|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2021-08-17, 20:35 | #1 |
Liga 1 -NFL Fantasy 2021
Liga 1
Insats: 1000 kr / lag Scoringformat: Standard, Fractional Typ: H2H Waiver: Move to last Drafttyp: Snake Draftdatum och tid: Draftordning: Lottas när alla har betalat Rosters/starters : 16 spelare 7 Offense (QBx1, WRx2, RBx2, TEx1, Flex x 1) 1 Team D/ST (D/ST) 1 Place Kicking (K) 7 Bench (BE) Därtill kommer det även att finnas 2 platser för IR Deltagare: 1. mequei - BETALAT 2. Lazlo - BETALAT 3. MonstersOfTheMidway - BETALAT 4. Norsk1 - BETALAT 5. Harletun - BETALAT 6. eddieh - BETALAT 7. mrjocke - BETALAT 8. Extra Cheese - BETALAT 9. FindingDeebo - BETALAT 10. Broder H - BETALAT 11. steen - BETALAT 12. fatjake7 - BETALAT 13. onilsson - BETALAT 14. Rob - BETALAT 14 lag anmälda och vi stänger där. Prisfördelning 1:8500 kr 2:3500 kr Vinnare av grundserien:2000 kr Trejder kommer att behandlas som förra säsongen. De får gå igenom automatisk om inte tillräckligt med folk lägger in veto. Draftdatumet: någon dag under perioden 1/9-8/9 kl22.00. OBS! Här är det väldigt viktigt att alla meddelar om det är något datum under denna period som INTE passar. Hör jag inget från er senast 25/8 räknar jag med att alla datum är ok. Förhoppningsvis hittar vi en dag då alla kan men det är såklart omöjligt att garantera. Grundserien spelas under 13 veckor. 6 lag till slutspel, top 2 får Bye i första rundan. Finalen kommer att spelas över 2 veckor, vecka 16 och 17. Vi testar detta upplägg nu när det denna säsong spelas 18 veckor. Lazlo återkommer med hur insatsen ska betalas. Förslagsvis så betalar vi efter vi spikat draftdatum , men absolut senast 27/8. Draftordning lottas när alla har betalat, och ingen draft kommer att genomföras för än alla har betalat. Covid 19 Om NFL-säsongen avbryts definitivt gäller följande: Avbryts säsongen FÖRE vår grundserie är helt färdigspelad så kommer vi att stryka alla resultat och betala tillbaka alla insatser. Om säsongen bryts definitivt EFTER vår grundserie är färdig så betalas vinsterna ut enligt den just då rådande rankingen av kvarvarande lagen. Ev inställda eller uppskjuta matcher i NFL: ingen hänsyn kan tas till det, vi sätter det på oturskontot. OM NFL säsong avbryts på OBESTÄMD tid: har inte säsongen återupptagits inom 45 dagar så avbryts vår liga och reglerna ovan gäller. Nåt som är galet eller nåt jag missat? Bara att kommentera eller skicka PM. Quack
MonstersOfTheMidway (+10) Senast redigerad av mequei den 2021-08-30 klockan 19:37. |
|
2021-08-22, 19:42 | #2 |
Jag kan inte 7/9, men övriga dagar funkar om draften börjar kl 22 som den gjort senaste åren.
Ser att många redan betalat, har jag missat betalningsinfo nånstans? |
|
2021-08-22, 21:22 | #3 |
4/9-10/9 är jag i skogen utanför Ånge på jakt. Kanske kan vara så att mobiltäckningen är bra nog, lite osäkert... Men kl. 22 är en bra tid i vilket fall, så det är ju bra åtminstone. Övriga dagar innan det funkar kanon.
Senast redigerad av Rob den 2021-08-23 klockan 14:56. |
|
2021-08-24, 15:12 | #5 |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1085Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Har svårt att medverka nedanstående tider.
