|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-06-23, 12:10 | #1 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
ECS Finals!
Vi går in i en mycket rolig och hektisk period i CS världen nu då det är väldigt många stora turneringar framöver där världens bästa lag kommer delta.
Att det är midsommar här hemma i Sverige verkar inte branschen ta någon hänsyn till utan idag kickar man igång en storturnering i London i form av ECS finalen och svenskarna i Fnatic får försöka överleva att dom missar midsommar här hemma i Sverige. Dock tror jag hellre dom är med och tävlar om en total prissumma på närmare 6 miljoner kronor än att sitta hemma och käka sill och dra några snaps. Turneringen är fullmatad med riktigt högklassiga lag och utan dom 8 lagen som deltar så är 6 stycken inom top 7 i världen. Endast North som världsfemma saknas från dom bäst rankade lagen. Som vanligt så är det dom Europeiska lagen + SK från Brasilien som är favoriter och lagen från USA är ett par steg efter och bör inte ha någon chans att blanda sig i kampen om förstaplatsen. Matcherna kickar igång kl 13:15 idag och då är det också spelstopp för turneringsspelen som jag kommer reka här. Jag kommer följa hela turneringen och vi får se hur mycket spel det blir från min sida men jag har iaf några spel för hela turneringen som jag vill plocka nu på förhand och det är följande: Spel Nr1: FaZe vinner ECS Finals @ 5.12 (pinnacle) ... Insats: 3 Units Motivering: Jag skulle säga att det är ganska jämnt mellan FaZe, Astralis, SK och G2 om vilket lag som ska vinna denna turneringen och det indikerar också oddsen. Jag tycker dock det är helt fel att FaZe har högst odds av dessa lagen och faktum är att pinnacle till och med ger Fnatic lägre odds än FaZe. Så världstrean FaZe är enligt pinnacles odds bara 5:e favorit att vinna denna turneringen av 8 deltagande lag där 3 stycken inte alls har chansen. Känns helt felaktigt då FaZe absolut ska ses som en av favoriterna, förmodligen före både Fnatic som inte brukar räcka till mot dom bästa och även Astralis som Faze har vunnit mot i viktiga lägen senaste gångerna dom mötts samt Astralis form är mycket osäker. För det första så har FaZe fått den lättaste lottningen av alla lag då man möter Optic i den första matchen och man är också första omgångens största favorit. En seger i den första matchen innebär att man hamnar på den bättre halvan av slutspelsträdet. En förlust i första matchen innebär att nästa match är vinna eller försvinna, vinner man första matchen har man sedan 2 chanser att ta sig vidare. Om FaZe vinner första matchen som alla tror så kommer man ställas mot vinnaren i matchen mellan G2 - SK och det kommer bli en stenhård match där den som vinner tar sig direkt till semifinal som gruppsegrare. FaZe är favorit att vinna sin grupp till ca 2.25 gånger pengarna mot SK och G2 som ligger kring 3.30 i odds men ändå har både SK och G2 lägre odds som slutsegrare än FaZe vilket är direkt felaktigt. Eftersom grupp A är mycket svårare än grupp B så innebär det att gruppsegraren i A kommer få möta 2:an i grupp B i semifinal vilket blir ett lag som inte är bland dom här top 4. Den andra semifinalen kommer bli mellan två top 4 lag. Ser man till toplagen som helhet så är det väldigt lite som skiljer dom åt. FaZe har visat sig starkare än Astralis när dom mötts under 2017 så dom har en fördel där. Samtidigt så har både SK och G2 spelat fler turneringar på slutet så dom kanske är inne i det mer. Hur som helst tack var lottningen så finns det inget lag som har en potentiellt lättare väg till en final än FaZe. Man bör slå Optic i första matchen, sedan blir det stenhårt mot SK/G2 och kan FaZe prestera där så vinner man gruppen och får en fördelaktig semifinal som man bör vinna. Alla andra topplag har betydligt svårare väg till en eventuell final och det är som sagt konstigt att FaZe är klar favorit att vinna gruppen vilket ger en "enkel" semifinal i jämförelse med hur den andra