|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-02-05, 17:21 | #1 |
Banned
|
SharpsShopen. Nu är det väl dags!
Först vill jag säga att jag tycker Sharps.se är en fantastisk sajt.
Men som bla KP nämt i tråden Sharps vinstdrivande så brottas Sharps med en svag likviditet vilkte givetvis saknar ner sajtens utvecklingen. Detta är ju inget som jag egentligen har något med att göra men min hjärna är skapad på det sättet att jag kan lixsom inte hålla mig. Om vi tar SharpsShopen som ett ex, har ju varit pg länge men inget händer. Detta skulle heklt klart kunna vara ett sätt för Sharps att på ett snabbt och enkelt sätt dra in lite kulor. Jag ser framför mig att många lojala medlemmar lätt skulle köpa merchandise saker om dessa fanns tillgängliga. T-shirts, Hoods, Kaffemuggar o lite annat är ju väldigt enkelt att skaffa. En variant för att minimera inköpskostnadera för dessa kan ju att ta in lite reklam på tröjorna. Detta bör enkelt kunna lösas genom några telefonsamtal Kan sharps skaffa prylarna mer eller mindre gratis så kan det ju ramla in en fin peng till verksamheten. Samt en ökad exponering av varumärket. För egen del skulle jag lätt kunna lägga 1000 kr på detta. Idag är ju tekniken så snabb och smidig att det går att ta beställningar efter order så ekonomisk bör ju risken bli obefintlig. Vi här på Sharps är ju helt klart en intressant målgrupp, inte bara för spelbolagen. Sportreseföretag, Gym, Restauranger, typ olearys, osv. Borde ju inte alls vara svårt hitta bolag som får vara med med reklam på Sharps merchandises. Postade själv ett förslag till flashback för många år där jag erbjöd mig att sköta deras merchandisedel, men fick tyvärr ett nej till svar. Så kära vänner! Låt oss spåna lite... Ideer på Merchandises? Skulle ni kunna tänka er att köpa? Och hur mkt skulle ni lägga? Om någon har bra grafiska skills skulle ju denna kunna lägga upp ett förslag , på mugg, shirt och nåt annat. Slogan! Tycker jag är kul och det är ju något sharps bör ha. Själv är jag mkt för ironi. Här kommer några från mig. Sharps.se När bara värdet räknas! Sharps.se Vi kliver blytungt! Sharps.se Hos oss är ALLA limiterade! Sharps.se Grönt är skönt! Sharps.se Sharps.se Inga blytunga. Herren ser dig! Sharps.se Jag döpte min förstfödde till ROI Sharps.se 100% Mandelmassa Sharps.se Inget bullshit. Bara kvalite Sharps.se Vi äter "PUBLIC" till frukost! Någon som har någon bra? Vad står Sharps egentligen för? |
2013-02-05, 17:30 | #2 |
I vilket sammanhang skulle man ha på sig en Sharps.se-tröja med reklam på?
|
|
2013-02-05, 17:32 | #3 |
Kommentar angående dina slogans (ska försöka hinna med ett mera detaljerat svar senare):
Diggar alla förutom denna "Sharps.se Vi kliver blytungt!". Låter och ser konstigt ut men i övrigt så är de alla mkt bra med glimten i ögat. |
|
2013-02-05, 17:35 | #4 | |
Banned
|
Citat:
Tröjan ska ju vara jävligt cool. även de andra prylarna såklart. Jag har en design snubbe som lätt skulle kunna fixa så att reklamen inte stör. Lite får man väl ta om det kan bli en kommande intäkskälla för Sharps. Tycker jag iallafall. Senast redigerad av kriga den 2013-02-05 klockan 17:36. |
|
2013-02-05, 17:46 | #5 | |
Citat:
|
||
2013-02-05, 17:49 | #6 |
En clean stilren grå hoodie med en stor sharps logga på bröstet eller ryggen och en liten "Bet365" logga på armen hade jag absolut kunnat glida runt i!
