|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-07-02, 15:07 | #1 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
NFL Fantasy 2016
Ungefär 2 månader kvar till NFL säsongen drar igång. Det är lika bra att vara ute i god tid så då börjar vi med att kolla om det finns tillräckligt med intresse för en fantasyliga i NFL även denna säsongen, men det räknar jag med eftersom intresset var stort ifjol.
Arch tog hem första titeln med mig själv som den ständiga tvåan under 2013. 2014 vann Juret i en galet imponerande och förkrossande stil när han gick obesegrad genom hela skiten och det var ingen tvekan om att bästa laget vann, även om det var jämnt i finalen mot Adam. Senaste säsongen var betydligt jämnare men Juret stod återigen som slutsegrare 2015 och tvåa blev jag själv ännu en gång. Jag tycker att vi kör vidare på espn plattformen som vi använt tidigare då det känns bäst och enklast. Insats kör vi väl på 1000kr som tidigare om inte majoriteten är av någon annan åsikt. Betalning innan draft och draftdatum får vi diskutera fram något som passar nära säsongstart. Anmäl er genom att skriva här i tråden så fyller jag på med namnen på listan nedan i den ordningen ni anmäler er. Blir det stort intresse och vi hamnar på ojämnt antal så att någon tvingas stå över så tycker jag att tidigare deltagare har förtur eftersom det är bättre att ha med folk som man vet att dom har skött sig tidigare istället för att plocka in nya där man tyvärr aldrig vet vad det blir. Annars är det först till kvarn som gäller så det är bara att anmäla sig så snart som möjligt för att få en plats i ligan. Sen får vi diskutera fram eventuella regel/schema/ligformat justeringar lite längre fram när vi vet om vi får ihop folk så att ligan blir av. 1. eddieh - båda 2. Lazlo - båda 3. Misär - båda 4. steen - standard+snake , endast en liga 5. Juret - båda 6. BroderH - standard, snake - båda om det krävs 7. jaroiten - båda 8. fatjake7 - ? 9. mequei - båda 10. Harletun - ? 11. Arch - endast high stakes ligan 12. SH - ppr + auction på allt som går 13. onilsson - ? 14. MonstersOfTheMidway - huvudligan främst, kanske båda? 15. Emeffeff - ligan med snakedraft, helst PPR 16. BroderH's Polare aka "Uffe den Tuffe" - en liga, vilken som 17. luggen77 - båda 18. MrPoker - allt , föredrar auction, PPR och roto 19. ExtraCheese - allt (var med 2014) Senast redigerad av Lazlo den 2016-08-01 klockan 18:27. |
2016-07-02, 15:13 | #2 |
Administrator
Sharp$: 25027NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Vi hade en del snack om att köra PPR till denna säsong. Eller till och med 2 ligor, 1 PPR och en standard. Vi får väl diskutera fram vad vi anser bäst och se hur mycket folk vi blir.
Personligen röstar jag för 2 ligor där jag vill delta i båda. Vi lär oss lite mer för varje säsong som går eftersom nya små diskussioner kommer upp under resans gång. Detta året så ska vi vara väldigt noga med att lotta draftordningen på ett sätt som alla är 100% nöjda med, om vi nu ska köra snakedraft. Sen så får vi också komma överens om hur vi ska hantera eventuella trader under säsongens gång så att det är klart på förhand. Alla eventuella funderingar som finns tar ni upp här i tråden så försöker vi klargöra allt innan ligan startar. Dyker det ändå upp någon diskussion under säsongen så får vi försöka lösa det på bästa sätt. Brukar inte vara några konstigheter. Ligan har outhämtade prispengar från förra säsongen där jag försökt få kontakt med vinnaren utan att lyckats. Jag antar att personen kommer visa sig till denna säsongen och således också få ut sina prispengar. Om vinnaren aldrig claimar dessa pengarna så lägger vi till pengarna till årets pott så det blir lite juice och extra värde denna säsongen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+10) |
2016-07-02, 15:33 | #3 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5617Winter - VS Stats: 73 - 53 - 7 ROI: 116.79% Vinstprocent: 57.94% |
Jag är gärna med i år igen.
Gärna två ligor och jag är gärna med i båda. Senast redigerad av Misär den 2016-07-02 klockan 15:35. |
2016-07-02, 15:45 | #4 |
Har så mycket revansch att kräva från förra året
|
|
2016-07-02, 19:36 | #6 |
Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
Jag kör helst PPR, men är gärna med i båda om det finns såpass mycket intresse.
2016-07-03, 11:00 | #7 |
Jag är med, helst i en vanlig liga. Draften har väl alltid varit söndag innan kick-off? Lika bra att bestämma tid redan u. Ju närmare vi kommer desto svårare att hitta en tid.
|
|
2016-07-03, 11:20 | #8 |
Ska jag maila alla som var med ifjol?
|
|
2016-07-03, 21:21 | #9 |
Jag är gärna med igen och gärna i båda om det skall spelas dubbelt!
|
|
2016-07-05, 19:55 | #10 |
Jag är gärna med i år igen! Haha jag som inte fått pengarna! Skickar uppgifter senare idag!
|
|
2016-07-05, 22:07 | #11 |
Skriv upp mig, jag är gärna med i båda om det blir två ligor
Forza Löven Senast redigerad av mequei den 2016-07-05 klockan 22:09. |
|
2016-07-06, 09:01 | #12 |
Mequei tipsade mig om detta och jag är gärna med i båda ligorna.
|
|
2016-07-06, 13:32 | #13 |
Jag var med förra året men frånsäger mig min plats i år pga. tidsbrist.
|
|
2016-07-06, 15:53 | #14 |
Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1085Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
fantasy 2016
Jag är gärna med iår!
|
2016-07-06, 16:20 | #15 |
Administrator
Listan med anmälda är uppdaterad och vi lär ju få till minst 1 liga även i år eftersom intresset ganska omgående är stort. Riktigt roligt!
Har aktiverat årets säsong och då såg jag att det automatiskt gick ut mail till alla som var med ifjol. Verkar som intresset för 2 ligor är ganska stort så vi bör få till även en andra liga. Alla kanske inte alla vill vara med i båda ligorna men vi kan ju köra 1 liga med 14 lag och en annan liga med 10 lag om det nu blir så. |
2016-07-06, 16:21 | #16 |
Det här är ju en väldigt dum fråga kanske, men hur fungerar det? Kan jag läsa regler någonstans?
|
|
2016-07-06, 16:31 | #17 | |
Administrator
Citat:
Kort och väldigt enkelt förklarat så innebär fantasy sports att man genom en draft (tur ordning) väljer spelare till sitt lag. Beroende på hur spelarna presterar på planen i dom riktiga matcherna så får man olika antal poäng till sitt lag. Det laget med spelarna som presterar bäst i matcherna och således också genererar mest poäng står tillslut som vinnare av fantasyligan. Det finns garanterat mer ingående guider till hur det fungerar på alla dom stora amerikanska sportsidorna som har egna plattformer, ESPN och Yahoo t.ex. men jag har inte koll på någon guide på rak arm. |
|
2016-07-06, 16:49 | #18 |
Sharp$: 6793Smirnoff Ice Stats: 1059 - 1080 - 44 ROI: 98.87% Vinstprocent: 49.51% |
Wow det var ett tag sen...tur jag fick mailet...jag är med såklart, båda ligor funkar. Eftersom det ser ut som om PPR blir första för en hel del, är nog enklast att köra pengar på vanlig liga och sen en PPR vid sidan om som är gratis
Men, oavsett är jag med och villig att krossa! ESPN tycker jag personligen bättre om
2016-07-06, 16:53 | #19 |
I och med att man spelar på en plattform, är det så att "sidan" också räknar ut poängställningen efter varje spelad omgång eller är det någon stackare som får sitta och göra det? Låter stenroligt!
|
|
2016-07-06, 17:27 | #20 | |
Administrator
Citat:
Om du vill vara med så rekommenderar jag dig att läsa på en del hur det fungerar så du känner att du har koll på det hela. Vi spelar ju om pengar och det är viktigt att alla som deltar är med och kör fullt ut hela säsongen, så därför är det bra om man har koll på vad det är man ger sig in i. Det är riktigt roligt. |
|
2016-07-06, 20:25 | #23 | |
Citat:
2016-07-06, 21:50 | #24 | |
Administrator
Citat:
Många har redan skrivit om dom vill vara med i en eller båda, ni som inte gjort det får gärna säga till hur ni tänkte göra. Har uppdaterat med allas önskemål i första inlägget. |
|
2016-07-06, 23:30 | #25 |
Äh va fan, jag är med i båda även om jag aldrig spelat ppr. Är man snål om man tycker att vi kan splitta insatserna? Dvs 500 i varje liga?
|
|
2016-07-06, 23:48 | #26 |
Hej,
Är hemskt gärna med i ligan, om det finns plats. Kör gärna båda. Fick inte plats i fjol men hoppas på bättre tur i år. Har letat efter en seriös svensk liga med insats och hörde då om denna av en annan fantasy lirare. Har lirat fantasy i många år och började 2014 med insats. Tyvärr finns det en hel del som inte betalar osv men i fjol gick allt bra och jag vann 1 liga, blev runner-up i en annan och precis utanför slutspel i min tredje. Som sagt, anmäler mig, insats i båda, helst standard men ppr funkar också. 1000:- / liga är inga problem. Ha det bra! /MonsterOfTheMidway
2016-07-07, 12:09 | #27 |
Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt..
Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg. Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.? |
|
2016-07-07, 14:28 | #28 | |
Citat:
Däremot tycker jag att du har en poäng i att skilja ligorna åt. Jag skulle föredra att standardligan är som den alltid varit, dvs med vanligt draft och sammar regler som tidigare. PPR-ligan kan vi testa lite andra grejer, som t ex auktionsdraft. Det är vad jag tycker i alla fall. Sen tycker jag fortfarande att vi bör sätta draftdatum redan nu så alla har det klart. Ju närmare vi kommer desto svårare är det att hitta datum. Sen bör alla också ha betalat innan draften så man inte bara struntar i det. |
||
2016-07-07, 14:29 | #29 |
Båda ligorna. 500 eller 1000 i insats spelar ingen roll.
Senast redigerad av eddieh den 2016-07-07 klockan 14:35. |
|
2016-07-07, 15:19 | #30 |
Administrator
Jag har inte heller problem med att nytt folk kommer in, bara kul om vi blir flera. Som BroderH säger så brukar det kunna vara svårt att få ihop något så vi ska nog ta vara på att intresset verkar vara så pass högt som det är nu.
Alla ligger väl på olika nivå, även vi som hållit till på sharps tidigare så att exkludera nya medlemmar behöver inte innebära att vi jämnar ut nivån. Arch har ju hållit på betydligt längre än mig själv med fantasyn (ändå krossar jag honom varenda gång), Juret verkar ju ha en rätt bra strategi också och då skulle ju inte dom heller får vara med mot oss "rookies" om man tänker så. Nu för tiden håller väl typ ingen till på sharps förutom i travdelen så det är ju inte speciellt troligt att en NFL intresserad person skulle registrera sig här av någon annan anledning än att just vara med i fantasyn. Så skulle vi exkludera nya medlemmar så skulle ju ligan dö ut tillslut eftersom det är nog ingen ny medlem som reggat sig senaste året för att snacka NFL här. Ser man sig själv som "mindre erfaren rookie" så kan man ju ändra på det genom att lägga ner det antalet timmar som krävs för att man ska känna sig bättre och ha koll på allting. Finns ju oändligt med guider, information och dylikt som man kan läsa och prova på inför fantasyn så att man är lika säker som veteranerna. Själv kommer jag fortsätta vara "rookie" och se det hela som en rolig grej som i slutändan har en hel del slump som avgör vem som vinner. Jag har inget problem med att någon annan kört 10 säsonger mer än mig eftersom jag kommer vinna ändå. Håller dock med om att vi kan prova lite olika upplägg i ligorna. Olika drafter, och kanske olika format. Den ena kör vi H2H och den andra roto kanske? Jag har själv aldrig kört roto men kanske kan vara dags att testa. Jag tycker vi kör 1000 kr per liga och drafter får vi ta sista veckan innan premiären. 4-5-6-7 september känns väl som draftdatum att sikta på eftersom premiären är natten till 9 september och sista försäsongsmatcherna spelas 2 september. Vi kan iaf spika att det blir 2 ligor nu eftersom vi har 10 stycken som anmält intresse för 2 ligor. Sen får vi se exakt hur många deltagare det blir per liga. |
2016-07-07, 15:20 | #31 |
Har aldrig kört fantasy tidigare men är gärna med om det finns plats. Helst i PPR-ligan.
|
|
2016-07-07, 19:10 | #32 |
Sharp$: 4875Hockey-VM 2013 Stats: 11 - 8 - 6 ROI: 113.31% Vinstprocent: 57.89% |
Gärna auction!
