Visa resultat för omröstning: Bör Sharps starta en TOUT-tjänst? (Läs hela tråden först) | |||
Ja | 53 | 27.18% | |
Nej | 95 | 48.72% | |
Blankt! (Jag är på admins sida oavsett vad) | 47 | 24.10% | |
Antal röster: 195. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-11-07, 20:43 | #1 |
Administrator
|
Angående ryktet om TOUT-tjänsten
Vi fick reda på i chatten att de de från GB gått ut med nyheten angående vår tout-tjänst som vi planerar att lansera.
Däremot gick de ut för tidigt samt utan vår vetskap så vi ber om att få återkomma med ett offentligt uttalande om det samt kring innehållet i tjänsten. Meddelandet de gick ut med var följande, Dock vill vi påpeka om att inget är klart eller påskrivet med dom, utan att förhandlingar fortsätter att ske men något är på gång i alla fall. Kortfattat innan de offentliga utlåtandet kommer så hade vi tänkt oss följande: Det saknas en seriös touttjänst i landet där bokföring samt granskning från utomstående är A och O. Sharps vill vara den naturliga plattformen för alla, både spelare men även de professionella spelare som försörjer sig på att släppa spelförslag, även kallade "touts". Vi hade tänkt oss att starta en sidoavdelning för dessa där de kan koncentrera sig på sitt, nämligen spelförslagen och överlämna den tekniska biten samt plattformen åt oss. Forumet kommer att fortsätta i samma anda som tidigare. Sharps kommer även att fortsätta i samma anda som tidigare och dessa två delar kommer att vara separerade från varann. Exempelvis det många frågar sig, släpps spel från tjänsten till forumet så stannar de på forumet precis som vanligt. Mao forumet och tjänsten är helt avskilt och berör ej varann. Som tidigare sagt gick de ut med nyheten före vårt godkännande samt papper på det hela och därmed har vi ingen pressnyhet att presentera än. Lanseringen på tjänsten väntas vara 1 januari 2011 preliminärt. Ni kan diskutera det hela här, både för och nackdelar. Vi kommer som sagt att återkomma senare med fler detaljer angående det hela. Mvh Admin |
2010-11-07, 20:52 | #2 | |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177yertle - Hockey 12/13 Pres Stats: 115 - 125 - 1 ROI: 99.54% Vinstprocent: 47.92% |
Citat:
|
|
2010-11-07, 20:53 | #3 |
Kanske jag e för trött nu..
Och inte fattar riktigt. Men är/var inte alla som hade hand om sharps emot betaltjänster? Bara rätta mig |
|
2010-11-07, 20:56 | #4 |
Instämmer med föregående talare.
Detta låter ju inte direkt som sharps. |
|
2010-11-07, 20:56 | #5 |
Jag blir besviken när jag läser detta, detta förstör ju hela grundtanken och upplägget med Sharps ??
|
|
2010-11-07, 21:01 | #6 |
Ja där kom det. Sharps var lite för bra för att vara sant.
|
|
2010-11-07, 21:01 | #7 |
Besviken vet jag inte om man kan vara, förvånad känns mer som rätt ord för mig i alla fall.
|
|
2010-11-07, 21:02 | #8 |
Webmaster
|
Förstår inte hur detta förstör något alls? Detta gynnar alla parter inklusive ni som är medlemmar på forumet.
Som ni märkt har de cappers som gått bra på sidan lämnat sidan en efter en för att tjäna pengar på sina spel istället. Om vi nu kan erbjuda dem att göra det här istället så behåller vi kompetensen HÄR på sharps och det kommer såklart finnas ett egenintresse för toutsen att tillföra sin kompetens i speldiskussioner här i forumet. |
2010-11-07, 21:02 | #9 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1Tävlingsallsvenskan Stats: 30 - 31 - 5 ROI: 95.88% Vinstprocent: 49.00% |
400kr för en rek? Kan tänka mig att antalet kunder blir rätt begränsat?
|
2010-11-07, 21:04 | #10 |
Webmaster
|
400kr/spel är något misstype från dem, det som diskuterats var 400kr/månaden såklart och inget annat men detta är långt ifrån klart.
|
2010-11-07, 21:04 | #11 | |
Citat:
|
||
2010-11-07, 21:07 | #12 |
Vill bara kort säga.
Inget är bestämt, vissa vet redan om att jag har en mail-lista och jag tjänar tillräckligt på den, jag har varken sagt ja eller nej till det här. Jag klarar mig som det är just nu, dock verkar det inte vara uppskattat att posta mina spel, varken före eller efter, som jag har gjort tills nu. Så jag har sedan tidigare bestämt att jag lagt min sista rek på sharps. Dock vill jag poängtera, som sharps-crew säger, inget är spikat. Sharps kommer, som jag förstått det, fortsätta som vanligt. Det är inga holms-nissar bakom sidan, att de kommer ta ett bra beslut är jag övertygad om. Ang. Mail-listan, hade jag långt innan jag regga mig på sharps. Det är inget nytt, och inget jag vill lämna bara sådär. Jag postade som sagt en del av mina spel på sharps, oavsett. Men men...det sluta som sagt. |
|
2010-11-07, 21:07 | #13 |
Webmaster
|
Absolut är pressen hög för de som är touts men vissa kan ju bevisligen klara det, speciellt om man tittar internationellt men bevisligen har ju bland annat LuckyStrike klarat av att hålla en bra ROI även som tout. Väldigt få som skulle klara det dock och vi kommer ha höga krav på de som ska få möjligheten att vara touts under vårat namn - ni som är oroliga kanske tror att alla spel ska kosta, men rekarna och forrumet fortsätter ju som vanligt.
|
2010-11-07, 21:10 | #14 | |
Citat:
Luckystrike gästspelade ju bara för att promota sin betaltjänst. Jag vet inte vilka fler, så bara säga vilka mer som gått så bra och lämnat? För mig tycker jag vi har dom bästa basketrekarna i Masho och GB nu. Så där klarar vi oss. Äh jag vet inte vad jag svamlar om. Forget it |
||
2010-11-07, 21:12 | #15 | |
Webmaster
|
Citat:
|
|
2010-11-07, 21:13 | #16 |
Sharpest
|
De menar nog med all sannolikhet pris per månad och inte per spel.
Ni får även komma ihåg att den är separat från forumet. "Experter" vill koncentrera sig på sitt, nämligen släppa spel. Med vår plattform kommer även risken för oddsslash att vara bortglömt. Vi kommer presentera ett upplägg för det senare där vi berättar hur. Inga fler oddsslash helt enkelt. Vi bevarar kompetensen på sharps. Samtidigt som den del vi får in kommer att gå åt marknadsföring. För vi vill få sharps att växa och enda sättet att göra det är genom marknadsföring som kostar storkovan. Det är ett vägval vi har gjort, vi diskuterade det mellan varann om det skulle vara att "skjuta oss själva i foten" men vi alla kom fram till att det behövs en sådan tjänst i landet. En tjänst där spelen sätts i fokus En tjänst där oddsen inte riskerar slash för de som betalt för tjänsten En tjänst med sms/rss/mailfunktion. Helt enkelt en tjänst som saknas av nästan alla sidor. Samtidigt kommer dessa rekare att hänga på forumet och kommer dela med sig utav sina kunskaper i forumet och ingå i diskussionerna. Alla kan inte sälja spelen här nej, alla kan ansöka men vi kommer att granska varje. Mao, allt kommer fortsätta som vanligt Det som läggs upp under serviceplay kommer finnas som vanligt Vi får hit fler experter som kommer att kunna delta och dela med sig av sin kunskap De som väljer att köpa tjänsten är de som inte har tid att hänga på forum och jaga spel själva. De vill ha några att rygga blint helt enkelt. Vi i ledningen ser faktiskt fler för än nackdelar. Det kommer att gå bra ska ni se |
2010-11-07, 21:17 | #17 |
Har fullt förtroende för er admins. Är bara orolig för att det ska bli dålig stämning och massa skitsnack när de här killarna kommer få sina dippar. Bara hoppas på att sidan kan behålla sin charm...
|
|
2010-11-07, 21:17 | #18 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Jag förstår inte problematiken med att betaltjänsten säljs via sharps eller via GB, det påverkar ju ändå ingen på sharps.
