Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-06-04, 16:25   #91

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

[QUOTE=joemag;188205]Tänkte skriva mina tankar kring grupp A som jag precis läst på lite om.

Polen

Polen är värdnation i år och har ett spännande lag på pappret! I mål står Arsenals målvakt Szcznesny som har imponerat stort denna säsong. I backlinjen finns Dortmunds Perquis som är en ytterback med fina offensiva kvalitéer enligt min mening, tyvärr skadedrabbad under säsongen. På andra backen finns Wawrzyniak som också spelat stabilt och bra denna säsong, dock är han inte jättesnabb. Mittbacksparet består av klart godkända Piszczek och Waslewisk. På mittfältet sticker Blaszcykowiski ut som också spelar i Dortmund. Han är en stabil mittfältare som i landslaget vanligtvis spelar offensiv högermittfältare. I anfallet finns i princip bara Lewandowski som är värd att nämna som så klart också är en Dortmund-spelare. Laget kommer förmodligen spela kontringsspel på Lewandowski eller Blasckyowski vilket jag tror laget kommer att göra framgångsrikt med tanke på dom andra ländernas bristande kvalité. Jag spelar Polen att gå vidare ur gruppen.

1. Perquis är mittback
2. Perquis spelar i Sochaux
3. Piszczek är ytterback.

Läs på lite till..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 17:27   #92

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 2658
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nordik Visa inlägg
Håller med dig här Robin, det känns att alla lag ha sin chans att gå vidare, även Ukraina som spelar på hemmaplan kan störa vissa.

För ni som har sett senaste matcherna av England/Frankrike => inte alls imponerande.
Laurent Blanc har fortfarande inte hittat en start-elva som fungerar i alla linjer.
Paret Mexes-Rami i mittback är för lika och saknar samförstånd, man sa skillnaden när Koscielny spelade mot Serbien. Evra är dåligt, som vanligt, med landslaget. 2-0 efter 25min mot Island var ingen höjdare. Man tror inte att Blanc ersätter honom med Clichy.

Sen var 1:a perioden mot Serbien kanon bra, riktig högt nivå. Men man kan undra om Serbien hade nåt sort av motivation samt var tog spelet vägen i andra halvlek... som dag och natt...

/N

Skillnaden är ju dock att Frankrike möter England,Ukraina och Sverige. Klart laget kanske inte har presterat så EM guldet bara är att hämta hem men man får ju jämföra med vad dom möter.

Många som sågar Frankrike, om någon är villig att erbjuda odds på att Frankrike vinner gruppen som är högre än vad som finns på marknaden spelar jag gärna. (min bet 1k sek) med tanke på hur många som säger att gruppen är tok öppen borde jag kunna få ihop en skaplig lista på folk som vill ta action på Frankrike
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 17:53   #93

joemags avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

[QUOTE=Piturek;188479]
Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Tänkte skriva mina tankar kring grupp A som jag precis läst på lite om.

Polen

Polen är värdnation i år och har ett spännande lag på pappret! I mål står Arsenals målvakt Szcznesny som har imponerat stort denna säsong. I backlinjen finns Dortmunds Perquis som är en ytterback med fina offensiva kvalitéer enligt min mening, tyvärr skadedrabbad under säsongen. På andra backen finns Wawrzyniak som också spelat stabilt och bra denna säsong, dock är han inte jättesnabb. Mittbacksparet består av klart godkända Piszczek och Waslewisk. På mittfältet sticker Blaszcykowiski ut som också spelar i Dortmund. Han är en stabil mittfältare som i landslaget vanligtvis spelar offensiv högermittfältare. I anfallet finns i princip bara Lewandowski som är värd att nämna som så klart också är en Dortmund-spelare. Laget kommer förmodligen spela kontringsspel på Lewandowski eller Blasckyowski vilket jag tror laget kommer att göra framgångsrikt med tanke på dom andra ländernas bristande kvalité. Jag spelar Polen att gå vidare ur gruppen.

