![]() |
Eurobasket
Eurobasket (Europa)
2013-09-04 17:45: Sweden vs Greece 2013-09-04 17:45: Belgium vs Ukraine 2013-09-04 17:45: FYR Macedonia vs Montenegro 2013-09-04 17:45: Spain vs Croatia 2013-09-04 21:00: France vs Germany 2013-09-04 21:00: Russia vs Italy 2013-09-04 21:00: Serbia vs Lithuania 2013-09-04 21:00: Slovenia vs Czech Republic EM drar igång och det har redan bjudits på en hel del skrällar då både Storbrittanien (11.0x) och Finland (6.0x) gick och vann. Hade varit intressant att höra vad de basketintresserade här på Sharps har att säga om turneringen. Personligen tror jag att Litauen har goda möjligheter att täcka HCP (-5.5) mot Serbien ikväll och kommer att försöka trada den samt Italien - Ryssland. |
Kommer även att lägga ett straight bet på att Sverige klarar linan på +20.5 pts. Finns runt 1.90 på Betfair.
5 matcher på 6 dagar så jag tror att grekerna kommer att dra ned på tempot vid ledning. |
Vad tror du om Sveriges chanser idag? Såg ej alls bra ut igår men kanske sparade sig till dagens match?
|
Missade denna tråd igår. Gick jätte bra igår 4 av 5. Där Georgien satt bäst.
Finland-Sverige: 1 -8 (1.91) Finland imponerade igår mot Turkiet med bra tre poängs skytte. Sverige hade som väntat ingen chans mot Grekland. Finland är mycket bättre och täcker detta HCP rätt lätt tror jag. 3-Units Kroatien-Georgien: 2 +5 (1.91) Bet365 Georgien slog Polen lätt igår. Man är bättre än vad folk tror. Kroatien hade som väntat ingen chans mot Spanien igår. Tror Georgien kan vinna igen och kör hcp på dom. 3-Units Ukraina-Israel: 2 -6 (1.91) Bet365 Ukraina vann med en poäng mot Belgien igår. Israel svek stort igår efter en dålig start mot S-Britanien. Idag är man med från start. 3-units |
Herregud. Kjellbom är brutalt dålig.
|
Citat:
Han verkar ju ha noll spelförståelse också. Hade även högre förhoppningar på Jerebko. |
Lirar Italien +5, man imponerade stort och Datome hängde 25p mot ett mycket starkt ryskt lag! Man har sprakapital i Belinelli som bara hade 5/11 han normalt sett bättre än så!
Turkarna spelade katastrofalt mot Finland nästan hela matchen igenom förutom en liten del i 4:e Q, jag tror självklart på en bounce back, men man slet hårt mot Finnarna i slutet och det kan ta på krafterna, och mot Italienarna blir det inte lättare, Hedo är helt slut så personligen så tror jag att mycket hänger på Ilyasova som var usel senast och Asik, men gillar Italiens kollektiv mer här! tror det kan hålla sig mellan 1-2 poss här. +2.5-3 känns mer rätt! Lirar Tyskland -5, tyskarna tog en fin skalp mot fransoserna där man faktiskt hade relativt bra koll på sin ledning matchen igenom förutom en lite dipp i 3Q, samma sak här som Italien, man har ett starkt kollektiv med nästan idel BBL spelare, man har Schaffartzik som är bra på PG och Benzig! Frankrike hade flertalet NBA proffs, Tony Parker, Batum, De Colo, Diaw, osv. Tror Tyskarna rider på vågen mot ett blekt Belgien som fick stryk med 1p mot Ukraina där man tappade helt i andra halvleken...Belgien har även haft stora problem i träningsmatcherna inför EM Glömde skriva om mitt underspel Serbien-Bosnien u 154,4..... |
Citat:
|
Tyskarna gör en "Sverige" i Q2...
|
kan man lungt säga, upp som en sol ner som en pannkaka, tyvärr inget man kan förutse, mot Belgien av alla lag med, liten uppförsbacke där nu...men men, det är sånt som händer! :cry:
PizzaPojkarna spelar dock väldigt fin basket idag och Tökarna lever fortsatt inte upp till förväntningarna! |
Såg inte matchen igår men fattar inte hur tyskarna kunde vinna? Jag tycker de är näst sämst i den gruppen...rankar både Belgien och Ukraina högre faktiskt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Går ur Italien nu. Inte för att jag tror turkarna kommer igen men men...känns det inte som att en comeback från tyskarna är trolig...lite sugen på att boka.
|
Citat:
|