Förstår inte kritiken heller, låter som på vissa att sharps säljer sig? Befängt! Utan att veta, men inkomsterna lär väl gå till större delen, om inte hela till capparna och inte sharps.se. Och skulle delar gå till sharps så lär det vara för drift och utveckling som vi alla har nytt av. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greedy (+5) |
2010-11-07, 21:23 | #19 |
FAman
|
Jag har en liten fråga, är det inte så att GB ofta rekar mindre sporter/ligor som svensk basket och volleyboll och oftast till lite bättre odds/linor hos mindre bookies. Om ni då ska använda er av en timerfunktion för spelsläppen som RAS och man deltar i ett gäng med 100-200 andra sharpsare som samtidigt försöker lägga sina spel hos dessa bookies. Är det inte ganska självklart att man då snabbt kommer bli limiterad hos dessa bookies?
|
2010-11-07, 21:30 | #20 | |
Sharpest
|
Citat:
Mao inga skojarfällor Dvs bl.a. 1 Spela ej själv före ni rekar offentligt. 2. Spela ej på skojarbolag med skämtlinor. 3. Reka till linor där majoriteten av bolagen lagt sig. etc. Dvs så som en seriös tjänst ska vara. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
saman (+1), JohanH (+1), timadolf (+1), capital-pb (+1) |
|
2010-11-07, 21:31 | #21 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Min personliga åsikt är att kvalitet skall löna sig, dock anser jag att Sharp$ skall vara en valuta som man kan använda som man själv vill. Gör om det till att en $ är 10 kr och du kan fylla på med ett antal av detta för att bruka på Sharps. Dvs att du får inga för att du skriver eller är aktiv, däremot kan du "köpa" en touts rekar och får en plats så du kommer se insta när spelet släpps för alla.
Detta skulle göra att det blir extremt enkelt för en människa som det går bra för i vanliga forumet kan testa att slänga upp en REK i toutforumet och om man känner att han är het så betalar du en $ för att kunna se hans rek/spel samtidigt som alla andra som har betalat för att slippa slashade linor. Detta skulle kräva en ordentligt moderering och man måste ansöka för att kunna lägga upp toutspel och ha ordentligt med statistik redan. Detta skulle belöna människor som är duktiga att fortsätta och kanske få en slant för besväret. För att göra det lite enklare tar jag ett exempel. Lemasive(lol jag vet) Rekar i Allsvenskan och det går riktigt bra, efter en 20 rekar där hans ROI% är 15/5 och roi ligger på 120% så ansöker han om att få lägga en rek i toutsavdelningen. Tack vare att han har varit så duktig beviljas det på test och han skriver ihop en rek som vanligt och den läggs upp som dold på forumet. Du som inte har betalat för den kommer då se att Lemasive har lagt upp en rek och när den kommer släppas för alla som har betalat. Du har följt honom och vet att han vet vad han pratar om, du klickar i att du vill ha den här reken och du betalar en $ (dvs 10 kr) och då kommer du få se hans rek när den väl släpps vid en utsatt tid så ingen får en fördel av linorna. På detta vis uppmuntras bra rekare med kvalitet att vara kvar och tjäna en slant om dom är duktiga. En duktig rekare som männsikor litar på kan lätt tjäna en 50 sharp$ per spel vilket blir 500 kronor, sedan skall såklart Sharp$ ha en del av kakan då det inte är gratis men det skulle ändå generera en bra ruljans. Lite luddigt, men min tanke i det hela. |
2010-11-07, 21:33 | #22 | |
Citat:
Att köpa pengar för att köpa spel med menar jag. |
||
2010-11-07, 21:34 | #23 |
Banned
Sharp$: 2021Allsvenskan 2012 Stats: 2 - 1 - 0 ROI: 146.67% Vinstprocent: 66.67% |
Jo, det är väl möjligt men det är ju det mest rättvisa sättet att låta bra rekare få en extraslant. Dessutom så blir det inte ett ojämt antal rekar för det hela handlar om en egna motivation och bör inte stressa fram massa dåliga tankar eller spel.
|
2010-11-07, 21:35 | #24 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Det där är dock en utveckling som jag skulle tycka vara tråkig och skulle antagligen leda till att folk försvinner från sidan.
Varenda en kommer jaga chans att bli tout och på så sätt kommer forumet tappa kvalitet och idén så som jag uppfattat den. |
2010-11-07, 21:36 | #25 |
vet inte vad jag tycker om detta, ska bli intressant att följa vad som kommer hända.
vad är det som säger att dessa inte kommer att läcka ut, jag signar upp och, skickar spelen vidare till knatte, fnatte o tjatte osv. men måste sätta mig in mer, vet i nuläget inte tillräckligt om detta ryckte.
/© To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-11-07, 21:38 | #26 |
Banned
Om alla gör sitt bästa för att få ett bra record så dom kan bli touts kommer väl det knappast bli sämre? :O
|
2010-11-07, 21:40 | #27 | |
Webmaster
|
Citat:
|
|
2010-11-07, 21:41 | #28 |
Sharpest
|
Jag håller inte med dig alls och vi siktar snarare att vara tvärtemot det. Att varje rek ska kosta. För det ska det inte göra. Nu är det så att GB har redan sin kundstock, det som kommer hända är att den kommer att förflyttas till oss. Forumet fortsätter som vanligt De fortsätter reka som vanligt. Mao kommer allt vara som vanligt. |
2010-11-07, 21:43 | #29 |
kommer det va ok att läcka spelen anonymt nu efter detta? borde väl inte va nåt problem va?
/© To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-11-07, 21:44 | #30 |
Banned
Jag tycker att man skall betala för det man vill ha, jag tycker även att det smidigaste är om man har en valuta på forumet som är värd något. Finns så mycket man kan göra med den då. Blir jävligt enkelt att ha inombords vadslagningar och turneringar.
Om någon lägger upp ett servicespel som jag blir glad för kan jag ge han några sharp$. Känner jag att jag säker på att vinna i NBA/NHL/MLB fantasy mot nån annan kan vi spela om några sharp$ den veckan. |
2010-11-07, 21:53 | #31 |
Lemasive då går ju pengarna runt på sidan bland användarna och Sharps får ingenting till driftkostnad osv ?
|
|
2010-11-07, 21:55 | #32 |
Sharpest
|
Lemasive jag tycker du ska ta dina förslag i en egen tråd (dock har både jag och mars sagt att vi är stenhårt emot ditt förslag ) så du inte virrar ihop det mer här.
|
2010-11-07, 21:55 | #33 |
Banned
|
2010-11-07, 21:58 | #34 |
AWESOME
|
Dags att sluta med att spekulera, ingenting är ännu klart men jag kan säga som så att jag gillar idèn att sharps tar ett steg upp och bokför ärligt de som vill sälja sina picks som thesportsmonitor.com/, seriös marknad = seriösa pengar!
Personligen kan jag bara säga att jag har klarat mig utan gb innan och jag kommer att klara av det i framtiden också (inget illa menat), forumet kommer att fortsätta i samma anda, vi tillhandahåller endast tekniken och plattformen för ev kommande touts, men forat och chatten bedrivs i samma ordning, om något annat sägs eller görs så ska jag personligen hamra loss servern vi sitter på med min norska sälklubba!
2010-11-07, 21:59 | #35 | |
Citat:
2010-11-07, 22:03 | #36 |
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
|
2010-11-07, 22:05 | #37 |
Även om jag förmodligen inte är intresserad av spelen så är det väl en bra idé. Så länge sidan fortsätter i samma anda med öppenhet och hjälpsamhet. Det är ju det ni påstår och jag litar på att iCash är beredd med sin sälklubba om ni mot förmodan skulle drabbas av pengabegär och gå över till en betalsida!
Tycker framförallt det är snyggt av er att låta användarna diskutera detta här, innan release. (Om det nu var ofrivilligt pga GB låter vi kanske vara osagt?) Lycka till med funderingarna och utvecklingen
2010-11-07, 22:14 | #38 | |
Citat:
Jag menar det finns väl fler sidor och det kan spridas på andra sätt eller?
2010-11-07, 22:15 | #39 |
Grejen är att jag är mer än villig att betala för bra spel men jag har precis börjat bygga en rulle och i nuvarande läge hade det antagligen inte lönat sig att betala för spelen. Upplägget med sharps har gjort att min rulle kunnat växa med ca 50% på en månad.