1. Perquis är mittback
2. Perquis spelar i Sochaux
3. Piszczek är ytterback.

Läs på lite till..
Alla dessa polacker med p i namnet... Tanken var väl bra?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piturek (+10)
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 19:41   #94

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Bara jag som tvivlar på Polen? Vart finns kvaliten utanför Dortmund-grabbarna? De har vaggats in i tanken och uppsnacket att de kommer att segla igenom gruppen. Tror det kan totalhaverera och tycker Ryssland 1:a, Grekland 2:a är spelbart.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 19:48   #95

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 819
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg

Vilken sida är det?
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 19:49   #96

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 818
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Bara jag som tvivlar på Polen? Vart finns kvaliten utanför Dortmund-grabbarna? De har vaggats in i tanken och uppsnacket att de kommer att segla igenom gruppen. Tror det kan totalhaverera och tycker Ryssland 1:a, Grekland 2:a är spelbart.
Nej jag tycker precis som du att de blivit uppsnackade löjligt mycket. Det finns ingen kvalité förutom Dortmund spelarna.
Vad får du för odds på det spelet?

Eller jo Szcesny.

Blaszykowski spelar inte ens samma position som i Dortmund

Senast redigerad av forbannat den 2012-06-04 klockan 19:51.
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-04, 20:01   #97

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Nej jag tycker precis som du att de blivit uppsnackade löjligt mycket. Det finns ingen kvalité förutom Dortmund spelarna.
Vad får du för odds på det spelet?

Eller jo Szcesny.

Blaszykowski spelar inte ens samma position som i Dortmund
En del polacker på Punters Lounge som veeerkligen inte fattar hypen kring Polen.
Som sagt, visst går värdnationerna ofta bra, men värdet på Polen känns obefintligt, både att kvalificera sig och som matchvinnare.

Ock Irland? Är det NÅGON som tror att de kan knipa andraplatsen? Spelar otroligt tajt, 14 raka utan förlust och hållt nollan i samtliga utom 3. Inte mot Brasilien och Spanien men mot blandat hyffsat motstånd. Jag tycker faktiskt att de ska vara favoriter till runner-up-platsen i och med osäkerheten kring Italien.

Senast redigerad av FrankieJr den 2012-06-04 klockan 20:05.
Gammal 2012-06-04, 20:06   #98

joemags avatar

Elitserien 12/13

Standard

Jag tycker inte att Polen är överdrivet bra men att dom andra nationerna är ännu sämre bara, bortsett från Ryssland. Se på Grekland, dom saknar i princip helt stjärnor och dom har en extremt gammal trupp! Tjeckien har inte heller mycket att hämta enligt mig bortsett från Rosiscký.
Gammal 2012-06-04, 20:42   #99

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Jag tycker inte att Polen är överdrivet bra men att dom andra nationerna är ännu sämre bara, bortsett från Ryssland. Se på Grekland, dom saknar i princip helt stjärnor och dom har en extremt gammal trupp! Tjeckien har inte heller mycket att hämta enligt mig bortsett från Rosiscký.
Visst Grekland hade inte världens svåraste grupp, men vann den ändå utan att förlora.
Gammal 2012-06-04, 20:54   #100

joemags avatar

Elitserien 12/13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Visst Grekland hade inte världens svåraste grupp, men vann den ändå utan att förlora.
Jag skrev i presens

För att förtydliga menade jag att jag inte anser att Polen är särskilt bra, dom rycker direkt efter gruppspelet, utan att deras motståndare är sämre!
Gammal 2012-06-04, 21:29   #101

joemags avatar

Elitserien 12/13

Standard

Här kommer grupp B i min genomgång av grupperna inför EM.

Jag skriver om förväntade startelvor. Alla tankar är mina egna så hata inte, diskuterar dock gärna konstruktivt. Jag skriver dom lika mycket för mig som för er

Tyskland

Vad kan man säga om Tyskland, mer än att "fotboll är en sport där 22 män spelar fotboll i 90 minuter och allt slutar med att tyskland vinner på straffar"? Tyskland har i mål kanske världens bästa målvakt i Manuel Neuer, en an världens bästa ytterbackar i Lahm, ett stabilt mittbackspar och sen Boateng. Mittbacksparet håller inte världsklass men är fortfarande helt godkänt. Khedira och Schweini står som defensiva mittfältare alternativt balansspelare. Framför dem har Özil, Müller och Podolski lekstuga och längst fram Gomez eller alternativt Kloze. Världsklass.

