|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-12-18, 21:48 | #31 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Jag har skrivit 113 officiella rekar och säkert 4 gånger så många inofficiella. På det leder jag fortfarande flest rekar trots att jag inte skrivit regelbundet på ett år skulle jag tro. Det finns mängder av bra spreadsheets att följa, och alla är välkomna att starta en tråd för diskussion. Saken är den att man inte orkar/hinner skriva ned allt, det är kul med responsen ett tag, boosta sitt ego. Men faktum är att det är en tidstjuv som inte ger tillbaka något mer än en klapp på axeln. Därför måste det fyllas på med fler som har gnistan att skriva rekar, annars så får man helt enkelt lita på vissa personerns kunskap, de som visar sina spel öppet i sina sheet. |
|
2011-12-18, 22:00 | #32 |
Fattar inte hur du tänker riktigt, men när du kan visa mig 50st vinnare efter 500 spel från RoK, så lovar jag att respektera dig åtminstone lite...
Herregud. Tro att alla är vinnare och speciellt att alla vinnare använder sig just utav Spreadsheet här på sharps. |
|
2011-12-18, 22:14 | #33 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
så tar jag och lägger mig i det här också.. jag som ska vara tyst.. jag tror att folk har lite olika uppfattning om vad sharps är. jag personligen kommer inte hit för att hitta dagens bästa rekar. jag kommer inte hit för att få "gratisspel".
jag kommer hit för att diskutera spelande. utbyta tankar kring hur man spelar. på två år har jag lärt mig väldigt mycket om brm och disciplin. jag gick från en hobbyspelare som tyckte att tripplar och dubblar var mums till en analytisk spelare som enbart spelar singlar och har inte legat på minus sen förra sommaren. jag är inte intresserad av att få spelen serverade på fat, jag vill själv komma fram till vad som är ett bra spel; det är en mycket större erfarenhet än att blint ha ryggat någon. mina spreadsheet har av tradition varit dolda, och det är så jag trivs med det. jag lägger inte spel för andra, jag lägger spel för mig själv baserat på kunskap jag fått från andra. med den ökade influxen av människor på sharps sedan bland annat café-artikeln så har vi dock fått fler av den andra typen av människor hit. detta är inget jag beklagar eller spottar på, inte alls, men kommer man hit måste man också förstå vad det är som finns här och inte klaga på det. rok är raka motsatsen. de serverar till den massan av spelare som inte vill leta efter egna spel, värdera dem, och sedermera satsa en slant på det. problemet som har illustrerats i den omtalade tråden i Boones corner är att dessa spelare som får allting serverat till sig uppmuntras av rok-grundaren själv att lira spel med låg sannolikhet att slå in och därmed generera pengar tillbaka till rok. det är olika typer av folk som dras till de olika siterna, eller snarare borde dras till siterna. vill du bli en vinnande spelare i längden och har tålamodet och intresset av detta så ska du läsa på sharps. vill du ha rekar med bra tv-tripplar och har en lite mer lättsam syn på spel kanske det är just rok du ska gå till. med detta inlägg försöker jag att låta bli att lägga någon form av rätt eller fel på någon av siterna, men vad jag tycker är ju rätt uppenbart eftersom jag är här och inte på rok, men var och en ska nog rannsaka sig själv lite och tänka på vad det är man vill ha ut av sitt spelande.
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Thore10 (+5), Boone (+20), Valleyo (+10), daanieel21 (+5), Hegu (+5), Shell Peppe (+5), eddieh (+5), Vlad (+10), zorba (+5) |
2011-12-18, 22:45 | #34 |
Bara en liten detalj som saknades.
Spoiler:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2011-12-18, 23:28 | #35 | ||
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Finns fler upplysande trådar som man kan läsa om sharps, här är ett exempel:
https://www.sharps.se/forums/feedback...maenna-tankar/
||
2011-12-19, 11:34 | #36 |
Banned
Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11Skidskytte 12/13 Stats: 24 - 48 - 0 ROI: 84.05% Vinstprocent: 33.33% |
upplysande vet jag inte. Var ju något helt annat det handlade om. Var ju rekar till 75% kändes det som. Ögnade bara igenom sista halvan.
Hade den tråden något med skillnaden mellan Rok och sharps att göra ens? Kopplade aldrig det. |
2011-12-19, 11:53 | #37 | ||
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Frågan är ju snarare om tråden ens har med skillnaden mellan Rok och sharps att göra. Hela det första inlägget är ju bara ett utlägg där trådskaparen har dragit ihop en massa fantasier och försöker göra dem till fakta.... Vilket även trådskaparen gör i tråden som länkades....
Senast redigerad av kingscania den 2011-12-19 klockan 11:59. |
||
2011-12-19, 11:54 | #38 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Kan du inte istället ta och gå in lite djupare på varför du har fått för dig att vi har Sharps som någon sedelpress för egen vinning och hur du själv skulle finansierat en sida i vår storleksordning (7500 medlemmar, 1500 inloggade varje dag) utan att be om donationer.
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
2011-12-19, 13:18 | #39 |
Sharpest
|
2 diskreta spelbolagsloggor är allt ni användare ser på våran hemsida.
