|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-09-15, 08:03 | #1606 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Baggio gulade för övrigt ytterliggare en monopolportfölj på "5k" |
|
2011-09-15, 11:39 | #1607 |
även du verkar missa poängen då det inte handlar om ifall man gillar rok eller inte... men för mig är denna tråden ett sätt för sidan att visa hur bra man är jämfört med rok, och att ha en sådan tråd är i mina ögon bara ett bevis på att man känner sig som "lillebror" och ständigt måste visa på hur duktiga man är/kontra hur dåliga dem är...
Och börjar finns fler och fler bevis på detta. Det skulle aldrig bli affiliate här som rok hade, nu är man det. Man skulle aldrig plocka bort inlägg som satta sig emot sidan, nu gör man det och bannar folk och tillslut har man nu även startat en betaltjänst. Smart, folk hyllar er på sidan, precis som man på rok hyllar de som driver den sidan och ni börjar tjäna fina pengar. |
|
2011-09-15, 12:11 | #1608 | |
Moderator
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
Citat:
Affiliate-avtalen är något som grundarna av sharps var emot, det stämmer. Men det var innan sidan växte till att ha över 7k medlemmar och kräver stora resurser för att driva sidan. Affiliate-avtalen här skiljer sig inte från andras det är helt rätt, men samtidigt finns här inga försöka från ansvariga personer att ge ut dåliga spel för att få medlemmarna att förlora. Faktum är att av de ansvariga här är det väl ingen som direkt regelbundet postar egna spel. Istället har det delats ut dyra serviceplays gratis under en lång tid. Alltså kommer affiliate-pengarna in från variansen eller helt enkelt för enskilda spelare inte är bra nog för att vinna i långa loppet, vilket inte hade varit annorlunda om de reggat sig någon annanstans. Man måste skilja på ändamålen. Sen finns här ingen censur som du påstår, det är inga inlägg som tas bort för att de motsätter sig admins beslut om hur de vill sköta sidan, då hade ditt inlägg blivit bortplockat. De enda inlägg som blir bortplockade är de som bryter mot reglerna. Du får skriva exakt vad du tycker om sharps om du framför det utan att bli ohövlig och spårar OT i massa trådar. Ingen som blir bannad för sina åsikter, men däremot för att upprepade gånger bryta mot regler och inte sköta sig efter upphävda bans, eller avtjänade bans. Här får du först en varning, sedan en veckas ban, sedan en månads ban och sedan permanent ban. Kan du inte med alla de chanser hålla dig inom uppsatta regler så finns här ingen plats för dig längre. Sedan förstår jag inte varför folk envisas med att skriva "ni" och "er" när de tilltalar mig. Jag är en helt vanlig medlem på sidan, med enda undantaget att jag kan gå in och redigera inlägg och andra medlemmars möjligheter att besöka sidan. Jag har INGET att göra med det driften av sidan i övrigt, jag vet lika lite som ni om vad som sker bakom kulisserna. Betaltjänsten som nu lanserats är enligt mig en perfekt lösning på underskottet av kapital som sharps.se genererat. De som vill köper sin del och vinner pengar, med korrekt MM mer pengar än vad de lagt in och samtidigt går sharps.se runt. Everybody wins, förutom de som inte vill köpa tjänsten utan ska ha gratis. Jag har inte möjlighet att köpa dessa tjänster själv och har självklart uppskattat att de länge varit gratis, men vad säger att de ska vara gratis för all framtid. Vem har lovat att de alltid ska ta pengar ur egen ficka för att ge till alla andra? Sedan lillebrors-komplexet, kom igen nu! Förakt mot en annan part kan grunda sig i andra anledningar än det. Senast redigerad av RobinD den 2011-09-15 klockan 13:30. Anledning: stavfel |
|
2011-09-15, 12:47 | #1609 |
Baggio Baggio, att denna individ kan skapa sån uppstondelse!
|
|
2011-09-15, 13:03 | #1610 |
Om man inte insett ironin med den här tråden, så bör man nog avhålla sig från att kommentera. Gillar man Baggio, Wibbe och Holm och de tankar de framför så kanske man istället ska hänga på ett visst klotterplank istället för här?
