|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-07-17, 12:18 | #1 |
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3435OVERPLAYERPICKS Stats: 459 - 537 - 50 ROI: 101.38% Vinstprocent: 46.08% |
2012-07-18 Molde - Ventspils (Champions League)Datum: 2012-07-18 Tid: 20:45 Sport: Fotboll Land: Europa Liga: Champions League Match: Molde - Ventspils Period: ft Spel: Molde -1.5 Insats: 6 Odds: 1.68 Bolag: Unibet Motivering: Cl kvalet rullar vidare och jag har hittat ett, enligt mig, intressant spel bland onsdagens matcher. Jag har följt den Lettiska ligan de senaste åren då det vankas både ett och annat överspel där. Ventspils har under lång tid tillhört topplagen i en serie som är väldigt ojämn. Denna säsong har jag sett några av Ventspils matcher och de har haft en hel del problem. Dels har deras anfallsspel inte alls varit lika bra som tidigare och dels har man haft stora defensiva problem. Man har tappat poäng mot lag som Jurmala och Daulgava som man tidigare och i normala fall inte ska ha några större problem med. Nu ska man ha i åtanke att det är med "Lettiska ligan" mått dessa noteringar har gjorts. Ligan håller en väldigt låg klass och ofta handlar det mycket om Hawaiifotboll utan större struktur och avslut som inte ens skulle göra Lasse Lagerbäck glad. Noterbart är även att Ventspils är mycket bättre hemma än vad man är borta. Molde är svårslagna hemma och den Norska ligan håller helt klart en högre klass än den lettiska. Man får gå tillbaka relativt långt för att hitta en hemmaförlust för Molde och jag har svårt att se att ett Ventspils som i grunden är ett sämre lag och som denna säsong dessutom inte visat det de brukar göra ska kunna störa Molde här. Båda lagen spelade match den 14/7 och inget av lagen bör således ha någon fördel av längre vila heller. |
|