|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-02-16, 11:02 | #1 |
Champions League - Milan - United den 16/2
Spel 1: Milan - Manchester United
Spel: Dnb Milan Odds: 1,95 Insats: 5 units Spel 2: Milan - Manchester United Spel: Milan vinner och håller nollan Odds: 4 Insats: 2 units Vi börjar med skadeläget. Milan: Borriello och Zambrotta. United: Vidic, Giggs, Hargreaves, John O'Shea och Anderson. Tungt avbräck för milan att Borriello missar matchen, men tror att Huntelaar som hängde 2 kassar i fredags mot Udinese är sugen på att starta och förhoppningsvis kunna överlista även Van der Sar. Uniteds skade lista ser värre ut då många av dom skadade hade varit givna i start elvan. Men vi som tror på Milan hänger ju inte läpp för detta. Tror att Milan ikväll kommer gå hårt för vinst. Dom vet att returmötet kommer bli tufft att spela på Old Trafford och behöver därför ha med sig ett bra resultat från San Siro, och förlust eller oavgjort ser jag som dåliga resultat att ta med sig. Ni som läser mycket historik vet att united inte har gjort mål på Milan på San Siro, utan släppt in 10 stycken. Tror inte United med Rooney ensam på topp kommer att lyckas göra något ikväll heller. Rooney leder den intärna skyddeligan med 23 mål, tvåa är Berbatov med ynka 8(!!!) fullträffar. Att United ställer upp med en ensam forward luktar rädddsla och försvarsspel på långa vägar. Lyckas Milan stänga av Rooney från matchen så tror jag att det kommer se klent ut frammåt för Uniteds del, samtidigt som Milan ångar på framåt. Världens (snart) bäste Ronaldinho kommer att hålla i ledar-pinnen. Han avgjorde matchen i fredags på egenhand med 3 assist, grymt fina och viktiga passningar och även en del dragningar så att dom som har köpt säsongbiljetter ska få valuta för pengarna. Pato som sett otroligt pigg och taggad ut den här säsongen kommer även han att bli farlig frammåt och att det kommer bli han som hänger första är inget som skulle förvåna mig. Sammanfattning: Milan kommer att gå för vinst och som dom kommer att göra det. Ska vi säga att Pato inleder målkalaset genom att göra första, snyggt framspelat av Ronaldinho. Dinho själv gör mål nr.2 efter att ha fintat Ferdinand tillbaka dit som han kommer ifrån och en halvkass Beckham lyfts flera nivåer inför mötet och avslutar med att göra 3-0 på frispark. Kanske blir en del klagomål för att jag inte har med statistik eller något om formen för lagen, men jag spelar mycket på kännsla och som jag sa i början, så är det champions league och då spelar inte formen någon roll Lägg gärna eventuella kommentarer i min speldagbok istället för den här tråden
2010-02-16, 11:28 | #2 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Lägger en kommentar här:
denna rek luktar subjektiv så att det sticker i näsan. |
2010-02-16, 11:51 | #3 |
Har du sovit de senaste åren av CL:s upplaga? Om du nu följer CL borde du veta att United inte släpper in tre mål på bortaplan och det mot ett lag som Milan. Maestro Ferguson spelar nog italienarnas "catenaccio" bättre än vad italienarna själva gör.
|
|
2010-02-16, 11:57 | #4 |
United har vunnit 5/6 av sina senaste bortamatcher i CL...
Torsken kom mot självaste Barcelona, och nu ska vi inte glömma att United är ett jävla gäng på bortaplan även om de saknar spelare, syftar då på 1-3 vinsten över Wolfsburg där man i princip ställde upp med reservlaget... Själv tror jag mer på DnB United och över 2.0 mål, vilket jag även spelar. Hur som helst blir det nog en kanonmatch att titta på!
2010-02-16, 11:58 | #5 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Spelar bara över 2 ikväll.
|
2010-02-16, 12:10 | #6 |
då min speldagbok heter att jag söker högoddsare så måste man våga chansa, annars får man ju inte dom höga oddsen visst, 3-0 är inte allt för troligt, men hur många trodde att Milan skulle vända 0-1 till 3-2 mot Real madrid i gruppen? chansar man inget, vinner man inget.
era kommentarer baserar sig på historik, ta när sverige mötte costa rica i vm som exempel, enligt historiken så håller inte costa rica 0:an mot ett så "bra" motstånd som sverige och ni som kan er historik vet att matchen slutade 0-0. det är fotboll för fan, allt kan hända.
2010-02-16, 12:22 | #7 | |
Moderator
Citat:
Jag köper att du vill chansa och att du letar högoddsare, men det betyder inte automatiskt att det finns spelvärde. Spelvärde i CL kan vi nog alla glömma som KP påpekade så fint. Spelbolagen äger alla när det gäller denna turnering och evenemang som är i denna storleksordning. Du är klart färgad av dina lagsympatier och att du har Ronaldinho som avatar ger inte mig något större förtroende i sammanhanget iaf. Kommer inte spela på 1X2 själv, men hade jag gjort det så hade det blivit dnb Utd. Boriello saknas och att Huntelaar gjorde 2 mål mot ett bortasvagt Udinese skrämmer nog inte allt för många. Pato har väl dessutom varit långtidsskadad och lär inte vara i toppform. Önskar dig givetvis lycka till, blir det 3-0 milan så vinner jag mitt bet så fine with me |
|
2010-02-16, 12:26 | #8 | |
Citat:
Jag tycker att kvällens match är svårtippad, men det råder ingen tvekan om att United är det bättre laget och kommer avancera till kvarten. |
||
2010-02-16, 12:48 | #10 |
Tycker Milans försvarsspel kan va riktigt darrigt ibland. Så Rooney kan säkert hänga både en och två baljor. Men lycka till. Själv avstår jag spel på CL överhuvudtaget. Det är för sönderläst av bolagen.
|
|
2010-02-16, 12:51 | #11 |
Kör nog också 2u ö2.5 @ 2.3
Senaste matcherna, visserligen 3år sen senast men här är dem. Vilket jag kan tänka mig Mr Betting kanske grundar lite på också. 4-0 hemma på 2 matcher. 02-05-2007 UEFA Champio… Milan 3 - 0 Manchester United 24-04-2007 UEFA Champio… Manchester United 3 - 2 Milan 08-03-2005 UEFA Champio… Milan 1 - 0 Manchester United 23-02-2005 UEFA Champio… Manchester United 0 - 1 Milan Man U förlorat sina senaste 5. |
|
2010-02-16, 13:58 | #12 |
Erhm, vem är garanterad en plats i startelvan där mer än Vidic? Hade United haft full trupp tror jag att de övriga herrarna hade börjat på bänk.
|
|
2010-02-16, 15:30 | #13 | ||
Citat:
Citat:
ska bli extra kul att se matchen nu när man fått så mycket kritik
2010-02-16, 15:46 | #14 | |
Moderator
Citat:
|
|
2010-02-16, 15:47 | #15 | ||
Citat:
Du kan mycket väl sätta den här reken, Milan kan vinna idag, det håller jag med om även om jag tycker United är ett bättre lag för tillfället. Det Robin försöker poängtera är att din rek inte innehåller någon relevant information som stödjer spelvärdet i oddset du spelar. Du har ju redan sammanfattat det hela rätt bra i ditt eget inlägg. Citat:
Anyway, BOL!