|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-12-19, 16:36 | #46 | ||
Citat:
Men för att avgöra om en spelare är vinnande så kan vi utgå från 500 spel. Alldeles för lågt men vi utgår från det för att få ihop någonting alls. Då bantas dom där 423 ner till 25 st. Dom som inte varit aktiva senaste 3 månaderna har jag bortsett från. 25 av över 7000 medlemmar som med lite god vilja kan definieras vinnande personer. Vill man på grundval av detta hävda att en majoritet av medlemmarna på Sharps är vinnande spelare så var så goda. Det bjuder jag på i Jultider. Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|||
2011-12-19, 16:49 | #47 |
Sharpest
|
Nu har ju inte dessa sagts vara långsiktiga vinnare utan även kortsiktigt vinnare räknas i den skaran. Vi kan inte se in i framtiden, däremot vet vi vad vi har svart på vitt. Och det är vad dessa sheets säger. Oavsett om sheetsen har 20 gröna spel eller 1000 gröna spel. Så betyder det iaf att dessa medlemmar har vunnit. Just vinnare betyder mindre pengar i Sharps ficka. För det är väl det ni ville lyfta fram, att hur det kan komma sig att vi inte dragit in miljoner på våra 2 banners. Jo det är för att våra medlemmar vinner mer än vad de förlorar. Klassas inte de som vinnande personer då? Tomtefar
|
2011-12-19, 16:59 | #48 | |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Citat:
|
|
2011-12-19, 17:35 | #49 | |
Citat:
Ett exempel på en vinnande person som platsar bland Sharps 70% vinnare. Hoppas nu bara han inte slarvat bort sina 57 kr som spelades in för över ett år sen. https://www.sharps.se/spreadsheet/1976 Hälsningar Tomtefar.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-12-19, 17:41 | #50 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1540greedys betting Stats: 141 - 122 - 17 ROI: 107.69% Vinstprocent: 53.61% |
Citat:
Så tankegången vinnande spelare (om än på 20 spel) => bolagen tjänar inga pengar på spelaren => dåligt affe-avtal fungerar i detta sammanhang. Då blir det också dumt att räkna bort gamla sheets. |
|
2011-12-19, 17:44 | #51 | ||||||
LL Cool J is hard as hell.
|
Bara här...
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
||||||
2011-12-19, 17:59 | #52 | |
Sharpest
|
Citat:
Nog om det, vi förstår båda vad vi vill ha sagt. Går att vinkla detta hur man vill så jag drar mig ur denna tråd. |
|
2011-12-19, 22:50 | #53 | |
Citat:
anyways, jag förstår inte varför man ens orkar lägga ner en massa energi på att klaga när sidan sköts fint och proffsigt. Vill man inte vara här eller ogillar upplägget på något sätt så finns det andra sidor? Speciellt när man fått svar på det man ursprungligen frågat. Nu känns det ju bara som en häxjakt... Jag må vara hobbyspelare, säkert förlorande i längden (bara att kika i Avreageringstråden ) men jag har lärt mig en hel del av vad som krävs. Nu har jag inte energin och viljan att lägga ner tiden så då blir mina spreedsheets som dem blir, men att springa å gnälla på andra förutom sig själv när man torskar är ju bara patetiskt (förutom Di Natale då den jävla sopan).. Summa kardemumma: dra om det inte passar! EDIT: å att kasta skit på folk som lägger ner egen tid och en hel del dolares på att utveckla stället är ju än mer patetiskt, antar att man antingen inte har haft ett riktigt jobb alls själv eller att man helt enkelt tappat värde i tid (som förövrigt också är pengar) och pengar för att orka lägga ner denna tid på att klaga på andras arbete. Avundsjuka kan även det ligga bakom..
one (+3) Senast redigerad av tompa87 den 2011-12-19 klockan 23:00. |
||
2011-12-21, 09:03 | #54 | ||
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
Citat:
Citat:
Men som vanligt så plockar man ut saker ur sitt sammanhang och eldar upp sina hjärnceller så det börjar ryka. Sen sitter inbördes beundrarskaran och applåderar. Vad ska jag säga? |
||
2011-12-21, 09:32 | #55 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2011-12-21, 09:38 | #56 |
Jag tycker personligen att din åsikt har kommit ut Maverick, jag håller inte med dig överhuvudtaget, men alla har ju självklart rätt till sin egen åsikt och det är ändå gött att folk vill vädra just sin åsikt samt att den faktiskt får synas på forumets väggar. RoK har ju en förmåga att filtrera bort negativa åsikter.
Men nu börjar det bara bli löjligt, det är som att du letar halmstrå för att bibehålla din position som en liten rostagg i crews fingrar. Är du bitter över något? Om du fortsatt inte kan se skillnaden mellan RoK och Sharps så är det ju bara att gå till den sidan där du trivs och där du slipper ta ut dina aggressioner på de som arbetar ideellt med att driva en sida i denna storlek.. För detta börjar bara bli pinsamt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LimeStreet (+5) |
|
2012-01-02, 13:55 | #57 |
Har läst igenom denna tråd nu och fattar ärligt talat inte nå!
Konstruktiv kritik som kan göra sidan bättre välkomnas garanterat av crew, sånt gynnas alla av. Men en massa gnäll och klagomål....håll käften och dra vidare! Varför ens logga in om sidan stör så mycket? Och snälla, lägg ner allt snack om R&K, varför jämföra äpplen och päron? |
|
2012-01-04, 21:22 | #58 | |
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
Citat:
Om du läser inlägg #4 av RobinD och #7 av Boone så ser du att han blir tillrättavisad och utargumenterad. |
|
2012-01-25, 11:17 | #59 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2012-01-25, 11:53 | #60 | |
LL Cool J is hard as hell.
|
Hade inte varit något problem att förmedla denna, men då riskerar vi att få kontot avstängt på grund av följande regel:
Citat:
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
|
|