1/9 4/9 fram tills 19.00 (Efter det kan jag) 5/9 fram tills 20.00 (Efter det kan jag) 7/9 8/9 |
2021-08-26, 10:27 | #6 |
Hej
Draften kommer att vara fredag 3/9 kl 22.00. Kanske lite tidigt men vi vill ju att alla ska vara med, förutsättningarna blir hur som lika för alla. Startar upp ligan på ESPN under helgen, nya deltagare måste PM:a mig e-post, detta behövs för att starta ligan. Quack
2021-08-26, 17:36 | #7 |
Kanon! Risker är dock stor att en del av oss är lite överförfriskade av diverse drycker!
Kommer blir en fin Fredag! Ses! //J
2021-08-26, 20:34 | #8 |
Japp, inte helt omöjligt
2021-08-27, 15:26 | #9 |
När är det tänkt vi drar ordningen för draften? Rätt så kort om tid till draften så det vore bra om vi kunde lösa det asap, så man hinner mock drafta nästa vecka lite.
Trevlig helg alla! //J
2021-08-27, 19:12 | #10 | |
Citat:
Quack
2021-08-27, 19:19 | #11 |
Ah, såg inte att vi saknar en betalning! =)
//J
2021-08-28, 22:41 | #12 |
Någon som känner Misär som kan skynda på det?
|
|
2021-08-29, 08:02 | #13 |
Har försökt kontakta via PM och e-post, ingen respons.
2021-08-29, 11:31 | #14 |
Vi har inte hans nummer sen innan? Tänkte på inbetalning, vinst etc. Lazlo kanske har det? Testa att sms han?
Får väl ge honom lite tid till men det börjar bli lite akut snart! Jag vet att Jaroiten skulle vara intresserad, snackade lite med han innan men då var det fullt. Han har ju varit med länge! Hoppas det löser sig! //J
2021-08-30, 15:17 | #15 |
Hej,
Ser att det är draft om bara 4 dar i denna liga och folk vill nog veta nån dag innan vilken draftposition de får. ifall ni inte får ihop 14 betalade tar jag gärna den sista platsen. Håller koll här och är beredd att swisha om inte misär eller jaroiten hoppar in. Mvh Linus |
|
2021-08-30, 17:02 | #16 |
Tråkigt när det blir så här.
Vid närmare eftertanke går vi vidare med ny spelare. Monster: hade du en ersättare? Om inte så går platsen till Finding Deebo. Quack
Forza Löven Senast redigerad av mequei den 2021-08-30 klockan 19:35. |
|
2021-08-30, 18:18 | #17 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Jag kan lotta draftordningen omgående om ni vill?
Startar isf ett lottningsprojekt där ni får ID osv likt tidigare år och kan vänta till ikväll innan "Final draw" genomförs. En plats blir ju Misär/ersättaren och den som nu ersätter får ta platsen oavsett om det blir 1 eller 14 i draften. Vore ju bäst om Jaroiten kunde meddela asap om han ska ha den eventuellt öppna platsen, eller om FindingDeebo ska ha den, så vi vet det redan innan lottning.
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
2021-08-30, 19:36 | #18 | |
Citat:
Quack
2021-08-30, 19:47 | #19 |
Har försökt nå Jaroiten men inte fått ngt svar. Vet inte om ni kanske redan hört ngt från han. Annars tycker jag vi ger Deebo platsen så allt är grönt innan lottning.
Äntligen! Nu blir det spännande. Ps. En kuvert är på väg Lazlo. Ds.
2021-08-30, 19:53 | #20 |
Administrator
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Då är projektet skapat. På grund av rådande omständigheter har ni endast till kl 21 idag att lämna in eventuella protester mot lottningen. Hoppas du körde expressbud @monster
Men det genomförs ju precis likadant som alltid via randompicker.org så inga konstigheter. Draftordningen benämns följande: 2021 Sharps NFL Fantasy Liga 1 draftordning (id:726654x82652) Resultat hittas via denna länk men jag postar det såklart också här i tråden när "final draw" är gjord: https://app.randompicker.com/protocol/726654x82652 Spoiler:
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
2021-08-30, 20:04 | #21 |
Har startat Liga 1 på espn nu, ni som inte fått nån länk får säga till.
