rodriguez (Villarreal), Matias Fernandez (Sporting), El Hamdaoui (Ajax), m.m. Riktigt intressanta spelare som har kommit in alltså. Samtidigt ryktas Babel vara detaljer från att signa. Pizzaro (Roma) verkar vara klar samt att man kämpar för att få brassen och rivjärnet Ralf (Corinthians). Viktigaste dock är att Jovetic fortfarande är kvar. Ljajic som tidigare har ryktats bort efter att ha misslyckats under Mihaijlovic och Delio Rossi en nu verkar ha varit en av de bästa under försäsongen. Montella vill ha kvar honom. De andas optimism i Fiorentina igen efter några år av mörker. De kommer säkert ha det tufft i början med alla nyförvärv men jag räknar med att med Montella kommer de spela en väldigt anfallsinriktad och publikvänlig fotboll denna säsongen. Jag hoppas så klart att nästa år få se mitt Fiorentina i åtminstone EL. Med truppen är det möjligt, nu återstår det att se om de håller för det också
2012-08-09, 12:47 | #9 |
Nottingham Forest!
Ja mitt andra lag sedan barnsben! Efter att den förra ägaren Doughty överraskande gick bort i vintras har de nu lyckats sälja klubben. Nya ägare är en av Kuwaits rikaste familjer som har som mål att få Forest tillbaka in i finrummet som forna dagar. Det ryktades om Rednapp, Keane och flera namn som skulle få coacha forest men till slut blev det överraskande Sean O'Driscoll som blev den ny gaffern. Tidigare tränat Doncaster när de hade sin fina period där de spelade Championships finaste fotboll efter marken. Det pågår ingen revolution inom laget precis och det är inte så lätt att locka stjärnor till Championship heller. Istället har man lagt krutet på att värva rutinerade Championshipspelare som har varit med om uppflyttningar och Play-Offs inom divisionen och förhoppningsvis en och annan PL spelare på lån m möjligt. Har ingen aning om hur det kommer att gå men det är värt att hålla ett extra öga på dem nu iom de nya ägarna.
2012-08-09, 15:30 | #10 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Liverpool
Fjolårssäsongen slutade ju med platt fall och en 8e plats i ligan, Liverpool har varit i en turbulent tid med ägarstrul och ägarbyte. Sista 1,5 åren så har det satsats stora pengar (även om nettot inte var så märkvärdigt med dagens mått, med tanke på att Torres drog). Man kan med facit i hand säga att Kenny/Comolli misslyckades med värvningarna och det har gjort att FSG stramat åt budgeten för nye Brendan Rodgers. Det som har genomförst och fortfarande genomförs är en städning i truppen, spelare som underpresterat, haft för hög lön sett till prestation eller som inte passar in i modellen har lämnat eller är påväg ut. Bekräftat ut: Aquilani, Kuyt, Maxi Rodrigues och Aurelio. Bekräftat in: Borini Rykten gör gällande att Carroll ska skeppas då han inte passar in i modellen, Andy har dock nobbat West Ham och vill enabrt flytta till en klubb som spelar i Europa. Innanför England är det alltså enbart Newcastle som är en trolig destination. Spurs har enligt rykten varir intresseade men jag tror inte riktigt på att det kommer ske en transfer dit. Newcastle är inte villiga att betala pengarna som LFC vill ha och jag är tämligen säker på att LFC inte rear ut honom till Newcastle även om de lär komma med ett sent sneaky bud. För övrigt är Bellamy påväg att skriva på för hemstadens stolthet Cardiff City, av familjeskäl tar han en rejäl lönesänkning och lär gå som free transfer. Adam ryktas vara påväg ut, möjligen som en del i betalningen eller rakt byte mot Dempsey från Fulham. Liverpool har nobbat konkreta förfrågningar på Suarez och skrivit ett nytt långtidskontrakt med honom. Även Agger och Skrtel är i förhandlingar om kontrakt där bägge ryktas vara intressanta för City, Agger även för Barcelona. Agger är en världsback när han är hel, vilket historiskt sett inte varit så mycket, men senaste säsongen var den med flest matcher sen han kom till oss 2006. Att förlora honom skulle vara illa och jag ser inte att går till City. Dels för att han nyligen tatuerat in YNWA på sina fingrar och dels för att han sagt att han aldrig skulle gå till en rival. I fotbollen vet man aldrig, men Dansken känns pålitligare än låt oss säga typ Torres. Det som oroar mig är om LFC får ett monsterbud i närheten av 27-30 miljoner och ett lån på Adam Johnson, att man då väljer att pusha fram en transfer för att frigöra kapital till att lappa ihop andra delar av truppen. Jag bedömmer det dock som osannolikt att City slantar upp så mycket och att LFC verkligen vill sälja honom. Tror hellre att de offrar Carroll lite billigare i sådana fall. Spelare som Cole, Doni, Jones, Spearing och kanske även Downing hänger nog löst