|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-10-16, 12:35 | #31 | |
Citat:
Det bör inte vara svårt att hitta en på forumet. |
||
2013-10-16, 12:48 | #32 | |
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2013-10-16, 15:06 | #33 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Som sagt så beror det på att det krävs en hel del jobb att verifiera så att resultaten faktiskt stämmer i många olika spreadsheet om man vill att alla bolag ska vara tillgängliga. Krävs inte många tveksamma odds eller felrättningar (p.g.a oklara spelbolagsregler) för att underminera systemets funktion. Vi har också märkt att de som faktiskt har spreadsheet redan nu utan tvång får högre betyg.
En spreadsheetävling skulle kunna basera sig på Pinnacles odds, men däremot skulle rättningen vara upp till varje deltagare. Vad tror ni om man gör ett system där spreadsheetet är grunden där och tävlingen är uppdelad i två delar; en resultatdel och en rekdel? Resultatdelen baserar sig endast på resultatet, medan rekdelen är som ett spreadsheet fast varje spel måste vara kopplat till en rek och när månaden är slut så får man vikta betygen på rekarna mot resultaten och på det sättet få fram vinnarna.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
2013-10-16, 15:14 | #34 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Så kan vi ju absolut inte ha det, förstår tanken med enkelhet och så, men detta skulle innebära att man stänger ute alla travspelare från tävlingen - och så kan vi inte ha det, såklart! Angående att det blir svårt att ha koll på om oddset funnits när rek lagts så kan man väl tänka sig att enbart kolla de som hamnar på prisplacering... För om ett odds funnits så finns väl detta att alltid kolla upp någonstans, eller? Ser att fler och fler får upp ögonen för de idéer jag haft från början - sent skall syndarna vakna...
Win some, lose some...! You´ll Never Walk Alone... Senast redigerad av Pilkast den 2013-10-16 klockan 15:16. |
|
2013-10-16, 15:19 | #35 | |
Citat:
Bra poäng i övrigt. |
||
2013-10-16, 16:12 | #36 | |
Citat:
Problemet är att rekaren spelar och sen tror att oddset är kvar. Men när nästa kommer så försvinner oddset efter ett par knapptryckningar. På Svs så måste man uppdatera sidan för att ändringarna ska synas och det är dom knappast ensamma om.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2013-10-16, 16:14 | #37 | |
Citat:
||
2013-10-16, 16:53 | #38 | |
Citat:
Det är väl just Malta-bolagen som majoriteten av dom svenska spelarna har konto hos eller känner till för den delen. Tror inte alls på det här med att kräva vilket bolag man ska hålla sig till...lägg ditt spel/rek & sen är det upp till respektive spelare som vill rygga att lägga på valfritt bolag & odds! Det enda som är intressant är om man är en vinnande spelare i längden & det följs lättast upp om man har ett spreadsheet! Enda kravet som bör finnas om det nu blir någon form av REK-spreadsheet är att spelen är låsta!!! |
||
2013-10-16, 17:19 | #39 | |
Citat:
2013-10-16, 17:22 | #40 |
|
|
2013-10-16, 17:32 | #41 | |
Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604Rektävling 2014 Stats: 0 - 1 - 0 ROI: 0.00% Vinstprocent: 0.00% |
Citat:
Så historiska odds som bolagen lagt vid en given tidpunkt finns inte samlat för att kunna beskådas i efterhand? Och med riktig tidsstämpel...?
2013-10-16, 17:51 | #42 |
Förmodligen inte.
Men dom som följer spelen lär säkert höra av sig om inte allt är till belåtenhet. Någon gudomlig rättvisa är säkert svårt att uppnå hur man än gör.
|
2013-10-16, 18:07 | #43 | |
Citat:
Är inte så svårt att ta en 1 minut extra för att kolla vad dessa bolag erbjuder. Sen så borde det i större sporter (typ fotboll, ishockey, baseball) vara otiltet med typ rena målskytterekaroch dylikt (lägg gärna till att du tycker att oddset på att Ibra nättar är spelbart så länge självs huvudreken kan ryggas på seriöst bolag). Senast redigerad av kusagwa den 2013-10-16 klockan 18:10. |
||
2013-10-16, 18:39 | #44 | |
Citat:
Däremot håller jag inte alls med om att målskyttespel o dyl skulle vara otillåtet... om du nu råkar veta att Pelle Jonsson just till denna match är uppflyttat till anfallet och står i 50 gånger som målskytt för att han normalt är back, eller om du har koll på att en spelare är nickstark mot ett försvar som är svagt på fasta situationer så är väl det lika mycket värt som att någon annan vet att Nisse Häst har käkat specialhavre och körs av hans sysslings kusin som råkar vara en monsterkusk? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
||
2013-10-16, 20:12 | #45 | |
Citat:
|
||
|