|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-07-07, 16:33 | #1 |
MLB 7/7
En tidig match och en bra massa sena.
Jag har redan valt att spela RL pa Atlanta Braves i den tidiga. Tankte ge nagra tankar om varfor. Braves har, trots ifragasatt offensiv, vunnit 8 av de 10 senaste matcherna. Just pa den offensiva biten gav man svar pa tal igar med 9-1 mot Rockies. Aaron Cook holl i 5 innings och Braves BA for matchen var .389. Faktum ar att man vunnit samtliga tre matcher mot Rockies i denna serien med 2 runs eller fler. Tim Hudson gillar att spela under dagen, inte bara denna sasongen, och de senaste veckorna har han antligen borjat fa betalt for det fina och jamna spel han visar upp. Under de tre senaste matcherna ar han 2-0 (2-1) med 1.35 ERA. Hudson backas upp av en av ligans basta och jamnaste bullpens. Mot honom staller Colorado fram Juan Nicasio. Nicasio gjorde en fantastisk insats senast mot KC men har innan dess inte imponerat. Under tre bortastarter i ar har han 7.47 ERA och att spela borta i Atlanta for forsta gangen brukar vara valdigt tufft. Nicasio kastade 111 pitches forra matchen och lar inte ha det taket idag (antagligen runt 90) och Rockies bullpen har sett skakig ut (och spelade dessutom 4 innings igar). Braves offensiv ar aldrig latt att forutse, men de spelare som har haft problem mot slutet (Uggla, Heyward) bor kunna straffa en nykomling som Nicasio. Rockies offensiv ar ocksa ett fragetecken. Todd Helton lar vila idag, Carlos Gonzalez ar doubtful (han har tydligen gjort BP men ar fortfarande inte saker) och Troy ar ocksa osaker. Hemmaplan i Georgia brukar betyda en sak och jag tror att Braves offensiv kommer fortsatta gardagens bombardemang, om inte tidigt sa forr eller senare. Vagar mig pa RL har. ----- Vad tror ni andra om dagens/nattens omgang?
2011-07-07, 17:45 | #2 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6809Smirnoff Ice Stats: 1059 - 1080 - 44 ROI: 98.87% Vinstprocent: 49.51% |
BRAVES
1. Jordan Schafer (L) CF 2. Alex Gonzalez ® SS 3. Chipper Jones (S) 3B 4. Freddie Freeman (L) 1B 5. Dan Uggla ® 2B 6. David Ross ® C 7. Jason Heyward (L) RF 8. Nate McLouth (L) LF 9. Tim Hudson ® P Ingen McCann idag, Heyward som #7 ROCKIES 1. Charlie Blackmon (L) LF 2. Jonathan Herrera (S) SS 3. Jason Giambi (L) 1B 4. Seth Smith (L) RF 5. Mark Ellis (R) 2B 6. Ian Stewart (L) 3B 7. Ryan Spilborghs (R) CF 8. Chris Iannetta (R) C 9. Juan Nicasio (R) P Tulo, CarGo, Helton alla borta
2011-07-07, 17:48 | #3 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076Sabermetrics-Test MLB Stats: 236 - 128 - 4 ROI: 109.75% Vinstprocent: 65.00% |
Go Braves!
Freeman är the real deal.. Jay-Hey har dock inte varit lika bra i år som under rookie-säsongen i fjol, men har varit skadedrabbad.. Uggla har efter en urusel start faktist kommit igång på sistone.. Schafer har cementerat sig som leadoff hitter och CF.. och så har vi då en solid pitching rotation där Hudson var bäste pitcher i fjol, men har i år sett sig omsprungen av både Hanson och framför allt Jurrjens.. han släpper på ca en run mer än förra året, vilket inte är bra siffror med Atlanta-mått mätt.. men med Venters/Kimbrel i 8e och 9e inningen så lär vi inte behöva oroa oss för sena runs..
2011-07-07, 18:35 | #4 |
Gillar dina tankar maddmax och spelar själv också Braves RL. Lägger även en mindre peng på Braves team total över. Lite käk sen titta på resten av matcherna och återkommer med tankar och spel där ^_^
Ogiltigt spel-ID: 434198 Ogiltigt spel-ID: 434199 |
|
2011-07-07, 20:48 | #5 |
2011-07-08 Paul Konerko (White Sox) - Joe Mauer (Twins) (MLB)Datum: 2011-07-08 Tid: 02:10 Sport: Baseball Land: USA Liga: MLB Match: Paul Konerko (White Sox) - Joe Mauer (Twins) Period: ft Spel: Paul Konerko (White Sox) ML Insats: 1.00 Odds: 1.781 Bolag: PinnacleSports Motivering: Slanger in en rek pa en prop som jag tycker kanns intressant. Paul Konerko ar White Sox basta offensiva spelare, iallafall om man ser till statistiken. Med .319 och 22 homeruns ser Konerko ut att kunna upprepa forra sasongens finfina prestation. Konerko gar upp till plattan mot Carl Pavano, en pitcher som han har haft bra resultat mot tidigare i sin karriar. Pa 32 AB har Konerko 11 hits, varav 3 HRs. Minnesotas bullpen har dessutom over 10 ERA under de senaste 10 inningsen (2.15+ WHIP). Joe Mauer har efter skada nu kommit tillbaka i Twins lineup. Dock ar han inte i den form som gjorde honom till MVP 2009. For sasongen har han ett BA pa svaga .223 och har annu inte fatt in en HR. Han moter idag Phil Humber som har spelat mycket vasst de senaste matcherna. Detta blir det forsta motet mellan Mauer och Humber nagonsin och det lar ta nagot AB innan Mauer har grepp om kasten. Dessutom tar White Sox superheta bullpen vid nar Humber gar av. Konerko ar helt klart hetare an Mauer och jag tycker Humber ser battre ut an Pavano. Oddset ar tillrackligt hogt, hade vi bara gatt pa statistik hade Pinnacle aldrig gett ut den har H2H. Mauer har kapacitet men innan vi sett den sa tycker jag att detta ar ett solklart spel, alla dagar i veckan. |
|
2011-07-07, 22:46 | #6 | |||||||||||||||||||||
Ja, Atlanta gick ju in efter lite svett.
Har som sagt lagt till Konerko mot Mauer och har aven valt att spela:
2011-07-07, 23:11 | #7 |
Alltid trevligt att se att vi är inne på samma spår maddmax ^_^
På kvällens kort har jag: Ogiltigt spel-ID: 434383 Ogiltigt spel-ID: 434385 Ogiltigt spel-ID: 434387 Ogiltigt spel-ID: 434380 Ogiltigt spel-ID: 434388 |
|
2011-07-08, 04:54 | #8 |
4-1 blev det denna omgangen och jag ar inte bara trott utan ganska nojd. Hoppas det fortsatter i Japan om nagra timmar. GODNATT!
2011-07-08, 04:58 | #9 |
Tack Maddmax!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229) To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Boyd Tennis To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|