Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-06, 16:33   #16
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag håller med dig om att man borde göra någonting och tycker att det är bra att det tas upp i diskussion igen så det kanske händer något denna gång, så ta det inte fel!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 17:58   #17

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Chelsea rak

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 19:08   #18

Talyss avatar

Sharp$: 554
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Chelsea rak
Lol...

Nej men jag håller med Boden fullständigt. Helt värdelöst o få en lista på spel, kan ju lika gärna vara någon nisse som pungar in på sitt favoritlag "bara för att..."

Blir väll svårt o göra någon regel kan jag tänka mig, har inga bra idéer just nu dock.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1)
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 19:37   #19
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

Vi har ögonen på detta och ett nytt tydligare regelverk är på gång tillsammans med snäppet hårdare moderering. Det är såklart svårt att hitta det optimala men vi kommer tweaka vårat förhållningssätt tills allt är bra.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 19:40   #20

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Låter bra det, bara att invänta eventuella ändringar då
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 19:45   #21
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Vi har ögonen på detta och ett nytt tydligare regelverk är på gång tillsammans med snäppet hårdare moderering. Det är såklart svårt att hitta det optimala men vi kommer tweaka vårat förhållningssätt tills allt är bra.
Låter mycket bra!
Gammal 2011-02-06, 22:58   #22

Berras avatar

Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Har tagit upp detta förrut, blev ordentligt nedröstad då. Hoppas självklart på ändring och även moderering av de inlägg som inte upfyller kraven. Vill jag se berras tips kollar jag hans sheet.
Boden (+5)
Berra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 23:38   #23

Wagners avatar

Sharp$: 2248
Standard

Det fanns en Berra på riktigt. Haha..
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 11:16   #24
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Haha, men Berra har ju sheet som jag sa ffs! Kollar hans picks, no need for onlineposter i dagens tråd
boored (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 17:25   #25

Sharp$: 2499
Standard

Håller helt med om detta.
Trådarna om "Dagens fotboll" går man inte in i längre för man får bara massor med spel uppslängda utan någon som helst info etc. Ett förslag är väl att ha ett "klotterplank" där dessa kan skriva in och de som vill posta sina spel gör det där...

Dagens fotboll etc borde vara en diskussions tråd om just ämnet, lite mer konkret.

Bara min åsikt

God jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 18:27   #26
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45582
Standard

Ni är välkomna att ge förslag på eventuella förbättringar samt upplägg på dessa. Eller nya forumsektioner. Vi brainstormar för fullt inom ledningen faktiskt och det är inget lätthanterligt problem, så alla förslag välkomnas.
kingscania (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 18:46   #27

LadyDeWinters avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 160

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jaha, men då kommer det bli så att Lawio/Berra77/RogerPontare94/Jag inte skriver vad vi lirat under dagen eftersom man inte alltid orkar sitta och skriva en motivering. Jag antar att det är lite det som är meningen med just de trådarna? Att man skriver vad man lirar och så är det fine med det. Kanske en liten kort diskussion med ris och ros.

Jag antar dock att du/ni kanske ändå fullständigt skiter i vad som kommer upp där av mig eller någon annan lat jeppe, men vad säger du då om du missar en liten tanke om ett spel utan motivering från iCash/Boone/KP/Qirren eller någon annan som får 2179 blind-ryggningar i alla spreadsheets?

Måste man skriva en motivering i varje inlägg man gör? Skulle alla motiverat varför de lirade Packers i Superbowl-tråden också?

Känns som att en normalbegåvad människa kan resonera lite om vem som lagt spelet, och varför den lagt det ganska snabbt genom oddsrörelser, enkel info o.s.v.

Jag skulle t.ex. aldrig rygga någon med 84% ROI på sina spel maxspel, utan vidare utvärdering av spelet, även om denne kom med en insideinformation i motiveringen som hade fått klockorna att stanna.

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-02-07 klockan 18:52.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 19:03   #28
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Jaha, men då kommer det bli så att Lawio/Berra77/RogerPontare94/Jag inte skriver vad vi lirat under dagen eftersom man inte alltid orkar sitta och skriva en motivering. Jag antar att det är lite det som är meningen med just de trådarna? Att man skriver vad man lirar och så är det fine med det. Kanske en liten kort diskussion med ris och ros.

Jag antar dock att du/ni kanske ändå fullständigt skiter i vad som kommer upp där av mig eller någon annan lat jeppe, men vad säger du då om du missar en liten tanke om ett spel utan motivering från iCash/Boone/KP/Qirren eller någon annan som får 2179 blind-ryggningar i alla spreadsheets?

Måste man skriva en motivering i varje inlägg man gör? Skulle alla motiverat varför de lirade Packers i Superbowl-tråden också?