"Bet365" går ju att byta ut mot vilket företag somhelst. Själv är jag inte så mycket för alla dom "konstiga" slogansen men borde ju gå att ha lite olika varianter. Sen vill jag gärna ha ganska bra kvalitet på hoodien så att det inte bara känns som något billigt skräp. Om jag hade fått som jag ville så hade jag absolut köpt en eller två av dessa ! |
|
2013-02-05, 17:49 | #7 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2013-02-05, 17:51 | #8 | |
Banned
|
Citat:
Härligt Norrman! Bara jävligt coola grejer såklart av hög kvalite. Inget Fruit Looms skit |
|
2013-02-05, 17:56 | #9 |
Sist jag brydde mig lät det så här "vi räknar med att kunna öppna en shop med saker man kan köpa för sharp$ inom några månader" och det var 2011. https://www.sharps.se/forums/feedback...-2/#post169170
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2013-02-05, 17:57 | #10 | |
Citat:
Alltså en grå hoodie med logo bak och fram, som ska producera i en relativt liten skala. Jag tror inte du är så jätteinsatt i klädbranschen (visserligen inte jag heller), men ska man producera i ett antal mindre än 100 kan man glömma att gå utomlands, då får man gå via Sverige (=mycket, mycket dyrare). Sen med frakt, moms och all sån skit så ska man ha en relativt stor profit (skoaffärer ligger t ex väl på 100% påslag har jag hört nånstans). Detta skulle betyda att man skulle få ge kanske 600-800 (skulle jag tippa på) för en hoodie.. MED SHARPS.SE-LOGO PÅ. Då går jag hellre till NK och köper mig en tröja och sen för över 100 kr till KP, eller vem det nu är som driver den här sidan, när jag kommer hem. |
||
2013-02-05, 18:17 | #11 | |
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Vi gjorde till klubben, tror det blev ca 20 st som skulle ha. Bröst tryck, tryck på armarna, plus rygg, Dom gjorde nya schabloner, då vi firade ett jubileum. Och kvaliten kan jag säga är BRA. Inget tunt skit som fladdrar sönder bara du blåser på det. UNDER 400, det får du inte en kvalitets hood för om du så går till den billigaste skit affären. Som sagt, flika bara in.... Bra krigamed lite kul och annorlunda ideer, sånt skapar utveckling. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+1) |
|
2013-02-05, 18:18 | #12 |
Och här en annan tråd där det skulle komma nyheter nästa vecka https://www.sharps.se/forums/nyheter/...-5/#post115319
Sen att kriga vill slanta upp är väl ädelt av honom. Fast tanken med poängsystemet var något helt annat. https://www.sharps.se/forums/nyheter/...ystemet-sharp/
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10) |
|
2013-02-05, 18:24 | #13 |
Jag skulle kunna tänka mig en tröja med ett stort tryck på Wagner som står med armarna i kors, annars får det nog vara
|
|
2013-02-05, 18:40 | #14 | |
Citat:
En sån här affärsidé skulle ju rikta sig ENBART mot Er, Sharps stammisar, och det är mig veterligen ingen jättestor skara. |
||
2013-02-05, 18:44 | #15 | |
Banned
|
Citat:
Har en bra slogan till Wagners mugg. Wagner Jag bara älskar Boltic Viktigt här att man läser slogan med en mjuk långsam röst Senast redigerad av kriga den 2013-02-05 klockan 18:46. |
|
2013-02-05, 18:48 | #16 | |
Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 3168Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Gjorde en deal, dom fixa tröjor inkl tryck. Inga som helst tveksamheter skulle jag vilja säga, då jag själv var med och gjorde upp affären. |
|
2013-02-05, 18:49 | #17 | |
Citat:
Spoiler:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2013-02-05, 19:19 | #18 |
Så inom klubben sålde ni tröjorna till varandra? Med 25% moms och hela köret? Det är en sak att köpa och sen dela ut/sälja till en liten skara och en annan att sälja i vinstsyfte. Potentiellt skulle dock t.ex kriga kunna trycka upp 20 såna här tröjor (betalning innan) och sälja till alla som en liten hobby och sen donera överskottet till Sharps, då borde man väl kunna kringgå skatten på något sätt.
|
|
2013-02-05, 19:33 | #19 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Kan du köpa hoodies styckvis för 399 ink moms från andra googleträffen så gissar jag på att om du kontaktar ett tryckeri eller ett profilproduktsföretag så kan du med all säkerhet beställa 20-100st till en rimlig kostnad och ändå ha ett påslag på 100 spänn om man nu vill det. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fxstc98 (+10) |
|
2013-02-05, 19:38 | #20 |
Banned
|
Är garanterar inget större problem hitta en bra billig leverantör för detta.
