Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-04-19, 17:48   #1036

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rass Visa inlägg
Bonne

Ja fattar inte hur du orkar kasta massa skit på andra spelare och spelsidor.
Konsentrera dig på denna sida och gör den bättre istället så kommer folk komma till dig ändå.

Du snacka förut om att holm hade massa banners på sidan vad har du själv nu då ? Jo samma sak.

Man blir inte stor av att snacka skit utan stor blir man om man förkännar de så forstätt att jobba på utan massa skit snack om andra.

MvH Rass

Finn fem fel..?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10)
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 19:43   #1037

Talyss avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 554
Standard

Ett miljon gramatiska fel och en par sär skrivningar senare, nu förstår jag texten...
Talys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 20:32   #1038
Nik

Sharp$: 405
Standard

Nu kommer jag nog få alla emot mig men måste hålla med kritiken om att kritiken mot holm och rekatochklart är lite snedriven. Det ni baserar eran kritik på är att han medvetet ger ut förlorande spel, vad har ni för bevis för detta? Så länge ni inte har det så kan man betrakta det som rent skitsnack.

Om det är som du säger att trafiken ökar när dessa "draman" uppstår som till stor del består av skitsnacket här så är ju inte det heller direkt "ärligt".
Nik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 20:48   #1039
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nik Visa inlägg
Nu kommer jag nog få alla emot mig men måste hålla med kritiken om att kritiken mot holm och rekatochklart är lite snedriven. Det ni baserar eran kritik på är att han medvetet ger ut förlorande spel, vad har ni för bevis för detta? Så länge ni inte har det så kan man betrakta det som rent skitsnack.

Om det är som du säger att trafiken ökar när dessa "draman" uppstår som till stor del består av skitsnacket här så är ju inte det heller direkt "ärligt".
Om du inte förstår att Holms inte har några intentioner att ge vinnande spel så saknar du verklighetsuppfattning. Sen om han ger ut dåliga spel ned flit och spelar annat själv eller bara ger ut dåliga spel för att han suger är oväsentligt.

Syftet är detsamma, framstå som någon som vill hjälpa och "råna bolagen" men profiterar på de som inte förstår hur det är eller de som inte får lära sig spelteori, mm osv.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 20:50   #1040
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

Citat:

Bevis kan du lätt hitta många exempel på i bland annat denna tråd, eller för den delen läs hans "rekar" själv. Han rekomenderar ju spel där värde uppenbart saknas, han rekommenderar en helt vårdslös money management samt vissa rekar är ju helt off i still med "ingen koll på motståndarlaget men går tungt in på denna".
Gammal 2011-04-19, 20:56   #1041
HG

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 556
Standard

Nik: statistiken är rätt talande för Holm och hans kollegor. Vilka är grunderna för att bli bloggare där? Att spela så illa som möjligt? Låt någon människa med lite erfarenhet analysera följande:

https://www.sharps.se/spreadsheet/6515 (Jvk)
https://www.sharps.se/spreadsheet/4792 (Holm)

Wibbe är en annan bloggare, som enligt sin spelbok gladeligen bränner 30% av rullen på ett spel. http://rekatochklart.se/spelbok/wibbe/. Hittar du någon stategi här eller någon långsiktig tanke bakom?

ROK har inte heller gjort ett enda skit för att lära ut enkel teknik. På vilket sätt blir ROK:s läsare bättre gamblers av detta? Vilken lärdom kan man ta fasta på? Är ROK intresserade av att göra sina besökare till vinnare i längden?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+2), eddieh (+10), jempa (+5)
HG är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 21:07   #1042

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:

Utan att ha besökt RoK allt för mycket har jag en känsla av att mycket det hela handlar om att holms använder sig av en retorik som beskriver honom och hans spel som världsbäst, samtidigt som han levererar negativa stats utan att det bekommer honom. Att spekulationer uppkommer utifrån dessa premisser är inte särskilt konstigt.

EDIT: Såg inte att Nik redan fått rätt och fått en massa svar på tal redan

Senast redigerad av DamageINC den 2011-04-19 klockan 21:10.
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 21:52   #1043

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 75
Standard

Det är väl ganska uppenbart att det som skiljer Sharps mot RoK är att RoK vill tjäna pengar på sina medlemmar. Om deras medlemmar inte förstår bättre så är det upp till dem. RoK kommer givetvis dra lögner hit och dit, allt för att inte tappa ansiktet men vad är problemet med det. De lurar folk att spela på för dåliga odds jämfört med den verkliga sannolikheten men det gör ju vilket spelbolag som helst. Alla kan ju inte vinna när det kommer till betting (någon måste betala priset så att spelbolagen inte uppgraderar sina rutiner till det bättre) och för mig spelar det ingen roll om det är någon random eller någon av RoK's medlemmar som betalar det priset. Har man en låg moralisk standard så tycker jag inte idén är speciellt dum och den funkar ju uppenbarligen annars hade de inte haft såna megabonusar. Kanske är lite konservativ här men ser hellre att Sharps fortsätter vara relativt litet men med väldigt bra kvalitet på spel och rekar än att alla som sportsbettar i Sverige börjar hänga här. Någon måste betala priset till bolagen helt enkelt.

