|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-04-11, 22:01 | #1 |
2011-04-12 Chiba Lotte Marines - Rakuten Golden Eagles (NPB)Datum: 2011-04-12 Tid: 06:00 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Chiba Lotte Marines - Rakuten Golden Eagles Period: ft Spel: Rakuten Golden Eagles ML Insats: 1.00 Odds: 2.100 Bolag: PinnacleSports Motivering: Opening Day och det finns forstas mycket att saga om det som hant i Japan. Jag valjer dock att se bortom detta och fokusera pa morgondagens matcher. Mycket kanns fortfarande osakert men jag tycker att Rakuten kan vara ett bra val som underdog, trots bortaplan. Rakuten ar ett av de lag som drabbats hardast av jordbavningen och den efterfoljande tsunamin och det kanns som att detta kan vara en boost for laget. Precis som Fukudome sade for nagra dagar sedan sa vantar alla pa att se leenden igen i de drabbade omradena och aven om baseball ar en ytterst liten del i det sa tror jag att motivationen for att vinna forsta matchen ar betydligt storre i bortalaget. Uppstallningarna presenterades igar i nationell TV och Hisashi Iwakuma startar for Golden Eagles. Iwakuma fyller 30 samma dag som han pitchar forsta matchen i sin sjunde sasong for Rakuten. Mycket erfarenhet och en valdigt fin sasong forra aret da det blev 10-9 och 2.82 ERA. Iwakuma tillat endast 36 walks (mot 153 K’s) pa 201 innings. Med 190 cm ar han betydligt langre an manga japanska pitchers och bidrar till en sen release, nagot som gjort honom okand bland batters. Yoshihisa Naruse startar for Lotte. Fem ar yngre an Iwakuma och gor sin sjatte sasong i NPB. Ett ERA pa 3.31 blev det forra aret och 13-11. Naruse avslutade forra sasongen starkt men har haft en tendens att inleda aret samre. Iwakuma placerade sig som fjarde basta pitcher i PL forra aret och jag tror inte vi kommer fa se en mycket samre uppvisning i ar. Imorgon moter han ett par riktigt bra spelare (Iguchi framst men aven Imae och Kim) men Lotte har aven fragetecken i truppen. Framst handlar det om avsaknaden av en bra lead-off och shortstop. Rakuten leds av erfarenhet, Matsui ar mycket troligt ligans basta SS och Ruiz, Yamasaki och Takasu ar andra gamla ravar. Shima ar en mycket bra catcher, Iwamura .300+ och Tsuchiya en farlig vansterhitter (aven han .300+). Kapital pa i princip varje position forutom LF nar man gar igenom morgondagens trupp. Lotte har inte vunnit en Opening Day-match sedan 2004 och jag tycker oddsen ar nagot sneda for att Rakuten inte skulle kunna ta det har. Motivation finns det sa det racker, aven talang och kapacitet. Jag tror Iwakuma leder Golden Eagles till seger, oddset borde vara minst 15 punkter lagre. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Halvari (+10), mars (+5), Unshaved (+5), performance (+1), Shell Peppe (+5), Eriklindgren (+1) Senast redigerad av maddmax den 2011-04-11 klockan 22:08. Anledning: Bolag |
|
2011-04-11, 22:35 | #2 |
2011-04-12 Orix Buffaloes - Fukuoka Softbank Hawks (NPB)Datum: 2011-04-12 Tid: 11:00 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Orix Buffaloes - Fukuoka Softbank Hawks Period: ft Spel: Över 7 Insats: 1.00 Odds: 1.862 Bolag: PinnacleSports Motivering: Orix Buffaloes tar emot Hawks och jag tror och hoppas pa en handelserik forestallning. Vi kan borja att titta pa dagens pitchers. For bortalaget startar Tsyoshi Wada. Wada har ett mycket gott rykte bland de fa punters jag traffat pa och det beror antagligen helt uteslutande pa att han vinner matcher. Forra aret var Wada 17-8. I sin karriar ar han 91-56 vilket ar mycket imponerande. De senaste tre aren har han inte varit i samma form och det blev endast en CG under forra sasongen. Da var hans ERA 3.14. Inte daligt men inte heller fantastiskt. Wada har problem med kontrollen och det gor honom ganska opalitlig nar det galler walks. Baserunners kommer bli ett problem for Wada imorgon. For Orix startar Hiroshi Kisanuki. Kisanuki kom till Buffaloes forra aret efter en lang stint i Giants (Yomiuri). Det blev 10-12 och 3.98 ERA i debutsasongen och pa det hela taget hyffsat positivt da Kisunaki endast hade tva hela sasonger bakom sig tidigare. Har sina ljusa stunder men oftast ar det samre. Hemmalagets offensiv spelar mycket pa den unga generationens fart. Just detta kan bli problematiskt for Wada som har problem med kontrollen. Rookien Shunta Goto ar kanske det mest intressanta namnet nar det galler det yngre gardet men det finns ocksa mycket tung erfarenhet. Kitagawa slog over .300 forra aret, Sakaguchi med fart (10 triples) och ett BA pa over .300, Okada med 33 HRs och Baldiris ar nagra av de intressanta namn som staller upp imorgon. Ser vi till Hawks trupp sa snackar vi framst kraft. Manga enormt duktiga power-hitters aterfinns i morgondagens trupp. En av ligans basta utlanningar ar Alex Cabrera som gor sin elfte sasong i NPB. Att Jose Ortiz startar pa banken (men lar fa ett AB iallafall) indikerar aven pa styrkan hos de inhemska spelarna. Pa det hela taget tycker jag 7 runs kanns nagot for lagt. 7,5 eller kanske t o m 8 hade varit mer lagom. Jag tror det kan explodera direkt och testar over har. |
|
2011-04-11, 22:44 | #3 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
GRYMT!
Äntligen är det dags... ryggar utan att blinka |
2011-04-12, 11:19 | #4 |
Rakuten vann 6-4.
2011-04-12, 12:36 | #5 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 987NHL Grind 14-15 Stats: 19 - 31 - 3 ROI: 93.74% Vinstprocent: 38.00% |
Yepp
Ser i skrivande stund dock sämre ut för överspelet. 1 run med 3 innings left JOBBA JOBBA |
|