2016-07-07, 20:57 | #33 | |
Citat:
Åsikter är väl bra? Tråkigt om alla bara varit tysta och accepterat allt. Det är ju med åsikter man kanske får en bättre liga, får fram bra synpunkter och annat smått och gott. Då din inlägg verkar vara ett svar på min ansökan så måste jag ju givetvis kommentera. Att man ska ha en massa posts på Sharp är väl totalt ointressant? Är det antal posts som visar om man är seriös, duktig och mer accepterad? Jag har aldrig varit på Sharp tidigare då jag inte haft det behovet. Det är som Lazlo skriver, att det är svårt att hitta svenska fantasy ligor och då exkludera alla som inte har en massa posts på ett forum som Sharp? Näh, du, kom igen. Antal inlägg har inget med saken att göra. Jag är här för att jag älskar NFL och andas fantasy varje dag. Det borde väl bara det som betyder något? Det med fantasyrävar...du gav mig ett gott skratt. Är inte detta en liga som strävar efter att vara bra? Att ha bra matcher och duktiga spelare? Det jag hört om denna liga är att den är väldigt bra, seriös, skoj och trevliga spelare. Menar du då att "mindre erfarna rookies" betyder att spelarna här har "bye" spelare in sina line-ups, tar inte bort skadade innan match osv? För mig är en liga, som har en rätt så hög insats väldigt erfaren och seriös. Vill du att det bara ska vara dåliga spelare i ligan eller? Är inte konkurrens bra? För mig är bra spelare jätte viktigt, hur roligt är det att lägga ner timmar, ofta varje dag, när man möter spelare som inte varit aktiva på veckor osv. De anmälde sig och sket sedan i det. Men jag kanske har missuppfattat vad detta var för liga. Jag lägger ofta ett par timmar om dagen för mitt lag, research, underlag, väder osv. Ska jag bli exkluderad en liga för att jag älskar fantasy? Jag ser det inte som att sno Era pengar, jag ser detta som en rättvis tävling med likasinnade fantasy spelare. Ett gäng att ha roligt med, smack talks och tuffa matcher. Jag hoppas verkligen jag kommer med, för nu har du en rival Jaroiten, en som du säkert vill besegra extra mkt =) Det bjuder jag på! Åsikter har jag gott om och du och jag kommer säkert har sjukt roligt. Lazlo och övriga: Kanske lämpligt att ha en liga med mindre insats, för de som kanske inte har mkt tid för fantasy etc och kanske inte tar det lika "allvarligt" som andra. En liga med typ 500kr insats då. Sedan kan man kanske ha en "super" liga där de som verkligen lägger ner tid fightas, där insatsen kanske tom är ngt mer. 2.500kr kanske? Det är bara förslag rätt ut i luften. Jag kör helst standard, snake. Nu blir det fotboll. Vi hörs! MVH / J
“Free yourself from society’s advice, most of them have no idea of what they’re doing.” Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2016-07-08 klockan 10:39. Anledning: Fel namn på person |
||
2016-07-08, 11:00 | #34 |
Rätt inställning Monstersofthemidway! Du är varmt välkommen!
|
|
2016-07-19, 12:44 | #35 |
Lyfter väl upp denna tråd igen. Har en polare som vill vara med. Han reggade sig här men kunde tydligen inte posta i tråden. Vad göra?
|
|
2016-07-19, 23:32 | #36 |
Hej B,
Hände mig också, kunde inte posta så tillslut tog jag kontakt med en ansvarig på forumet som löste det. Var lite surt då jag "tappade" anmälningsplatsen från typ nr 8 till 15, precis utanför en 14 man liga Så be din polare skicka ett PM till ngn ansvarig, jag skrev till boozt, mest aktiv han. Lycka till!
2016-07-20, 20:40 | #37 | |
Administrator
Citat:
Jag tänkte att jag håller anmälan öppen juli ut innan vi börjar formera ligorna med antal lag, draftdatum, regler och så vidare. Det är ju dock helt klart att vi får till 2 ligor detta året (standard+PPR) eftersom vi har minst 10 deltagare per liga, sen får vi se exakt hur många lag det blir per liga. Trist att du föll ner i listan på grund av att du inte kunde skriva och anmäla dig direkt MonstersOfTheMidway, men jag tror nog att det ska lösa sig med plats även till dig. Alla 14 före dig har ju inte anmält intresse för båda ligorna och i regel så brukar det försvinna någon innan det hela drar igång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+1) |
|
2016-07-20, 23:41 | #38 |
Kul att det blev sånt gensvar snabbt här i tråden. Ser framemot att delta i två ligor. Som nörd ser jag gärna att draftordningen lottas i god tid så man kan förbereda sig på bästa sätt. Förra året lottades det samma dag som draften om jag inte minns fel. Alldeles för sent i mitt tycke.
|
|
2016-07-21, 00:59 | #39 | |
Citat:
Om https://www.random.org skall användas i år igen tycker jag att lottningssidan borde läggas ut några dagar innan själva lottningen utförs. |
||
2016-07-21, 09:12 | #40 |
Finns det något sätt att helt eliminera fuskmisstankar? Funderar på om det går att använda lottodragningen på tv? Alla får välja varsitt nummer, första dragna numret får plats 1 osv. De nummer som inte dras går vidare till nästa lottodragning. Det är ju fyra lottodragningar i veckan så med lite framförhållning borde det funka.
Alt. Kenodragningen som går varje dag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5) |
|
2016-07-21, 10:22 | #41 |
"Uffe den tuffe" hälsar att han vill vara med i en av ligorna, vilken spelar ingen roll utan han tar där det finns plats.
|
|
2016-07-21, 13:22 | #42 |
Jag är gärna med i någon (helst båda!) om det finns någon plats.
|
|
2016-07-22, 03:16 | #43 | |
Citat:
Jag hade en rad olika förslag i förra säsongens tråd, bland annat välja (lotta ut) matcher från måltipset och den vars match hade mest mål i sig fick drafta först med olika tiebreakers (i de fall det blev lika många mål). Men en del tycker säkert det är omständigt och vill bara ha det så simpelt som möjligt och då är RandomPicker ett alternativ som användes förra säsongen. Bara man postar länken till lottningen någon dag eller så innan lottningen faktiskt utförs så att man kan vara säker på att det inte lottas om ifall utfallet inte är som önskat. En sak jag tycker är viktig är också att man har fått betalt från samtliga innan man lottar draftordningen så att inte någon hoppar av bara för att man fick en dålig draftplats. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+2) |
||
2016-07-22, 07:12 | #44 |
Auction, problem solved
2016-07-22, 08:08 | #45 |
|
|
2016-07-22, 10:08 | #46 | |
Citat:
De senaste åren har alla betalt innan draften, vilket är en förutsättning. Ett annat alternativ till draftordning är att lita på varandra.... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
||
2016-07-22, 10:44 | #47 |
Det borde vara en självklarhet att lita på varandra. Vi alla älskar ju detta och har valt att medverka. Dessutom i en liga med insats, i min värld så är alla här troligtvis ärliga och det räcker för mig. Att "fuska" och misstro spelarna i en fantasy liga är ju väldigt märkligt. Det finns ju betydligt bättre sätt om man nu är intresserad av en massa fuffens.
Jag har haft både plats 1, mitten, sist osv genom åren och det har oftast inte betytt någonting. Det är alltid waivers och FA som räknas. Förra året bestod mitt slutlag av 80% waivers claim. Och det laget vann jag på. Jag har fullt förtroende att lottningen sköts på rätt sätt. Men det med lotto var ju en rolig idé. Oavsett så tror jag att det kommer bli ett grymt år, ser redan framemot vissa bataljer. Man har ju sett att en viss manager har regerat på sistone. Det är väl dags att vi andra sätter stopp för detta! Ha det gött!
2016-07-22, 10:52 | #48 | |
Citat:
Att betala insatsen innan Draft borde vara solklart. Lazlo hade väl ett Cayman konto?
2016-07-22, 11:27 | #49 |
På tal om waivers, kan vi ändra så att vi inte har waiver priority reset (inverse to standings) varje vecka.
2016-07-22, 11:38 | #50 |
Håller med, helst free agent budget, men antar att det har liknande motstånd som auction draft. Så systemet där man hamnar sist i listan efter att man gjort sitt val (vad det nu heter) funkar också. Trist med reset varje vecka där sämsta laget hamnar först. Finns då strategi att förlora lite i början med flit för att plocka upp de bästa fas, särskilt i ligor där en stor del av lagen går till slutspel och man inte får någon egentlig fördel av att prestera bra innan slutspel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+5) |
|
2016-07-22, 13:12 | #51 | ||
Administrator
Härligt med lite aktivitet i tråden och intresset börjar ju nu bli så stort (18 anmälda) så att vi måste bestämma oss för vad som är max antal deltagare som funkar i ligan. Ifjol var vi 14 och man kanske inte kan vara så många mer än så?
Jag tycker dock att vi bör sikta på att alla som anmält sig får vara med i minst 1 liga om det är möjligt. Vi som anmält oss till dubbla ligor får lämna över en av platserna om det krävs anser jag. Blir vi några fler så skulle man nästan kunna köra 3 ligor så att alla får vara med i önskat antal ligor. Man kan ju variera ligorna så det ändå blir olika t.ex: #1, standard, h2h, snake #2, PPR, h2h, auction #3, standard, roto, auction Vi får väl se hur många som anmäler sig dom kommande dagarna och sen ta ett gemensamt beslut. Citat:
Citat:
Angående hur vi ska lotta draftordningen så är jag helt öppen för förslag och vi kör på det ni tycker är bäst. Precis som jaroiten säger så går det att göra en 100% fuskriskfri lottning via randompicker som jag använde ifjol, eller dårandom.org som han nämnt vilket jag själv dock inte har koll på just nu. Som jag tidigare sagt så lärde vi oss ifjol att det var väldigt viktigt hur lottningen genomfördes och även om lottningen var korrekt ifjol så ska vi ändå undvika eventuella frågetecken denna säsongen. Visst kan vi ändra waiversystemet om många önskar det. Personligen kan jag nog tycka att "inverse order of standings" inte är så tokigt ändå. Det kan möjligen jämna ut skillnaderna mellan lagen något eftersom lagen i toppen får svårare att göra sitt lag ännu bättre medans lagen i botten har möjligheter att kunna vända skutan genom något bra FA fynd. Skulle man välja en taktik med att förlora i början bara för att öka chansen till att kunna plocka in något bra från FA så spelar man nog ett högt spel eftersom det ofta brukar vara tajt i tabellen och 1 vinst kan vara mer värd än den lilla möjligheten till att man ska hitta något guldkorn på FA just den veckan. "Move to last after claim" känns sämre tycker jag eftersom risken finns lagen i toppen av tabellen då kommer kunna sitta högt i waiver ordningen och bara invänta att det dyker upp något grymt på FA vilket gör deras lag ännu bättre. Samtidigt som lagen i botten som hela tiden måste skrapa från FA varje vecka kommer aldrig ha någon chans att plocka en bra FA spelare om det dyker upp en sådan och därför kanske man aldrig kan förbättra sig lag nämnvärt utan blir fast i botten. FA budget kan ju funka även om det kan bli lite samma risk som ovan. Jag förstår att dubbla mästaren Juret inte vill ha "inverse order of standings" då han säkert kommer hålla till i toppen i år igen. Jag tänker dock mer på vad som blir mest rättvis för ligan som helhet och kanske också för mig själv eftersom risken är väl större att jag harvar i botten av tabellen än Juret. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+5) |
||
2016-07-22, 14:07 | #52 |
Det enda jag vill tillägga är: FY FAN VAD JAG LÄNGTAR TILL KICK-OFF!!
|
|
2016-07-22, 14:24 | #53 |
Hej,
Härmed anmäler jag mitt intresse att vara med. Jag är med på allt. |
|
2016-07-22, 14:30 | #54 |
Självklart ska den som gjort en bra Draft och startat säsongen bra inte behöva se de som gjorde en sämre Draft per automatik få guldkornen. Visst kan skador oturligt nog spela in men FA auction vore bäst om vi pratar rättvisa. Samma sak gäller draften, med snake så får man inte chansen att värdera samtliga spelare.
