![]() |
NBA fantasy 15/16
Med ungefär 1 månad kvar till NBA premiären tänkte jag kolla med folket på forumet om det finns intresse för en fantasy liga i NBA?
Vi har ju tidigare år alltid kört NBA fantasy men ifjol föll vi på målsnöret. Det inte blev av någon fantasy i NBA för vi saknade 1 person och det var trist eftersom NBA fantasyn är bred och rolig. Personligen är jag sugen att köra en NBA fantasy återigen och hoppas att vi kan få ihop en stor eller liten grupp här på forumet som kan köra en liga ihop. Anmäl ert intresse så snart som möjligt här i tråden så försöker vi få ihop något denna säsongen. Det vore kul att köra fantasy även i NBA i år då det var första sporten vi körde fantasy här på forumet om jag inte minns fel. Så traditionen borde återupplivas. :) Någon form av insats (minst 500kr/person) måste ni räkna med för ligan eftersom det är mer eller mindre omöjligt att hålla en liga levande om det inte är någon peng på spel. Borde finnas ett helt gäng som är intresserade av det här och jag kan styra upp det hela bara vi blir folk! Skriv här och anmäl ert intresse så snart som möjligt så styr vi upp något denna säsongen igen. Nu kör vi! :cheers: 1. Lazlo - betalat 2. Valleyo - betalat 3. Arch - betalat 4. eddieh - betalat 5. Misär - betalat 6. Lillis - har inte betalat 7. MrHansson - betalat 8. Morre - betalat / 250 kr 9. Kristoffer - betalat / 100 kr 10. Tor Arne - ingen insats |
Jag är gärna med :)
|
+1 OH EF SEE
|
SOLD!!! :-)
|
Intresserad.
Men berätta gärna lite om upplägget. Har spelat fantasy football många år, är det liknande upplägg vad gäller draft, trades, pick ups, serieformat? |
Kan vara sugen. Beror på formatet. Vill inte ha det vi hade när arch(inget illa ment) var ledare. Var med en säsong innan där som var jävligt bra. Kommer fan inte ihåg hur det var då men fler spelare inne osv.
Ni som är lite rutinerade har säkert koll på vilka olika format vi kört. |
Kul att vi redan blivit 6, nu borde det väl finnas goda chanser att få ihop folk till en liga i år då intresset startat högt.
Citat:
Så här kan t.e.x en lineup se ut: http://games.espn.go.com/fba/clubhou...&seasonId=2015 Citat:
Vi kör ju såklart på det upplägget som deltagarna tycker är bäst, vilket det nu än är. Tyvärr så måste man ju ofta anpassa sig en hel del till hur många deltagare vi är och det vet man ju inte redan. Vi kanske bara blir 8 och då lär man ju ha lite större lag så att inte man kan vinna ligan genom att streama free agents hela tiden eftersom det då finns massor av lediga bra spelare eftersom vi utnyttjar så få om vi skulle ha små lag och bara 8 deltagare. Nog ska vi kunna hitta ett upplägg som funkar, bara vi blir folk. |
Citat:
Hur länge pågår en match? Samlas det poäng under en hel vecka eller? Tänker bara att spelschemat skiljer sig en gentemot NFL :) |
Citat:
Ja precis en match pågår veckovis och man samlar poäng under hela veckan. Man kan byta lineup dagligen om man vill eftersom inte alla spelare har match samtliga dagar i veckan. Så det är lite mer aktivitet än i NFL men man kan ju också ställa in lineupen i förväg för varje dag i veckan om man så önskar. |
Blir antagligen toksist då man är rätt färsk i basketsvängen.
