|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-01-25, 22:29 | #1 |
IP på varningar och bannlysningar?
Såg precis en bannlysning så undrar för min egen del hur ni kan veta om man har flera konton eller inte?
Jag kör anonine väldigt ofta när jag surfar då jag laddar ner film/musik och anonymitetstjänsterna har ju inte hur många IP-adresser som helst så jag kan ju lätt ha samma IP-nummer ibland som några andra användare som också använder anonine. Eller ser ni när man är online här genom en extern IP-leverantör?
2013-01-25, 23:04 | #2 | ||
Sharpest
|
Citat:
IPnummer som tillhör anonymitettjänster är rätt kända, så det finns låg risk att dessa kommer drabbas. Detsamma gäller om man surfar via mobilen, då kan man dela IP med många andra. Hellre fria än fälla så att säga, därmed drabbas ingen oskyldig heller. Finns många sätt att hitta kopplingar till andra användare, vi har ett system som varnar oss. Många av dessa sätt har att göra med den avstängde personens intelligens (vilket är säkert därför denne råkat ut för rött kort ) och slarv. Bara ett rent exempel så kan personen råka logga in som sin gamla bannade användare av misstag och sedan logga ut och in på nästa användare eller tex regga nytt konto kort därefter. Då känner vårt system av detta och triggar en varning. Dock har vi en regel som säger att; Citat:
|
||
2013-01-29, 18:23 | #3 |
Bannlysningen som RobinD gjorde idag, åkte även jag med på. Körde ni hela serien på den eller? Det gäller mitt wifi.
|
|
2013-01-29, 18:25 | #4 |
Sharpest
|
Stämmer bra, hela serien rök för att undvika att en användare (SharkS/Maverick/Rovfisken/mm) skapar massa användare och spammar tills vi hittar en bättre lösning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fusbar (+5) |
2013-01-29, 18:36 | #5 |
Att man inte har något bättre för sig. Men det är lugnt, sitter på mobilen sålänge.
|
|
2013-01-29, 19:05 | #6 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Däremot skapade ju killen 4-5 konton bara idag så något var ju tvunget att ske. |
|
2013-01-29, 20:11 | #7 |
Okey, då missuppfattde jag ditt inlägg i förra tråden.
|
|
|