Tanken att köra finalen över 2 veckor.....jag får inte till det i ligan, nån som kan det där? Lazlo? Får bara till det att alla slutspelsmatcher spelas över samma antal veckor. Monster: ger vi Jaroiten till midnatt?
2021-08-30, 21:28 | #22 |
Administrator
Så här blev det:
1: Plats 1 Harletun 2: Plats 2 ExtraCheese 3: Plats 3 Norsk1 4: Plats 4 onilsson 5: Plats 5 fatjake7 6: Plats 6 Rob 7: Plats 7 BroderH 8: Plats 8 eddieh 9: Plats 9 mrjocke 10: Plats 10 MonstersOfTheMidway 11: Plats 11 mequei 12: Plats 12 Lazlo 13: Plats 13 steen 14: Plats 14 FindingDeebo
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5) |
2021-08-30, 21:47 | #23 | |
Citat:
Varit inne och testat på Mock draft, men ser inte riktigt vad jag ska göra med den infon som det utmynnar i... Och jag har förstått det som att man rankar listan med spelare och sen väljs automatiskt den spelare man har högst rankad (och inte tidigare draftats av någon annan). Såg också att man kan styra lite vilken position man vill ta också i respektive runda. Verkade som att ”alla” valde running backs i första rundan i de två mock drafts jag gjorde, är RB viktigare att välja tidigt jmf med QB? |
||
2021-08-30, 22:32 | #24 | |
Citat:
När det gäller ligan så ska det gå under: https://support.espn.com/hc/en-us/ar...ayoff-Schedule
2021-08-30, 22:42 | #25 | |
Citat:
I denna draft kör vi med snake. Det betyder att varje spelare har en plats i draften. Som du ser ovan. Det betyder att Harletun blir först ut att välja spelare. Han får då välja valfritt bland de spelarna som finns i "poolen". Det du ser i mock draften är rankingen som ESPN har för varje spelare. De anser att CMC är etta, Cook tvåa osv. Men det betyder inte att Harletun måste ta den bäst rankade spelaren. Han får välja vilken han vill. Sedan är det Cheese tur osv. Du väljer som nr 6. Efter att alla 14 har valt första omgången så vänder ordningen, som en orm. Så Harletun som valde först i omgång 1, väljer sist i omgång två. Han som valde 14 väljer först, dvs. Misär/ersättaren väljer som nr 14 och nr 15. Sist och först. Så håller draften på tills alla har fyllt sitt lag. När det gäller QB etc. så har jag bara ett enkelt råd. Ta inte spelare baserat på deras poäng från förra säsongen. dvs. du väljer en QB i omgång 1 osv. En generell regel är att vänta med QB, DST och K till runda 8 och framåt. Men det är väldigt olika. Så svårt att säga, det är ju lite av charmen med fantasy. Jag gjorde misstaget för många, många år sedan när jag draftade för första gången. Sorterade efter poäng från året innan och tog två QB i de första runderna. Det var inte roligt att höra alla kommentarer efter det...så det finns vissa saker man bara inte gör. Som att ta en K eller DST i de första runderna. Hoppas det hjälpte något. Annars rek. jag att läsa på nätet, det finns otroligt mkt tips på amerikanska sidor för nybörjare inom fantasy! Lycka till! Om det är till någon tröst...så vann jag ligan efter att ha valt två QB i runda 1 och 2...så allt är inte förlorat ändå! =) Man bygger en grund i draften...man vinner inte ligan i draften utan det gör man under säsongen med waivers och trades. //J
2021-08-31, 07:00 | #26 | |
Citat:
2021-08-31, 07:56 | #27 |
Tyvärr inte, kolla med Deebo om han är sugen!
2021-08-31, 10:22 | #28 |
jag är på.
säg till bara så swishar jag till Lazlo. /Deebo |
|
2021-08-31, 10:27 | #29 |
Administrator
Jag hittar heller inget sätt att göra finalen 2 veckor, men övriga slutspelsmatcher 1 vecka.
