Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-16, 16:39   #16

Mr.Bettings avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 0
Standard

Citat:
Han har, precis som han tidigare sagt, spelat över 2.0 mål i matchen, så om Milan gör 3 mål så vinner han....
tänkte aldrig så långt hehe.

Citat:
Men som jag sa innan, du kanske vinner, men i sådana fall är det nog inte p.g.a att du har rekat matchen korrekt utan snarare att du har flax.
om jag förstått det hela rätt: för att det ska kallas rek så måste man ha med mycket historik och fakta om formen för båda lagen?
att man följer de båda lagen, kollar matcherna på tv och skaffar sig en EGEN uppfattning om lagen på det viset och tar hänsyn till det när man spelar kallas inte för rek?

och om man då har grym koll på ena laget och lagom bra koll på det andra laget och tippar efter det och vinner så kallas det för flax?

knappt man vågar lägga ut mer rekar på sharps efter denna anstormingen ^^
Gammal 2010-02-16, 16:55   #17
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Betting Visa inlägg

om jag förstått det hela rätt: för att det ska kallas rek så måste man ha med mycket historik och fakta om formen för båda lagen?
att man följer de båda lagen, kollar matcherna på tv och skaffar sig en EGEN uppfattning om lagen på det viset och tar hänsyn till det när man spelar kallas inte för rek?

och om man då har grym koll på ena laget och lagom bra koll på det andra laget och tippar efter det och vinner så kallas det för flax?

Självklart ska du fortsätta lägga ut rekar. Det är nog ingens mening att vilja skrämma iväg folk även om det ibland kan låta hårt det man läser. Skrift förmedlar oftast en kallare ton än det man själv kanske tänkte.

Men för att kallas en rek så bör det finns något som stödjer spelvärdet i ditt spel. Spelar ingen roll hur bra koll du har på laget du rekar, du hejar uppenbart på milan. Det är anledning nog att inte följa en sådan här rek. Du kan inte undvika att blanda in känslor.

När det dessutom inte finns något som talar om varför spelet är bra, mer än din känsla så blir det ingen rek för mig. Ett speltips är en mer korrekt beskrivning.

För att en rek ska vara riktigt bra så ska man kunna förställa sig 100 matcher mellan dessa lag med exakt samma förutsättningar och då ska ditt generera en avkastning som är positiv.

Säg att vi värderar hemmavinst/oavgjord/bortavinst till exempelvis 30 - 40 - 30 idag.

30 * 100kr = 300kr * 1.95 (ditt odds) - 300 = +285kr
40 * 100kr = 400kr * 1.00 (DnB) = +0kr
30 * 100kr = 300kr * 1.95 (förlust) = -300

Totalt: 285-300 = -15kr

Nu har jag inte lagt ned någon tid på en värdering som kanske är korrekt. Men jag tror att kryssrisken är ganska hög och jag tror inte att Utd förlorar allt för många 8-delsfinaler i CL oavsett motstånd.

Har du en annan värdering, fram med den och motivera den. Då har du en rek. Ovan var bara ett exempel.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 17:21   #18

Standard

ahcp +0,0.5 på united? Vad tror ni om den?
Mr-anderson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 17:34   #19

Kattberts avatar

Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-anderson Visa inlägg
ahcp +0,0.5 på united? Vad tror ni om den?
Varför kombinera +0 och 0.5?

Jag hade själv tänkt spela een 2:a dnb (+0) utifrån antagandet att Milan förmodligen är favorit hos spelbolag. Men när jag nu sett oddsen så inser jag att det inte är spelvärt. Nog ser jag ManU som favoriter, styrkeförhållandena har ändrats sen sist, men inte som större favoriter än oddsen säger. De är bara att lägga ner tankarna på spel i denna match. Möjligtvis resultatspel, 0-1, 0-2 eller 1-2. Detta sagt innan jag sett och utvärderat oddsen.

Tillägg: Alltså dnb på en 1:a på denna match är 2,12 på pinnaclesports. Kanske det är spelvärt?
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 17:37   #20

Betongbarns avatar

Sharp$: -1
Standard

Citat:

Förlåt om jag lät hård, menar absolut inte att du ska sluta posta.
Gillar den stora anstormningen av medlemmar som bidrar och det enda jag försöker göra är att hjälpa till att förbättra!

Enligt mig ska en rek vara skriven ur 100% neutralt perspektiv med information som verkligen styrker det man väljer att spela på. En rek som baseras på mycket "känsla" är inte intressant för mig att läsa, jag skulle aldrig rygga en REK för att personen som skrivit den tror sig veta att lag X vinner utan att förmedla några speciella anledningar som styrker detta.

Vad man ska ha och inte ha i en rek är svårt att säga, men skadesituation, formkurva, inbördes möten, prestigen i matchen, motivationen, revanschfaktor m.m. är alla saker som kan vara av värde...

Att reka en match ordentligt är inget man gör på fem minuter, ibland kan man dock tro det när man läser vissa rekar här på forumet. Nu menar jag inte mot dig personligen, men jag har sett en hel rekar här på forumet som verkligen får mig att förstå varför folk förlorar pengar på att spela. Att reka en match tar tid, man får sitta och lusläsa statistik, leta info om skadesituation, team news, väderförhållanden osv...