Men jag är gärna med. |
Jag är med! halvkoll på basketen och kanske någon stjärna men bara ja kommer före rojjan så är ja nöjd!
|
Signa upp mig med!
|
Citat:
Ok, då kan du ta bort mig från listan. Den tiden kommer jag inte att ha i vinter då storken snart kommer med nr 2 :) |
Citat:
|
Bump
|
Jag vet inte om jag meddelat mitt intresse tidigare, men jag är såklart på om det finns plats.
|
Då har vi två veckor kvar och det börjar bli hög tid att snickra ihop ligan.
8 är väl minsta antal deltagare som går att köra med och eftersom vi är 9 stycken anmälda nu så borde det ju kunna bli av. Det bästa vore ju dock om vi kunde bli 10 stycken så att ingen behöver kliva av. Så finns det ingen mer som kan vara intresserad av detta? Anmäl er direkt isf! Arch är admin för den ligan som vi har använt tidigare. Kan Arch dra igång en ny säsong på den och bjuda in eventuella nya medlemmar eller ska jag skapa en helt ny? Genom att aktivera den gamla så kan du ju skicka mail till dom som varit med tidigare och då kanske vi kan hitta någon mer deltagare på så vis. T.e.x Mr.Hansson skulle kunna vara intresserad. Han var med tidigare i NBA och när vi aktiverade den nya säsongen i NFL fantasyn så vaknade han till liv och ville vara med i NFL efter att han fått mail om att ligan var aktiverad men tyvärr så var det redan fullt då. http://games.espn.go.com/fba/leagueo...&seasonId=2015 Vi behöver väl annars spika drafttyp och datum samt hur hög insats vi ska ha. Personligen kan jag drafta i stort sett när som helst men söndagskvällar brukar väl i regel vara lämpliga för dom flesta. Så vad sägs om sista söndagen innan säsongen drar igång vilket då blir den 25:e oktober? Funkar det? Jag röstar för 1000 kr i insats och så röstar jag för auction draft men snake går lika bra om fler önskar det. Så först, se till att gräva fram en 10:e deltagare, det vore ju skitbra och sen får ni vädra era åsikter angående draft och insatsnivå. Det är viktigt att alla ger livstecken här så att vi ser att alla som anmält sig faktiskt tänker bli med. Så skriv ett inlägg!!! Så snart vi bestämt hur hög insats vi ska ha så skickar jag via PM ut hur ni ska betala så att vi hinner lösa betalningen innan draften! Ska bli jäkligt kul med NBA fantasy igen! :claps: |
1000kr + auction röstar jag på.
|
Drar iväg en förfrågan till min twitter-polare Hansson :-)
1000 pix - auction |
Den här förlorade själen är givetvis med på allt son heter fantasy så count me in så jag kan börja grotta mig ner i fantast mörkret, auction - 1000 funkar för mig :-)
|
1000 och Auction är helt ok för min del med.
|
Härligt Hansson!
Då är vi 10 om alla som anmält sig blir med. Redan 5 röster på 1000kr+auction så 1 röst till på det så är det spikat. Ingen har sagt något om draftdatumet men antar att det innebär att det funkar för alla med 25:e. |
Citat:
|
Samma här, gärna från 20.00.
|
25:e efter 20 blir utmärkt #sold
|
Bäst att Laz startar ligan, så har du allt under kontroll och vi slipper byta hit och dit nu när vi har tillräckligt många.
Hur många blir vi till slut, 10? Se bara till att rosters är inte för små eller stora, pengar spelar ingen roll, 1000 är ok, tiden spelar ingen roll, helg på kvällen funkar |
Då drar jag igång en ny liga!
Ni får gärna komma med inputs på hur stora rosters vi ska ha då så att dom inte blir för stora eller för små. Har själv inte superbra koll på vilken storlek man ska ha på roosters när man är 10 lag. 1000 kr, auction och draft efter kl 20 söndagen den 25:e är spikat! Skickar ut PM till alla som anmält sig med info och så får ni svara på PM:et med er mailadress som är kopplad till espn så jag kan bjuda in er till nya ligan. |
Två personer har hoppat av.
