Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-30, 16:18   #61

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 50
Standard

Kroaterna har lite för lätt att sätta korgar...
ChrisGV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 16:21   #62

calahans avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 724
Standard

Den trean kroaterna sätter där är bara tråkig...
calahan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 17:31   #63
Gb

Gbs avatar

Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Serbien-Jordanien gick way over, en riktig felbedömning från min sida Slovenien lyckades iaf vinna (91-84).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 17:38   #64

Sharp$: 50
Standard

det finns mycke kvar idag!
ChrisGV är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 21:08   #65
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
Serbien-Jordanien gick way over, en riktig felbedömning från min sida Slovenien lyckades iaf vinna (91-84).
Om inte MilosNS ryggar dig så är du inte ensam om detta spel eller flera andra för den delen.

Han spelade:

USA -22
Slovenien ML
Serbien/Jordanien U147.5
Tyskland ML

RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 21:18   #66

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 15
Standard

xxx
Delko är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 21:30   #67
Gb

Gbs avatar

Standard

Skulle inte tro att han ryggar mig såvida han inte kan svenska förstås Själv har jag ingen koll på honom längre. Har inte sett ngr lir från honom på blogabet på länge, är väl där han håller till? Förutom papak som jag har en del kontakt med så följer jag bara en capper i basketen, spelar dock inte alla hans lir.

Då har inte bara jag en dålig dag då, dock ingen ursäkt för uppenbara felbedömningar. Jordanien-Serbien gick way over och tyskarna hade en riktig genomklappning, trötthet från gårdagens match är sannolikt en förklaring, å andra sidan hade Aussie en tuff match igår också mot Argentina. Och vad USA håller på med vet jag inte, har inte hunnit kolla men ska försöka genomlida 2:n H...

Sitter hos grannen, glömde logga ut och inlägget ovan skrevs först i hans nick...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2010-08-30, 21:32   #68
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gb Visa inlägg
Skulle inte tro att han ryggar mig såvida han inte kan svenska förstås Själv har jag ingen koll på honom längre. Har inte sett ngr lir från honom på blogabet på länge, är väl där han håller till? Förutom papak som jag har en del kontakt med så följer jag bara en capper i basketen, spelar dock inte alla hans lir.

Då har inte bara jag en dålig dag då, dock ingen ursäkt för uppenbara felbedömningar. Jordanien-Serbien gick way over och tyskarna hade en riktig genomklappning, trötthet från gårdagens match är sannolikt en förklaring, å andra sidan hade Aussie en tuff match igår också mot Argentina. Och vad USA håller på med vet jag inte, har inte hunnit kolla men ska försöka genomlida 2:n H...

Sitter hos grannen, glömde logga ut och inlägget ovan skrevs först i hans nick...
Milos är aktiv fäljer honom regelbundet dock mest fotboll. Vi får väl se vart det landar, men det är ju ett tag kvar av VM i vilket fall.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 22:56   #69
Gb

Gbs avatar

Standard

3-3 idag, Splitter gjorde 13 pts, så U.14.5 gick in. Samt Argentina-18.5. Minus 1.32 totalt på dagens spel. VM totalt 12-12, plus 1.12.

Har redan spelat tre lir till imorgon, Libanon ML 3.00, Grekland ML 1.80 och Frankrike-10 1.90. Alla spel finns i spreadsheetet (som vanligt). Har jag tid kommer jag kommentera spelen. Kommer antagligen inte bli ngr fler spel, såvida jag inte hittar ngt annat jag gillar eller om ngt av de spelen som den cappern jag följer är intressant (han verkar dock ungefär lika kall som jag atm)...

Gammal 2010-08-31, 01:45   #70
Gb

Gbs avatar

Standard

Ok, till morgondagens spel:

Vi börjar med Grekland-Turkiet. Grekland som kom 3:a i förra årets EM är rankade 4:a. Turkiet kom 8:a i förra årets EM och är rankade på 18:e plats. Man möttes i förra årets VM, där Grekland vann med 76-74.

Grekland har inför VM spelat följande matcher och resultat:

Grekland-USA 59-87 (Dock spelade inte Sofo denna match)
Grekland-Serbien 74-73 (Matchen avbruten pga bråk och kast med liten stol)
Grekland-Slovenien 96-72
Grekland-Canada 123-49
Grekland- Kroatien 90-81
Grekland- Ryssland 101-63
Grekland- Tyskland 82-54

Övertygande vinster mot hyfsat motstånd, förutom mot Serbien (en match som känt blev avbruten), och mot USA, där man bla lät Sofo stå över.

Turkiet har inför VM spelat följande matcher och resultat:

Turkiet-Argentina 89-93
Turkiet-Canada 84-53
Turkiet-Libanon 93-72
Turkiet-Tyskland 54-68
Turliet-Kroatien 61-72
Turkiet-Litauen 77-80

Man har förlorat mot sämre europeiska lag än Grekland, dock spelat tight mot Argentina och övertygande vinster mot Libanon och Canada. Träningsmatcher eller mindre turneringar säger dock inte så mkt, då dessa får ses som förmatcher till VM.

