|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-09-05, 18:27 | #151 |
Ikväll spelar jag på Turkiet - Frankrike halvtidsresultat U69.5 till 1.90 hos NB. Förväntar mig en poängsnål match men linan för FT är rätt låg och hittills i slutspelet har det blivit många poäng i slutet av matcherna med många straffkast.
Testar även ett mindre bet på Ersan Ilyasova U15.5 poäng till 1.85. |
|
2010-09-06, 13:28 | #152 |
Mina spel:
Angola+35.5 1.90 10/10 Nya Zeeland Ö148.5 1.90 6/10 Nya Zeeland+6.5 1.90 6/10 Nya Zeeland ML 3.50 4/10 |
|
2010-09-08, 13:46 | #153 |
Spelar:
Serbien+6.5 8/10 Serbien U114.5 efter 3Q 6/10 Turkiet Ö148.5 6/10 Dags för vädning! |
|
2010-09-08, 14:34 | #154 |
Ok, fortsätter trots allt med ett par lir i den bettingmässigt katastrofala turneringen basket-vm. Så här är dagens fade-material i basketen: har även jag Serbien+6.5, lirade denna när spelet släpptes för ett par dagar sedan. Linan har rört ngt på sig upp till +7.5, för att nu ligga åter på +6.5 på de flesta bolag (finns +7 på partybets). Anser att de regerande världsmästarna Spanien är rättmätiga favoriter, man vann ju även EM förra året där man spelade i finalen mot just Serbien. Denna match vann Spanien med 22pts. Dessa siffror tror jag inte vi får se idag, Serbien har ett rätt ungt lag som nu har fått ett år till på nacken, man har riktigt bra spelare i bla Krstic och Teodosic, man har även en rätt bra bänk. Tycker att Serbien har gjort det riktigt bra i alla matcher hittills förutom matchen mot Tyskland. Spanien å sin sida imponerade inte speciellt mkt inledningsvis av turneringen, man har dock spelat upp sig, och jag blir förvisso inte förvånad om man lyckas stå som segrare efter dagens match, men jag tror detta kommer bli mkt tight. Spanjorerna har dessutom inte med Paul Gasol i år. Spelar därför Serbien+6.5.
Från början när spelen lades ut var jag lite inne på Slovenien+6.5, tycker att både det slovenska laget och det turkiska laget har imponerat hittills i turneringen. Men då Turkiet har ett stort stöd iom att de spelar på hemmaplan, och vunnit rätt övertygande segrar både mot Grekland och Frankrike (rankar förvisso Slovenien ngt högre under detta VM) så valde jag först att avstå. Men då en capper som jag känner till har Turkiet-6.5 valde jag efter ett kort övervägande att ändå haka på Turkiet. (Denna capper har väl inte dirket varit klockren i detta VM, men har varit klart bättre än mig och de flesta andra därute som har lirat VM-basketen). Turkiet har som sagt gjort det riktigt bra hittills i detta VM, iom med att man spelar på hemmaplan har man ett stort stöd av publiken, och lägger inte av att lira fast man leder stort. Ilyasova kommer att bli svår att stoppa och man har även Tunceri tillgänglig som har varit questionable.
2010-09-08, 15:54 | #155 |
Jag hänger på Serbien + 6.5. (1.90) i odds.
Varje dag är en ny speldag Senast redigerad av patrik_g den 2010-09-08 klockan 16:39. Anledning: oddset |
|
2010-09-08, 18:51 | #156 |
Tack för Serbien Masho och Gb
Serbien vann med 3-poäng Nu ska Turkiet jobbas in. Har dom rak i en dubbel.
2010-09-08, 21:57 | #157 |
Och Turkiet krossar med 95-68
2010-09-08, 22:59 | #158 |
Jaha, 2-0 i de lir som jag la ut i tråden idag, 4-1 med de spelarspec jag hade i sheetet. Tyvärr måste jag säga att det har varit detta katastrof-VM:s bästa dag...Har dock hittat ett spel jag verkligen gillar imorgon, Argentina-0.5 1:st QT, 1.90 expekt. Återkommer ev. med en kommentar om varför jag gillar det...
2010-09-09, 00:11 | #159 |
Spännande!
