![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#16 |
![]()
ACB, Spanien, 4/4, 12.30
CB Murcia-Valencia Valencia -5.5, 1.90 (bet365) 3u Slutresultat: 92-96 Matchen såg inget vidare ut efter 1:a ht. Den var jämn (och det är ändå bottenlaget Murcia vi snackar om...) Valencia gör en bra uppryckning i 3:e qt, och det ser riktigt lovande ut, men såklart viker man ner sig ngt i 4:e qt och lyckas bara vinna med 4p. ![]() Senast redigerad av Gb den 2010-04-04 klockan 13:31. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]() Spoiler:
Sådär då var den matchen slut, Cedevita hade kontrollen hela matchen och jag hoppas att någon ryggade och spelade den lika hårt som jag gjorde för den blev spelad hårt, riktigt jävla hårt ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
![]() Spoiler:
Sluuuuuut. Dusseldorf Giants ledde en stor del av matchen men ALBA visade klass och vann fast som tur är täckte dom inte linan. 2-0 och +16.25u i dagens eurobasket... Senast redigerad av papak den 2010-04-03 klockan 19:15. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
På tal om on fire, 2-0 so far idag du med? (och alla rätt hittills) Vi dödar bookies med vår eurobasket tråd
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Citat:
Edit: 3-0 ska det ju va såklart. ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 |
![]()
Stats helgens eurobasket 2/4-4/4:
Antal spel: 4 Vinster: 4 Förluster: 0 Push: 0 Insats: 12 Vunnet: +10.73 Förlorat: 0 Netto: +10.73 Stats helgens eurobasket 26/3-28/3 och 2/4-4/4: Antal spel: 25 Vinster: 16 Förluster: 9 Push: 0 Insats: 75 Vunnet: +44.59 Förlorat: -26 Netto: +18.59 Ryggade även papaks lir, Cedevita,(medelinsats 3u -medelinsats för mig är 2-3u) ligger inte med i dessa stats då jag enbart för stats på egna rekar i "helgens eurobasket", skulle även bli missvisande (antar jag?) när jag och papak för samman våra resultat efter helgen. Dock finns spelet med i dagbokens stats och bokföring då jag lirade spelet med min basketrulle för boken. Däremot finns inte Schweiz-liret med i bokens bokföring då jag lirade det utanför basket-rullen. Dock är det liret med i helgens stats då jag la in det här (helgens baskettråd och därmed även spreadsheet). Phew, börjar bli komplicerat att hålla isär grejorna nu... Senast redigerad av Gb den 2010-04-03 klockan 22:06. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 |
![]()
Papak, en fundering så här i efterhand. Vilket spelbolag har kroatisk basket? Hittade inte den matchen.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 | |
![]() Citat:
![]() ![]() Senast redigerad av Gb den 2010-04-04 klockan 02:09. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
![]()
Tankar och funderingar för dagens eurobasket:
Granada är ju redan lirat, spreaden har hållit sig mellan 11.5-12.5 under dagen och alltså inte gått ner särskilt mkt. Med tanke på tidigare stats borde den här spreaden ha varit lägre (enligt min åsikt). Caja Laboral är såklart ett bättre lag än Granada, och förvisso har man numera inget E.L att tänka på. De två tuffa matcherna mot Moskva i veckan borde dock vara till nackdel. Å andra sidan krossade Real Madrid Estudiantes idag, och även Real Madrid har haft två tuffa matcher mot Regal i veckan. Labben är såklart inte Real M, bara en liten jämförelse ang hur mng matcher kan påverka i bra eller dålig riktining. Valencia (även det redan lirat) möter imorgon bottenlaget Polar Murcia på bortaplan. Valencia är starka hemma. Dock är man inte som Gran Canaria, dvs mkt starka hemma och urusla borta. Man har iaf hyfsade bortastats, dock är man definitivt inte lika starka borta som hemma. Spelade förvisso en match i Eurocup i veckan, men man har ingen E.C-match nästa vecka att behöva koncentrera sig på. Finalerna i Eurocup går 17-18 april. Är förvisso 7 matcher kvar i ACB innan play off, men ska man behålla sin 4:e placering -det är hyfsat jämt mellan lagen i serien- så ska man vinna mot bottenlaget Murcia imorgon. Bör även ha god chans att klara spreaden. I morgon spelar Glasgow Rocks (inte lirat, ännu iaf...) i BBL igen (spelade och vann ju idag mot bottenlaget Paws), man möter Guildford Heat på bortaplan. Heat är ett klart sämre lag än Rocks och Heat har dessutom rätt dålig form. För Rocks del gäller det att försöka behålla 3:e platsen inför play off. Rocks finns till -2.5 på expekt. Rocks borde egentligen inte ha några problem med att täcka den linan, MEN frågan är hur mkt matchen från igår sitter i kroppen. Vid tidigare tillfällen on the road med täta matcher har man klarat det rätt bra. Och enl. de korta rapporter jag fått så spelade man bänken en hel del igår i vart fall i 1:a ht. Heats chanser att nå play off är små... Lean på Rocks, problemet är att man inte riktigt vet hur mkt matchen i går sitter i benen... Banvit (inget lir ännu iaf) (3:a i TBL) möter Besiktas (numera 6:a i TBL). Banvit finns till -5. Besiktas har förlorat de tre senaste matcherna mot mitten/bottenlag hemma och borta. Alltså ingen vidare form. Banvit förlorade borta senaste matchen mot Turk Telecom (4:a). Innan dess har man rätt bra form, man har särskilt gjort det rätt bra på hemmaplan under säsongen. Era tankar och idéer om dagens eurobasket matcher? Edit: och självklart finns det antal fler matcher som kan vara intressanta att diskutera. Dessa är end. axplock från vad jag har lirat eller har leans på. C'mon shoooooot! Senast redigerad av Gb den 2010-04-04 klockan 01:39. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 |
![]()
[QUOTE=Gb;27172]Är ju inte papak,
![]() ![]() Det tackar jag för. Kollade Pinny igår men den fanns inte med, förmodligen så hade de tagit bort den eller så hade den börjat då. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|