Så nu hänger allt på att Arch och Oliiiveer13 är med, det är dom som ännu inte svarat på PM:et jag skickade för 5 dagar sen. Hoppar någon mer av så är vi 7 och de funkar ju inte. Det finns alltså platser lediga nu om det är någon som skulle vara intresserad! Bara anmäla er direkt här i tråden! |
sorry har varit upptagen, har gäster från Schweiz i några dagar till så det är lite hektiskt här inne. Jag är med helt klart
|
Citat:
|
FAn sorry, kan inte vara med,
Pengarna och tiden blir de stora problemet, Hade gärna gett de ett försök men saker hindarr tyvärr, hoppas ni löser de på ngt vänster |
Då är vi tyvärr bara 7 kvar efter att det nu är 3 som hoppat av. Vi behöver således minst 1 till för att det ska funka antar jag.
Så det är bara ni börjar jaga. Jag jobbar själv för fullt för att hitta nån intresserad men ju fler vi är som försöker desto större chans är det ju att vi hittar någon, så hjälp gärna till! :) |
Har lyckats hitta en 8:e deltagare som är väldigt intresserad av att vara med.
Dock har han en begränsad studentkassa så han kan inte satsa 1000 kr, han är med utan att spela om vinstpotten. Vinner han så går pengarna till 2:an istället. Jag har förklarat att det är viktigt att han har intresse för att sköta laget hela säsongen och om han är tveksam så är det bättre att han inte är med alls eftersom ett avhopp mitt i säsongen förstör för ligan. Han säger att han är sugen att vara med hela säsongen och vill köra för fullt så det låter ju bra. Hittar vi någon annan 8:e som vill vara med och betalar så får den här personen kliva åt sidan så vi kan bli 8 betalande i ligan och det har han full förståelse för. Hellre 7 betalande och 1 icke betalande så att ligan blir av än att vi inte får någon liga alls bara för vi är 7 betalande eller vad tycker ni andra? Jag har för övrigt skickat ut inbjudan till ligan till samtliga utom Arch men det är bara 1 som gått med så ni får väl se till att leta reda på mailen och joina ligan. Utgår ifrån att Arch langar över sin mail så snart han har juckat sönder det där sista hålet i schweizerosten som kallar "gäster från Schweiz" :innocent: Sen behöver vi bestämma lite rostersize också. Jag hade ju standardlineups när vi var tänkt att vara 10 lag. Nu när vi är 8 lag så frigörs ju 20 spelare till. Jag la därför till 1 slot på G/F och sedan 1 slot på F/C så då täcks iaf 16 av dessa spelarna. Funkar det eller ska vi ha på något annat vis? Finns ju oändliga kombinationer att välja på hur rosters ska se ut. |
Jag kan tänka mig att vara med, om vi når 10? Har dock en annan fantasy-draft söndagkväll. Vilken tid är er draft?
|
Citat:
Vi har egentligen inte bestämt någon tid men jag satte kl 21 i ligan. Det går säkert att ändra dock. |
Jag skulle kunna tänka mig att betala, men beror helt på hur mycket. Är även jag student, så kan inga stora summor.
Behöver också lite info om ligan: 8-cat? Snake? Innan jag binder mig :) |
Citat:
|
Citat:
Intensiv rekrytering? Måste väl finnas någon |
Citat:
Prispengarna fördelas typ 30% till seriesegraren och 70% till vinnaren av slutspelet. Inget spikat än men något sånt brukar vi ha. Ibland kan vi köra att tvåan får tillbaka insatsen också. Ja vi håller på med intensiv rekrytering men tyvärr så är det lite kärvt. Vi önskar också att vi vore fler men det verkar inte finnas så många intresserade. Lyckas du hitta en till så vore det ju perfekt för då blir vi 10. |
Citat:
Är det möjligt att lösa det på ett smidigt sätt? Kommer säkert kunna fixa en till så vi blir 10. |