2010-11-07, 22:19 | #40 | |
Citat:
Dock så kommer ju detta såklart underlätta för bra spelare på forumet att börja ta betalt för sina spel och genom det försvinna från gratisrekarna. Dock så kommer det komma andra nya rekare som vill visa upp sig för att eventuellt börjar få betalt. Blir det lite ruljans så kan detta funka väl...
2010-11-07, 22:23 | #41 | |
Sharpest
|
Citat:
Precis som RAS ungefär. Självklart uppstår limiteringar förr eller senare men det är inget man som expert kan ansvara för utan den ligger på varje medlem. Självklart ska skojarbolag undvikas samt andra kriterier med som jag skrev i något tidigare inlägg. |
|
2010-11-07, 22:25 | #42 | |
Citat:
2010-11-07, 22:26 | #43 | |
Sharpest
|
Citat:
Detta påverkar inte er som brukar hänga här något alls. |
|
2010-11-07, 22:29 | #44 | |
Sharpest
|
Citat:
En köpare betalar för att slippa hänga på forumet hela tiden och uppdatera efter nya spel. Han vill endast få dessa skickade och rygga blint helt enkelt. |
|
2010-11-07, 22:33 | #45 | |
Citat:
Det gör ju att vi som inte betalar kommer förlorar REKARE som vi följer, men det är ju inget vi kan begära att de ska vara kvar. Men förhoppningsvis dyker det upp en ny förmåga när en annan lämnar vilket jag tycker det gör hela tiden, det beror mycket hur många som försvinner osv. Men som sagt vissa skulle kanske försvinna iaf och nu blir de iaf kvar här, dock troligtvis inte alla...
2010-11-07, 22:34 | #46 | |
Citat:
2010-11-07, 22:35 | #47 |
Är det inte bättre att ni öppnar en flik där man kan donera en slant till "SIDAN" istället för att ni sänker er till betalsidornas nivå?
Donera pengar till Sharps för att sidan ska hålla sig fräsch : JA! Blanda ihop er med betalsidor = NEJ! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
illen (+3), fuzzy_ (+1), mange70 (+1), fredo (+1), Shell Peppe (+1), chanix (+1), inspektorn (+1) |
|
2010-11-07, 22:36 | #48 | |
Citat:
Edit: Där fick jag ditt svar din post här under, KP
Intellect is invisible to the man who has none Senast redigerad av tjuve den 2010-11-07 klockan 22:49. |
||
2010-11-07, 22:41 | #49 | |
Sharpest
|
Citat:
En vanlig rekare slipper sånt då han ger bara förslag och klassas inte som "expert". Vet MÅNGA som aldrig skulle få för sig att gå tout utan man vill vara den där anonyma forumnissen som gör andra glada när han sätter sina spel. Då blir man även glad själv. |
|
2010-11-07, 22:50 | #50 | |
Citat:
Om jag det skulle bli för mycket får väl admins av sidan (som är/har blivit väldigt anonyma på forumet när det gäller rekar officiella sheets osv) börja dra igång lite av deras spel för att hålla lågan uppe!
2010-11-07, 22:53 | #51 |
Så länge Icash får vara med i beslutsprocessen blir det nog bra, han verkar ha en sund inställning
|
|
2010-11-07, 23:03 | #52 | |
Citat:
|
||
2010-11-07, 23:08 | #53 |
Vi får verkligen hoppas att allt är genomtänkt och att allt sköts snyggt (litar ändå på sharps grabbarna)
Men risken finns väl ändå där att det blir som vissa skriver att rekare försvinner. Och tråkigt att sharps ändå kommer förknippas med en betalsida. Den som lever får se |
|
2010-11-07, 23:08 | #54 | |
Sharpest
|
Citat:
edit: Ett klokt talesätt är, den dumme lär sig av sina egna misstag, den kloke av andras. |
|
2010-11-07, 23:19 | #55 |
Det hade varit kul med en omröstning för att se om Sharps användare är possitiva eller negativa till förslaget
2010-11-07, 23:22 | #56 |
Nog för att jag är ny här, men tanken med sidan är väl att man ska dela med sig av sina speltips sinsemellan? Att en forummedlem ska ta betalt av en annan forummedlem känns inte bra. Jag ser hellre att vi tar del av varandras tankar, diskuterar spel och tillsammans slår bolagen.
Precis som många varit inne på rycker det säkert till i en dels business minds om de plussar lite och på samma forum kan ta betalt för sina spel. Att det är i en annan forumavdelning tror jag inte gör någon skillnad. Mina två cent. Men har ni ett genomtänkt förslag som ni vet kommer att fungera; kör på. |
|
2010-11-07, 23:25 | #57 |
Sharpest
|
|
2010-11-07, 23:37 | #58 |
Sharpest
|
Jag lär inte förvånas utav resultatet iaf. Det är för att alla detaljer inte är presenterade än.
Det är precis som när man byter tema/färg på ett forum. Man är lite ovan till en början men sedan vänjer man sig |
2010-11-08, 00:03 | #59 |
Jag tankte ge mina tankar kort om det har. Jag har full forstaelse for att ni bakom Sharps vill ha den har mojligheten, inte bara till att tjana pengar sjalva utan for att fa medel till omkostnader. Samtidigt tycker jag dock det ter sig nagot markligt att det fram tills for nagon vecka sedan varit en ganska hatsk stamning mellan GB och vissa har och att medlemmar pa forumet nastan uppmuntrats att lagga ut deras spel anonymt. Personligen kan jag nog rakna de ganger jag ryggat personer pa GB pa mina fingrar sa mig ror det val egentligen inte sarskilt mycket. Det jag ar orolig over ar hur manga spelare fran Sharps som kommer forsvinna till denna nya tjanst.
For egen del tror jag att jag hade fortsatt vara ganska aktiv i chat och pa forum aven om denna forandring genomfors, atminstonde till en borjan. Sharps ar ett fantastiskt community pa manga satt. MEN. Jag tror faktiskt inte att jag skulle lagga ut rekar (Pro Yakyu) till samma utstrackning da jag hittills sett det som ett satt att betala tillbaka Sharps och andra rekare for det jobb de gor. Forsvinner de jag ryggar blir Sharps mer ett stalle att folja matcherna pa. Jag ar inte frammande for att betala for rekar (det har jag gjort pa flera stallen innan) men kommer inte gora det for valdigt sma marknader och definitivt inte for rekar som kommer fran folk jag bedommer omogna for betting (ingen namnd, ingen glomd). Sa jag antar att min fraga till KP ar, har ni planer pa att inkludera nagon av Sharps medlemmar (inte GB d v s) i denna tjanst?
2010-11-08, 00:09 | #60 | |
Webmaster
|
Citat:
(De riktigt duktiga ligger runt 110% om du kollar listan över spreadsheets) |
|
2010-11-08, 00:13 | #61 | |
Citat:
2010-11-08, 00:20 | #62 |
Webmaster
|
Jag menar inte att toutsen kommer klara 120% med pressen och allt det innebär att vara tout men jag menar att man bör ligga runt 120% (läs 115%+) för att bli aktuell. Det finns touts som klarar detta, men många är det inte och målsättningen är inte att ha många touts heller utan att ha en hög kvalité med touts som kan kallas riktiga sharps.
|
2010-11-08, 00:21 | #63 |
Jag e kluven, det kan bli sämre stämning men det e samtidigt upp till var och en.
Om en duktig rekare vill tjäna pengar och marknaden e villig att betala så e det ju bara att köra. Problemet med vår lilla "pöl" i Sverige e att spelen slashas, folk limiteras och blir bannade från bookies. Jag har sagt det förut att Genuine e väldigt bra för kassor med ca 10 000-30 000 kr. Det som händer i vår "lilla pöl" e att folk stressar som fan för att kunna lägga de här spelen. Men det e upp till var och en att reka och rygga på bästa sätt. Det jag inte gillar e allt jävla gnäll och folk som nästan gråter. Låt människor hjälpa varandra med att bygga upp rullar utan avundssjuka och massa gnäll. Folk får ha vilka mål de vill med betting, vissa vill synas, andra vill umgås, men de flesta har ett och samma mål, ATT TJÄNA DEG! Vi i Sverige e antagligen 15-20 år efter USA med det professionella tänket med att kunna försörja sig på betting. Jag ger grönt ljus för sharps/genuine! Jag vill gärna bli kund och TJÄNA DEG!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-11-08, 00:22 | #64 | |
Citat:
Personligen ar jag villig att betala for 112% aterbetalning om personen ifraga omsatter tillrackligt mycket pa en etablerad marknad men det hor val egentligen inte hit. Hursomhelst.. Eftersom du tar upp kraven har jag en annan fraga. Jag vill inte vara kritisk mot nagon individuell person men kommer dessa krav endast bygga pa statistik? Jag vill avsluta med att saga att jag onskar er lycka till oavsett vad som hander. Det jobb du lagt ner pa Sharps ar fantastiskt och jag beundrar dig verkligen mars.