Man kanske kan köra "manuell räkning" på den andra finalveckan om det går? Om jag minns rätt så brukar väl lagen finnas kvar och man kan justera lineups även fast ligan är avgjord och då kan ju de två finallagen få sina poäng inräknade från vecka 17 också. Kan dock inte ta gift på att det funkar, men vi skulle säkert kunna lösa det om vi verkligen vill.
2021-08-31, 11:11 | #30 | |
Citat:
Quack
2021-08-31, 11:21 | #31 | |
Citat:
Ska dock absolut gå att lösa manuellt, har för mig att poängen för det valda laget redovisas som vanligt även om man har tex bye week, så det ska ju inte vara nåt problem. Nån som ser nån risk med att vi lägger på poängen manuellt för andra veckan i finalen?
2021-08-31, 11:47 | #32 |
Hej,
Nej, det är Ok för mig. Gäller bara att vi är glasklara med vad som gäller. Att finalen är w16, enligt ESPN och w17 manuellt. Sedan plussar vi ihop resultaten. Kommer ev. stå fel i appen som vinnare, men det är ju egentligen ointressant. Då officiellt slutar ligan w16. Så kör på! //j
2021-09-03, 09:05 | #33 |
Ikväll kl 22.00 så är det dags för draft. Vill uppmana alla att logga in och vara redo i god tid så att vi slipper strul.
Förtydligande: Finalen kommer att spelas över TVÅ veckor, vecka 16 och 17. Gick inte att lägga in det i ligan på Espn så där står finalen enbart under v 16 men det är alltså fel. Finallagen kommer välja lag som vanligt v 17 innan deadline och så kommer jag att manuellt lägga ihop poängen från v 16 och 17 för att få fram en vinnare.
2021-09-03, 09:37 | #34 |
Nu har jag uppdaterat min ranking och draft strategy, vad mer bör man göra som noob?
Annat än att hålla tummarna... Och om jag förstått det rätt så behöver jag logga in och vara tillgänglig typ 21:45-22:15 ikväll, men sedan sköts själva draften automatiskt baserat på rankingen - är det rätt uppfattat? Körde en mock draft men behövde ju då sitta och ranka om igen då den började med någon form av default ranking där... Vet dock inte riktigt vad jag sköa göra med infon som trilla ut av mock draften, sa mig inte så mycket tycker jag... |
|
2021-09-03, 10:22 | #35 | |
Administrator
Citat:
Det kan hända mycket olika saker under draften som gör att din ranking inte blir som du tänkt dig och då kommer ditt lag förmodligen inte bli så bra om du kör autopick. Mock draften kan hjälpa dig att se hur en draft fungerar och ungefär i vilken ordning som spelare tas. Dvs att ett försvar eller kicker tas inte tidigt. När tas RB, WR, TE, QB osv. Enkelt förklarat så kom in i draftlobbyn lite innan kl 22 så du ser att allt funkar som det ska. Sen när det är din tur i varje runda så väljer du den spelare som du tycker är bäst av de tillgängliga som finns kvar. Sen är det upp till dig hur förberedd du vill vara. Det finns oändligt med material att läsa om hur man ska drafta lag i fantasyn och det går att läsa många guider och tips. Sen finns det otroligt många genomgångar av just denna säsongen, vilka spelare kan vara fynd och vilka går mot en sämre säsong, men det är ju bara olika åsikter som ingen vet hur det sedan blir under säsongen. Vissa här läser på mycket och har väl genomarbetade strategier. Andra kanske gör som mig och läser på minimalt, men man vet ju ändå ungefär vilka spelare som är bra och så får man hänga med i vad som händer under draften och säsongens gång. Jag är mest med för en att ha en jäkligt rolig grej som gör hela säsongen roligare och så med lite tur så kan man ju också vinna lite pengar på nöjet. Jag är fullt medveten om att min "strategi" med största sannolikhet är en minusaffär, men jag tycker det är värt det ändå.