Lägger någon 1-2 dagar så är det löst. Med tanke på vad många av oss härinne omsätter på spel så är väl inte en 5hunka nåt att snacka om |
2013-02-05, 19:49 | #21 |
Som sagt - leverantör går att hitta, ja. Men ska man öppna en Sharps-shop med merch av olika slag tillkommer extra kostnader (bla 25% moms som jag skrev tidigare). Sen, som jag också skrev, kan ju någon ta på sig att fixa ihop allt det här pro bono och sedan sälja till alla som är intresserade. Litar man på personen ifråga så för man över pengar till hans konto och sen skickar man iväg tröjorna en och en (50-60 kr i porto tillkommer bara där). Sen kanske det blir ett plus på 1-4000 som får gå oavkortat till Sharps. Det funkar, men hur många hoppar på det tåget?
Jag vet att jag låter negativ och tråkig, men jag är realist. Har själv i flera år drömt om att öppna en webshop, men det är så extremt svårt att hitta en vinstdrivande lösning. |
|
2013-02-05, 20:00 | #22 | |
Banned
|
Citat:
However, Jag tycker man helt enkelt bör ta in sponsorer på produkterna. Vi lever i en värld där man ibland får hora lite. Med lite sponsorer kan ju dessutom vinsten per "kit" för Sharps bli riktigt bra. Vi som medlemmar gynnas ju oxå av detta då priserna kan subventioneras., och lite horeri kan man ju ta. Jag skulle helt klart ha på mig tex en Sharps tröja ibland. Som tex idag på gymmet. Hade jag en kaffemugg skulle jag dricka ur den dagligen. Dricker fortfarande kaffe ur min gamla pokermugg från ladbrokes. 2-3 sponsorer tycker jag är helt ok, Tex Pinnacle, O Learys, |
|
2013-02-05, 20:03 | #23 | |
Banned
|
Citat:
Dessoutom kan man ju locka dom med lite mailutskick och annan kul i nyhetsbrevet där Sharps informerar |
|
2013-02-05, 20:07 | #24 |
Jag fortsätter vara skeptisk nu.. Du måste nog dra på ett jävla säljsnack om du ska sälja in dig hos dem. Alltså detta är en tröja eller mugg som ska produceras i ett extremt litet antal, varför vill dem vara med och sponsra det? Vad vinner dem på det? Vissa företag vill inte associeras med spel och dem som vill det vill nog hellre ha en stor banner på förstasidan, hellre än att synas på ett par hoodies.
|
|
2013-02-05, 20:17 | #25 | |
Banned
|
Citat:
Tanken är ju inte som du säger att trycka upp 20 tröjor. Nej, givetvis ska detta göras i större skala. När man sammanstrålar med intressaenterna får man ju sälja in konceptet. 10.000 aktiva medlemmar som älskar sport, spel, mat, kläder osv. Dessutom ät många av oss relativt kapitalstarka vilket inte direkt är något minus. Det är ju inte jättesummor vi pratar om utan kanske 20-30k per annonsör. Givevis får man ju baka in lite andra schyssta dealar. Dealar som för den delen skulle kunna ge oss medlemmar ett mervärde. Tex 10% rabatt på Olearys. Rabatt på idrottsresor osv. Win win där. Allvarligt, kan man inte sälja in denna deal så är man ju helt oduglig. |
|
2013-02-05, 20:31 | #26 |
Nu börjar du ju spåra. Vad fan, ska man börja med att göra saker i en större skala så tar du det till en helt nivå. Du ska då alltså skaffa en webbshop (kan göras hyfsat billigt idag från klar plattform), regga ett handelsbolag, snacka med sponsorer, designa tröjor och allt annat i shopen, knyta en bra leverantörskontakt och fixa en eller flera bra dealar. Den här listan kan säkert göras mycket längre och detta ska alltså skötas på din (antar att du tar dig an det här?) fritid. Du får inte ut några pengar för det och du har dessutom inget direkt underlag för att du kommer lyckas sälja mer än 20 artiklar.
Alltså i grund och botten är din affärsidé inte så bra och det är enormt svårt att gå med vinst, vilket är hela syftet. |
|
2013-02-05, 20:34 | #27 |
Banned
|
Förlåt mig, fan vad jag mässar på. Men jag älskar att prata ideer, och affärsmöjligheter.