semifinalen kommer se ut. men man har högre odds som turneringssegrare än SK, G2 och Astralis som har en tuffare väg att gå. En annan konstig sak är att i nästa storturnering ESL Cologne så är FaZe favorit att vinna till 2.30 i odds medans SK står i 5.30 och G2 i 7.50 men just nu är FaZe underdog mot dessa lagen i ECS finalen!? Tycker det känns mycket underligt att FaZe är ganska klar favorit i Cologne som startar om mindre än 2 veckor men är bara rankad som 5:e lag i denna turneringen enligt oddsen trots att man har ett väldigt fördelaktigt spelschema. Spel Nr2: Vinnaren av ECS Finals kommer från Grupp A @ 1.66 (bet365) ... Insats: 7 Units Motivering: Det laget som jag är mest osäker på inför denna turneringen är Astralis som inte alls visat upp så bra form under 2017 och man har heller inte spelat så många turneringar så matchformen är tveksam. Astralis är i den lätta grupp B och resterande 3 toplag i turneringen finns i grupp A. Visst kommer Astralis förmodligen ta sig ur gruppen lätt men det innebär en tuff semifinal mot SK/G2/FaZe och sedan en lika tuff final mot ett annat av dessa lagen vilket gör att även om gruppspelet blir lätt så har man sedan tuffast tänkbara väg i slutspelet. FaZe kan som sagt få en enkel resa om man levererar i match Nr2 vilket kan ge dom stor fördel. Oavsett vilket lag som vinner Grupp A så kommer dom vara stor favorit i sin semifinal mot 2:an i grupp B. SK och G2 har presterat väldigt bra på slutet i dom turneringarna dom deltagit i så dom är verkligen i form. Känns som det faktiskt är ganska goda chanser att vi kan ha detta spelet vunnet redan innan finalen är spelat. Astralis kan mycket väl åka ut i semifinalen och det vore en stor skräll om vinnaren av grupp A inte vinner mot 2:an i grupp B i sin semifinal. Jag tror att G2 slår Astralis i sin semifinal och att FaZe vinner mot Fnatic i sin semifinal. Då är spelet vunnet innan finalen ens är spelad eftersom vi har två lag från grupp A i final. Tycker oddset känns bra då vi har 3 potentiella vinnare i grupp A mot 1 i grupp B och som sagt så är det mest osäkra laget av dessa 4 det laget som kommer från grupp B. -------------------------------------------------- Kommer nog fylla på med något spel från dagens matcher och dom lägger jag in i denna tråden. Trevlig midsommar!
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
2017-06-23, 12:29 | #2 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Spel Nr1+2: planerad start kl 14:30
G2 -2.5 rundor vs. SK @ 2.34 (pinnacle) ... Insats: 5 Units G2 -3.5 rundor vs. SK @ 2.75 (bet365) ... Insats: 4 Units Kort motivering: Hejsan rörliga linor på CS, ni är varmt välkomna! Oj vad roligt att se att bolagen vågar sig på dessa rörliga linorna i CS då det är han vara en potentiell guldgruva enligt mig. I CS spelar man bäst av 30 rundor och segermarginalen kan som minst bli 2 rundor, 16-14 och 15-15 ger overtime och väl i overtime så måste man också vinna med minst 2 runs marginal. Det här är en väldigt jämn match på förhand där oddsen nästan är helt jämna men jag anser att G2 måste gälla som favorit. Lagen har mötts 4 gånger under 2017 och G2 har vunnit samtliga 4 matcher. Samtliga segrar har också varit med minst 4 runs marginal vilket räcker för båda dessa spelen. Klar fördel G2 i H2H och dessa höga oddsen känns mycket spelbara då det är enkelt att matcher "rinner iväg" så som spelet är uppbyggt med den ekonomiska aspekten där lag som får till det ofta fortsätter dominera på grund av den överlägsna utrustningen som kan köpas med ekonomin man bygger upp. Det är enligt mig alldeles för stor oddsskillnad mellan att G2 ska vinna matchen som man kan göra med 2 runs som minst till ca 2.00 i odds eller att dom ska vinna med 4 runs till ca 2.75 i odds. Det är väldigt lite som måste till för att dom ska vinna med 4 istället för 2 runs marginal och dom här höga oddsen känns otroligt trevlig att arbeta med!
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
|