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5) |
|
2021-09-03, 10:57 | #36 |
Håller med i allt som Lazlo skriver ovan. Auto pick är katastrof och inget du ska satsa på. Den finns där för de som blir utkastade, inte kan medverka eller av annan anledning inte kan drafta live. Pre ranking är också ett konstigt fenomen. Där rankar du dina spelare men jag tycker det är synnerligen märkligt sätt att köra sin draft på. Eftersom det är 13 andra som väljer så måste du anpassa din strategi efter hur spelarna innan gjorde. Så oavsett hur du rankar dina spelare så kommer valet av andra påverka dig mer. Jag har haft solklara favoriter att ta med mitt 10 pick men i varje mock draft har jag fått tänka om. Ngn tog Kelce tidigt, ngn tog en WR tidigt osv. Man måste anpassa sig.
Så du måste i princip vara med i draften live, alltså ca 22-00, annars blir ditt lag troligtvis väldigt märkligt. Lycka nu till! Ses ikväll!
2021-09-03, 11:08 | #37 |
Ok toppen tack för tips!
Bara för o vara på säkra sidan, det är ingen inställning som jag måste göra för att göra live draft istället för autopick? För den mock draft jag var med i så kunde jag inte se att jag själv kunde välja spelare "live" så att säga |
|
2021-09-03, 11:27 | #38 |
Administrator
Det kommer inte vara autopick i vår draft såvida du inte klickar i den rutan som brukar finnas nånstans.
Är du i draftlobbyn så kommer de tydligt både synas och höras när det är din tur och så har man då 90 sekunder på sig att välja en spelare. Lämnar man draftlobbyn så blir det autopick, främst genom sin egen ranking, och om det saknas så blir det autopick efter den generella rankingen. Det finns en chatt i lobbyn där du kan fråga generella saker, men tips kring spelare och vem som ska väljas är ju inget som kan delas mellan oss som tävlar i ligan såklart. Vi brukar också ha någon kort break på 5 min i draften så Monster kan hämta mer öl utan att missa något.
Rob (+5) |
2021-09-03, 14:49 | #39 | |
Citat:
//J
2021-09-03, 20:18 | #40 |
Administrator
Låter som vi borde haft livedraft hemma hos dig ju.
2021-09-03, 20:27 | #41 |
Tänkt på det flera gånger, har en stor gård inom familjen som vi kunnat använda. Där finns 15+ sovplatser och fiber anslutning. Men sedan kom pandemin i vägen och det lär ju inte bli bättre på ett tag. Men en vacker dag så! Ska vi live drafta. Grilla, dricka gott och snacka skit! Ses snart!
2021-09-03, 21:37 | #42 | |
Citat:
2021-09-04, 00:27 | #43 |
Tack för proffsig och jämn draft och tack för att jag fick vara med i ligan!
Här kommer mitt tips på vilka jag tror blir topp 4 efter jag kollat allas lag: 1. Lazlos 2. Om A-Ha 3. Dirtball state 4. Norrland Knuckleheads håller ni med? |
|
2021-09-04, 08:00 | #44 |
Morgon,
Tack alla! Grym draft kväll. Fick t.o.m. ett Harletun skämt. För egen del var det tufft. Märkte direkt att detta inte kommer bli som planerat. I nästan samtliga mock drafts jag gjort så har jag aldrig varit i den sitsen som igår. Som vanligt lyckades ofta Lazlo eller Meq ta mina spelare när jag tänkt ta dom. Vi tänker rätt så lika. Finns potential om Saq håller sig frisk och Mixon samma sak! Oerhört svag på QB då min taktik men en Ryan och sedan Fields gick åt skogen. Tunn på RB om mina två toppar skadar sig. Tycker det finns många bra lag. Mina topp 3: 1. Lazlo. Ett mkt vasst lag. Ngt svag på WR men galet bra RB, QB, DST,K. Bra bänk. 2. Harletun. Gillar laget, smart tänk med Davis, Pittman. Starka RB. Auto pick? 3 TE 3. Storuman. Detta laget gillar jag. Higgins kommer bli bra, stark TE, QB och RB. Mkt potential! Lycka till!