2010-11-08, 00:34 | #65 | |
Citat:
Det ska tilläggas att jag är otroligt tacksam över sharps och dess grundare och alla andra som jobbar med sidan, ni gör ett brottartungt jobb!
2010-11-08, 00:34 | #66 | |
Webmaster
|
Citat:
Vad som är spelbara ligor är en diskussion vi får ta, jag kan ju personligen tänka mig att kostnaden för en person kan vara baserad på djupet i ligan men poängen var att klargöra att det kommer inte bli något braindrain från forumet - jag vill se det tvärtom istället att vi nu har ett braindrain när folk drar för att tjäna deg på andra sidor och då inte känner att det är värt att stanna på forumet heller - detta vill vi motverka. Huruvida kraven endast bygger på statistik så kommer nog inte fallet att vara. De eventuella toutsen måste ju ha en viss historia och trovärdighet, inget man bygger upp på en månad. Tackar för dina ord och vill också tacka dig för ditt egna engagemang här på sidan - sidan är ingenting utan medlemmarna och det är något vi är fullt ut medvetna om! Edit: Tycker inte vi ska hänga upp oss för mycket på siffror heller.. en spelare som har 110% ROI är förbannat bra men normalt har man för dåligt underlag för att säga att denna spelare klarar 110% i längden.. en spelare med 120% på samma antal spel får ju ses troligare att kunna prestera 110%+ i längden t.ex. |
|
2010-11-08, 00:38 | #67 | |
Webmaster
|
Citat:
Jag kan svara såhär - hade hela GB platsat på Sharps toutsida utifrån det dem presterat hittils? Svar nej. |
|
2010-11-08, 01:21 | #68 | ||
Citat:
För annars väntar stora problem runt hörnet och då tänker jag inte på limitering som vore en smekning mot vad som kan hända. Ni ska få en ledtråd: Läs på om bolagens regler för syndikatspel. Ähh, va fan. Jag bjuder på en. Expekt i det här fallet. Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|||
2010-11-08, 03:50 | #69 |
Sharps: Behöver ni pengar? STARTA EN DONERA LÄNK och så kommer pengarna att trilla in!
Ny har byggt upp Sveriges bästa sportsbettingforum som är gratis för ALLA! Glöm inte bort det... Jag förstår dock att ni kanske blir sugna på att dra in en slant för jobbet ni gör och jag ser som sagt inga problem med att donera en slant lite då o då! |
|
2010-11-08, 03:53 | #70 |
Vi får vänta och se hur det går. Personligen tror jag inte att det finns en chans i världen att de personer som det talats om hittills kan nå så höga resultat utan att spela på pajassporter och nöjesbolag. Det är flera som är specialiserade på små marknader och som nått sin 'fame' genom att skicka ut dessa spel till odds som hittas hos Interwetten/Betway/Will Hill osv.
Givetvis finns ju argumentet att alla inte spelar med mycket pengar och således kan spela hos dessa nöjesbolag, men spelar man för lite pengar finns det inte heller något värde i att betala runt 400 för en service. Tycker hursomhelst att man kan ge det en chans, så lycka till! |
|
2010-11-08, 04:00 | #71 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Vi behöver inte pengar för egen vinning eftersom vi redan tjänar bra summor varje månad på vårat eget spelande, men det ligger, som det alltid har gjort, i våra intressen att utveckla Sharps till något större.
Precis som när vi lanserade så var det för att fylla ett tomrum, en sida där de mer erfarna sharpsen hängde och ingen blev kapad längs vaderna för att hans rek inte gick in. Det har vi lyckats med, vi är där och nu vill vi utvecklas mer. Ni ska veta att vi inte gör detta för pengarna, för hade vi varit ute efter dem hade sidan mer sett ut som R&K. Vi kommer inte förändra ett vinnande koncept, utan istället utöka det och visa branschen hur en tout-service ska skötas samtidigt som vi ger tillbaka till det existerande communitiet genom att låta er ta del av toutsen spel i utbyte mot Sharp$, genom att tvinga aspirerande touts att reka med stor framgång på Sharps innan de ens blir tilltänkta som touts här. Planerna är att hålla kompetensen inom Sharps samtidigt som vi attraherar nya användare hit. Ingenting är heller spikat när det gäller det mesta, så vi kommer självklart att lyssna på era åsikter, men i slutändan är det, som det alltid har varit, vi grundare som tar de slutgiltiga besluten om Sharps framtid.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
timadolf (+3) |
2010-11-08, 04:23 | #72 | |
Citat:
Har personligen inget intresse av betaltjänsten men då ni verkar ha bestämt er för att ge det ett försök så önskar jag lycka till. Bara hoppas forumet kan fortsätta i samma stil och anda som nu. |
||
2010-11-08, 07:48 | #73 |
försöker läsa ifatt vad som hänt och sagts om detta. har jobbat natt men håller mig vaken ett tag till för att backtracka mig i ämnet, sharps engagerar.
vad tänker man om detta citat från chatten tex Spoiler:
känns som ett konstigt sätt att se på sina ev. framtida sammarbetspartners, sharps är alltså själviska enligt nån på GB, var är respekten som borde finnas mellan dessa två parter. "since long gone" om ni frågar mig, och nu ska man samköra....nja. lite som de rödgrönas projekt typ. måste plöja igenom mer. hittar detta citat av KP: måste få kommentera den senare delan av vad KP säger. Spoiler:
vet naturligtvis inte om jag har rätt men skulle förvåna mig kraftigt om inte stora delar av alla som nu köper spelen hos GB är members här på sharps. så nån förflyttninga av "kundstocken" tror jag inte på. men det vissar sig väl när detta går i hamn om antalet medlemmar ökar i högre grad än normalt. jag har inte röstat men känner mig så här långt försiktigt negativ till denna ide. har egentligen mer att säga men känner mig trött nu och behöver sova efter nattskiftet. tror nog att denna diskussion fortsätter så man får fler chanser att yttra sig i ärendet.
|
2010-11-08, 09:01 | #74 |
Lite av grejen som gör sharps tycker jag har varit att det är en klick personer som ser seriöst på betting. Man vill ju på något sätt att forumet inte ska bli för mainstream, för det känns som att en sådan sak kan förstöra mycket av den guldinformation som går att hitta på forumet.
Det är det som gör sharps för mig i alla fall. Man behöver inte sålla genom högar av skit för att hitta guldkorn. En tout-tjänst drar förmodligen inte hit något slödder, i alla fall inte förrän den blir allmänt känd för att den är så grym. Det verkar ju relativt bestämt, så jag litar personligen på dem som håller i sidan, och håller tummarna för att kvalitén inte tummas på. (pun intended) |
|
2010-11-08, 11:15 | #75 |
Sharp$: 97Mestis 13-14 Stats: 17 - 19 - 0 ROI: 89.16% Vinstprocent: 47.22% |
Jag har inget emot att personerna bakom Sharps startar en tout-tjänst. Tvärtom, jag tror också att det finns en marknad för det. Men blanda inte ihop communityt Sharps med denna nya tjänst.
Tout-tjänsten måste ha ett eget namn. Ha väldigt sparsam länkning mellan de två siterna, och ingen aktiv rekrytering från Sharps till betaltjänsten. Om ni blandar ihop Sharps med en betaltjänst kommer ni att torrlägga communityt och till slut ödelägga forumet. |
2010-11-08, 11:34 | #76 |
Donerar gärna pengar till Sharps,
|
|
2010-11-08, 11:47 | #77 |
En liten annorlunda fråga, men vad har hänt med Genuine? Är det någon som kommer in på sidan eller? Har den lagts ner pga denna hela denna diskussion? Tror dock inte det... Någon som vet?
Edit: Fungerar igen!