Lazlo (+1) Senast redigerad av Juret den 2016-07-22 klockan 14:33. |
2016-07-22, 14:37 | #55 |
Draftordningen skulle iofs kunna bestämmas utifrån föregående års resultat om vi sätter oss gamla i en liga och de nya i en annan? Då blir det som i verkligheten
|
|
2016-07-22, 16:38 | #56 |
Om vi samlar röster så är jag intresserad av Auction + FA Auction i PPR ligan (man kör auction hela vägen).
|
|
2016-07-22, 21:52 | #57 | ||
Citat:
Citat:
Hade även idé om att sista slutspelsplatsen skulle gå till laget med längst winning streak när grundserien avgörs som inte placerat sig på slutspelsplats ändå. Men det kanske känns för lite udda för en de flesta, men skulle i alla fall göra att folk borde ha något att kämpa för långt in på säsongen. Alltså i en 10 lags liga så skulle de 5 första lagen gå till playoff (2 först bye-week) och bland de 5 sämsta så skulle laget med längst winning streak ta sig in i playoff (vid lika så får laget med högre placering platsen). |
|||
2016-07-23, 00:39 | #58 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2016-07-23, 10:31 | #59 |
Vad är roto?
Olika insatser i olika ligor kan också vara en bra idé? |
|
2016-07-23, 10:37 | #60 | |
Citat:
http://forums.rotoworld.com/topic/26...ich-is-better/ Ifall man skall köra rotosserie kanske det är bra med små veckopriser (alternativt etapp-priser) utöver totalen för att hålla lag i botten motiverade. Senast redigerad av jaroiten den 2016-07-23 klockan 10:46. |
||
2016-07-23, 12:30 | #61 |
Jag måste tyvärr avsäga min mina platser. Känner att tiden inte räcker till för att kunna köra detta till 100% och då intresset för platserna verkar stort så är det bättre att någon annan får ta dem.
|
|
2016-07-23, 12:56 | #62 |
Sharp$: 6793Smirnoff Ice Stats: 1059 - 1080 - 44 ROI: 98.87% Vinstprocent: 49.51% |
Jag vill bara ge notis om att min plats i den andra ligan är tillgänglig då jag håller på med lite livsbyte, inklusive jobb byte och möjligen stad eller boende.
Jag är fortfarande med i en liga, så mycket kan jag hinna med - och jag vill vara i den som har mest prestige, där vi har vår crème de la crème av spelare för jag är bara intresserad i att ta stora skalper i år Till Laz skickar jag min betalning på samma gamla sätt, oavsett draft rankingen, en ukrainsk transa och en pinch of white...
2016-07-23, 13:20 | #63 | |
Citat:
Jag kan också avsäga mig en plats när vi ser ut att bli så många. Vill då ha standard poängberäkning och snakedraft. Om mitt avhopp från andraligan skapar problem så kan jag vara med men helst inte. Lazlo gör väl en sammanställning över deltagare efter 31/7? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1) |
||
2016-07-23, 18:13 | #64 |
Jag föredrar auction, PPR och roto.
|
|
2016-07-26, 17:03 | #65 |
Oi oi. Ni vart tidigt ute. Missade detta så jag är väl sent ute och ligger långt ner i kön , men jag anmäler intresse till alla. Inte överförtjust i Roto dock.
Tennis: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. F1: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2016-07-26, 23:41 | #66 | |
Administrator
Citat:
Viktigt bara att alla är lite alerta och hör av sig när ligorna ska formeras nästa vecka, snabbt fixa en betalning som säkrar en plats när ligorna. Ibland kan det ta veckor innan man hör något igen från dom som anmälde sig tidigt och så länge kan vi ju inte vänta utan då går platsen över till någon annan. |
|
2016-07-27, 09:58 | #67 | |
Citat:
Vore fint om du kunde sätta draftdatum redan när ligorna formeras, det kommer aldrig funka om alla ska komma överens. Ett datum och klockslag en månad innan borde alla kunna anpassa sig till. |
||
2016-07-27, 10:40 | #68 |
Tillbaka efter ett par dagar i fjällen utan mobil täckning. Varit aktivt här ser jag. En massa intressanta idéer och förslag.
Jag ställer min plats i "andra" ligan till förfogande. Det kan låta märkligt men jag vill gärna vara med i "huvudligan" där alla rutinerade rävar finns. Blir det ingen plats där så hoppas jag på en plats nästa är. Har byggt upp ett litet mål att besegra Juret osv så motivationen ska vara på topp! Jag lägger som sagt extremt mkt tid på detta och vill då fightas i topp ligan med normala regler. Vad jag förstår blir kanske andre ligan lite andra regler och det lockar lite mindre. Ska bli intressant och se hur ligorna formas inom kort. Pengarna ligger redo för överföring! /Jonas
2016-07-27, 12:01 | #69 | |
Citat:
Många frågor men kul med en riktig entusiast, finns ju inte så många i det här landet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
||
2016-07-27, 16:32 | #70 | |
Citat:
Under säsongen lägger jag väl 2-3 timmar per dag och söndagar är då heliga. Frugan har lärt sig att jag är oanträffbar då. Har ju följt nfl så länge jag kan minnas. Har flertalet vänner i USA som gjort att jag är mkt intresserad av all us sport. Laget jag håller på får du gissa...har ju en del ledtrådar i mitt namn och logo. Har hållt på laget sedan jag såg min första nfl match. Har även varit i denna stad flera gånger. Absolut, levde tidigare på betting och framförallt us sport då och nfl mest. Tyvärr så ser mitt liv annorlunda nu som gammal 35+ så jag har dragit ner på det rejält. Spelar fortfarande varje söndag men inte mkt mer än så. Super Bowl är dock undantaget, då blir det en del. Stämmer absolut som du säger, nfl har ingen stor skara i Sverige men de som är intresserade är oftast inbitna rävar. Trist att vi i dagens samhälle inte kan hitta bättre på tv än Visat gänget. De är skrämmande dåliga. Har haft Gamepass sedan start och det är magiskt bra. Full HD och bra gubbar i studion. Själv då? Sett ngn match live? Vi ska till England i år, minst 1gång. Tror det blir fler gånger. Lite tråkiga matcher dock. Ha det gött!
2016-07-27, 19:43 | #71 | |
Citat:
Jag såg min första match 1989 när Bengals slog Houston Oilers i AFC Championship (tror jag) och har hållit på dem sen dess. Ska över till London i höst och se dom live för första gången. Har tidigare sett en livematch i staterna. Jag lägger något mindre än dig då jag jobbar mycket och har småbarn hemma, men uppåt 10-15 timmar i veckan blir det nog under säsong. Jag var tidigare aktiv som både spelare och domare i ca 10 år så kärleken till sporten är stor. Den överlägset roligaste sporten att spela! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
||
2016-07-27, 19:55 | #72 | |
Citat:
Trist att Eifert är skadad. Som tur är så lägger sig killen tidigt så man har ju ett par timmar på kvällen. Har dessutom ett fritt jobb så det blir en del på jobbet också! Oj då, skoj. Har många vänner som är aktiva och även domare. Men jag kan tyvärr inte tycka att Sverige amerikansk fotboll är bra. Det är inte samma sak som nfl. Ser vårt lokala lag spela varje vecka och jag sliter mitt hår att de inte ser öppningarna, ser blitzar etc. Men, det är ju inte samma förutsättningar. Vi hade en bra QB i P Juhlin som försvann till crusaders. Vi kommer säkert ha roliga diskussioner. En likasinnad! Gott...
2016-07-27, 20:58 | #73 |
Kan ni inte skaffa ett rum (aka ta detta i PM) istället för att gå off-topic?
|
|
2016-07-27, 21:41 | #74 |
Javisst, men det är ju inte så att tråden sjuder av aktivitet direkt....Är väl kul om vi (alla) kan lära känna varandra lite bättre?
|
|
2016-07-27, 23:28 | #75 | |
Citat:
Jag håller fullständigt med BroderH, vad är det för fel med att lära känna varandra? Vi är väl här för att vi alla tycker om fantasy och nfl? Varför vara så stel och strikt för? Men du har självklart en poäng. Jag och BroderH tar våra nfl diskussioner utanför denna tråd. Ursäkta att vi talade off-topic och gjorde Er upprörda. Det var verkligen inte meningen!!! Over and out! /J.
2016-07-28, 00:16 | #76 |
Administrator
Jag tycker ni kan snacka på hur mycket ni vill här i tråden eftersom det är ju ändå NFL snack. Tugget hör ju till och är en stor del av hela grejen, det är bara trevligt och skadar inte alls anser jag.
En liten anekdot är väl aldrig fel att få läsa och samtidigt så är det som ni säger bara roligt att lära känna varandra lite bättre. Det tror jag majoriteten här inne är överens om och om man inte vill läsa massa snack runt omkring så kan man ju enkelt låta bli att läsa dessa inläggen och spara typ 26 sekunder per inlägg. |
2016-07-28, 09:41 | #77 | |
Citat:
|
||
2016-07-31, 15:14 | #78 |
Administrator
Sista dagen att kunna anmäla sig till NFL fantasyn idag. Så är det någon som sitter och klurar på hur man ska göra så är det hög tid att bestämma sig nu, för imorgon formerar vi ligorna.
MonstersOfTheMidway (+5) |
2016-07-31, 19:43 | #79 |
Är det bestämt vilka typer av ligor och drafts det blir? PPR/standard, H2H/Roto, snake/ auction, indats?
Eller blir det nån typ av omröstning som förra året? Hata Skellefteå, 12/8 får ni stryk av storebror, igen
2016-07-31, 22:25 | #80 |
Jag kör gärna standard och snake. Vill bara vara med i en.
|
|
2016-08-01, 18:51 | #81 |
Administrator
Då ska vi ta och formera ligorna och kicka igång det hela.