Senast redigerad av henkiee5 den 2011-04-19 klockan 21:56.
henkiee5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 22:04   #1044
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henkiee5 Visa inlägg
Det är väl ganska uppenbart att det som skiljer Sharps mot RoK är att RoK vill tjäna pengar på sina medlemmar. Om deras medlemmar inte förstår bättre så är det upp till dem. RoK kommer givetvis dra lögner hit och dit, allt för att inte tappa ansiktet men vad är problemet med det. De lurar folk att spela på för dåliga odds jämfört med den verkliga sannolikheten men det gör ju vilket spelbolag som helst. Alla kan ju inte vinna när det kommer till betting (någon måste betala priset så att spelbolagen inte uppgraderar sina rutiner till det bättre) och för mig spelar det ingen roll om det är någon random eller någon av RoK's medlemmar som betalar det priset. Har man en låg moralisk standard så tycker jag inte idén är speciellt dum och den funkar ju uppenbarligen annars hade de inte haft såna megabonusar. Kanske är lite konservativ här men ser hellre att Sharps fortsätter vara relativt litet men med väldigt bra kvalitet på spel och rekar än att alla som sportsbettar i Sverige börjar hänga här. Någon måste betala priset till bolagen helt enkelt.
Håller med om att Holms idé är bra, det moraliska lämnar jag utanför. Men nog fan har han hittat ett enkelt sätt att tjäna pengar utan vidare ansträngning.

Ser också gärna att någon betalar priset, utan loosers inga vinnare. Däremot kommer sharps inte lära hela svenska folket att bli vinnande. För få människor klarar grinden, har tålamodet och disciplinen.
Gammal 2011-04-19, 22:32   #1045
Nik

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Om du inte förstår att Holms inte har några intentioner att ge vinnande spel så saknar du verklighetsuppfattning. Sen om han ger ut dåliga spel ned flit och spelar annat själv eller bara ger ut dåliga spel för att han suger är oväsentligt.

Syftet är detsamma, framstå som någon som vill hjälpa och "råna bolagen" men profiterar på de som inte förstår hur det är eller de som inte får lära sig spelteori, mm osv.
Vart någonstans skriver jag att jag inte förstår hans intentioner? Du måste kunna skilja på spekulationer och fakta.

Det är väl otroligt väsentligt? Det är stor skillnad på att som ni påstår att blåsa folk medvetet eller omedvetet?
Gammal 2011-04-19, 22:33   #1046
O12

O12s avatar

Sharp$: 3899

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Det är väl knappast omedvetet iaf, om man nu lever på detta?
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-04-19, 22:37   #1047
Nik

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Bevis kan du lätt hitta många exempel på i bland annat denna tråd, eller för den delen läs hans "rekar" själv. Han rekomenderar ju spel där värde uppenbart saknas, han rekommenderar en helt vårdslös money management samt vissa rekar är ju helt off i still med "ingen koll på motståndarlaget men går tungt in på denna".

Vart finns dessa bevis? Att någon har bokfört hans spel där han backar är inget bevis på att han medvetet ger ut dåliga spel för att tjäna pengar.
Att se värde i ett spel ligger väl i betraktarens ögon?
Sen att vissa rekar är horribla är det inget snack om saken. Men jag påstår inget annat heller utan skriver om det faktum att rent skitsnack pågår här i stor grad gällande sidan.
Gammal 2011-04-19, 22:38   #1048
Nik

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av O12 Visa inlägg
Det är väl knappast omedvetet iaf, om man nu lever på detta?

Vad vet du vad han lever på? Kan ju vara reklamintäkter osv för sidan?
Gammal 2011-04-19, 22:40   #1049
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Vart någonstans skriver jag att jag inte förstår hans intentioner? Du måste kunna skilja på spekulationer och fakta.

Det är väl otroligt väsentligt? Det är stor skillnad på att som ni påstår att blåsa folk medvetet eller omedvetet?
Nej det är inte ett dugg intressant om han ger ut dåliga spel för att han inte kan ge ut bra spel eller om han ger ut dåliga spel med flit. Hans avsikt är densamma att framstå som bra för att lura till sig folks pengar.

Och jo det finns massor av spreadsheets bokförda över hans spel, ta och plöj igenom tråden istället för att anklaga oss för att anklaga honom utan grunder.

Gammal 2011-04-19, 22:41   #1050
O12

O12s avatar

Sharp$: 3899

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Jadu, herr Holm har väl blivit "uppkollad" och vad jag hört av detta, så har han väl bara sitt egna företag?

Och det är väl hemsidan?

Tror du någon sponsrar alla hans fylleresor?

tänk till...

Senast redigerad av O12 den 2011-04-19 klockan 22:42.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/
Postat av For Type Datum
Twitter / Tjalanizle: @AxelFranzen http://t.co/I2pIZ8ki This thread Refback 2012-08-19 22:47
• Mediatippen • Kalmar • KALMAR • Reklambyr This thread Refback 2011-03-19 01:01
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 09:17
Fragbite - Den svenska sidan f This thread Refback 2010-12-02 09:15

td