En annan sak som jag tänkt mkt på. Holms hade mkt tur när han startade ROK. Tajmingen var perfekt. Jag menar anledningen till att han drar in pengar idag är ju att många kunder skapade sina konton via hans sajt. När han började hade ju inte alla konton överallt. Vilket ju gjorde hans dealar på sikt oerhört lukrativa. Här tror jag Sharps har ett fundamentalt problem. Sharp har ju inte alls särskilt mkt intäkter av det slaget, då Sharps tajming var lite sen. En möjlighet att råda bot på detta är följande enligt mig. Till och börja kan vi konstatera att Sharps kundregister är klart intressa´nt även om bolagen givetvis hellre tar ROK kunder. Men vi ska nog komma ihåg att de flesta även här på Sharps är förlorande spelare. Det jag tycker kan vara intressant är att hitta samarbet med stora bolag som inte hunnit etablera sig i Sverige men vill. Bolaget kan då via Sharps erbjudas en stor massa av kunder. Sharps ordnar då en enastende startuppbonus för detta bolag som bara Sharps har. Här har vi mervärde för oss medlemmar. Vidare så jobbar Sharps löpande med Bolaget med tex återkommande reloadbonusar, rakeback osv. oxå här mervärde för oss medlemmar. Via detta bolag kommer Sharps in i ett första läge och kan förhandla till sig mkt lönsamma villkor mot bolaget. Det är ju precis så Holms lagt upp det då han nu bombar med WilleHill. Grejen är att verkligen skapa värden till oss medlemmar. Värden åt Sharps.se Värden åt spelbolaget |
2013-02-05, 20:36 | #28 | |
Banned
|
Citat:
Jag kommer inte tjäna en jävla krona på detta. Detta är förslag riktade mot Sharps ledning |
|
2013-02-05, 20:48 | #29 |
Tänkte det ja.. Alltså för att få det att bli lönsamt krävs så oooooooootroligt mycket. Att slänga ner flera hundratals timmar för att ta ett sånt här projekt till ytan för typ 1000 kr extra i månaden är inte värt, det håller nog alla med om.
Det är bra att du kommer med nytänkande dock. |
|
2013-02-05, 23:12 | #30 |
No offence men jag skulle aldrig i hela mitt liv betala för en hoodie med sharps.se logga och nån sponsor. och då menar jag verkligen aldrig. Kanske om sharps gav mig pengar men det är fan tveksamt iaf.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Persa (+5) |
|
2013-02-05, 23:18 | #31 |
Sharpest
|
Jag kan nog själv säga att jag inte heller hade gjort det Eventuellt en med kanske 5cm stor text på armen som är lite diskret och då på min fritid (läs lör kväll/söndag när man kanske är hos någon vän).
Men visst en Kaffemugg till fikarummet kan man ha, samt annat mellan sina 4 väggar. Men att vandra runt med det, njae inte min grej. Samt så är jag väl äldre än de flesta här med Som svar på frågan, vi har annat som är mer prioriterad än denna shop för närvarande. Det är ett reksystem. Vi föredrar hellre att lägga ned vår kodares tid på att utveckla sidan med bättre funktioner som gör det bättre för oss alla än en shop med lite merchandise på. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1) |
2013-02-05, 23:22 | #32 | |
Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Citat:
En clean keps, typ vit med en liten logga någonstans hade jag dock kunnat betala för. Sen går det säkert få till en okej piké. Inte någon jävla RoK-piké bara.
2013-02-05, 23:27 | #33 |
Banned
|
Är väl lika bra att låsa den här tråden.
Man kan ju iallafall inte beskylla Sharps medlemmar för att ha några som helst visioner. Är det bara spel i huvudet på folk, finns det inget annat tänk? Oerhört trist, på gränsen till tragiskt Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+5) Senast redigerad av kriga den 2013-02-05 klockan 23:30. |
2013-02-05, 23:43 | #34 | |
Sharp$: 3531Ishockey 14/15 Stats: 245 - 251 - 57 ROI: 107.00% Vinstprocent: 49.40% |
Citat:
Har helt klart full förståelse för att de försöker utveckla ett rek-system. Visst vore det kul om de ordnar en shop, men samtidigt kanske någon vanlig medlem kan ta initiativ om man är så pass intresserad av merchandise. Det är trots allt inte allt för svårt att fixa en sharps-tröja. Skulle jag få välja mellan rek-system och shop hade jag tagit förstnämnda i alla fall, det tror jag de flesta hade gjort.