Anmälningslistan ser ut som följer: Spoiler:
Jag tycker att vi ska köra 2 ligor med 14 lag per liga. Vi skulle också kunna köra 3 ligor med mindre lag per liga men jag anser att det blir sämre. Liga 1 kommer ha samma upplägg som tidigare år: Snakedraft standardscoring H2H 1000 kr i insats per lag Prisfördelning: 60 % slutspelssegraren 20 % grundseriesegraren 20 % slutspelstvåan Draften sker söndag den 4 september kl 22:00. Draftordning lottas så snart alla har betalat, helst redan denna veckan. http://games.espn.go.com/ffl/leagueo...&seasonId=2016 Deltagare blir: Spoiler:
Liga 2 kommer vi köra lite andra regler, något som det snackades om redan förra säsongen. Auctiondraft PPR scoring H2H 1000 kr insats. Prisfördelning: 60 % slutspelssegraren 20 % grundseriesegraren 20 % slutspelstvåan Draften sker måndag 5 september kl 22:00. Draftordning behövs inte lottas eftersom man får buda på alla spelare. http://games.espn.go.com/ffl/leagueo...eagueId=380986 Deltagare i denna ligan blir följande: Spoiler:
Med detta upplägg så har vi lite marginal för eventuella avhopp eftersom vi kan vara 10-12-14 lag per liga. Alla som anmält sig får vara med i minst 1 liga vilket jag tycker är viktigt och jag har försökt att tillgodose allas önskemål så gott det går. Det enda "problemet" blev väl att fylla ut sista 3 platserna i liga 2. Men vi har väl 6 personer som kan ta dessa platserna och 3 av dessa borde väl kunna. Ni 6 får gärna omgående säga till hur ni vill göra, om ni absolut inte vill vara med i 2 ligor eller om ni gärna tar en plats även i liga 2 och förhoppningsvis är det problemet snabbt löst. Alla får såklart göra sin röst hörd om man har några invändningar på detta och allt är ju inte skrivet i sten utan det går ju att justera om man har någon smidig lösning. Tanken är att vi håller formeringen av ligorna lite öppet i 48 timmar innan vi spikar allting och jag därefter börjar att samla in pengar samt bjuder in folk till respektive liga. Härligt att det börjar närma sig! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Juret (+10), MonstersOfTheMidway (+5), jaroiten (+10), steen (+10), SH (+5), Emeffeff (+10) Senast redigerad av Lazlo den 2016-08-02 klockan 23:57. |
2016-08-01, 19:20 | #82 |
PPR, innebär det 1 poäng extra per mottagning som WR gör eller gäller det även för TE och RB?
2016-08-01, 20:13 | #83 |
Härligt, nu börjar det närma sig. Sjukt taggad, ser dessutom som det blev plats i liga1. Excellent!
Nu jäklar börjar allvaret! Redan hänt en del på försäsongen som fått en att ändra lite draft taktik. När det gäller liga2 så ser jag givetvis helst att ngn annan får min plats då jag kommer lägga 110% på liga 1 och det känns fel att ta en annans plats i liga 2. Men kör det ihop sig där så ställer jag självklart upp och hjälper att fylla en plats. Nu kör vi! Lycka till alla.
2016-08-01, 20:50 | #84 | |
Citat:
Är gärna med i båda ligor. Hur funkar free agent marknaden i de två ligorna? Hur ska man betala insatsen? |
||
2016-08-01, 21:01 | #85 |
Stort tack Lazlo för att du engagerar dig!
Avstår jättegärna min plats i liga 2. Har denna månad bara ekonomi för att pröjsa en liga. |
|
2016-08-01, 21:12 | #86 | ||
Administrator
Citat:
Vi blir ju många från liga 1 som kör även i liga 2 och det är samma insats så jag skulle nog inte säga att den ena ligan har någon lägre nivå än den andra. Bara kul med lite olika upplägg på ligorna. Citat:
Jag börjar samla in pengarna om ett par dagar när alla har fått chansen att säga sitt om ligaformeringen. Okej, då har vi 2 platser lediga i liga 2 till gänget som inte lämnat önskemål än. Annars kan vi såklart köra på 12 personer i liga 2. |
||
2016-08-01, 21:52 | #87 | |
Citat:
Ser grymt ut för övrigt, riktigt bra uppstyrt Lazlo! |
||
2016-08-01, 22:05 | #88 |
|
|
2016-08-02, 03:12 | #89 |
Jag är gärna med på liga 1 också. Sätt upp mig på reservlistan så högt det går. Jag kan hoppa in direkt vid avhopp.
Jag föredrar free agent auction, men är som vanligt med på allt. |
|
2016-08-02, 07:01 | #90 | |
Citat:
Men som sagt, det kan ju vara intressant att prova igen. Det var ett par år sedan jag var med i ngn PPR och AH liga. Ha det gött! MVH / Jonas
2016-08-02, 07:04 | #91 | |
Citat:
Följer extremt noga hur många 1st team reps olika killar får samt hur snacket går ang. RB uppdelningen, blir han 3down back eller kommer det blir RB Com. etc. Halva nöjet är ju att scouta spelarna innan säsongen =) MVH /J
2016-08-02, 08:54 | #92 | |
Citat:
|
||
2016-08-02, 10:54 | #93 |
Bekräftar att jag vill ha mina platser i båda ligorna oavsett upplägg.
Röstar för samma upplägg av FA som förra säsongen. Augusti....drömmen för alla fantasy footballers,magiskt!
2016-08-02, 11:27 | #94 | ||
Citat:
Citat:
|
|||
2016-08-03, 00:13 | #95 | |
Administrator
Citat:
Det innebär att vi är 10 klara för liga 2 om alla som anmält sitt intresse dyker upp och det vet man ju tyvärr aldrig. MonstersOfTheMidway+Emeffeff kunde fylla 2 platser till i liga 2 om det måste. Då har vi 2 platser kvar för någon av fatjake7, Harletun, onilsson att ta? Inte hört något från dessa än. Annars kan vi såklart köra på 10 eller 12 lag i liga 2 men jag tycker det bästa vore om vi fick ihop 14 per liga så vi satsar på det. EddieH har redan hör av sig angående betalningen, han var snabb i år men jag antar att han har lite att ta av från vinsten i NBA fantasyn. Ryktet säger att han fortfarande strör vinstpengarna vilt omkring sig nere på Bangla Road! Tyvärr verkar det som att jag får nöja mig med samma betalning även detta år från eddie och det är en helkväll med denna: Spoiler:
eddieh (+10) |
|
2016-08-03, 06:31 | #96 |
10 eller 12 lag funkar utmärkt. På 10 lag kan man lägga på en Flex-position. 14 är ovanligt, går inte ens att mock-drafta drafta med 14 väl?
2016-08-03, 17:33 | #97 |
Administrator
Inte sådär jättemycket har hänt på 2 dagar här i tråden angående dom lösa platserna i liga 2. Emeffeff och MonstersOfTheMidway tar 2 platser om det krävs och vi får väl se om det dyker upp någon annan som hellre vill ha platserna. Jag tror vi kan spika att dom tar 2 platser och om det dyker upp någon eftersläntrare som verkligen vill vara med så kan vi såklart lösa det då. Vi har ju ändå 2 platser lediga just nu...
Vi är 14 anmälda i liga 1, men några där har ju inte hört av sig sedan dom anmälde sig för några veckor sedan. Så vi får väl se vilka som dyker upp nu och ordnar betalningen snabbt. Jag kommer maila ut till alla som redan är inne i ligan från ifjol vilket är 12 av 14 deltagare i liga 1 så då borde alla dyka upp. Annars plockar vi in reserver alternativt minskar ner antalet deltagare även i den ligan. Som Juret säger så funkar ju allt från 10-12-14 deltagare så det ordnar sig. Då tänkte jag börja samla in pengarna och jag skickar ut PM med information angående detta till er samtliga nu under kvällen, precis som tidigare år. Betala nu direkt och vi sätter deadline till 1 vecka framåt dvs. 10 augusti innan vi börjar plocka bort folk som inte betalat från ligorna. Förhoppningsvis så löser alla betalningen snabbt och smärtfritt så kan vi spika draftordning redan nästa vecka. Då har vi ca 3 veckor veckor på oss att lägga upp taktiken. Lägger till en notering bredvid ditt namn i listan här nedan när betalningen är klar: Liga 1: Spoiler:
Liga 2: Spoiler:
Jag behöver också mailadresser för inbjudan till ligorna. Det är då mailadressen som ni använder på ESPN som jag behöver ha. Vi tar även detta via PM samtidigt som betalningen men kan även nämna det här så ni har koll på detta. Senast redigerad av Lazlo den 2016-08-10 klockan 13:14. |
2016-08-04, 22:59 | #98 |
Har precis gjort årets första mockdraft, nu är det nära
|
|
2016-08-06, 12:54 | #99 |
Sharp$: 1085Innebandy 2012/13 Stats: 22 - 19 - 2 ROI: 125.16% Vinstprocent: 53.66% |
Ursäkta att jag har varit borta ett tag men ser att det hänt mycket här!
Standard är jag som sagt gärna med på, PPR också om det är vanlig draft men verkar som att det är Auction? Aldrig kört det och kommer har rätt mycket framöver så kanske bättre att någon som kan den draft-formen får köra. (Aldrig ens kört en mock-draft på det) |
2016-08-07, 20:20 | #100 |
Hej,
Lite orolig att 6st fortfarande inte betalt i liga1 och 3st i liga2. Har du hört ngt Lazlo? Hoppas verkligen att vi fyller liga1 med 14lag, det blir en så mkt bättre liga då eftersom man inte kan räkna med flera top picks utan får verkligen ta rätt spelare. 10 man osv så får man ju flera top picks. Har vi någon plan om vi inte fyller liga1? Flytta över reserver från liga2 till liga1 osv? SH, Uffe. Det är ju några dagar kvar så det löser sig nog. Ha det gött. Med vänlig hälsning, J
2016-08-07, 20:29 | #101 | |
Citat:
|
||
2016-08-07, 20:43 | #102 |
Åh jo, nfl.com har flera 14 mock drafts, gjort 3st idag. Testa där. Lycka till.
2016-08-07, 21:32 | #103 | |
Administrator
Citat:
Man får tyvärr räkna med att något skiter sig men vi har ändå så mycket folk så vi ska få till det. Håller med om att vi ska satsa på 14 lag, men 12 funkar ju också och mindre än det tror jag inte vi blir. Finns någon från liga 2 som gärna vill vara med i liga 1 också så vi får se vad som händer framöver. Inatt drar försäsongen igång btw! |
|
2016-08-07, 21:35 | #104 |
Om det krisar kan jag hoppa in i liga 1 också fast jag inte tycker om standard så mycket. Men tror ni oroar er alldeles för mycket i onödan. Är jättelång tid kvar, vi är ute i väldigt god tid, allt kommer lösa sig.
|
|
2016-08-09, 08:18 | #105 |
jag hoppar på tåget om det är någon plats över här :-)
|
|
2016-08-09, 08:19 | #106 |
och jag är gärna med i så många ligor det finns ,
|
|
2016-08-09, 13:05 | #107 |
Administrator
|
2016-08-09, 19:48 | #108 |
Om det inte kommer en till som vill vara med innan deadlinen imorgon så får du gärna ta min plats i liga 2, MrHansson. Har egentligen inte tid och kunskap att hålla på med två ligor ändå. Men vi kan väl se om det dyker upp någon annan som också vill vara med först...
|
|
2016-08-09, 21:51 | #109 |
Ja jag håller koll här i tråden iallafall, jag är hursomhelst down om det finns någon plats över oavsett liga, you'll never know :-)
|
|
2016-08-09, 22:41 | #111 |
Administrator
|
2016-08-10, 12:24 | #112 |
Jag vill gärna vara med i liga 1 och jag tror att jag inte fått tillbaka pengarna från förra året. (Mitt fel) vilket jag tror var typ 1200? Kan du inte lägga in 1000 spänn som startavgift av dem pengarna?
|
|
2016-08-10, 13:51 | #113 |
Hur går det med betalningarna? Ser fram emot att få lotta draftordningen snart
MOCK MOCK MOCK
2016-08-10, 15:10 | #114 | |
Citat:
Har i mina 3 sista ligor fått sista position varje gång! Har gillat det, två spelare direkt efter varandra. Spänningen stiger! Mvh / J
2016-08-10, 15:48 | #115 |
Administrator
Absolut, jag plockar från dessa pengarna till din anmälningsavgift för detta året så du är nu klar och betald. Hojta till hur du vill ha resterande vinstpengar skickade, annars blir det juice till årets prispott.
|
2016-08-10, 15:59 | #116 |
Administrator
Jodå det börjar ordna till sig med betalningarna och den enda jag ännu inte hört något ifrån är Arch.