Känns som att en normalbegåvad människa kan resonera lite om vem som lagt spelet, och varför den lagt det ganska snabbt genom oddsrörelser, enkel info o.s.v.

Jag skulle t.ex. aldrig rygga någon med 84% ROI på sina spel maxspel, utan vidare utvärdering av spelet, även om denne kom med en insideinformation i motiveringen som hade fått klockorna att stanna.
För mig personligen så skulle jag inte sakna er i forumet om era inlägg bara bestod av vad ni spelat, och ingen information. Vill jag veta vad ni spelat utan info kan jag kolla i era sheet...

Vadå inte orkar? När ni lagt ett spel så har ni ju spelat "just det spelet" pga att ni tycker det är bra. Är det så jobbigt att förklara för andra varför ni tycker spelet är bra?
Gammal 2011-02-07, 19:49   #29
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg

För mig kvittar det faktiskt vem som postar bara picks, de personer jag följer har sheets under favoriter och således ser jag när de postar nytt. OM jag tailar blint så gör jag det där från deras sheet och klarar mig perfekt utan "Lyon-0.5", Packers-3 eller Över 44 i dagens tråd.

Mitt förslag som jag la upp för några månader sedan och det jag antar Boden vill få ut av denna tråd är att vi ska ha dagens fotboll som består av:

"Lyon-0.5, spelar Lyon för att de är hemmastarka, kommer med en bra match i ryggen och Bordeaux saknar sina två mittbackar pga avstängning"

Mer än så behöver det inte vara för att de ska klassas som motivering för mig. Bara att folk "tvingas" till att delge sina tankar gör att diskussioner startas och att forumet utvecklas.

Som det är nu fyller dagens trådar ingen större funktion, mer än att vara kopior över folks sheets, vara livescore eller en plats där man visar sina räntetripplar och skriker fitta åt Porto som bara vinner med 1 mål när man satt på 17 tripplar med Porto-1.5 som dagens bank.

Mitt förslag då, som nu är:

Dagens fotboll: Spel med motiveringar. Diskussioner om spelen, INGET off topic.

Dagens spel: Renodlade picks, inga motiveringar <-- då detta tydligen efterfrågas.

Avreageringstråden: Gorma åt Porto här om du är så dum att du tripplar 17 kuponger med samma bank.

Skryttråden: Citera dina vinster här, gör pengapåsar i mängder åt dina efterpostade fyrlingar och sola dig gott i spelgudens leende.

Det är för mig en optimal fördelning. I en perfekt värld, eller iaf en värld där moderatorerna har riktlinjer som dessa samt att de gör sitt jobb, ja då skulle detta vara en verklighet som jag skulle gilla och då skulle jag ha glädje utav dagens xx-trådar igen.
boored (+1), mackyyy (+2), Boden (+1), zz (+1), fredo (+1)

Senast redigerad av RobinD den 2011-02-07 klockan 20:45.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 20:29   #30
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Det finns de som anser att forumet ska användas som en chat där man skriver meningslösa "tack", "jag ryggar" osv oneliners, smileys, spel utan motiveringar osv. bara liksom för postandets skull(finns ju faktiskt en chat och off-topic avdelning för oss som gillar sånt)

Så finns det de som anser att iaf delar av forumet ska ha relevant och intressant info som man även med intresse kan läsa om några dagar utan att de ska kännas som om man läser en chat-log.
Så är forum tänkta att fungera och som gör att det har ett värde för läsare. Och så ska de vara för att hjälpverktyg på forumet ska gå att använda, tex bevaka trådar funktionen, även rss osv.

På nåt vis lär man splittra det i olika delar så båda lägren blir nöjda som de tex föreslås ovan. Att bara tex posta spel utan nån som helst info(med url till källa)/motivering går ju som redan konstaterats att göra på många vis: spreadsheetet, egen dagbok, gemensam dagbok/ny tråd för folk i samma anda nånstans.
Att tillåta sånt i en tråd andra vill diskutera, motivera och lära sig gör ju dom ledsna för att inte tala om att det förstör forumets funktionalitet/verktyg.

Förut använde jag en hel del av bevaka trådar funktionen och kom in via den. Men det håller ju inte när de kommer 20 meningslösa mail med nonsens mellan varje relevanta inlägg.
Har man flera forum man skummar igenom så funkar de inte att man manuellt ska hoppa in i trådar och kolla OM det hänt nåt.
Utan forumverktyg som fungerar som dom är tänkta så har jag iaf hållit mig borta.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
kingscania (+1), kingscania (+10), Boden (+1), Pohjan (+1)

Senast redigerad av boored den 2011-02-07 klockan 20:33.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td