också om vi hittar klubbar som är villiga att överta deras monstruösa löner (tänker på de tre förstnämnda) eller om vi helt enkelt får in konkurrens på deras platser (läs wingforwards/defensiva mittfältare/målvakt). Vad är påväg in då? Joe Allen är så gott som klar sägs det, en spelare som BR känner väl sedan tiden i Swansea, som gjorde en mycket bra säsong förra året och ett bra OS. En spelare som också är relativt oprövad, ung och brittisk. Potentialen finns där men många känner nog vibbar från förra sommaren. Bortsett från Allen så ryktas det om mängder av spelare, enkligt uppgift ska 4 spelare in permanent och 1-2 in på lån. Permanenta targets är: Gaston Ramirez, Dempsey, Allen, Adam Johnson. I periferin lurar Gaitan, Walcott, Lewis Holtby med flera. Låntargets är: Sahin, Tello, Affelay, Callejon och Kaka. I en perfekt värld så skeppar vi iväg Cole, Doni, Jones, Adam, Wilson, Pacheco, Ecclestone och Spearing. Och plockar in: Allen, Ramirez, Dempsey och Sahin. Möjligtvis även Adam Johnson, men troligen blir det för tight. Samt en billigare reservkeeper än de vi har. Trupp 2012/2013 om jag får drömma: Målvakt Pepe Reina Ny Försvar G.Johnson Agger Skrtel Carragher Kelly Enrique Coates Robinson Flanagan Coady Mittfält Gerrard Lucas Henderson Downing Shelvey Sterling Allen Gaitan Sahin (A.Johnson) Attackers Suarez Borini Carroll Ramirez Dempsey Med denna trupp så har vi försvaret intakt, ett försvar som var delat tredje bäst sett till insläppta mål förra säsongen. Vi har kryddat mittfältet med funktionella och kreativa spelare och vi har variation i anfallet. Det faktum att Liverpool var det lag som spenderade mest tid på offensiv tredjedel av alla lag i Europa förutom Barcelona, att vi slog nytt rekord i antal ramträffar, att vi missade ca 5-6 straffar med mera gör att man hoppas på att det finns en del att hämta ur truppen redan innan. Jag see City, United och Chelsea som övermäktiga. Jag ser Arsenal med intressant trupp, som dock får problem om de tappar Song och RvP och jag ser Spurs med bra trupp och stor budget om de säljer Modric. Bägge dessa lag är inom rimlig nivå att konkurrera med, det kommer krävas tur samt att det inte vill sig till 100% för dessa för att vi ska nå 4e platsen. Men jag tror på fullaste allvar att vi har en chans att aspirera på den. Everton gick om oss i sista omgången när vi redan spelat bort oss efter tappet mot Arsenal tidigare och Newcastle hade en high flying säsong som jag tror att de får svårt att upprepa. Således ser jag topp 6 som något som Liverpool ska nå, vilket lag som tar 4e platsen beror mycket på vad som händer i detta fönster och vilket lag som får ihop det bäst. EDIT: Enligt uppgift så kommer Liverpool genom att ha avlastat de spelarna vi gjort och om vi blir av med Bellamy spara drygt 20 miljoner GBP per år i lönekostnader. Förutsatt att Bellamy får gå utan att vi betalar honom något för de sista året han har kvar. Joe Allen kommer gå in på runt 45.000/vecka vilket är ungefär hälften av vad Bellamy har. Senast redigerad av RobinD den 2012-08-10 klockan 14:33. |
2012-08-10, 14:29 | #11 |
Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 187Memnonsdeg Stats: 12 - 2 - 0 ROI: 142.00% Vinstprocent: 85.71% |
Är verkligen Liverpool fansen så optimistiska i år igen? Topp 6? Ni tror inte det blir tungt detta året också eller kommer Rogers att göra en sådan skillnad?
Om ni vill följa mig på twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Vid kontakt maila: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Spreadsheet: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Aut Vincere Aut Mori! |
2012-08-10, 14:31 | #12 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Varken Newcastle eller Everton har bättre trupp än Liverpool, redan förra säsongen var vårt material bättre. Men fotbollen är rund och vi underpresterade samtidigt som Newcastle överpresterade.
Jag har svårt att se det hända igen när truppen får sig en ansiktslyftning. |
2012-08-10, 15:01 | #13 |
Är spurs fan själv så jag kommer med information när det närmar sig starten. Blir inte klok på Modric sagan.
Laget ser bra ut, ganska få förvärv men backlinje och mittfält ser väldigt bra ut inför säsongen! Striker MÅSTE in! Återkommer som sagt senare. Det där med att Pool skulle ha en rimlig chans att konkurera med oss tar jag med en stor nypa salt Robin ;D |
|
2012-08-10, 15:06 | #14 | |
Moderator
Citat:
Bellamy är för övrigt klar för Cardiff nu. |
|
2012-08-10, 20:58 | #15 |
Moderator
Nu är även Joe Allen klar för Liverpool, spännande mittfält på gång. Henderson, Shelvey Allen och Lucas är ju inte lastgamla direkt!
|
|