Jag kan allt om sporter... Förutom att betta på de... Senast redigerad av smoose den 2010-11-08 klockan 11:54. |
|
2010-11-08, 12:23 | #78 | |
Webmaster
|
Citat:
|
|
2010-11-08, 14:14 | #79 |
jaha, då har man vaknat igen.
vad är det som gör att just GB är de utvalda? känns fjuttigt i sharps-format. av den bild jag skapat om er i crew här så hade jag trott på nåt mycket större om detta skulle komma på tal. låter ju ibland som att ni sitter på en del kontakter i usa bla och det hade nog varit nåt därifrån jag hade gissat skulle kunna komma nåt samarbete. av tugget i chatten att döma så anser ju flera att det endast är LS som har nåt att göra i en betaltjänst. papak då, blev han kvar på perongen eller? trodde han va med i GB nu. nu blir det ju cappers som många har olika åsikter om redan, samtidigt som flera här på sharps visar upp väl så goda kunskaper som nu sitter på chat o forum här parallellt utan deg för rekar. fortsatt tveksam, fast spännande att följa. BOL
|
2010-11-08, 14:45 | #80 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
Min högst personliga gissning är att detta är ett resultat av vad som hände med GBs picks och Sharps. Det är Genuine-gänget som är de verkliga vinnarna här då de nu kan köra sin betaltjänst med Sharps i ryggen istället för som konkurrent som lägger ut deras picks gratis.. konkurrent är väl fel ord, men ni förstår vad jag menar, LS et al behöver helt sonika inte oroa sig för att deras picks kommer läggas upp i Service Play delen här längre.
Sharps.se och dess användare (ni, jag, och crew) är dock sekundära vinnare då siten i sig kommer få lite mer pr via duktiga rekare (som gjort sig kända utanför Sharps), rekarna kommer (förhoppningsvis) vara aktiva i communityn utanför de som betalar. Dessutom, den del av inkomsterna tillfaller sharps.se kommer användas till att förbättra siten både prestanda-mässigt, men även innehållsmässigt (tävlingar mm). Som jag ser det är det är det både för och nackdelar.. och jag tycker det var en viktig erfarenhet som toloiten delade med sig av där uppe. Så länge man verkligen utvärderar utvecklingen löpande och ser hur communityn påverkas och agerar efter det så kan det nog funka, men glöm inte bort att det är framför allt de som är här idag som har hjälpt till att göra Sharps till vad det är. Så, nu har jag kommenterat. Jag förstår att det är mitt inlägg alla väntat på så nu kan topicen stängas.. *host* ;-)
2010-11-08, 14:49 | #81 |
Jag betalar gladligen några hundralappar för en sådan här tjänst. Men då får ni allt ta in några sharpare än killarna på gb.
|
|
2010-11-08, 15:34 | #82 |
Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 499Sharps.se VM-tävling 2014 Stats: 1 - 0 - 0 ROI: 183.30% Vinstprocent: 100.00% |
Tack för ett fantastiskt bra forum, skön stämning och användarvänlighet/support som heter duga.
Angående ryktet och utvecklingen av sharps.se ställer jag mej bakom Munchies och F-Dunlop. Jag avvaktar utvecklingen. Sådana här forum lever starkt på sina medlemmar och delandet av kunskap o service plays mm till kostnaden 0 kr för forum-medlemmen. Ni får vara mycket försiktiga när ni rullar fram de ni planer har så att inte er blytunga credit/förtroende som ni byggt upp får sig en törn. Det blir ju liksom lite bakvänt om våra topp-gubbar som exempelvis F-Dunlop, Masho och Lemasive plötsligt börjar ta betalt, dvs alla bra gubbar som visar resultat blir rekryterade. Bra rekare kommer o går, alla behöver mat på bordet osv javisst, men var försiktiga med förtroendet ni byggt upp. Håller med BBX om att denna tout-tjänst bör lyftas ut och ha eget namn, helt separat från "vårt" kära sharps.se. Speciellt om medlemmarna ska ha något som helst förtroende för Service Play-delen av forumet. |
2010-11-08, 17:19 | #83 |
Utan att ha för brun tunga nu så måste jag säga att vi ger våra admins lite för lite cred här! Dem vet garanterat precis vad dem står för och kommer inte att bygga vidare på det om det skulle strida mot dem principerna dem satt upp (ja jag vet att det ska vara gratis, men det är ju inget som ändras förutom att dem lägger till en service för oss som inte har tid att leta spel hela dagarna och hellre lägger en slant på att få spelen direkt hem till dörrn ). Detta forumet kommer ju att finnas kvar, vi kommer att dela information på samma sätt som förut (om jag förstått det hela rätt?) och vi kommer att få en högoktanig Service Play del (separat sida) som kommer att kunna garantera bra resultat om allt vill sig väl..
Vet att det är folk som slänger pengar till höger å vänster på dessa betalsajter ändå, varför inte få lite avkastning på dessa pengar med att bidra till att göra sidan bättre? Om man betalar XXX kr för en cappers spel, så kanske XX går som bidrag till denna sidan, så då kan man ju se det som att man är med å hjälper till att göra den bättre, samtidigt som spelservicen förhoppningsvis visar gröna siffror den med. Ni har mitt fulla förtroende i alla fall och jag lovar att inte följa ett enda spel på service play delen i början... det finns ingen capper i världen som klarar av att hålla gröna siffror om jag är på samma sida thats for sure Kan nästan säga att jag skulle gått plus på att bara betala tjänsten utan att använda mig av den som det går idag GL!
2010-11-08, 17:39 | #84 |
Administrator
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
För det första vill jag säga att jag beundrar det arbete som ni lägger ner på sharps och att ni på så relativt kort tid gjort det här forumet till det ledande i Sverige är mycket imponerande!
Måste säga att jag är väldigt förvånad över det här och som ni tidigare nämnt så är det väldigt olyckligt att det läckt ut innan ni hunnit prata ihop er om det då det är väldigt luddigt allting och det gör det hela allt mer rörigt. Ni kanske skulle prata ihop er ordentligt och ha en tydligt ståndpunkt och köra på det? Ni säger att ni INTE vill ha några pengar från det här och det ska INTE ha någonting med Sharps forum att göra, varför ska ni ha det då? Varför inte bara låta de andra sidorna köra sina race med betalspel, exakt det race som den här sidan har propagerat hårt emot (enligt mig löjligt hårt).. här postas andra betalspels sidors spel gratis och ni har gjort så att man kan göra det anonymt, allt för att motarbeta andra som vill tjäna pengar på att sälja sina spel, vilket jag tycker är lite fult, och ändå så har ni nu fått för er att det ska säljas spel i ett sammarbete med sharps? Ska de då också publiceras anonymt i forumet och hjälpa forumets medlemmar? Eller är det då helt plötsligt en annan sak då det gäller era "egna" spel? Precis som "dgothe" skrev här ovan så känns detta som ett samarbete där GB slipper få sina spel publicerade gratis här i framtiden och det är de som är vinnarna på detta, vad de gjort för att få igenom det vet jag inte. Tror det va Boone som skrev att detta kommer innebära att det blir högre kvalité på forumet vilket vore bra och så vitt jag förstår så är det också den enda anledningen ni har till att starta detta, vad är det som säger att det kommer bli högra kvalité på forumet, ska de som säljer sina spel ha tvång att dela med sig av bra information utöver den informationen de använder till sina spel de säljer? Det vanligaste är väl att man tar den bästa informationen man har till spelen man säljer och därmed kan det inte sägas i forumet, och att någon ska ha 120 % ROI på betalspel och ändå dela med sig av information och speltips i forumet som håller hög nivå är helt enkelt omöjligt! Jag tycker, till skillnad från er som startade den här sidan, inte att det är några fel med att sälja spel och ta betalt för dem, funkar det så är ju alla nöjda, både köpare och säljare, funkar det inte så dör betaltjänsten ut och det är inga konstigheter om ni skulle ha ändrat åsikt och också skulle vilja ha in några extrakulor, det är ni värda för den delen, men det känns som att ni måste säga det rakt ut i såna fall, det är ingen som kommer hata er för det... men man kan inte säga att man är emot betalsidor och sen starta en egen!? Sen som tidigare också nämnt så är kraven helt otroliga och det kommer inte bli mycket till betaltjänst som ska hålla de kraven, man ska spela på marknader och sporter där oddsen och linorna är extremt väl satta, man får inte spela på bolag som har fina utstick av odds och man ska ändå ha en ROI på 120 %. Ni ska typ ha folk som har 120 % ROI under en lång period av spel på ligor som NBA, Premier League och NHL och odds från pinnacle, 1-2 personer med tur klarar det på de 9 miljoner som finns i Sverige och det är väl inte tur ni eftersöker utan kunskap... Norsk hockey, volleyboll och svensk basket åker ju all världens väg så vilka är det som egentligen ska vara dessa experter när detta väl skulle dra igång? Summa sumarum, kraven ni har ni känns nästan omöjliga, men hittar ni folk med 120 % ROI över en lång tid på de stora ligorna där man inte blir limiterad så köper jag gärna spelen, eller jag kanske kan ta del av dem gratis i service play delen istället... Det är nog dags att snacka ihop er och komma fram till vad ni egentligen vill och vad ni vill att sharps ska stå för... om jag skulle vara er så skulle jag starta en betaltjänst med de här duktiga rekarna, ni måste givetvis sänka kraven då ingen skulle platsa annars, säga att ni behöver intäkterna till att driva sidan (det låter bättre än att säga att man ska spendera dem på krogen) och sen mjölka så mycket pengar ni kan tills ni märker att forumet tar skada (det kommer ta skada) och då lägger ni ner det! Vad är det för fel med att vilja ha pengar? Vill ni vara för eller emot betalspel, det är dags att ta ställning, jag tycker varken det ena eller det andra är rätt eller fel men ni kan inte vara emot och ändå starta eget! |
2010-11-08, 17:39 | #85 |
Tycker att det är en fin idé med en riktigt välskött svensk tout-tjänst men tycker inte att det måste ha någon koppling till Sharps. En sida, företag, affärsidé eller liknande måste ha ett tydligt syfte för att nå framgång. Börjar man beblanda idéer och ska köra allt i samma race blir det oftast inte bra. Nu vet jag inte exakt vad som planerats, men jag tror att det hade varit bäst att köra sidorna separat, utan större koppling till varandra. Att driva ett projekt enbart för att tjäna pengar tycker jag inte går hand i hand med bilden jag fått av Sharps och anledningen till varför jag registrerade mig här.