Harletun från liga 1 har hört av sig och är på gång. MrPoker från liga 2 är aktiv men verkar ha svårt att få till saker och ting men jag utgår ifrån att det löser sig inom kort. Sen behöver vi väl inte lotta någon draftordning i liga 2 eftersom vi ska köra auction där. Vi kan såklart lotta den med om man vill veta i vilken ordning man ska kunna nominera spelare... Arch var ju inne lite i ett livsbyte senast vi hörde ifrån honom vilket gör att det säkert kan vara fullt upp. Med det i åtanke samt att han varit med i varenda fantasy liga som funnits här på sharps och alltid skött sina kort exemplariskt så tycker jag att Arch kan få lite dispens här. Eller vad tycker ni andra? Jag tror vi kan utgå ifrån att Arch kommer göra rätt för sig när han får tid till det och om han skulle ha dött eller liknande så finns det ju annat folk som gärna hoppar in och tar hans plats i liga 1. MrHansson, MrPoker och SH kan ju rycka in om det behövs som jag förstått det. Därför tror jag att vi kan lotta draftordningen inom kort. Jag tror inte Arch kommer ha några protester mot att vi lottar draftordningen nu eftersom han inte hört av sig på några veckor trots både PM och mail till honom. Hav vet nog att det går rätt till med lottningen och tar den platsen han får i ordningen. Skulle någon behöva hoppa in istället för honom så får den också acceptera att den får Arch's plats i draftordningen som lottats fram. Några protester mot detta? Annars drar jag väl under kvällen igång ett preliminärt lottningsprojekt via randompicker.org som vi använde ifjol. Jag postar en länk till lottningsprojektet här i tråden som alla kommer kunna analysera hur noggrant man vill i 24 timmar innan jag imorgon kväll genomför lottningen som då blir den slutgiltiga draftordningen. Låter det bra eller tycker någon (jaroiten) att ska vi göra på något annat vis? |
2016-08-10, 16:23 | #117 |
Låter bra!
|
|
2016-08-10, 16:50 | #118 |
Instämmer, låter bra. Med tanke på allt annat som tar tid i dagens hektiska samhälle så är ju lite dispens inte hela världen.
Ser ju ut att bli två hel grymma ligor. Sk bli roligt att ventilera fantasy med er under de närmsta månaderna. Både på gott och ont givetvis. Kom igen nu Dahlby förresten. OS är väl enda gången man tittar på trap och laser segling. /J
“Free yourself from society’s advice, most of them have no idea of what they’re doing.” Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2016-08-10 klockan 16:52. |
|
2016-08-10, 17:04 | #119 |
Låter bra Lazlo, Arch känns som ett säkert kort.
Kommer bli grymt att få draftordningen så man kan börja göra riktiga mock-drafts. Vilken position vill ni helst ha? Först är ju bra, men föredrar nig nånstan i mitten. |
|
2016-08-10, 19:38 | #120 |
Administrator
Dåså, det verkar som att vi är överens.
Nu har jag skapat ett nytt lottningsprojekt som ligger väntande tills jag kör "final draw" imorgon kl 19:00. Här är länken till det: https://www.randompicker.com/Project...aspx?ID=343689 Verkar som man måste vara inloggad för att kunna se projektsidan. Oklart om andra kan se mina skapade projekt när ni är inloggade? Någon som kan bekräfta? Annars vet jag inte hur man ska göra via denna sidan för att allt ska bli synligt publikt innan lottningen är slutförd. Nu får ni ju iaf alla uppgifter kring projektet här 24 timmar innan lottningen och det är kan ju endast göras 1 "final draw" per projekt. När ni då nu vet det exakta projektid samt har länkarna så är det ju denna som gäller när jag klickat på final draw. Därav borde det väl klassas som fuskriskfritt? Lottningens namn: Sharps NFL fantasy Liga 1 draftordning 2016 (id:343689x57106) Resultatet kommer gå att se här: https://www.randompicker.com/Project...y=343689x57106 Men jag kommer givetvis skriva ut resultatet här i tråden också imorgon. Känns det ok för alla? Spoiler:
MonstersOfTheMidway (+5), eddieh (+5), Misär (+1), Emeffeff (+5) |
2016-08-10, 19:45 | #121 |
Glasklart! Ser bra ut. OK för mig!
2016-08-10, 20:15 | #122 |
Mycket bra Lazlo. Kom ihåg att du fick 500 extra av mig.....
Och nej Jaroiten, det var bara ett skämt |
|
2016-08-10, 20:23 | #123 |
Låter mycket bra, snart kan vi börja mocka!
2016-08-10, 20:51 | #124 |
Priceless Broder!
2016-08-11, 19:02 | #126 |
Hmm, nu får man tänka till lite...
|
|
2016-08-11, 19:04 | #127 |
Administrator
Lottningen är genomförd och så här blev resultatet:
1: Draftplats Nr 1 --- fatjake7 2: Draftplats Nr 2 --- mequei 3: Draftplats Nr 3 --- eddieh 4: Draftplats Nr 4 --- Emeffeff 5: Draftplats Nr 5 --- jaroiten 6: Draftplats Nr 6 --- Harletun 7: Draftplats Nr 7 --- MonstersOfTheMidway 8: Draftplats Nr 8 --- Arch 9: Draftplats Nr 9 --- Juret 10: Draftplats Nr 10 --- Misär 11: Draftplats Nr 11 --- onilsson 12: Draftplats Nr 12 --- BroderH 13: Draftplats Nr 13 --- steen 14: Draftplats Nr 14 --- Lazlo Länk till resultatet: https://www.randompicker.com/Project...aspx?ID=343689 BOL! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
2016-08-11, 19:22 | #128 | |
Citat:
Plats 7, nja, helt OK. ingenmansland...mina tidigare 7/14 har slutat i katastrof, så det ser ju bra ut!!! Inte en enda slutspelsplats då jag draftat som nr7. Nu kör vi. Mock, mock! MVH / J
2016-08-11, 20:32 | #129 | |
Administrator
Citat:
Personligen så tror jag att man har alla möjligheter att lyckas bra från vilken position man än har i draften. Så jag gråter inte alls över detta utan får se möjligheten med att plocka 2 spelare efter varandra hela tiden. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1) |
|
2016-08-11, 21:56 | #130 |
Nr 3 samma som ifjol. Blir repeat på Eddie Lacy då
|
|
2016-08-11, 22:01 | #131 | |
Citat:
Egentligen har inte platsen ngn betydelse, oavsett vad alla fantasy proffs säger. Alla positioner har sina för och nackdelar.
2016-08-12, 15:52 | #132 |
Är antal lag i liga 2 spikat?
2016-08-12, 16:20 | #133 |
Administrator
Av någon anledning så kan jag inte längre redigera inlägget om vilka som betalat.
Så får istället här bekräfta att alla utom Arch nu har betalat. Så det löste sig riktigt smidigt i år, bra jobbat guys! Jag vet inte om det är spikat antal lag i liga 2. Kommer det någon mer så kan vi ju bli 14 även där vilket vore att föredra, men annars så blir det ju 12. Funkar det att hålla det lite öppet ett tag eller behöver vi spika det inom kort? |
2016-08-12, 22:02 | #134 |
För mig är det ok att vänta lite och försöka få till någon till så vi hamnar på 14. Har du några på G Lazlo?
Draft order är ju inte lika viktigt i auction. Så ge det ett par extra dagar.
2016-08-12, 23:40 | #135 |
Skulle nästintill vilja påstå att draftordningen är helt irrelevant i auction. Så vänta så långt det går, 14 blir mkt roligare.
|
|
2016-08-13, 00:00 | #136 | |
Citat:
Lite problem var det med Ukrainska visum, men 2 ganska fräscha albino transor är på väg till dig, Laz. Kolla skrillet så att allt är i ordning
2016-08-13, 00:31 | #137 | |
Administrator
Citat:
Livin' the high life... Härligt att höra att du är med i matchen och albino transorna är redan framme så allt är klart... jag har nog fullt upp i natt! |
|
2016-08-13, 16:48 | #138 |
Jag väntar gärna för att få en liga på 14-man. Ju fler desto roligare.
Lazlo, hoppas du fått betalningen nu. |
|
2016-08-13, 18:38 | #139 | |
Administrator
Citat:
Yes, betalningen har kommit och alla har nu betalat! |
|
2016-08-13, 19:10 | #140 |
Jag skulle gärna ta en plats.
Helst i första (har aldrig kört auction) men testar gärna att vara med i andra. mvh/ Calle |
|
2016-08-13, 20:04 | #141 | |
Administrator
Citat:
Langar över PM till dig och Hansson med betalningsinfon så bjuder jag in er till ligan så snart ni betalat! |
|
2016-08-13, 20:42 | #142 | |
Citat:
2016-08-14, 12:19 | #143 |
Vore kul att få veta vilket användarnamn som står bakom vilket lagnamn. Har inte koll på alla.
2016-08-14, 12:39 | #144 | |
Citat:
Mitt är väl rätt så enkelt, heter samma sak på ESPN fantasy. Men ett bra förslag. Lazlo, slänger du ihop en post som du redigerar med namnen kanske? Eller ngt sådant. Med vänlig hälsning, J
2016-08-14, 17:59 | #146 |
Quack Attack
2016-08-14, 18:34 | #147 |
Administrator
Ett förslag är att alla sätter sina 4 första bokstäver (eller liknande) från sitt Sharpsnamn i rutan "Abbrev:" under teamsettings.
På så vis så kan man enkelt via scoreboarden se vilket sharpsnamn som äger laget om det inte redan framgår av lagnamnet. En del har det redan: (Arch) (LAZL) (EDH) (MOTM) |
2016-08-20, 16:49 | #148 |
Fan vad tråkigt med alla som mockar oseriöst!
|
|
2016-08-20, 18:33 | #149 |
Håller med om det tråkiga med oseriösa mocks....Var dock själv skyldig igår natt när jag somnade ifrån en mock någonstans i mitten
|
|
2016-08-20, 19:43 | #150 |
Auction går inte att få autentiskt..
2016-08-20, 20:43 | #151 |
|
|
2016-08-23, 08:18 | #152 |
Vad bestämde vi kring drafttid? Jag har för mig kl 21 men kollar jag på sidan nu så ser det ut som kl 22?
|
|
2016-08-23, 12:28 | #153 |
Administrator
|
2016-08-23, 15:52 | #154 |
|
|
2016-09-03, 16:55 | #155 |
För säkerhets skull vill jag dubbelkolla tiderna för draften:
Är det söndag kl 22.00 (Liga 1) och måndag kl 22.00 (Liga 2) som gäller??
2016-09-04, 10:02 | #156 | |
Citat:
Ikväll så jäklar. Ska bli sjukt intressant. Vi ses ikväll alla.