2021-09-04, 14:27 | #45 |
Administrator
Ojoj, totalt jinxad innan säsongen ens startar. Tack för det!
Då gissar jag på: 1. Leon Sandcastle. En ok QB så är han klar. 2. Quack Attack. Funkar nån RB2 så är laget grymt. 3. THE GenoAtkins Diet. Stabilt på alla positioner. 14. Lazlo. Måste försöka antijinxa lite.
2021-09-04, 17:18 | #46 |
Mina tips:
1. Sandcastle 2. GenoAtkins 3. Matte Ice Tippar mig själv Quack Attack som 9:a då jag alltid floppar i Liga 1
2021-10-02, 15:42 | #47 |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1085Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Hade varit grymt om Mequei kan trycka igenom vår trade manuellt.
Den gick aldrig igenom, vet ej om det var för att jag hade för många WR? Gäller Mccaffrey mot Hunt och Hill Tack! |
2021-10-03, 17:45 | #48 | |
Citat:
Denna trade accepterade i onsdags men av nån anledning gick den ej att processa, kan vara som du är inne på Harletun att du hade för många WR. Ser att ni försökt göra om traden och accepterat under lördagen. Jag ser inget konstigt med traden som accepterades i onsdags och jag kommer därför att genomföra traden manuellt nu Quack
2021-10-03, 17:49 | #49 | |
Citat:
Trade processed, alles gut
2021-12-28, 19:41 | #50 |
Problem i ligan inför vecka 2 i finalen. Lagen kommer inte att låsas i ligan då den anses vara färdigspelad.
Jag och Lazlo har i samråd slagit fast: Print screen på line up eller bara skriva den i ligan eller på sharps senast söndag 18.59 och eventuella justeringar för de senare matcherna ska skrivas ut i ligan eller på sharps innan matchstart. Sen får vi räkna manuellt. Tror att det kommer gå enkelt att se respektive spelares score för veckan och så plussar man ihop det bara. Lycka till Quack
2021-12-31, 21:17 | #51 |
ok uppfattat, jag skriver eller print-screenar här när det börjar närma sig matchstart.
/Deebo |
|
2022-01-02, 18:00 | #52 |
QB Dak Prescott
RB Darrel Williams RB Jonathan Taylor WR Cooper Kupp WR Justin Jefferson TE Travis Kelce FLEX Amon-Ra St.Brown D/ST 49ers K Tyler Bass |
|
2022-01-02, 19:00 | #53 |
Administrator
Jag kan se att Monster inte varit online på forumet sedan informationen skrevs. Senaste aktivitet: 2021-12-22 21:55.
Så för att slippa eventuella frågor så tog jag mig friheten att print screena hans lag idag kl 18.59:
2022-01-03, 10:22 | #54 |
Morgon,
Först, ett stort grattis till FindingDeebo. Både för vinsten och att SF fann Deboo detta året, både som WR och RB. Vilken säsong av Linus. Obesegrad och med ett lag som jag sällan sett. Det var inget snack om saken. En otroligt värdig vinnare. Hans bänk var tom bättre än mina i finalen. Tack även till alla Ni andra, en väldigt märklig säsong som avslutas med A.Brown barbröstad...det var verkligen något! Ha nu en grym vår/sommar så hörs vi igen för en ny grym säsong i höst. Tack till Lazlo och Meq för att Ni skötte ligan perfekt. Ha det! //J
2022-01-03, 17:48 | #55 |
Då var fantasyn över för denna gång, bara att börja ladda för nästa säsong
Serieseger: Finding Deebo (2000 kr) Vinnare: Finding Deebo (8500 kr) 2:a: Monster (3500kr) Kontakta Lazlo för utbetalning. Tack alla för denna gång, håll er friska så hörs vi! Quack