De två matcher som lagen har spelat i VM:

Grekland:
Kina-Grekland 89-81
Grekland-Pureto Rico 83-81

Tycker inte Grekland har övertygat alls i de första två matcherna, dock ska Kina ha spelat riktigt bra i matchen mot Grekland.

Turkiet:
Turkiet-Elfenbenskusten 86-47
Ryssland-Turkiet 65-56

Turkiet började med en väntat övertygande vinst mot Elfenbenskusten för att sedan vinna mot ett starkt defensivt Ryssland (som dock är avsevärt försvagade offensivt).

Vad talar för Turkiet? Hemmaplan och egentligen inte så mkt mer som jag ser det. Man har en rätt bra defensiv men inte lika bra offensiv. Nu möter man ett Grekland som i grunden har bättre spelare och är ett bättre lag, man får tillbaka sin bästa spelare Sofo, samt Fotsis (efter avstängningen i matchen mot Serbien). Detta är en hatmatch för speciellt Grekland, av historiska skäl vill man alltid spöa Turkiet.

Turkiet har dock som sagt fördel av hemmaplan, samt det handlar även för deras del om en hel del prestige att spöa Grekland, turkarnas premiärminister har även uttalat sig:

FIBA.com: 2010

Tror detta kommer bli en het och säkerligen en tight match, dock ser jag grekerna som bättre laget såväl som bättre individuellt, så därför spelar jag Grekland ML 1.80.

Senast redigerad av Gb den 2010-08-31 klockan 03:30.
Gammal 2010-08-31, 02:34   #71
Gb

Gbs avatar

Standard

Återkommer med kommentarer ang Frankrike-10, 1.90 och Libanon ML 3.00 om tid finnes.

Gammal 2010-08-31, 11:35   #72
Gb

Gbs avatar

Standard

Spelar även Puerto Rico-5.5 och Litauen+13.5

Puerto Rico har mött ett försvarsstarkt Ryssland, förlust 66-75, samt Grekland förlust 80-83. Idag möter man Kina som har spelat mot Grekland, förlust 81-89, här ska kineserna gjort en riktigt bra match, samtidigt ska vi komma ihåg att grekerna var försvagade iom avstängningar av Fostis och Sofo (dessa var dock avstängda mot Puerto Rico också). I andra matchen vann Kina med 83-73 mot Elfenbenskusten, som jag anser är turneringens sämsta lag tillsammans med Tunisien. Dagens match är en "måste-match" för Puerto Rico om man fortfarande ska ha en hyfsad chans att ta sig vidare till åttondelarna. Den 4:e platsen lär med största sannolikhet stå mellan Puerto Rico och Kina. Purto Rico har en starkare offensiv än Kina och Kinas försvar är inte övertygande (man släppte trots allt in 73 pts mot dåliga Elfenbenskusten) jag tror Puerto Rico vinner detta och även fixar spreaden.

Litauen har hittills mött Nya Zeeland, vinst 92-79, samt Canada, vinst 70-68. Idag möter möter man en av medaljkandidaterna, Spanien. Spanien har inte imponerat särskilt hittills, man förlorade överraskande första matchen mot Frankrike med 72-66 och vann den andra matchen mot Nya Zeeland med 101-84. Här ligger pressen främst på Spanien som har en förlust, Litauen vill nog dock mer än gärna vinna den här matchen, och jag ser den mkt tightare än att Spanien skulle vinna med 14p. Spelar därför spreaden +13.5 på Litauen.

Senast redigerad av Gb den 2010-08-31 klockan 15:49.
Gammal 2010-08-31, 14:00   #73
Gb

Gbs avatar

Standard

Samt även 2 spelarspecialer som jag har blivit tipsad om, Semih Erden (Turkiet) U.7.5 pts (nordic bet), och Mickael Gelabale (Frankrike) U.13.5 (betsafe).

Gammal 2010-08-31, 15:56   #74
Gb

Gbs avatar

Standard

Uppdaterade med lite info om Liatuen och Puerto Rico (se ovan). Kommer dessvärre inte hinna med att ge ngn info om Frankrike eller Libanon (som för övrigt redan har börjat, och ser riktigt dåliga ut jämfört med matchen mot Canada:P)

Kan även nämna att både papak och den cappern jag brukar följa har Litauen+13.5/+12.5 samt Puerto Rico-5.5/-6. Resten kan med tanke på min kalla form ses som fadematerial. Dock är spelarspecialerna inte mina lir ursprungligen.

Gammal 2010-08-31, 16:39   #75

Ozzas avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 0

Ozza Fotboll
Stats: 8 - 12 - 0
ROI: 114.23%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Ny dag, nya våndor. Gårdagen var en mindre katastrof då det 0/3 blev facit. Serbien bestämde sig för att leka med Jordanien, därmed min tredje bom på serbiens inledande tre matcher.

USA hade ingen vidare motivation att vinna med 20 p och Tyskland ja vad fan gjorde dom.

I dag testar jag Spanien - Litauen / Lithuania +11.5 plus Grekland - Turkiet

Tack Gb för en massa nyttig information

Ozza är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td