Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   REK [5/4] Sharps.se Dagens MLB Picks (https://www.sharps.se/forums/baseball/2040-5-4-sharps-se-dagens-mlb-picks/)

Rejs 2010-04-05 16:58

Tackar alla ödmjukast för detta :) Gutt att ni har kommit igång, kan dra igång forumet lite.
Hoppas på lika bra som idag på morgonen då.

Skönt är också att NB har börjat med speciella pitchar. Såg i alla fall inte det igår.

Nu kör vi då :clap:

vonschweikert 2010-04-05 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rejs (Inlägg 27630)
Tackar alla ödmjukast för detta :) Gutt att ni har kommit igång, kan dra igång forumet lite.
Hoppas på lika bra som idag på morgonen då.

Skönt är också att NB har börjat med speciella pitchar. Såg i alla fall inte det igår.

Nu kör vi då :clap:

Nej jag tror att det är nytt för idag, fanns inte igår.

ceddix 2010-04-05 17:39

Tack. Gick ju hur bra som helst igår. Hoppas att det fortsätter.

Tdep 2010-04-05 17:45

Tack grabbar!

blork 2010-04-05 17:54

Bara mitt MLB.tv-account som inte fungerar? Man blir ju livrädd såhär en kvart innan matchstart..

klistier 2010-04-05 18:03

Stort tack, ser bra ut! :)

JALLAJALLAMANNEN 2010-04-05 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av illen (Inlägg 27596)
Inte fel, men sena skador eller GM ändringar kan förekomma och då vill man inte sitta där med pengarna på en 3A pitcher.

Rent teoretiskt vilket skulle ni helst spela ?
New York Mets (JO. Santana) ML @ 1.855
New York Mets ML @ 1.87

T.e.x jag brukar spela 0-0 i fotbollsmatcher rätt ofta och om jag får samma odds på "No first goalscorer" så spelar jag det eftersom om alla mål i matchen är självmål så vinner mitt bet, men eftersom det kanske händer 1% av matcherna så skulle jag aldrig ta ett sämre odds.

Hoppas ni fattar vad jag menar?

Tack för tipsen!

Mvh

JALLA

KP 2010-04-05 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av JALLAJALLAMANNEN (Inlägg 27656)
New York Mets ML @ 1.87

T.e.x jag brukar spela 0-0 i fotbollsmatcher rätt ofta och om jag får samma odds på "No first goalscorer" så spelar jag det eftersom om alla mål i matchen är självmål så vinner mitt bet, men eftersom det kanske händer 1% av matcherna så skulle jag aldrig ta ett sämre odds.

Hoppas ni fattar vad jag menar?

Tack för tipsen!

Mvh

JALLA

Du får helt enkelt värdera spelet att OM Santana inte pitchar för NYM, har de lika fortfarande ungefär lika stor chans att vinna?
Om nej, är 1.015 i odds värt den chanstagningen du gör? För mig är fallet solklart iaf.

krristoffer 2010-04-05 18:26

Smakstart för NY Mets. 2-0 i första inning!

iCash 2010-04-05 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av krristoffer (Inlägg 27661)
Smakstart för NY Mets. 2-0 i första inning!

Långt kvar, men joina Live chatten, så håller vi all "in-game-talk" där, chatten finner du i menyn :cheers:

papak 2010-04-05 19:50

Phillies 7-1 top 6th :moneybag:

dbrasco 2010-04-05 19:52

Där satt överspelet på Phillies matchen, tackar!
Hoppas det fortsätter såhär, råkade dock lägga underspel på Texas... får hoppas på det bästa där
:hattenav:

Arch 2010-04-05 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 27614)
Halladay har tappat sin stjärnglans

:lol::skamsen:

Doc ownz

lodmajster 2010-04-05 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av dbrasco (Inlägg 27676)
Där satt överspelet på Phillies matchen, tackar!
Hoppas det fortsätter såhär, råkade dock lägga underspel på Texas... får hoppas på det bästa där
:hattenav:

Jag satte också underspelet av misstag där men det finns chans att det kommer fixa sig.

Arch 2010-04-05 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av JALLAJALLAMANNEN (Inlägg 27656)
New York Mets ML @ 1.87

Alltid den som har lagets ace som starter, oavsett oddset (inom en rimlig gräns). En ace är inte bara lagets bästa pitcher, utan också en riktig topp pitcher i hela ligan, den statusen måste man jobba för. Vanligen har de bästa lagen 2-3 riktigt bra pitchers (sen kanske nån veteran eller ung talang), men skillnaden mellan #1 och #2 kan ändå vara kännbar.

Specifikt för Mets är Santana en hel annan liga jämfört med lagets #2-4 pitchers, Oli, Pelfrey, Maine. Dessa tre andra kan vara solida, rentav riktigt bra, nån kanske har tom ace-potential, men de kan inte rankas lika högt (goda skäl finns, men tar lång tid att skriva ner).
Man ska också ha i åtanke att GMs vanligen inte gillar att bumpa sina starters en dag för tidigt (pga möjliga skador, trötthet osv) om det inte jagas playoff plats, så om en starter plockas bort sent är det lätt hänt att man snabbt kallar in nån från 3A eller delar jobbet mellan bullpen-pitchers (om de kan vila efteråt) osv. Lägg till att man rekar utifrån den förmodade starterns arsenal så är det ett lätt val att gå med "listed".