|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-02-09, 20:08 | #1 |
9/2 the Championship
Jag har haft en bra start och vi får se om det håller i sig. Jag tycker att omgången inte är helt lätt men har iaf hittat följande som jag lirat:
QPR-Ipswich, Ipswich +0 @ 2,00 QPR rekade jag senast och bara för att komma helt fel på laget går jag emot dem idag då det inte alls ser bra ut och motståndet är fel. Det har varit kris i Rangers en längre tid som jag skrivit om tidigare och kaoset är totalt, fans har protesterat vid Loftus Road och det pratas om nya protester idag. Flera av stjärnorna har släppts och man har i stället plockat i krigare och lånat två fw, Bent & Priskin (Priskin får ej spela idag), men de såg direkt svaga ut mot Posh vilket faktiskt hela laget gjorde. MEN, och detta ska man inte glömma, Posh gjorde sin första hemmamatch med ny manager vilket alltid ger extra energi så kanske ska inte QPR dömas ut helt....bra var de dock inte och just nu tillhör de undre halvan, utan tvekan. Idag saknas yb P. Ramage & yb/cmf M. Leigertwood men eg går de båda att ersätta. Problemet är bara att def cmf N. Quashie som spelat från start i två fighter ryktats vara sjuk i veckan. Han är upptagen i truppen men knappast 100% kurrant, detta är extremt oroande då just Leigertwood är out och sen återstår bara Faurlin, en gubbe som jag sett live och inte är någon krigare mellan backlinjen och mf. Mao kan vi räkna med tre offensiva mf idag och en 80% Quashie eller Faurlin, det ger problem. QPR har dessutom av tradition problem med Ipswich, åtta (!) raka utan seger. Ipswich har hittat formen efter en usel inledning och börjat klättringen uppåt. R. Keane har lånat in två nya fw i D. Healy & D. Murphy, kanske inga stjärnor men fullt pålitliga i den här divisonen och båda kan göra 10 mål på en säsong. Skadeläget ser bra ut och vi är inte oroade för formen efter 1-1 mot Boro senast. Här anser jag Ipswich vara ett bättre lag för närvarande och de ska nog vara favoriter till segern. +0 @ dubbelt finns fortfarande på flera håll och det ska provas. Den som vill tar +0,25 @ 1,70 som fortfarande går att hitta. Jag lirar Ipswich +0 5/10u. Middlesbrough-Barnsley, Boro -0,5 @ 1,85 Jag har följt Boro rätt väl under G. Strachan och det finns inte en chans i världen att han misslyckas med det här laget på sikt. Inledningen har varit usel men nu har man fyllt på med fem gubbar från Celtic, S. McDonald från Aberdeen och K. Naughton från Spurs. De två senaste insatserna har varit bra trots två X och jag har en känsla av att formen är direkt stigande. Inga nya skador stör, det har Boro haft nog av. Barnsley är bra och ska på intet sätt underskattas, de är ingen bluff alls. Dock var insatsen mot Watford bara sådär vilket förvånade efter 4-1 borta mot Preston som var lysande, då 0-1 borta mot Reading innan det var direkt svagt kanske inte formen är så bra ändå. Idag får Barnsley dessutom göra en del ändringar då lånet från Stoke R. Sutton är avstängd samtidigt som Hassel & Kuzluk saknas igen, inget jätteminus men ändå. Ett intressant faktum är att Barnsley endast besegrat Blackpool borta av lagen på övre halvan och detta blir inte lättare. Boro vet att detta är en jättevinst i jakten på topp-6 om det lyckas och laddningen kommer vara grym. Barnsley är som sagt bra men jag tror faktiskt inte att de duger, på bortaplan är man betydligt mer beskedligt. Boro -0,5 @ 1,85 8/10u |
|
2010-02-09, 23:23 | #2 |
Uppsummering:
QPR-Ipswich rätt, +5u Boro-Barnsley rätt, +6,8u Antal spel: 6 Rätt: 5 Fel: 1 Units satsade: 39 Netto: +23,48u |
|
2010-02-09, 23:37 | #4 |
Slick start Ska lyssna på kloka ord även från ditt håll framöver.
2010-02-09, 23:38 | #5 |
Tack, jag ska försöka. Grym % just nu men ni som varit med ett tag vet att man alltid kommer ner på jorden i spel..bara att njuta medan formen sitter där.
|
|
|