I övrigt är kritiken mot Sharps.se helt befängd. Hade alla ord varit huggna i sten hade vi, just det, varit kvar på stenåldern. Sharps utvecklar sig efter medlemmarnas intresse och ska vi nu nämna ROK i detta sammanhang så är det precis tvärtom där. Flashbacktrådarna 1999 var ju kvalitetsmässigt en höjdare jämfört med ROK. ROK drar in mycket pengar men klarar/vill inte hålla sig med någon som helst kvalitet vad gäller bloggare. Wibbe är nog det största skräckexemplet jag någonsin stött på. En rekare som kallar 32-åriga Challengerspelare för "upcoming-star" och blivande topp 10-spelare, har ingen som helst koll och bemödar sig inte ens med att kolla fakta. En sådan stolle hade åkt ut med huvudet före om han startat upp en speldagbok här. På ROK ses förmodligen Wibbe som en resurs, eftersom han i sann ROK-anda ser till att hålla sina läsare på neandertalare-nivå. Vi som hänger här har nog alla en sak gemensam, ett affärsintresse. Att inte se till att hålla skeppet flytande, och åtminstone se till att få in några kronor som täcker utgifterna och all arbetstid, är att leva i en fantasti. Kör på Sharps, det är en njutning att se utvecklingen! |
|
2011-09-15, 13:25 | #1611 |
Webmaster
|
Det känns bra när det enda kritikerna har att komma med är att vi bannat Badass, en notorisk OT-spammare som skapade dålig stämning på forumet genom att missförstå varenda inlägg någonsin skrivet. Som alltid använde senast postad nyhet som någon sorts klotterplank. Man börjar ana varför rok kör på sitt 80-tals gästboksupplägg, för vissa är ett forum helt enkelt ett för avancerat upplägg.
2011-09-15, 17:34 | #1612 |
Äpple = Ganska runt, oftast rött.
Päron= Mer ovalt, en något konstig form kan tyckas, oftast grönt. Det har, och kommer alltid finnas folk som inte förstår skillnaden och blandar ihop dom! R.Baggio - 2011-09-15 16:43:04 Fy fan vad jag e spelsugen idag längtat till denna stunden hela dagen på jobbet,Jag har 6K som jag kan spela för o de ska jag göra av med idag, vinner jag inte blir de lir för några hundringar tills lönen kommer=) |
|
2011-09-15, 19:53 | #1613 |
Ett bra svar Robin.
hade aldrig tänkt att skriva i förstaläget, då jag förstod att det skulle komma kommentarer som ex. Hegus "Om man inte insett ironin med den här tråden, så bör man nog avhålla sig från att kommentera..." Jag förstår mkt väl alla era åsikter, och har aldrig sagt att jag älskar Rok, som några antar eftersom man man är lite jobbig, tvärtom tycker jag lite synd om många, då merparten, iaf den part som syns knappast verkar vara några spelgenier utan säkerligen inte är några vinnande spelare. har bara varit där inne på ytan, så om det är så eller vet jag inte. Men utöver denna del, är sharos precis lika dan, förutom att här slår man sig för bröstet över vilket fint ställe man har skapat och bakom står en skock och väldigt gärna vill hjälpa till att försvara denna "grymma" sida, likt tomskis äpplen och päron inlägg... vet inte om du läste mitt inlägg mars, eller kanske inte var mig du svarade? |
|
2011-09-15, 20:22 | #1614 | ||
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Din poäng är framförd mape, kan du inte snälla låta tråden få återgå till det den var till för hädanefter?
Senast redigerad av kingscania den 2011-09-15 klockan 22:38. |
||
2011-09-15, 23:39 | #1615 |
jo, självklart, ska inte störa nån fler gång i denna tråd, så nu ska ni få fortsätta att skratta åt andras okunskap och olycka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+1) |
|
2011-09-16, 01:33 | #1616 |
Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 236Streak NHL Stats: 54 - 53 - 0 ROI: 114.52% Vinstprocent: 50.47% |
|
2011-09-16, 02:01 | #1617 |
RoK är som att se plankan på nyårsdagen. Man har sett det förut, man vet att det kommer göra ont på någon och att det smått underhållande i ett par minuter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1) |
|
2011-09-16, 22:58 | #1618 |
Ja visst finns det en hel del underhållning där ibland
gjolec- 2011-09-16 22:43:16 En fråga, under 1,5 mål ger 2.20 i odds, i Gil Vicente 0 - 1 Olhanense, 1x ger 3ggr, då kan man ju tippa båda men ändå vinna? gjolec- 2011-09-16 22:44:36 Fasen, försent, oddset justerat.... |
|
2011-09-16, 23:29 | #1619 | |
Sharpest
|
Citat:
|
|
2011-09-18, 20:33 | #1620 |
LL Cool J is hard as hell.
|
Nog finns det storspelare på R&K i alla fall:
http://www.rekatochklart.se/spelbok/...rthj%C3%A4rna/ Insättningar:112401000 Kr Uttag:903760000 Kr ROI:800.86% 800 miljoner plus på en vecka. Härlig rush!
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish." - To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. "We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/
|
||||
Postat av | For | Type | Datum | |
Twitter / Tjalanizle: @AxelFranzen http://t.co/I2pIZ8ki | This thread | Refback | 2012-08-19 22:47 | |
• Mediatippen • Kalmar • KALMAR • Reklambyr | This thread | Refback | 2011-03-19 01:01 | |
Fragbite - Den svenska sidan f | This thread | Refback | 2010-12-02 09:17 | |
Fragbite - Den svenska sidan f | This thread | Refback | 2010-12-02 09:15 |