2013-02-05, 23:48 | #35 | |||||
Jag vet inte vart jag ska börja, knappt ens vad jag ska tänka... Så jag börjar med det viktigaste:
En sån MÅSTE jag ha. Citat:
Vad är det för annonsörer som skulle vara intresserade utav sharps.se? För det första har så gott som samtliga spelbolag ett annonssystem för sidor liknande denna, att särskilt många skulle vara öppna för att gå ifrån detta just för sharps.se är föga troligt. Varför Sharps inte kan annonsera likt R&K hoppas jag du förstår. För övrigt tror/anser jag att Sharps har <20 aktiva medlemmar. Genomsnitts Sharpen är måttligt intresserad utav sport och spel, däremot reser det sig lite när matematik används i syfte att tjäna pengar. Att äta mat anser Sharpen gravt överskattat. Nudlar är gott, billigt och särskilt smidigt när det finns nya skandaler att läsa om på tokyohive.com Kläder kan jag nog vara beredd att håla med om, Sharpen spenderar ganska många vakna timmar i bildtrådarna på Nihongogo - där förekommer ibland bilder på personer avgestaltade i kläder. Källa? Din MAMA, men främst chatten. Citat:
Citat:
Något säger mig att du inte var i krokarna när Holms startade sin lilla verkstad. Att du sen kallar hans sätt att "tjäna" pengar på lukrativt visar ju bara på att du skriver betydligt mer än du läser. Citat:
De är söta och gulliga människor som vill sitt folk väl - inte blåsa dem på pengar. Särskilt Kim Un KP. Citat:
Eller jo, förresten: "Sharp kallas sportsspelaren som är den mest fruktade av spelbolagen och som inte spelar efter spontana idéer eller tankar. En Sharp gör grundliga analyser före h*n lägger sitt spel." Tyckte mig se en fråga om vad ordet Sharp betydde någonstans här omkring
Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette" Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban" Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10) |
||||||
2013-02-05, 23:52 | #36 | |
Banned
|
Citat:
Jag skiter väl egentligen fullständigt i om det finns merchandise eller inte. Eftersom sidan drivs ideel så vet jag inte ens varför jag skriver detta Jag var mera nyfiken på om det över huvudtaget finns högre ambitioner än att utveckla ett reksystem. Finns ju ingen riktigt bra spelsajt idag. Kommer ju inte heller att göra fram till att någon tar tag i biten på allvar. Finns ju så oerhört mkt att göra, men om inte viljan och ambitionen finns så kommer inget hända. Men jag antar att jag tänker annorlunda än de flesta här inne. Fina guldkorn finns, det vill jag påpeka |
|
2013-02-05, 23:54 | #37 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2013-02-06, 00:06 | #38 | |
Citat:
Håller med dig i det du säger. Högre ambitioner måste det finnas, men det är väl ingen som kan gå in helhjärtat för det här. De som utvecklar sidan har jobb eller annat som tar upp mesta av tiden. Finns säkert en del saker på listan, hur stor skillnad det kommer göra vete hundan. Rek-systemet kommer säkerligen vara ett lyft om det fungerar som planerat. Förhoppningsvis är det inte bara snack, utan att detta lanseras inom relativt snar framtid. Vet inte om idén är 100 % klar, men vi får hoppas även där att det fungerar. Tyvärr finns det ingen optimal sida för oss spelare. Sharps får ändå klassas som riktigt bra, även om det skulle kunna vara oerhört mycket bättre. Känns som de flesta skickliga rekarna har stuckit vidare och kört andra projekt och sedan inte kommit tillbaka. Kanske kan vara så att de känner att de inte vill lägga tid på något där de inte får något tillbaka. Om jag har fattat det rätt kommer nya rek-systemet ge tillbaka något till de som lägger ned tid och energi på att reka och dela med sig av bra spel. I så fall bör det locka fler rekare.
eddieh (+5) Senast redigerad av Grnvit den 2013-02-06 klockan 00:08. |
|
|