Men jag är säker på att Sharps-ledningen löser allt på ett bra sätt. |
|
2010-11-08, 17:41 | #86 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Som sagt så trodde vi LuckyStrike fattade att det vi snackade om var konfidentiellt, men han gick istället ut och skrev på deras forum och lät som allting var klart. Det är det som har skapat kaoset och vi hade aldrig behövt hantera det på detta grisiga vis annars.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
2010-11-08, 17:46 | #87 |
Moderator
Så som jag tolkar det så är det ett sätt att hantera den flykt från sharps.se till olika betalsiter. Kompetensen stannar i form av aktivitet i forumet.
Betalspelen säljs under kontrollerade former och hårda kriterier vilket är till för att leverera en bra betaltjänst i Sverige. Kraven mars listade kändes orimliga men vi får se vad det blir av de. Sedan har de även sagts att spelen kommer att läckas ut på forumet och att det ine kommer stoppas för det strider mot policyn. Däremot kommer tjänsten släppa picksen på utsatt tid där köparna får förvarning, precis som med RAS. Det gör att ingen betalande kund missar spelen i princip. Crew har så vitt jag sett aldrig sagt att de är emot betalspel, de köper ju massvis själva och delar med sig av till oss som inte är i närheten av att kunna ha råd med tjänster av den kalibern. Det som sagts är att sharps är fritt och att inget censureras i princip. Därmed är det fritt fram att posta betalspel. Anonymfunktionen skapades för att skydda medlemmar från kollektiv bestraffning som GB använde sig utav. |
2010-11-08, 17:55 | #88 |
Webmaster
|
Mycket du tar upp är redan besvarat tidigare i tråden.. Var har du fått det ifrån att Sharps är emot betalspel, så vitt jag vet har sharps aldrig sagt att det i sig är fel för kvalitativa touts att ta betalt för sina spel - rätta mig gärna om jag har fel men jag tror detta är något vissa användare verkar ha fått för sig på egen hand.
Sen är det väl inte konstigt om någon tout finner det givande att delta i forumet. Då menar jag inte att dem kommer lägga ut några spel men att dem säkert har åsikter att dela med sig om andras upplägg och funderingar kring spel. Det är ju bra reklam för touten att göra detta. |
2010-11-08, 18:24 | #89 |
Administrator
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
När sidan startade så va det väl lite i en motrörelse mot alla den mängd sidor som tog betalt för sina, enligt sharps, "dåliga" spel eftersom det va snålt och dåligt att ta pengar av folk och här på sharps skulle allting alltid va gratis och alla skulle dela med sig till alla... vi som "fått för oss detta" kanske har kvar bilden av hur allting målades upp när sidan startade men det numera har blivit än liten förändring i frågan och därför förstår du inte vad vi pratar om? Jag tycker det är bra om det nu är så att det svängt lite i frågan då det va en enligt mig ganska naiv inställning för givetvis så är en bra betalspelstjänst ett lysande koncept för samtliga parter, de som betalar en slant får spel som de vinner mer på än vad de betalar för att få dem, den som rekar får betalt för tiden den lägger ner på att hitta bra spel och de som driver sidan kan få en liten extra slant för tiden de lägger ner på att driva den!
Nu vet inte jag hur hierarkin är uppbyggd här men det verkar vara du mars och kp som har störst intresse av att driva det här vidare medan iCash och Boone som va heta på gröten då sidan startade och va lite emot kassa betalsajter verkar tycka det här är aningen olustigt och strider mot vad de egentligen tycker, tänker och vill!? Den bilden har jag fått iaf... Lyckas ni med att få till allt som ni säger så är det fantastiskt bra och jag hoppas det då ni kommer kunna sälja otroligt fina spel till en mängd medlemmar men som sagt så bör ni prata ihop er, detta har blivit rörigt, orimliga krav, som nån sa så lär det inte bli många från GB som kan reka som touts via sharps. Så kör ni på det ni anser bäst, jag tycker som sagt ni ska ge det ett försök, det är ett naturligt steg att ta för utvecklingen av sidan det lustiga är dock att det känns som det strider lite emot vad ni ville från början, men vafan alla har väl rätt att ändra sig, man bör dock stå för det isf! |
2010-11-08, 18:36 | #90 | |
Webmaster
|
Citat:
Vi är alla också emot kassa betaltjänster just för att dem är kassa Däremot de som håller kvalité vilket är mycket få ser vi som touts som förtjänar att kunna ta betalt för den kompetens de besitter, som RobinD skrev så köper vi själva in tjänster t.ex. RAS osv. Jag tycker därmed inte att detta egentligen står emot vad Sharps stog för i början, nu var jag visserligen inte admin i januari/februari men jag var medlem på sidan. Tackar för din input. |
|
2010-11-08, 18:40 | #91 |
Sharps har väl aldrig varit emot betaltjänster, bara dem som varit dåliga och praktiskt ohållbara så som GB t.ex. Därför jag tycker det är konstigt att dem ska sammarbeta med samma cappers nu. Angående Sharps grundtanke så har väl det mer varit att alla ska få ta del av och dela med sig av så bra spel och info som möjligt på en och samma plats.
2010-11-08, 18:40 | #92 |
Administrator
Tack själv mars! Kul att kunna diskutera utan att bli sågad vid fotknölarna om man inte har samma uppfattning som ni nu har! Ni har styrt sidan så bra en längre tid så jag är säker på att det ni kommer fram till angående det här kommer bli bra också! Kör hårt
Edit: Det finns väl ingen som har ett mål med att ha en dålig betalspelstjänst för hur länge skulle det hålla? Sälja spel som folk förlorar pengar på? Visst alla kanske inte lyckas lika bra som andra men alla har ju samma mål, tjäna pengar på att sälja spel som köparna blir nöjda av! Så visst vem fan är inte emot dåliga betalspel men för bra!? :P |
2010-11-08, 18:59 | #93 |
Banned
|
Det är inget konstigt med en webbplats som har affiliate-länkar och säljer speltips. Det som gör det tveksamt och pinsamt i detta fall är informationen ni gick ut med i samband med att Sharps startades. Då var tonfallet att Sharps skulle ligga på en nivå över alla liknande webbplatser och drivas ideelt utan några affiliate-länkar, avgifter eller dyligt. När affe-länkarna sedan ändå snabbt kom som ett brev på posten blev det ännu mer pinsamt med era påstående om att era länkar är "finare" än andras.