Deras matcher inför EM har varit till och från. Stryk mot Schweiz med 5-3 (där ett klart B-betonat lag ställde upp) och vinst mot Israel med 2-0 där ett betydligt bättre lag spelade. När det blir allvar har nog dock inte Jogi Löw, en av världens bästa förbundskaptener enligt mig, några problem att motivera sina grabbar. Tyskland går definitivt vidare, frågan är väl om dem vinner gruppen. 2,1 ger unibet på tysklandsvinst på gruppen men jag spelar nog hellre deras matcher individuellt.

Holland

Ett vasst och intressant Holland fick kanske inte den roligaste lottningen ur deras perspektiv. I mål står Stekelenburg, en klart godkänd målvakt. Mittlåset består av Heitinga och Mathjisen. På ytterbackarna spelar Van Der Wiel och Bouma där Bouma är den minst stabila spelaren i backlinjen och den som sviker. Mittfältet består av Van Bomml, Snejder och Strootman, klart godkänt också. Framåt är det lite mer ovisst. Robben är klar, Van Persie har spelat dem två senaste träningsmatcherna, men blivit utbytt mot Hunteelar och Affeley har kompletterat anfallet. Frågan är här om Hunteelar tar en plats. Hur som är spelarna världsklass men jag rankar dom lite sämre än Tysklands på grund av defensiven.

I sin förbundskapten van Marwijk har Holland en bra och erfaren coach som förmodligen är sugen på guld efter VM. Han har haft öppna debbater med Cryff angående hur Holland spelar där Cryff anser att Holland spelade för fult i finalen men van Marwijk vägrar erkänna det. Laget har haft ett bra flyt inför EM med bla 6-0 mot Nordirland. Holland att kvalificera sig låter bra men oddsen lockar inte, samma som tyskland!

Portugal

Patricio tros vara första målvakt men han blev utbytt mot Eduardo i uppvärmningsmatchen mot Turkiet inför EM. Han är en ung och lovande målvakt men saknar lite skicklighet i luften. Backlinjen består av Pereira, Pepe, (bruno) Alves och Coentrao. En bra backlinje, kanske den bästa i gruppen. Mittfältet Moutinho, Meireles och Quaresma håller inte riktigt samma klass som Holland och Tyskland men klart godkänt. Kan Meireles forsätta efter sina bra insatser i CL? Anfallet med Ronaldo, Nani och Almeida i mitten är inte heller fy skam. Ni alla vet hur bra dom kan vara.

Laget har haft det tungt inför EM med bland annat 1-3 mot Turkiet, 0-0 mot både Polen och Makedonien där faktiskt Portugal ställde upp med bra lag. Är laget ihopspelat bra nog? Portugal att inte kvalificera sig som spel?

Danmark

Stackars våra grannar! Jag tror dom kunde ha skrällt i EM, om inte dom fått sin grupp. Sörensen är en godkänd målvakt. Backlinjen är hyfsat. Mittfältet är också hyfsat och anfallet är inte särskilt upphetsande. Laget kanske kan gneta till sig nån poäng mot Portugal men slutar sist. Förlorade mot Brasilien hemma i genrepet efter en katastrofal match.
Gammal 2012-06-05, 13:02   #102

Soaps avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMorgan Visa inlägg
Funderar på att spela att SWE går vidare från gruppen till 3.10. Någon som kan hitta högre?
Kan inte hitta högre. Men om vi skall gå vidare krävs det mer eller mindre att vi slår i Ukraina i öppningmatchen så från det perspektivet skulle jag hellre spela på att vi dänger värdnationen till 3.30 som finns hos div bolag.
Gammal 2012-06-05, 14:19   #103

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SlimCharles Visa inlägg

Vilken sida är det?
www.oddsportal.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SlimCharles (+3)
Zegol är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-06-05, 15:27   #104

Sharp$: 811

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att Danmark kommer sist i sin grupp till odds runt 1.60 måste ju vara spelvärt!?

Kan inte tänka mig att Bendtner o Co kommer frälsa Danskarna mot länder som Holland, Tyskland och Portugal!
Gammal 2012-06-07, 18:13   #105

htsolna08s avatar

Sharp$: 1987

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bwin sticker ut med 2.10 på att Portugal inte går vidare från gruppen!

td