2016-09-04, 19:41 | #157 | |
Administrator
Citat:
Stämmer ordningen ovan överens med lagnamnen på respektive plats som jag angett i ligan nu? Är 99% säker på att det rätt nu men en del lagnamn är det lite oklart vem som äger... DRAFT ORDER POS - TEAM -OWNER(S) 1 - Om A-ha - jacob gillstrom 2 - Quack Attack - Mikael Isaksson 3 - Dirtball State - Henrik Tolkstam 4 - LILLIS Smallmen - Tim Schlaucher Esser 5 - OB JESUS - Rex Grossman 6 - RG -knee - Adam Harletun 7 - MonstersOf TheMidway - Jojje D 8 - Wright in 3rd - Band Jome 9 - DJ BoBo Vampires - Fredrik Jurstrand 10 - Ciara? Ciara! - Nougat Kaka 11 - The Muscle Hamsters - Martin Nilsson 12 - Norrland Knuckleheads - Henrik Lindgren 13 - Matte Ice - Mathias Steen 14 - Lazlo's QB Draw - Lazlo Betting Senast redigerad av Lazlo den 2016-09-04 klockan 19:43. |
|
2016-09-04, 20:49 | #158 |
Oj, hade glömt att sätta namn på mitt lag. Har ändrat nu iallafall och satt förkortning efter Sharpsnamn också. Sjukt taggad, blir lite sista minuten-plugg nu innan vi drar igång...
|
|
2016-09-04, 21:01 | #159 |
We are experiencing technical difficulties
Log In and Sign Up on ESPN may be impaired during this time. We are working to resolve the issue as quickly as possible. Thank you for your patience. Antar att det är lika för alla? Hoppas detta löser sig snarast! |
2016-09-04, 21:04 | #160 |
Testa logga in en till gång. Hände samma för mig, sen testade jag igen så funkade det.
|
|
2016-09-04, 21:10 | #161 |
|
2016-09-04, 21:15 | #162 |
Hade samma problem hela veckan, det hjälpte att rensa cookies etc. Skulle det mot förmodan inte funka så funkar appen. Den har inte dessa problem!
2016-09-04, 21:15 | #163 |
Ok, fan va konstigt. Vi är två stycken som är inne i draften iallafall. Kolla om de har nån kundtjänst med chatt att kontakta. Kanske byta webbläsare? Sidan har strulit lite för mig tidigare också.
|
|
2016-09-04, 21:25 | #164 |
Kom in på en annan dator nu. Verkar inte vara helt att lita på. Hoppas alla tar sig in.
|
2016-09-04, 21:31 | #165 |
Har samma problem just nu, går inte att logga in
2016-09-04, 21:58 | #166 |
Laz håller draften. Kämpa Arch.
|
|
2016-09-04, 22:02 | #167 |
Administrator
|
2016-09-04, 22:03 | #168 |
Har testat den andra datorn, samma sak
2016-09-04, 22:03 | #169 |
Skona oss! Skynda dig...det börjar blöda ur mina ögon snart!
2016-09-04, 22:03 | #170 |
|
|
2016-09-04, 22:05 | #171 |
ske se med appen nu
2016-09-04, 22:11 | #172 |
samma sak med appen...We are experiencing yadda yadda
2016-09-04, 22:14 | #173 |
Administrator
|
2016-09-04, 22:22 | #174 |
har rensat alla cookies och nu vill sidan inte ens ladda till att komma in på inlog
2016-09-04, 22:22 | #175 |
Administrator
|
2016-09-04, 22:23 | #176 |
|
|
2016-09-04, 22:23 | #177 |
Testat med annan webbläsare? Testat med safari på telefonen? Testat med komp. läge i Explorer?
2016-09-04, 22:27 | #178 |
jepp, testat en annan dator, webbläsare, appen på androiden...rensat alla cookies och nu kan inte ens komma till inloggningen...fuckin espn
2016-09-04, 23:46 | #179 | |
Citat:
|
||
2016-09-05, 01:17 | #180 |
Phew. Det gick vägen på nåt sätt. Stort tack till Laz som satt med mig i chatten och körde picksen manuellt innan jag lyckades logga in till slut. Bra jobbat!
2016-09-05, 07:16 | #181 |
Bra jobbat Lazlo!!
2016-09-05, 08:38 | #182 |
Instämmer, bra jobbat Laz. Du räddade kvällen/natten där. Hade varit svårt att få ihop en dag till.
Men det kanske hade varit bäst för mig. Lillen hade inte sovit på hela helgen så jag måste erkänna att jag nickade till ett par gånger och slog tom huvudet i tangentbordet en gång. Men en intressant draft. OBJ stackade RB:s, ska bli skoj att följa. En sak till! Logga in tidigt ikväll, det funkar inte för mig nu så logga in så tidigt som möjligt och var sedan online tills draften =)
2016-09-05, 10:30 | #183 |
Instämmer med föregående talar, bra jobbat Lazlo!
Är liiiiite trött idag.... |
|
2016-09-05, 14:27 | #184 |
Vad tycker ni era lag? Försöker mig kanske på nån oddssättning ikväll
|
|
2016-09-05, 20:29 | #185 |
Administrator
Tack ska ni ha guys!
Blev lite bökigt men det löste ju sig tillslut, även om det tog några minuter extra vid alla pauser. Jag tror dom flesta överlevde ändå Kände att det fanns en risk att jag inte riktigt skulle kunna sköta min egna draft på bästa sätt när jag fick en hel del annat att pyssla med under hela draften. Nu med facit i hand så känner jag mig nog rätt nöjd med mitt lag ändå så jag ska inte klaga. Skönt att man inte behövde känna att problemen gjorde att man tappade själv i draften. Om inte annat så har jag nu något att skylla på sen om det går åt helvete Får hoppas det flyter på lite bättre ikväll och roligare med auction då det blir huggsexa på alla spelare och man får varken för eller nackdel av draftposition. Angående waiverförändringar så verkar det inte vara så många som är inne på samma spår som Jaroiten och Juret, iaf ingen mer som säger något om det. Vi skulle kunna köra en omröstning i draftlobbyn för liga 2 ikväll vid kl 22 innan vi startar draften för att se om folk vill ha som det är nu eller ändra!? För min del spelar det ingen roll vad vi kör för waiverregler utan det viktiga är att dom flesta får som dom vill. Därför vet jag inte om det går att byta regler för att 2 av 14 önskar det? Som sagt, vi kan checka av vad folk vill ha i liga 2 i draftlobbyn innan vi drar igång ikväll... |
2016-09-05, 20:36 | #186 |
Vad är alternativet för waivers, om vi inte kör som det är inställt nu?
|
|
2016-09-05, 21:13 | #187 | |
Administrator
Citat:
Man hamnar sist i listan när man plockat en spelare från waivers. "Waiver auction" Varje spelare som hamnar på waivers får man chans att lägga ett dolt bud på. När waiverperioden går ut så hamnar spelaren i det laget som la högsta budet. Man ser alltså inte vad dom andra budat eller om någon annan lagt bud heller. Om ingen lägger något bud så hamnar spelaren på free agent när waiverperioden går ut. Man har en waiverbudget som gäller för hela säsongen och då så får man välja själv hur man fördela denna budgeten på eventuella waiverspelare. |
|
2016-09-05, 21:22 | #188 |
Tack, jag tycker båda waiver alternativen som Lazlo la fram är bättre än det vi kör med. Men är väl för tätt inpå draften för att ändra på något nu.
Med 14 lag och hyfsat djupa bänkar lär det ändå inte finnas så mycket värt på waivern så spelar inte så jättestor roll vilken variant man väljer kom jag på efter att ha tänkt efter lite. |
|
2016-09-05, 21:38 | #189 |
Problem att logga in även idag, så sitter någon och väntar med att hoppa in, så bör personen nog börja försöka göra det nu
Tennis: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. F1: To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2016-09-05, 22:31 | #190 |
Ok, mig kvittar det hur vi gör med waivers. Men ser inga problem med att ha det som vi har det nu, kanske lite sent att ändra reglerna?
|
|
2016-09-06, 07:19 | #191 |
Angående wivern tycker jag att båda alternativen som Lazlo la fram är bättre än det totalt värdelösa systemet som finns idag.
Jag röstar för "move to last after claim" Hata Skellefteå
2016-09-06, 08:58 | #192 |
Morgon,
Helt missat det med waivers, var nog en självklarhet att det skulle vara allt utom reverse. Men nu är det ju draftat i båda ligorna så... Men jag håller fullständigt med om att reverse är totalt värdelöst. Move to last är det enda riktiga. Gör man ett claim så ska man ställa sig sist i kön, enkelt, rättvisst och standard. För övrigt var det en sjuhelsikes auction draft. Faktiskt riktigt skoj. Tyvärr vaknade lillen och var helt vansinnig så frugan fick drafta åt mig ett par gånger. Som tur var hade jag en lista på spelare jag ville ha osv. så hon lyckades väl OK. Hur Grossman lyckades få det laget är för mig helt ofattbart...vilket geni. Det är ett superlag från topp till bottom. Ha det bra! /J
2016-09-06, 09:02 | #193 |
Byt absolut waiversystem.
Helst Waiver auction, men även Move to last är himmelskt mycket bättre än vad som är inställt nu. |
|
2016-09-06, 10:52 | #194 |
Vad fan, ska vi ändra reglerna nu? Det känns väl lite sent, klart att de som fick bäst lag inte vill ha reverse order på waiverordningen.
|
|
2016-09-06, 11:06 | #195 |
Har sagt det om waivers hela tiden..
2016-09-06, 11:31 | #196 |
Vi hade det ju uppe för diskussion i draftrummet igår, var ingen som höjde rösten då. Nu känns det lite sent...
|
|
2016-09-06, 12:51 | #197 | |
Citat:
Så nu är det inget vi ska ändra, det vore ju fel. Men det är något att tänka på inför nästa säsong. Äntligen dags för w1. Lycka till alla. /J
2016-09-06, 13:21 | #198 |
Administrator
Smått komiskt hur det varit nästan helt tyst angående waiversförändringar när Jaroiten och Juret försökt få lite respons i frågan tidigare. Nu direkt dagen efter drafterna när det är för sent så kommer folk igång och vill ändra...
Vi kan inte ändra något nu utan det får vara som det är men som ni säger så kan vi ju ändra det till nästa säsong om det är så. Precis som Jaroiten var inne på igår så har det hela nog mindre betydelse. Med 14 lag per liga och 16 spelare per lag så har vi nästan claimat varenda spelare av värde så waiversupplägget bör inte ha en enorm inverkan på ligorna. |
2016-09-06, 13:39 | #199 | |
Citat:
Waiver position har ju inte ändrats sedan innan draft, eller har jag fel? Jag har samma waiver som innan draft. Så jag tror nog att de som inte gillar regeln gör det för att den är kass, inte för att "sno" åt sig en bättre position osv. Men, det är ju historia som sagt. I en 14 liga är waiver totalt barskrapad, jag blir förvånad om ngn hittar en waiver som slår in sig på top 15 osv. Det är skralt! Jag letar och letar men det krävs en stor skada för att ngn waiver ska bli bra. Va stort detta med waiver helt plötsligt blev. =) =) /J
2016-09-06, 13:55 | #200 | |
Administrator
Citat:
Jaroiten har ju lagt upp hela sin taktik med att förlora första 3 veckorna för att sedan gotta sig på waivers och han skulle ju bli mäkta besviken om vi ändrade något nu efter draften. Vi är väl iaf överens om att waiverupplägget inte kommer ha så stor inverkan på ligan så vi behöver inte lägga så mycket fokus på det. 90% var nöjda med nuvarande upplägg innan draft och då får det stå kvar nu efter draften även om folk vaknat till liv och ändrat åsikt nu när det är för sent. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
2016-09-06, 14:04 | #201 |
Tycker inte det är så dumt med det nuvarande systemet. Om det ändå gör sådan liten skillnad i 14-lagsliga kan man väl ge den fördelen till lagen som ligger i botten?
|
2016-09-06, 14:38 | #202 | |
Citat:
Helt rätt, nu lägger vi detta bakom oss och fokuserar på TNF och en repris på SB. Ska bli skoj att se Benjamin in action igen och om Den äntligen kommer använda CJ som han ska användas! /J
2016-09-06, 19:51 | #203 |
Helt rätt, nu kör vi!
Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna: Bästa spelbolagen för specialspel på NFL? Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc
2016-09-07, 01:28 | #204 |
Brukar inte spela på sånt men tror bet365 har rätt stort utbud, kolla Nordicbet också.
|
|
2016-09-07, 10:49 | #205 |
Jag lirar mycket props, då bolagen oftast tar spelarens "snitt" och lägger linan därefter. När man hänger med i fantasy-tugget vet man oftast vilka spelare som har gynnsamma matchups. Nordicbet, Betsafe, Betsson har alltid samma odds och linor. De brukar var sämre på att sätta linor än Bet365.
|
|
2016-09-07, 15:47 | #206 |
Unibet och Ladbrokes brukar också ha ett ganska stort utbud av props.
Tycker props är ganska svåra att spela på då det är små marginaler som avgör. Generellt tycker jag det är enklare att spela under än över. Jag har fått för mig att det är lättare att förutse vilka som ska misslyckas. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1) |
|
2016-09-09, 11:48 | #207 |
Jaha, det ska bli en sån säsong. Sitter med Gano som PK och möter Broncos defense...Som grädde på moset så missar Siemian en vidöppen passning i endzone till min TE Green också.
|
|
2016-09-09, 12:42 | #208 |
Haha redan i första matchen ställdes man framför ett val.
Benjamin eller Crowell? Benjamin som är på snap count mot ett Broncos-försvar. Crowell mot Eagles halvtaskiga rundefense. Valet föll på Crowell och som det ser ut nu så var man fel ute redan på första matchningen! (tror iof Crowell stöter in en TD, men vi får se!) Älskar att Fantasy är igång! |
2016-09-11, 20:23 | #209 |
Nån fler som inte kommer in på espn?
|
|
2016-09-11, 20:25 | #210 |
Jepp, går inte att komma åt
2016-09-11, 21:45 | #211 |
Suck...ESPN alltså...inte kommit in på ett par timmar. Skulle ersätta en flex med Matthews i Phi...givetvis gör han en 100+ match med TD.
ESPN har varit riktigt ostabilt i år. Många server fel och problem med login. Föreslår ett byte till nfl.com inför nästa år
2016-09-11, 23:50 | #212 |
Är med i en annan liga i myfantasyleague. Verkar riktigt schysst!
|
|
2016-09-13, 07:34 | #213 |
Går bra det här utan Bell!
Och grattis Jaroiten till förlusten, nu har du en bra waiverposition |
|
2016-09-13, 09:33 | #214 |
Pish posh! 16pts från en WR på 3 rec....i en 13-7 match...
2016-09-13, 15:15 | #215 |
Än så länge saknar jag Mequeis tradeförslag som trillade in hela tiden förra året!
|
|
2016-09-13, 15:42 | #216 | |
Citat:
Det kommer fler, var så säker
2016-09-14, 21:27 | #217 |
Bomba gärna mig med bytesförslag.
Blue Saints har en bred bänk och byter gärna bredd mot spets. |
|
2016-09-15, 10:36 | #218 |
Ok, kiosken är öppen!
Liga 1, Todd Gurley. Behöver bredd på RB så gärna RB+RB mot Gurley. Kan gå att justera det om en BRA TE är inblandad. Våga vinn, kom med förslag! Hata Skellefteå
2016-09-15, 16:25 | #219 |
|
|
2016-09-17, 15:09 | #220 |
Vi kanske borde ha två separata trådar om varsin liga? Risk att det blir lite rörigt annars?
|
2016-09-22, 14:26 | #221 |
Wtf, min vinst i Liga 2 ändrades till oavgjord. Verkar som någon av mina spelare tappat poäng för min score ändrades från 100 till 98. Händer detta ofta att poäng ändras i efterhand?
|
|
2016-09-22, 16:01 | #222 |
ESPN gjorde stat correction på Fitz. Trött på alla skambud till trades..
Senast redigerad av jaroiten den 2016-09-22 klockan 17:34. |
|
2016-09-22, 18:00 | #223 |
alltid härligt när bästa QBn efter 2 omgångar Matty Ice bara ramlar till en i knät på waiver wiren, tackarrrr :-) btw, uppdatera trading blocksen så man kan få en humm vad man kan gå efter gällande trades ;-)
Riverboat Ron, Out |
|
2016-09-27, 11:01 | #224 |
Veckans erbjudande i kiosken:
Liga 1: Todd Gurley Liga 2 : Marvin Jones Kom och köp Quack Skellefteå AIK, Jimmie Ericsson, Bert Robertsson.... *kräks*
2016-10-05, 14:52 | #225 |
Ett lag i vardera liga är 0-4, vad har lagen gemensamt?
|
|
2016-10-07, 23:37 | #226 |
Jag behöver bättre spelare nu när jag förlora defense-kampen stenhårt. Kan tänka mig alla möjliga bra spelare mot dåliga.
Tack på förhand! Med vänlig hälsning, Jacob |
|
2016-10-08, 09:28 | #227 |
|
|
2016-10-12, 14:24 | #229 |
Söker hygglig RB i utbyte mot hygglig WR.
|
|
2016-10-12, 14:47 | #230 |
|
|
2016-10-12, 17:06 | #231 |
|
|
2016-10-12, 20:56 | #232 |
Trade
Som ovan så tar jag gärna emot förslag för RBs
Har 3st WR1 och 0.25 RB1, hehe. Tyrell Williams mot något decent är också intressant. Edit: är RG-knee i liga 1 Senast redigerad av Harletun den 2016-10-12 klockan 21:06. |
2016-10-13, 10:06 | #233 |
Jeremy Hill RB, Todd Gurley RB och Jordan Matthews WR är till salu. D Carr QB vill även han flytta
Vill någon uppgradera sitt D så är Seattle D inte omöjligt. Kom med bud, högt som lågt Edit: Liga 1 Quack Attack Hata Skellefteå
Forza Löven Senast redigerad av mequei den 2016-10-13 klockan 13:00. |
|
2016-10-26, 20:00 | #234 |
Vi pratade ju om lite mer aktivitet så jag startade en Discord-kanal där man kan tjöta under matcher samt såklart under veckorna. Men det är främst under game time jag tänkte, t.ex garva åt sin motståndare som har en WR som tappar en TD-pass på 70 yards som leder till förlust och så vidare!
Juste, det var ju min gubbe som gjorde det, var inte lika kul då... I alla fall, länken till gruppen är: https://discord.gg/SZnZCea Gruppen heter Sharps liga 1 men självklart får folk från båda grupperna va med! så ni får ladda ner https://discordapp.com/ Funkar kanon både i mobil och på datorn så inga ursäkter att ni är ute och dricker, det finns alltid tid att såga! |
2016-10-31, 05:22 | #235 |
Dramatiskt avslut i toppstriden i liga 1 denna vecka mellan QB draw och Shkrelis Fanboys.
Dallas valde att inte kicka FG på 4th and 1 i OT utan scorade TD istället vilket blev ödesdigert för Qb draw som hade Cowboys kicker och förlorade med 3p. |
|
2016-11-09, 21:27 | #236 |
Lite off topic men skulle vilja höra med några andra som kan amerikansk fotboll. Vad tror ni om NFC North? Har ett långtidsspel där som ser bra ut och funderar på om jag ska sälja eller inte. Personligen tycker jag det känns som Packers borde vara favoriter, men det verkar inte oddssättarna hålla med om.
|
|
2016-11-09, 22:06 | #237 |
En svår division som det har utvecklat sig. Packers var klara favoriter på förhand men har inte kommit upp i den klass man kan förvänta sig. Har ju dessutom en del skador på offense, främst bland running backs.
Vikings började ju grymt men har sett bedrövliga ut framåt på slutet. Lions har flugit lite under radarn till 5-4 men är i grunden ett sämre lag än ovanstående två tycker jag. Bears kan vi räkna bort. Tycker att Packers har ett lite lättare schema kvar men är å andra sidan en match efter Vikings. Inte alls omöjligt att hela divisionen avgörs när dom möts i näst sista omgången. Jättesvårt att sia om utgången när båda är ur form för närvarande. Känns som en coin-flip just nu enligt mig. Tvingas jag välja någon sida så väljer jag Vikings (även om jag trodde att Packers skulle vinna Super Bowl innan säsongen). |
|
2016-11-10, 00:17 | #238 | |
Citat:
|
||
2016-11-10, 08:31 | #239 |
Ok, då förstår jag. Du kan ju möjligen vänta in en seger och sälja då. Jag tror inte dom vinner divisionen.
|
|
2016-11-10, 20:19 | #240 |
Bears ser inte ut att kuna hota, Lions har statistiskt sett ligans sämsta passD tillsammans med Browns och bör ha svårare att vinna mer än två-tre matcher till med vinst mot Jax och Chi. De bör förlora till Packers igen, har en stor rematch och payback mot Vikings och matcher mot NO, NYG och DAL kommer att vara vilda och gå hur som helst, beroende på tur.
Vikings D är bra men deras offense har varit så seg. Packers har Rodgers vars tidiga problem såg ut att vara tillit med WRs och att han inte väntade tillräckligt länge för att de ska komma loss (enligt experters analyser i olika program). Iom Lacys skada, ingen RB, tvingas han passa mycket mer nu är ser iaf ut som om han hittade lite tillbaka till sina WRs. Jag tror personligen att Lions kommer upp till max 8-9 vinster, medan jag förväntar mig minst 8 av både Packers och Vikings. Dock kommer det att bli mycket vilt och lite hur som helst. Det känns lite för mycket om jag säger att det blir 40-40-20% om vem som vinner div. Tror det är närmare 35-35-30 och x300 pengar på 20-30% är ganska ok. Gambol?
2016-11-16, 15:56 | #241 |
Tjena grabbar!
Booker och Gronk till salu i ett paket. Vill ha tillbaka RB och TE som kan spela denna vecka. Gäller Matte Ice i liga 1. Mvh |
|
2016-11-16, 20:30 | #242 | |
Citat:
|
||
2016-11-16, 20:41 | #243 |
2016-11-16, 21:27 | #244 |
Det kanske borde förklaras! Den ingår egentligen i den andra traden men eftersom Cam spelar på torsdag så hade inte traden gått igenom förrän på tisdag.
|
|
2016-11-16, 21:29 | #245 |
Och han ville såklart få igenom traden innan helgen eftersom gronkowski och booker inte spelar.
|
|
2016-11-16, 22:12 | #246 |
Ok, ja det förklarar ju saken. Rätt uppenbart att den som får CAM våldtar rätt så hårt om det inte är andra delar med också.
|
|
2016-11-17, 00:12 | #247 |
Matt Ryan eller Rivers till salu!
Behöver bra WR till helgen. |
2016-11-24, 22:41 | #248 | |
Citat:
|
||
2016-11-25, 02:49 | #249 |
Hehe, sålde halva spelet tyvärr. Som tur var gick det inte att få in mer än så. Har fortfarande kvar 15k vinst om Lions tar det så blev ett litet jubel där på Bradfords interception i slutet trots allt.
BroderH (+5) |
|
2016-12-05, 23:20 | #250 |
Fick mycket hat preseason. Särskilt av Midway, gött att knipa serievinsten i Liga 1 då strax före just honom. Även flest gjorda poäng. Det var väl pris för det?
Inte gått lika bra i liga 2 även fast jag i alla fall fixade slutspel med två raka vinster på slutet. Rätt med grundserien, men är lite rädd för att det blir 0-2 i playoffs. Hur känner ni säsongen har gått? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+10) |
|
2016-12-06, 13:24 | #251 |
Jag har missat alla mina "moves" men vafan, kommer att sitta Rodgers en gång till, höll Dalton hela den här tiden för hans CLE matchup. Barkley såg riktigt bra ut i första matchen, den andra var uselt värder och DET passD är också mycket svag...men Red Rifle has the floor!