2010-09-09, 01:17 | #160 |
Efter att de första kvartsfinalerna som spelades idag -där Turkiet och Serbien gick vidare till semi- är det dags för de två andra kvartsfinalerna i eftermiddag/kväll. Har hittat ett spel jag verkligen gillar:
Argentina-Litauen Argenrina-0.5 1:st QT, 1.90, expekt 5u Argentina kom 2:a i grupp A, där Serbien vann gruppen. Argentina slutade 4-1 i gruppen, där förlusten kom mot just Serbien med 84-82. Litauen å sin sida vann sin grupp, D, med Spanien som 2:a- ett Spanien som idag åkte ur kvartsfinalen mot just Serbien med 92-89. Litauen å sin sida vann mot Spanien i gruppen med 76-73. Genomgående har det alltså varit riktigt tighta matcher mellan Litauen-Spanien, Argentina-Serbien och Serbien-Spanien. Tittar man enbart på dessa siffror kan man förvänta sig ytterligare en riktigt tight match mellan Argentina och Litauen. Ska dock också nämnas att Argentina mötte Brasilien i åttondelen, där man vann med 93-89, ett Brasilien som endast förlorade mot USA med 2p i gruppen (70-68). Som jag ser det så lyckades Litauen vinna den svagaste gruppen (även om jag ansåg Spanien som en medaljkandidat före VM )-när jag tittar på vad lagen har presterat under VM. Medan Argetina hade en svårare grupp med ett bla riktigt bra Serbien och ett alltid tufft Australien. En genomgående trend under detta VM är att Litauen inte har presterat som bäst i 1:st QT. Litauen har följande resultat 1:st QT: Nya Zealand-Litauen 24-25 Litauen-Canada 12-20 Spanien-Litauen 22-11 Litauen-Frankrike 11-24 Libanon-Litauen 16-16 Litauen-Kina 17-22 Man lyckades vinna 1:st QT första matchen mot Nya Zealand, spela oavgjort mot Libanon. Dessa lag är klart sämre än Argentina. Man förlorade 1:st QT mot Kina och Canada, ytterligare två lag som får anses som klart sämre än Argentina. Vidare förlorade man 1:st QT mot Frankrike som inte håller samma klass som Argentina, och mot Spanien, som får anses ligga på samma nivå som Argentina, dock inte i dagsläget. Argentina har följande resultat 1:st QT: Tyskland-Argentina 18-23 Argentina-Australien 20-25 Argentina-Angola 23-20 Jordanien-Argentina 19-35atch som Argentina-Serbien 22-20 Argetina-Brasilien 25-25 Som jag ser det har man underpresterat i 2 1:st QT:s, mot Australien och Angola (den senare vann man förvisso, men mot Angola ska Argentina kunna vinna med större siffror än så). Man vann 1:st QT mot Serbien i en viktig match som avgjorde vilket lag som skulle vinna gruppen, spelade oavgjort mot Brasilien i åttondelsfinalen. Iom med att det är en kvartsfinal så kommer lagen försöka vara fokuserade från start, dock har i det stora hela Litauen visat att man inte börjar matcherna speciellt bra. Litauen vann förvisso sin grupp före Spanien som dock inte imponerade under VM (för att vara regerande världsmästare och EM-vinnare). I matchen mot Kina spelade Litauen en bra 3:d QT, men man övertygade inte alls andra delar av matchen. Man har även dragits med skador på Javtokas och Jasaitis, och även om man säkerligen kommer att spela båda en del i denna match, är det ett dilemma för Litauen då ingen av dem har presterat speciellt bra under VM. (Sägs/skylls på att de inte är helt återställda). Javtokas har en average på 2.4 PPG, och Jasaitis 3.8 PPG. Deras bästa spelare under VM, Kleiza (Toronto Raptors), har dock kommit upp 19.5 ppg. Argentina å sin sida har Scola i högform, 30.3 PPG, samt viktige Delfino (Milwaukee Bucks) 17.8 PPG. Jag tror detta kommer kunna bli en tight match, där jag tror att Argentina mkt väl kan komma att sluta som segrare och därmed gå vidare till semi. Jag har även funderat på Argentina -3.5 FT och -1.5 H, men bedömer iom Litauens tidigare dåliga 1:st QT:s, Argentina-0.5 1:st QT som det bästa spelet i denna match.
Twitter: @gbmoy To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gb den 2010-09-09 klockan 11:00. |
|
2010-09-09, 14:10 | #161 |
Spelar även (bland annat) Argentina-4 FT. Har uppdaterat/redigerat texten en del ovan då den skrevs i natt och blev rätt rörig, (trött).
2010-09-09, 14:18 | #162 |
Tack Gb
|
|
2010-09-09, 15:41 | #164 |
Spelar dessa idag:
Ryssland+7.5 1 Quarter 1.90 8/10 Argentina Ö157.5 1.90 6/10 Argentina ML 1.55 10/10 |
|
|