|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-08-30, 17:02 | #16 |
Tråkigt när det blir så här.
Vid närmare eftertanke går vi vidare med ny spelare. Monster: hade du en ersättare? Om inte så går platsen till Finding Deebo. Quack
Forza Löven Senast redigerad av mequei den 2021-08-30 klockan 19:35. |
|
2021-08-30, 18:18 | #17 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Jag kan lotta draftordningen omgående om ni vill?
Startar isf ett lottningsprojekt där ni får ID osv likt tidigare år och kan vänta till ikväll innan "Final draw" genomförs. En plats blir ju Misär/ersättaren och den som nu ersätter får ta platsen oavsett om det blir 1 eller 14 i draften. Vore ju bäst om Jaroiten kunde meddela asap om han ska ha den eventuellt öppna platsen, eller om FindingDeebo ska ha den, så vi vet det redan innan lottning.
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
2021-08-30, 19:36 | #18 | |
Citat:
Quack
2021-08-30, 19:47 | #19 |
Har försökt nå Jaroiten men inte fått ngt svar. Vet inte om ni kanske redan hört ngt från han. Annars tycker jag vi ger Deebo platsen så allt är grönt innan lottning.
Äntligen! Nu blir det spännande. Ps. En kuvert är på väg Lazlo. Ds.
2021-08-30, 19:53 | #20 |
Administrator
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Då är projektet skapat. På grund av rådande omständigheter har ni endast till kl 21 idag att lämna in eventuella protester mot lottningen. Hoppas du körde expressbud @monster
Men det genomförs ju precis likadant som alltid via randompicker.org så inga konstigheter. Draftordningen benämns följande: 2021 Sharps NFL Fantasy Liga 1 draftordning (id:726654x82652) Resultat hittas via denna länk men jag postar det såklart också här i tråden när "final draw" är gjord: https://app.randompicker.com/protocol/726654x82652 Spoiler:
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
2021-08-30, 20:04 | #21 |
Har startat Liga 1 på espn nu, ni som inte fått nån länk får säga till.
Tanken att köra finalen över 2 veckor.....jag får inte till det i ligan, nån som kan det där? Lazlo? Får bara till det att alla slutspelsmatcher spelas över samma antal veckor. Monster: ger vi Jaroiten till midnatt?
2021-08-30, 21:28 | #22 |
Administrator
Så här blev det:
1: Plats 1 Harletun 2: Plats 2 ExtraCheese 3: Plats 3 Norsk1 4: Plats 4 onilsson 5: Plats 5 fatjake7 6: Plats 6 Rob 7: Plats 7 BroderH 8: Plats 8 eddieh 9: Plats 9 mrjocke 10: Plats 10 MonstersOfTheMidway 11: Plats 11 mequei 12: Plats 12 Lazlo 13: Plats 13 steen 14: Plats 14 FindingDeebo
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5) |
2021-08-30, 21:47 | #23 | |
Citat:
Varit inne och testat på Mock draft, men ser inte riktigt vad jag ska göra med den infon som det utmynnar i... Och jag har förstått det som att man rankar listan med spelare och sen väljs automatiskt den spelare man har högst rankad (och inte tidigare draftats av någon annan). Såg också att man kan styra lite vilken position man vill ta också i respektive runda. Verkade som att ”alla” valde running backs i första rundan i de två mock drafts jag gjorde, är RB viktigare att välja tidigt jmf med QB? |
||
2021-08-30, 22:32 | #24 | |
Citat:
När det gäller ligan så ska det gå under: https://support.espn.com/hc/en-us/ar...ayoff-Schedule
2021-08-30, 22:42 | #25 | |
Citat:
I denna draft kör vi med snake. Det betyder att varje spelare har en plats i draften. Som du ser ovan. Det betyder att Harletun blir först ut att välja spelare. Han får då välja valfritt bland de spelarna som finns i "poolen". Det du ser i mock draften är rankingen som ESPN har för varje spelare. De anser att CMC är etta, Cook tvåa osv. Men det betyder inte att Harletun måste ta den bäst rankade spelaren. Han får välja vilken han vill. Sedan är det Cheese tur osv. Du väljer som nr 6. Efter att alla 14 har valt första omgången så vänder ordningen, som en orm. Så Harletun som valde först i omgång 1, väljer sist i omgång två. Han som valde 14 väljer först, dvs. Misär/ersättaren väljer som nr 14 och nr 15. Sist och först. Så håller draften på tills alla har fyllt sitt lag. När det gäller QB etc. så har jag bara ett enkelt råd. Ta inte spelare baserat på deras poäng från förra säsongen. dvs. du väljer en QB i omgång 1 osv. En generell regel är att vänta med QB, DST och K till runda 8 och framåt. Men det är väldigt olika. Så svårt att säga, det är ju lite av charmen med fantasy. Jag gjorde misstaget för många, många år sedan när jag draftade för första gången. Sorterade efter poäng från året innan och tog två QB i de första runderna. Det var inte roligt att höra alla kommentarer efter det...så det finns vissa saker man bara inte gör. Som att ta en K eller DST i de första runderna. Hoppas det hjälpte något. Annars rek. jag att läsa på nätet, det finns otroligt mkt tips på amerikanska sidor för nybörjare inom fantasy! Lycka till! Om det är till någon tröst...så vann jag ligan efter att ha valt två QB i runda 1 och 2...så allt är inte förlorat ändå! =) Man bygger en grund i draften...man vinner inte ligan i draften utan det gör man under säsongen med waivers och trades. //J
2021-08-31, 07:00 | #26 | |
Citat:
2021-08-31, 07:56 | #27 |
Tyvärr inte, kolla med Deebo om han är sugen!
2021-08-31, 10:22 | #28 |
jag är på.
säg till bara så swishar jag till Lazlo. /Deebo |
|
2021-08-31, 10:27 | #29 |
Administrator
Jag hittar heller inget sätt att göra finalen 2 veckor, men övriga slutspelsmatcher 1 vecka.
Man kanske kan köra "manuell räkning" på den andra finalveckan om det går? Om jag minns rätt så brukar väl lagen finnas kvar och man kan justera lineups även fast ligan är avgjord och då kan ju de två finallagen få sina poäng inräknade från vecka 17 också. Kan dock inte ta gift på att det funkar, men vi skulle säkert kunna lösa det om vi verkligen vill.
|