På framsidan ser ni 1 logga med 3 i miniatyr över den. Ni ser inte rörande flashreklam, ni ser ingen reklam mitt i inläggen m.m såsom andra sidor har. Helt otroligt att det kan anses störande. Du hittar inte ett enda forum online i vår storlek och uppåt som har mindre "reklam". Dessutom är det helt normalt för ett spelforum att ha loggor till spelbolag. Om du även tittar på texterna som vi har under loggorna för spelbolagen så hittar du inget "ENDAST PÅ SHARPS MEDLEMMAR. REGISTERA ER NU FÖR EXKLUSIV BONUS. BARA NU NU NU. PASSA PÅ" Helt otroligt hur vissa användare sitter med skygglappar. Det finns inga gratisluncher brukade min SO -lärare säga. Allt måste finansieras på något sätt. Och med en större andel vinnande personer på Sharps än förlorande så kan dina bristande matematiska kalkyler lätt konstatera att våra affiliates inte är ens nöjda med resultatet. För berätta för mig/oss hur de ska betala ut något när de inte ens går plus på användare rekryterade härifrån? De enda bolagen vi tjänar något från är Pinnacle, där vi får procent på våra medlemmars vinster/omsättning. Samt från betfair där vi får procent från medlemmars avgifter som betfair tar. Här passar det utmärkt med Boone's lilla utlägg om sanden men jag tänker inte skriva det, det räcker med att jag har det i tankarna. |
2011-12-19, 14:26 | #40 | |
Citat:
Så hur kom ni fram till denna häpnadsväckande siffra?
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2011-12-19, 14:39 | #41 | |
Sharpest
|
Citat:
https://www.sharps.se/spreadsheet/lista där har du listan. Varsågod och sammanställ den du me edit, läs detta inlägg för komplett redogörelse; https://www.sharps.se/forums/155832-post16.html ovanstående var bara ett kort utlägg för att mätta din hunger på information. edit2: Vi ser även vilka siffror som våra bolag genererar. Men visst, det går att hårddra det med att säga att förlorande spelare kanske inte bokför sitt spelande och därmed är de en svart punkt när det gäller vårat spreadsheet. Så rätt utlåtande bör vara. "Av alla som bokför sitt spelande på Sharps" |
|
2011-12-19, 14:48 | #42 |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Över 80% av alla sheets är inte synliga gode Wagner och utav alla som finns visar mer än hälften grönt. Cynisk som du är så är väl 90% av dessa fabricerade, men KP ser ju även vad som genereras av affiliateavtalen.
|
2011-12-19, 15:17 | #43 | |
Citat:
Men nog har jag sett fabricerade sheets. Men det kan jag påverka lika lite som vädret och spiller ingen onödig energi på den saken Jag kan bara se dom där 423 gröna och av dom har det stora flertalet inte lagt spel sista 3 månaderna. Sen är det väl fritt fram att skapa hur många sheets man vill och radera efter behag? Affeliteavtalen säger inte heller mycket om världsläget. Först ska ju kunden ha bonus och då kan det bli svårt att förlora pengar under tiden avtalet gäller. För affepengarna gäller väl under en begränsad tid och inte hela kundens livstid? Jag hävdar att en majoritet av medlemmarna är förlorare, konstigt vore ju annars då max 5 % av spelarkollektivet är vinnande. KP vill hävda motsatsen och då ingen lär kunna leda saken i bevis stoppar jag här.
||
2011-12-19, 15:36 | #44 | |
Sharpest
|
Citat:
Visst kan folk radera sheet, de kan strunta i att bokföra osv så det kan nog finnas ett mörkertal. Men om 70% utav alla våra sheets som bokförs på sharps (både synliga och dolda) visar grönt så kan man anta att majoriteten är vinnare. Sedan betyder inte det heller att alla dessa har skapat sina konton via våra länkar. Om jag inte missminner mig så hade vi knappt passerat 5000 medlemmar när vi lanserade vår nya hemsida och presenterade dessa bolag. Innan dess hade vi endast betfair samt Pinnacle. Vad ska vi då dra för slutsatser? Seriösa spelare bokför. Oseriösa som inte bokför brukar vara förlorarna. Så mörkertalet bygger på att personer inte bokför isåfall. Vi vet iaf hur många kronor som våra bolag har utbetalat och inte betalat ut. Vi ser även statistik på hur mycket de har omsatt / vunnit / förlorat. Vi vet att 70%+ utav de som bokför på Sharps är vinnare, då deras sheets säger så. Sedan behöver inte heller det betyda något då spelbolagen går efter kronor in - kronor ut. Alla spelar med olika insatsnivåer. Bara för att 10 personer är vinnare så kan det räcka med 1 förlorare för att bolagen ska betala ut något. |
|
2011-12-19, 15:41 | #45 |
Det är svårt att visa på något som användare valt att inte visa.
Jag har själv mina spreadsheets dolda och med det tror jag att fuskandet minskar för jag för siffrorna endast för mig själv och sitter man och ljuger för sig själv så har man stora problem som man bör se över. Som KP säger så är affelänkarna det enda han skulle kunna visa siffror på om han inte själv sitter och kan kolla alla dolda spreadsheets men det vore inte juste att sprida den infon. Jag vet inte vad du försöker påvisa Wagner och säger att Sharps moderatorer ska bevisa att majoriteten av användare går plus(vilket jag tycker dom gjort på bästa möjliga sätt med spreadsheets-listan), kan inte du bevisa att majoriteten går minus istället? |
|
|