Om ni inför en betalspeltipstjänst som uppfyller vilkoren beskrivna i speltipstjaenst-som-fungerar-i-praktiken skulle jag kunna vara intresserad av en prenumeration för 400:-/mån. |
2010-11-08, 19:02 | #94 |
Jag ser fram emot att följa en tout som kan leverera 120% ROI på någon större marknad. Good Luck with that.
2010-11-08, 19:02 | #95 |
Affe-länkarna är ju sådanna som ger avkastning när folket går +, inte som andra som t.ex. på RoK där dem tjänar pengar på folk som går -.
2010-11-08, 19:08 | #96 |
I början av tråden var jag helt emot förslaget men efter att ha läst igenom hela tråden (till inlägg #92) så är jag 50/50. De kan bära eller brista. Tycker självklart att de duktiga rekarna ska kunna få en slant för besväret och jag har, liksom en del andra medlemmar, frågat efter en donera-funktion så Sharps kan få in lite stålar för allt jobb de lägger ner. Har även använt Pinnacle länken från sidan och nyligen länkat om mitt Betfairkonto som ett litet tack.
Nu kan inte jag allt det tekniska med en sida men ett tanke som slog mig va att om Ni skapar en betalsida så kan det vara gratis att registrera sig på den, precis som här. Sen får vissa utvalda rekare försöka sig på att skapa sig ett namn. Vissa krav kan va att man måste ha minst 100 spel och som ska ligga på ROI 110-120%. Sen när dessa två (kan givetvis va fler krav) nås har rekaren 1 månad på sig att bevisa att han/hon kan fortsätta med samma standard. När man kunnat hålla samma standard i 2 månader så låses dennes rekar och hamnar under en annan flik som bara betalande medlemmar har tillgång till. Min personliga åsikt är dock att sidan ska ha ett fast pris och inte beroende på vilken rekare man vill åt. Ev. 2-3 prenumeration alternativ. 6 rekare, välj 2 för Xxkr. Välj 4 betala för 3, välj alla och betala för 4. Edit---------------------- Dessa 100 spel och 2 månader ska såklart loggföras så alla kan se, även ikke betalande och sedan så ska nya rekar släppas till almänheten efter matchstart så alla kan följa rekarna så man får svart på vitt direkt på hur bra dom är och då kan välja att gå med eller inte. Man vill ju inte köpa rysskan i säcken.
...my famous last words. Senast redigerad av Nillson den 2010-11-08 klockan 19:24. |
|
2010-11-08, 19:49 | #97 | ||
Webmaster
|
Citat:
Dock tycker jag pinsamt är ett starkt ord, KP Boone och iCash hade nog ingen reell inblick i vad det innebär att driva en site av Sharps kaliber sen tycker jag likt det Fuzzy påpekar att det är en väsentlig skillnad på att få in pengar på att användarna tjänar pengar jämfört med att få in pengar genom att användarna istället förlorar - antar det är det du menar när du skriver att vi menar att våra länkar är "finare", om du inte tycker det är någon skillnad är det din fulla rätt men jag tror nog inte så många håller med dig om det. Citat:
|
||
2010-11-08, 20:06 | #98 |
Moderator
Tycker att folk börjar stirra sig blinda på toutjakten, tanket är ju knappast att rekrytera one hit wonders eller hålla audition för 3000 medlemmar?
Säger crew att forumet ska förbli som det är men med en ny funktion, precis som när speadsheet kom så litar jag på det tills annat visar sig. |
2010-11-08, 20:11 | #99 | |
Citat:
Från början skulle allt på Sharps vara totalt gratis, fritt från reklam med mera. Sedan kom Betfair och Pinnacle-banners, för att stödja underhållet av sidan - förståeligt. Nu en touttjänst och jag skulle inte bli förvånad om det kommer upp flera banners i framtiden. Men jag förstår om ni som lever på betting (2500-5000 SEK per match) tycker att vi småspelare (100-200 SEK per match) ger för lite i gengäld mot vad ni gör. Tycker absolut ni borde starta upp en betaltjänst om det är vad ni vill, men enligt mig bör ni hålla det borta från Sharps så att inte hela poängen går förlorad. Det kommer antagligen bli en enorm fokus på touttjänsten och underhåll/tävlingar/intresse för övriga forumet lär sänkas. 400 SEK i månaden för rekarna från GB känns lite väl. Theil är dock intressant. |
||
2010-11-08, 20:20 | #100 | |
Citat:
Jag har sjalv tackat nej ett fleratal ganger under de senaste tva aren till att medverka i dessa svenska betalsidor som ploppat upp som svampar. De flesta av dessa har ju som bekant sjalvdott. Har aven fatt ett erbjudande fran en icke-svensk sida infor nasta NPB-sasong som jag ej tagit stallning till annu. Mig ror det inte i ryggen men jag kan tanka mig att andra rekare ed bra siffror kan kanna sig orattvist behandlade da de maste betala for tips fran folk "samma" sida.
2010-11-08, 20:22 | #101 | |
Citat:
Hur som hälst så tror jag att ni kommer förlora lite folk och vinna lite nytt folk om/när ni startar Tout-tjänsten. Tyvär kommer nog fler falla bort än vad som tillkommer. Personligen skulle jag kunna tänka mig att gå med om man kan se resultat av rekarna redan innan man betalar. Och då menar jag inte enbart från förra säsongen utan ganska färska resultat så man kan följa sina favoriter fast med kanske en dags fördröjning. Eller att en rekare kan fylla i ett klockslag när han vill att sin rek skall bli offentlig. kanske 1min efter avspark. Ju färskare desto bättre. Och en sak som jag saknar med dagens reka som jag hade uppskattat är att man skriver till vilket odds reken fortfarande anses som ett bra spel. Jobbar olika tider varje dag. Kommer hem och ser att en fotbollsmatch har fått en rek på 1.95 på någon bettingsida men loggar in så har den sjunkit till 1.60. Är ganska ny innom betting på denna nivån men vill leva på de i framtiden och tycker att detta e sidan att va på då de finns ett forum som är fritt. Så länge Sharps fortfarande kommer att hålla samma standard så tycker jag att det bara är att köra. Kör en testperiod i smyg med bara 100 inbjudna och se hur det funkar. En typ av beta-version.
