Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   Nattens NBA 17-18/4 (https://www.sharps.se/forums/basket/2211-nattens-nba-17-18-4-a/)

papak 2010-04-18 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 32521)
Det är väl klart. Jag har inget spreadsheet atm så alla mina NBA spel ligger här inne och jag vill föa statistik på dem. Det handlar inte om att folk skulle tagit del av det, det handlar om vad jag har spelat på och att den ska vara med i min statistik. Folk förstår nog detta om dem kan läsa, eftersom jag skrivit det. Men för din skull kan jag sammanställa dagens statistik utan den matchen. Att skilja på dem är precis vad jag gjort genom att skriva ut hur det ligger till.....

Men om det inte handlar om att folk ska ta del av dina spel varför posta dom? Finns spreadsheet.se för just det ändamålet du avser, det här är ett forum där man ska dela med sig av sina tips innan matchstart inte skriva att man spelat på något efteråt, jag hade 2 quarter bets som båda gick in igår men inte skriver jag ut dom för att föra statistik det gör jag personligen i en excelfil samt har ett spreadsheet för mina offentliga spel som alla kan ta del av.

comprende 2010-04-18 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 32533)
Men om det inte handlar om att folk ska ta del av dina spel varför posta dom? Finns spreadsheet.se för just det ändamålet du avser, det här är ett forum där man ska dela med sig av sina tips innan matchstart inte skriva att man spelat på något efteråt, jag hade 2 quarter bets som båda gick in igår men inte skriver jag ut dom för att föra statistik det gör jag personligen i en excelfil samt har ett spreadsheet för mina offentliga spel som alla kan ta del av.

ja det har jag tänkt på när jag läst dina spel lagda här att du sällan, vad jag sett iaf, lägger ut ht o q spel. nån tanke kring det?
jag kan va helt fel ute för när du körde dagbok hängde jag inte med lika bra som den senaste tiden.

fuzzy_ 2010-04-18 14:29

Nu pratade jag ju endast om nuggets matchen, i övrigt är det givetvis för att dela med mig av mina spel och för att få inputs osv. Men just nu är det så att jag inte har ett spreadsheet och eftersom det det bara rörde sig om en match så tyckte jag detta kvittade, min enda statistik som jag för just nu är den som är här, då vill jag givetvis att den ska vara rätt.

Sen att säga att man inte ska posta spel bara för att föra statistik blir ju lite som att skjuta sig själv i foten?
Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 32533)
OBS! Jag testar ett system så dom här rekommenderas att inte bettas på (jag gör det inte själv) utan dom är bara utlagda här för bokförning. OBS!

Jag har redigerat så det finns sammanfattning där det både är med och utan matchen. Så nu tycker jag vi slutar gråta över detta och koncentrerar oss på nattens NBA så att vi lyckas lite bättre :cheers:

papak 2010-04-18 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 32542)
Nu pratade jag ju endast om nuggets matchen, i övrigt är det givetvis för att dela med mig av mina spel och för att få inputs osv. Men just nu är det så att jag inte har ett spreadsheet och eftersom det det bara rörde sig om en match så tyckte jag detta kvittade, min enda statistik som jag för just nu är den som är här, då vill jag givetvis att den ska vara rätt.

Sen att säga att man inte ska posta spel bara för att föra statistik blir ju lite som att skjuta sig själv i foten?

Jag har redigerat så det finns sammanfattning där det både är med och utan matchen. Så nu tycker jag vi slutar gråta över detta och koncentrerar oss på nattens NBA så att vi lyckas lite bättre :cheers:

Du kanske missade när jag skrev att jag bettade alla systemspel personligen*, dessutom var dom inlagda före matchen började :hattenav:
Vem sa något om att gråta? Rätt ska vara rätt. Men du har fixat statistiken så vi lämnar det nu.

*poängen med ett system också är att ingen skulle tro om jag kom och sa att det har varit 100% därför la jag ut det men rekommenderade ingen att betta på det trots att jag själv gjorde det.

EDIT: Ser att du syftade på mitt underdog system som bestod av två matcher och inte mitt total-system. Sant att jag inte bettade personligen på dom två matcherna men dom las ut innan matchstart och kanske var det någon som hade lean på dessa två dogs och spelade dom pga att mitt system var inne på samma spår. Sen dess har jag dock bokfört systemet privat.

papak 2010-04-18 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 32540)
ja det har jag tänkt på när jag läst dina spel lagda här att du sällan, vad jag sett iaf, lägger ut ht o q spel. nån tanke kring det?
jag kan va helt fel ute för när du körde dagbok hängde jag inte med lika bra som den senaste tiden.

Brukar lägga ut dom när jag hinner, problemet är att dom baseras på linemovements offshore och hos bookies på land i staterna, så det är kanske max 20 min innan matchen startar som jag kan lägga ut spelen och då är vissa inte vakna och jag försöker göra så att alla har en fair chans att veta ungefär vad final card ska vara så dom kan gå och lägga sig. Får se dock hur jag gör med dom för spelen har en grymt bra träffprocent.

fuzzy_ 2010-04-18 14:48

Ok, du skrev ju att du inte själv bettade på dem i inlägget som jag citerade. Och när dem var inlagda har ingen relevans i vad som diskuteras, du postar fortfarande dem för att föra statistik, vilket du sa att jag inte skulle göra. Och picksen från ditt system skulle kunna bokföras i ett sheet lika bra som i forumet, lika så mina picks. Dumt att kasta sten i glashus, du måste förstå att du kan ha fel i saker du skriver ibland....

Vill du föra diskussionen vidare så kan vi ta det i PM.