Det var t.ex någon som rekade Roma DnB till 1.20 gånger pengarna med insats 7U i förra omgången av Serie A, det är nästan synd att sådana rekar postas....

Och som sagt, du ska inte sluta posta rekar nu, men läs igenom lite rekar av Portugisen, Robin, Abyss etc. så ser du rekar som är uppbyggda på ett bra sätt, nu menar jag inte att alla deras rekar sitter, men det som gör rekarna bra enligt mig är att de innehåller vettiga argument som styrker spelvärdet i det valda spelet.

Nu blev det lång offt. text, och jag ber om ursäkt.
Syns vi på stan kirrar jag dig en öl, friends, right?

Lycka till med spelen ikväll!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 17:40   #21
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Bara jag isåfall som hoppas på 1-0
1-0 ger 10,83!!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 17:46   #22
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn Visa inlägg

Och som sagt, du ska inte sluta posta rekar nu, men läs igenom lite rekar av Portugisen, Robin, Abyss etc. så ser du rekar som är uppbyggda på ett bra sätt, nu menar jag inte att alla deras rekar sitter, men det som gör rekarna bra enligt mig är att de innehåller vettiga argument som styrker spelvärdet i det valda spelet.

Nu blev det lång offt. text, och jag ber om ursäkt.

Lycka till med spelen ikväll!
Word... med tanke på att mina rekar endast genererat

Antal spel: 42
Vinster: 19
Förluster: 21
Push: 2
Levande spel: 2
Vinstprocent: 48%
ROI: 101.35%
Medelodds: 2.22
Netto: +1.75U

Så betyder ju inte det att bara för att reken är bra att allt sitter. Jag är långt ifrån någon stjärna på detta. Men jag jobbar för att förbättra mina rekar. Sådana här diskussioner hjälper förhoppningsvis till!

Sorry för all OT.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 17:56   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kattbert Visa inlägg
Varför kombinera +0 och 0.5?

Högre odds?
Mr-anderson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 18:04   #24

Mr.Bettings avatar

Standard

Citat:
var mer skrivet på skoj, gillar bara att ni kommenterar så man lär sig på vägen

Matcher som jag kommer att reka som spelas i ligor kommer innehålla mer statistik och inbördes möten, skador osv, har lagt 2 rekar tidigare som har innehållit detta, men i min speldagbok kommer det hända att det blir mycket vad jag själv tänker, det får ni ta med en nypa salt då jag följer en hel del fotboll på tv och spelar mycket efter dagsformen

sen att jag skulle hålla på milan och spela på dom för kännslorna säger det stämmer inte. Håller inte direkt på något speciellt lag, utan är bara ett FÖR stort fan av ronaldinho, och följer lagen han spelar i. spelade tillexempel på att sverige skulle förlora mot danmark i den avgörande vm kvals matchen, sen att spelet satt och man blev kallad för judas är en annan femma så spelar alltså inte på det laget jag håller på alltid.

Citat:
Bara jag isåfall som hoppas på 1-0
1-0 milan skulle då sitta bra fint

Citat:
självklart! blir dock kanske jag som får stå för ölen om mina "rekar" sitter

Senast redigerad av Mr.Betting den 2010-02-16 klockan 18:10.
Mr.Betting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 18:13   #25

Betongbarns avatar

Standard

Citat:

självklart! blir dock kanske jag som får stå för ölen om mina "rekar" sitter
Jag har United DnB så där har du en DEAL!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Gammal 2010-02-16, 18:26   #26

Mr.Bettings avatar

Standard

Citat:
Jag har United DnB så där har du en DEAL!
det här gillar vi starkt!
Gammal 2010-02-16, 23:01   #27

Betongbarns avatar

Standard

Citat:
det här gillar vi starkt!

REVENGE!
Gammal 2010-02-16, 23:21   #28

Mr.Bettings avatar

Standard

grym match! började ju riktigt bra, dock slutade inte lika bra, iallafall resultat mässigt

blir du som står för ölen
Gammal 2010-02-17, 00:06   #29

Turtlewaxs avatar

Sharp$: 301
Standard

Citat:
grym match! började ju riktigt bra, dock slutade inte lika bra, iallafall resultat mässigt

blir du som står för ölen
Det här gillar jag, inga undanflykter och inga sura miner.

BOL på dig!
Gammal 2010-02-17, 01:04   #30
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

[avreagering]
Men ni Unitedfans kan inte komma och säga att ni inte hade TUR. Nej Ronaldinhos mål i början var inte tur alls. Däremot det inavlade missbildade Shrekavbildade varelsen med en röd tröja som har siffran 10 på ryggen vars öron endast kan efterliknas genom att klämma sina egna i varenda dörrspringa som finns...
Att dom alltid ska ha tur!
[/avreagering]

Ja grymt rolig match att se, synd att mitt resultatspel på 1-0 inte satt :(
Tror returmötet kommer bli lika spännande att se, milan måste vinna med 2mål därmed lär det bli mycket anfallsboll.
Dessutom kan united förlora returmötet med uddamålet sålänge milan inte gör hela 3 mål och nöjer sig med 0-0, 1-1, 2-2, 0-1, 1-2 dock lär fergusons se till så att hans mannar inte går in med en inställning att spela på oavgjort/förlora med uddamålet.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td