2010-11-08, 20:35 | #102 | |
Citat:
Tycker inte heller argumentet "behålla kompetensen här på sharps" är så bra. Kommer det hålla? Tycker mig känna stor risk för det som maddmaxx beskriver. Och som nån sa: redan rörigt INNAN nått blivit klart... Luckystrike släpper nått som inte är klart? Inte så seriöst av honom. Och som vissa påpekat: tycker mig oxå det kändes som lite (förstå mig rätt nu) "mini-krig" mellan sharps och GB, var ett jävla tjaffs om att deras rekar släpptes här mm. Och inom några veckor så ska dom "lyftas" över hit till sharps? Jag säger INTE att det är dåligt, INGEN av oss vet ännu hur det blir. Men jag fattar inte bara hur fort från "krig" till "kärlek" det gick Och kraven som mars skrev ut, tror inte heller nån kan leva upp till dom. När sharps startades så har jag för mig vissa sa att det skulle hållas här med bra folk, hållas cleant och snyggt från "idioter" Men senare tycker jag mig ha fått uppfattning av att det jublats över att det bara fylls på med folk. Jag har iaf haft känslan lite att: "fyll på med massor med folk så vi blir megastora och sen kanske saker kommer kosta" För det HAR jublats av vissa när gränser på 3000 eller vad det är passerats. Och jag minns i början när man var rädd att man inte skulle få vara med på sharps för att någon (inga namn nämnda) sa nått i stil med att vi funderar på att stänga vissa forumdelar för folk och låta dem "bra" endast vara där. Typ nått sånt.. Jag har väääääldigt gärna fel. Så bara ge mig en örfil och rätta mig Nu avvaktar jag och ser vad som händer. |
||
2010-11-08, 21:02 | #103 | |
Sharpest
|
Citat:
Vi har aldrig haft och kan säga det igen ett pengasyfte med Sharps för egen vinnings skull, hade vi haft det skulle vi inte tagit de steg vi valt och därför ser ni den även reklamfri (ja förutom 2 banners på toppen). Vi är nöjda sålänge den går +-0 (kan säga att vi så sent som förra veckan investerade i en egen server på ett femsiffrigt belopp som vi ska flytta till, pengar som faktiskt inte ens kommit in utan som vi lägger ut själva, men det gör vi gärna för detta är vår bebis som vi tar hand om.) Som alla föräldrar så vill man även se sin bebis växa. Det är vad vi vill och har ställts inför lite av ett vägval samtidigt som vi insåg att det finns ett tomrum att fylla i bettingsverige. För reklam och marknadsföring är det enda sättet att få ett forum att växa och för det krävs pengar. Det som händer eller kan komma att hända i framtiden är att folk rekar här fritt, de får ett erbjudande från någon betalsida i ett pm eller så startar de en själva och känner att nu jävlar ska jag tjäna pengar på mitt arbete. Användaren lämnar forumet och bedriver sin verksamhet på annan plats. Där deras enda ändamål är att få in $$$ att bekosta sin privata konsumption. Med bristande kompetens om hur en touttjänst ska bedrivas. Regler från början (tex att inte spela på spelen före man annonserar ut dom). Rekar till skojarbolag där det är allmänt känt för insatta att där får man inte igenom många kronor. Vad som gjort RAS till en av de mest tillförlitliga tjänsterna är inte att de enbart slår closing lines (då det är en del av framgången). Det är att de inte rekar till skojarlinor bl.a. För ingen av oss kan egentligen säga att deras statistik framtill 3år tillbaka har varit något märkvärdigt. Vi snackar enstaka U plus över säsongerna. Däremot är de seriösa och är hur en seriös tjänst ska vara. De förskönar inte heller sin statistik som tex WD och egentligen alla andra gör (vi är 10-2 på senaste 12 spelen, när de egentligen är 12-22 på senaste 34spelen tex). De går ut med early warnings, de bokför korrekt, de släpper spel till linor där majoriteten av bolag har lagt sig och inte på något utstickarbolag till 2p bättre, de är fullt transparenta och spelen läggs ut offentligt direkt efter spelstopp. Bokföring samt öppenhet är A och O. LS har stats som kan backa upp det hela för sig själv. De andra har tyvärr inte det då deras sample är för dåligt. Dock gjorde vi undantag då de agerar i en grupp samt att deras begränsade bokförda spel visat bra netto. Klarar de inte av att prestera så självklart får man se över saken då. Det hela har eskalerat något enormt däremot, det har även skötts felaktigt från deras sida då de gått ut med för mycket information än vad som har bestämts. Vi har endast haft diskussioner. Ingen kodning har ens påbörjats. Inget är spikat eller klart. Det hela kan mycket väl rinna ut i sanden med. Det hela är en idé som har vuxit sig stort nu. ----------- Bara se på spel och bokföring nu tex, aldrig tidigare har bokföring varit A och O i bettingsverige som det är nu, iaf vad jag märkt. Det vet ni gamla rävar från TZ och andra forum med. Det är möjligt att vi är insnöade i Sharps men vi har iaf sett stora förändringar bland folket och det är kul att se hur fler tar spelandet på allvar samt börjat bokföra sig själva. Vi har även märkt att många blir duktigare och duktigare när det gäller spelande allt eftersom och det krävs när antalet spelbolag ökar lavinartat på nätet. Vi alla minns tiderna när man sprang för att lämna in tipskupongerna, inte många brydde sig om att spela singlar då. Vi vet även att andra sidor känner att de halkar efter och inser att bokföring är något de måste implementera hos sig om de vill överleva. Det är bra att sätta standarder och vara ledande. Någon måste vara först. Vi kan mycket väl ha fel angående touttjänsten, det får framtiden utvisa. Men vi tror att ett tomrum kommer att fyllas samt att tjänsten kommer bidra till att ställa krav på andra sidor. Då de måste utveckla sig själva samt tekniken bakom och agera seriösare samt tillhandahålla saker som en betaltjänst ska ha. Vi är rätt så säkra på att andra sidor kommer att efterlikna de idéer och tjänster vi planerat att lansera i den tjänsten. Om inte vår överlever så har vi iaf bidragit till att höja kvaliteten på de svenska tjänster som finns tillgängliga idag. Nu vart det längre än vad jag räknat med och allt är inte ett svar till dig Lazlo utan till hela tråden. |
|
2010-11-08, 21:02 | #104 | |||
Webmaster
|
Citat:
Citat:
Citat:
Stängda forumdelar för duktigt folk skulle jag aldrig kunna tänka mig heller.. som sagt då faller hela idéen med Sharps som är och kommer förbli ett öppet forum. Detsamma gäller medlemsantalet, vi tycker alla förtjänar att vara medlemmar på Sharps och desto fler som är här desto fler guldägg med bra rekar kommer det att dyka upp - alla gynnas av att sidan blir större. |
|||
2010-11-08, 23:28 | #105 |
Banned
Jag tycker det är viktigt att starta en marknad i Sverige för touts, blir lite förvånad då jag pratade med KP på MSN om att tillexempel Götes Sabremetrics är värd en hel del för rätt många. Jag tycker dock att det gör lite fel här, vi siktar på att stänga in oss i Sverige med detta. Focus bör läggas på att göra Sharps internationellt istället för att sedan användas som en bas för svenska duktiga rekare att sedan tjäna pengar.
Jag inser att man vill skynda på utvecklingen för den är så spännande, men som jag sa till KP så måste man skapa en marknad först innan man kan kapitalisera på den. Jag föreslog alla travspelare som målgrupp eller människor som gillar aktier då sportsbetting eller trading är rätt liknande. Jag tycker personligen inte att Sharps är stort nog ännu för att lansera betaltjänster som går månadsvis. Jag kan ha fel, det brukar jag ha : > |
2010-11-09, 01:26 | #106 | |
Citat:
Och hur stör det dig att jag tycker att ni kan få upp en länk så att man donera pengar till Sharps.se trots att ni är gratis? Helt ok att visa uppskattning för en gratis sida... |
||
2010-11-09, 02:15 | #107 |
Tror han mer menade att du sa att det typ skulle bli betalsite...
2010-11-09, 19:52 | #108 | |
WunderdogCitat:
• NHL Overall Plays (+3719) 332-250 L582 57% • All Sports Overall Plays (+3360) 1250-1072 L2322 54% Wunderdog har plussat ca 30 spel på 2322 spel, det kan RAS lätt göra på 200-300 spel, det e ju helt klart bättre! Nu kom jag ifrån ämnet lite sorry! Men vad kan Genuine göra? Jag tycker det e bra om ni kan ta tag i akim som e väldigt kontroversiell! Han e en myt som många höjer till skyarna och andra skrattar åt honom. Genuine klarade inte av att få honom att reka på rätt sätt, kanske sharps kan det, om han får mer betalt kanske han kan vakna... Om han e värd pengarna ska han ha betalt, men om han kör tendenser från RoK ska han bort!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2010-11-10, 01:39 | #109 | |
Citat:
|
||
2010-11-10, 02:01 | #110 | |
BetalrekarCitat:
Har AKIM lämnat eller? och sen så tycker jag lite synd om Winther som startade en betaltjänst den 1 november för att otroligt nog missa nästan alla spel!!!!!! http://www.spreadsheet.se/wintherforsasong Det är inte enkelt att reka och ta betalt för mycket press tror jag |
||
2010-11-10, 07:43 | #111 | |
Moderator
Citat:
|
|
2010-11-10, 11:09 | #112 | |
Banned
|
Citat:
Sen känns det ju lite löjligt att ta Winther som exempel på hela fenomenet "betalspelare", är nog knappast så att bara för att han inte presterar på 1,5 månad som betalcapper att det tyder på att hela världens rekare som går från gratis till betal reagerar likadant. Och precis som RobinD säger, så är det egentligen ingenting konstigt alls med att Winther går back, då han aldrig får samma värden nu som på preseason. |
|
2010-11-10, 14:59 | #113 | |
Banned
Citat:
|
|
2010-11-10, 16:26 | #114 |
|
|
2010-11-10, 17:14 | #115 |
Haven't you heard? Värdet finns där Lemasive finns.