![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() 2012-08-04 11:59: Cerezo Osaka vs Consadole Sapporo
Ett bottenmöte i den Japanska ligan, C-Osaka på sextonde plats tar emot Sapporo som innehar den artonde och sista platsen i ligan. Jag tycker att det här är en riktigt intressant match, eftersom jag anser att oddset för tvåa är väl tilltaget. I skrivande stund kan Sapporo köpas för 6,69 hos Pinnacle, vilket är det högsta just nu. Jag tror också att oddset kan stiga, men det är inte helt självklart.
Om man tittar på statistiken så finns det inte mycket som talar för något av lagen, C-Osaka har på sina nitton matcher i ligan lyckats med fem vinster, fyra oavgjorda och tio förluster. Sapporo har bara lyckats med två vinster, en oavgjord och hela sexton förluster. Ser man till statistiken hemma respektive borta så är det än mindre som talar för Sapporo med nio raka förluster. C-Osaka har två vinster, en oavgjord och sex förluster hemma. Dom är således bättre på bortaplan, något som talar för Sapporo. Det senaste mötet mellan lagen slutade 1-0 till Sapporo, deras första vinst i ligan. Den andra vinsten kom förra lördagen mot Nagoya, ett lag som jag anser vara bättre än C-Osaka. Således anser jag att Sapporo är i form, dom borde ha fått lite självförtroende av den vinsten. Formen för C-Osaka ser inte så bra ut, deras senaste vinst var den 27/6 mot Tosu på hemmaplan. Sedan dess har dom spelat fem matcher, två oavgjorda i följd efter vinsten och nu senast tre raka förluster. Det här börjar bli en uppsats, men jag har funderat en del på den här matchen. Min sista anledning för spel på Sapporo, och kanske den viktigaste är att deras mittfältare Bo-Kyong Kim (7/15) lämnar C-Osaka för spel med Cardiff. Om jag har fattat det rätt så går han till Cardiff den 30/7. Den som ersätter Kim är Fabio Simplicio, en mittfältare från Roma. Som, om det jag läst stämmer, inte är helt nöjd med flytten till Japan. Jag kommer nog spela i den här matchen, men jag skulle nog vilja ha ett odds på cirka 7,50 för rak tvåa. Jag tror på Sapporo, men dom har ju varit långt ifrån bra och då i synnerhet borta. Men nu kan vara ett bra tillfälle att ta sina första poäng där… |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|