Tänka sig att bänka #1 QB...geez...men Laz har Nelson såååå...fu Laz...suger röv att förlora AJ också, men det finns dem som har det värre...
2016-12-06, 19:14 | #252 |
Kommer traden ens gå igenom? Sista dagen för att den ens ska genomföras är väl imorgon? Lite märklig trade men antar att det finns en tanke med den
|
|
2016-12-06, 20:36 | #254 |
Man får väl vara nöjda att man hankade sig fram till slutspel...Har förlorat några matcher pga dåliga val av mig, några pga byeweeks och några på att mina spelare inte levererat trots bra matchups.
Nu siktar och räknar jag med att vinna tre raka! |
|
2016-12-07, 02:00 | #255 |
Någon som kan berätta lite hur det går i liga 2? kan man få en print på tabellen?
|
|
2016-12-08, 13:01 | #256 | |
Citat:
Men det är ju klart att det skulle vara du av alla som precis slog mig! Det svider lite...men...jaja... Oavsett att vi inte kanske alltid hade samma åsikter så är du en av de i ligan som jag respekterat mest, eftersom du vågar, som jag, ifrågasätta och är inte rädd för att starta en debatt. Sharp1: En helt OK säsong. Som vanligt så lägger jag mest fokus på Dst och K och det har gett resultat. Jag är inte så beroende av att mina WR1, RB1 etc. presterar när K och Dst ger mig WR1 poäng. Mina RB har varit bra, TE, K, och Dst likaså. QB har väl varit lite så och så med men mina WR har varit under all kritik. Vi snackar WR3-4 på alla mina WR. Det är inte bra! Sharp2: Vart ska man börja, vilken skit säsong, en av de lägsta totala poängen, inga bra RB, skador, inga bra WR, etc, etc. Helt otroligt att jag gick till slutspel med en poäng på ca 80 per match. Det enda som hjälpte mig var att mina motståndare, vecka efter vecka gjorde sin sämsta match, alltid mot mig. Har även en av de lägsta totalen mot mig så det räddade ju mig. Det har varit en sjukt intressant säsong och är mycket imponerad av alla managers. I många ligor jag varit med i har waivers varit en guldgruva men här, Ni har verkligen rensat allt som går att rensa. Alla är aktiva där och man har verkligen inte fått de på waivers som man velat. Nu är det slutspel. Lycka till alla! @fatjake Här borde du kunna se standings! http://games.espn.com/ffl/standings?...&seasonId=2016 Ha det! /MoTM
2016-12-08, 13:30 | #257 | |
Citat:
Förmodar att du syftar på min trade? Eller? Jo, den kan verka vara märkligt, speciellt till min ärkerival men jag har absolut ingen nytta av Jennings eller Dak. Nu fick jag en WR2 som kommer överraska i slutspelet. Han är min "Hightower", som räddade mig ifjol och vann mitt ett par mästerskap. Då jag har problem på WR sidan så var jag tvungen att ta en risk. /MoTM
2016-12-08, 21:03 | #258 |
Nån som vill hjälpa mig? Nu när Earl Thomas är borta för säsongen och den fule, no good cheat Laz startar Jordy....spelar ni Rodgers mot SEA eller Dalton mot CLE som kommer från BYE och har Hue Jackson (ex Bengals off coord) som coach i det som väntas vara "lätt" snö värder?
Vågar ni starta Forsett som är väl bekant med Kubiaks playbook sen Baltimore dagar (som off coord) och med tanke på allt snack och diss som Booker fick senaste veckan för sitt usla spel eller Ingram som hade set-back med skador och går upp mot ett bättre spelande TB defense? Och med ni...så menar jag Eddie...och med hjälpa menar jag kunna fade-a...still luv you bruh KÄMPAA EDDIEEE!! (host) (host)
eddieh (+5) Senast redigerad av Arch den 2016-12-08 klockan 21:05. |
2016-12-08, 22:33 | #259 |
Spela bästa QBn i fantasy eller Dalton som inte kastat för mer än 2 TD i en enda match hela säsongen. Känns inte som så svårt beslut? (=
Ingram eller Forsett som blivit waivad/cuttad 3 olika gånger i år för att han helt enkelt inte räcker till. Inte läge för fancy play syndrome i slutspelet, kör på dina stabila grabbar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arch (+5) |
|
2016-12-09, 00:06 | #260 |
bara 20 inlägg? Laz, jag faller inte för dina cheating fasoner!! Dalton och Forsett ALL THE WAY!!
2016-12-11, 18:32 | #261 |
Kul när man Julio Jones och Theo Riddick i båda sina lag...
|
|
2016-12-13, 00:57 | #262 |
|
|
2016-12-13, 01:39 | #263 |
Haha snacka om bitter människa som väntat på tillfälle för ge svar på en kommentar ingen annan kommer ihåg förutom du.
BroderH (+10) |
2016-12-13, 03:26 | #264 | |
Citat:
Kändes dock som ett ypperligt tillfälle att påpeka hur pass oviktig w1 är, jag vann grundserien och gjorde mest poäng trots att jag förlorade w1 precis som planerat. Sen passade det extra bra då jag själv fick knocka ut BroderH trots att jag lirade utan QB, flex och kicker. Kul att du valde att kommentera den , hoppas du har det kul i losers bracket. |
||
2016-12-13, 07:58 | #265 | |
Citat:
Haha att du var barnslig och långsynt i ditt sätt att kommentera har vi redan konstaterat. Jah trodde däremot inte att du var dum. Att du ens trodde att BroderHs kommentar betydde något annat än att det var skämt om att du skulle lägga dig första matcherna p.g.a waiver-systemet. Har du en studdig attityd, vilket jag inte har problem med, så får du skaffa bättre psyke. Bravo! Snyggt sätt att "försöka" förlora på... pfft Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10) |
|
2016-12-13, 14:04 | #266 |
Patetiskt att du inte kan diskutera utan att gå till personangrepp. Men intressant att du och dig (eller vilka menar du med vi?) tror er ha så bra koll på vem jag är. Men haters gonna hate.
|
|
2016-12-13, 14:31 | #267 |
Du kan ju knappast sticka under stol med att du har en retsam och överlägsen ton i alla inlägg du skriver, oavsett om det gäller fantasy eller inte.
|
|
2016-12-13, 15:31 | #268 |
Nej det håller jag inte med om. Men visst här i fantasytråden kör jag den stilen till stor grad då jag tycker att smack talk ger en extra krydda till spelet. Men jag har fortfarande möjlighet att hålla isär sak och person.
|
|
2016-12-13, 18:12 | #269 |
Sätt punkt nu eller ta det via PM!
2016-12-13, 18:26 | #270 |
@jaroiten...oavsett att vi inte alltid varit på samma sida så har jag respekterat dig som person. Som fantasy person i ligan är du en jäkla tomte, som man skulle kunna strypa, som Homer gör med Bart ( fantasy ironi/smack talk, bara så vi gör det klart redan nu haha)...men det är din charm och en del av fantasy MSF. Det är inte du som person och en del av hela smack talk jargongen.
Sedan kan jag absolut förstå att vissa inte gillar den typen av fantasy personer...som slänger saker i ansiktet på en, speciellt när det går bra. Det kan ju uppfattas fel. Jag personligen bryr mig inte alls utan tycker mest det är intressant, för då kan jag skjuta tillbaka. Dock så tycker jag att smack talken har varit nästan helt osynlig. Även i våra matcher så har jag tackat för matchen och önskat dig lycka till...utan att få respons. Det däremot, ogillar jag starkt. Att man inte kan önska varandra lycka till och visa en sportslig sida är svagt enligt mig. Oavsett hur mina matcher har gått har jag ALLTID tackat för matchen och önskat min motståndare lycka till. Det är inte mkt begärt tycker jag. ( Gäller ju självklart alla som inte visat den sidan ) Men oavsett så tycker jag att samtliga i Sharp 1 och Sharp 2 har varit grymt härliga och roliga. Sharp 2 har varit lite tyst men det kan man kanske förstå, fokus har väl legat på Sharp 1. Jag vill därför önska alla härliga tomtar en jäkla god jul och tack för en grym säsong. Jag är imponerad av Er alla och tycker Ni är grymt goa gubbar. Ser fram emot att slåss med Er igen nästa år och hoppas på mer smack talk mellan oss. Jag tror att både Adam, Martin och alla andra förstår att detta är en del av jargonen och att ingen är en dålig eller jävlig person. Det är bara som en fin morot...att vilja besegra mina nemesis ännu mer. Jag har varit med i många ligor genom åren och kan utan tvekan säga att denna varit grymt bra. I många ligor så fuskas det, det görs saker av "ledaren" som är tveksamt och det är jävligt dålig ton i de flesta inlägg. Nu ser vi framemot round2 och vi passar på att önska alla lycka till! Kör hårt nu! Och det är min punkt. =)
jaroiten (+5) Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2016-12-13 klockan 18:57. Anledning: =) |
|
2016-12-19, 02:07 | #271 |
|
|
2016-12-19, 02:51 | #272 |
Yawn.
Nästa gång, våga vara lustig innan matchen är över lol
[aka illen] MLB 2010 74-83-7 +1.25u NBA 2013 158-111-5 $$ Senast redigerad av Arch den 2016-12-19 klockan 02:54. |
2016-12-19, 04:25 | #273 |
|
2016-12-24, 22:11 | #274 |
Hahaha fy fan vad du lottade in theilen! Det är helt klart ditt år!
|
|
2016-12-25, 19:29 | #275 |
Ja honom hade jag flyt med. Men det har ju varit min strategi hela säsongen. Satsa hårt på RBs och lita på WR chansningar. Men ännu leder Monsters med 3p. Men Justin Tucker borde fixa biffen ikväll får vi hoppas, för de goda brukar alltid segra till slut. :-)
|
2016-12-26, 10:45 | #276 |
Ett stort grattis till MSF, Sharp 1 och SH Sharp 2. Värdiga vinnare absolut. Jag hoppas få revansch, speciellt mot MSF, kanske redan 2017? Grattis även till Er andra, för en bra och intressant säsong...och framför allt tack för alla härliga drabbningar och matcher. Stort tack till Lazlo som skött ligorna utmärkt. Stort tack till alla seriösa spelare, såg ingen bye och ingen som gav upp. Det är unikt att ha 2st 14lags ligor där alla är aktiva och ingen slutar mid season. Eloge till Er alla. Tack för att jag fick äran att vara med och jag hoppas verkligen det blir en fortsättning. Ni är ett grymt gäng och detta är nog bara början. Utveckling av ligan, live draft på plats hos någon, ja, möjligheterna är många. Jag hoppas verkligen vi tar ligan till nästa nivå 2017 och utvecklar de punkter som vi kanske inte alla är nöjda med. Jag har en säck full med idéer men det tar vi framåt våren. Jag tror att vi kan få ett 2017 som är extra grymt. Varför inte krydda det lite med högre insats, byte till NFL.com fantasy, IDP etc. Men som sagt, det återkommer jag till. Jag kommer ge förslag och givetvis så hoppas jag att vi kanske gör en del ändringar som ger ligan det där lilla extra. Att utveckla en liga varje år är något väldigt positivt och gör att man får lite extra tändvätska varje år. IDP är något jag har en stor kärlek till. Dst är också en viktigt del i fantasy världen. Sharp 1 & 2 ska ju vara ligan som alla vill vara med i, ligan som alla pratar om och som är utan tvekan Sveriges bästa och roligaste liga. NFL Supporter har ju idag en "VIP" liga som jag tycker vi ska överträffa =) Men självklart ska skoj och "allvaret" vara på en bra nivå så vi inte skrämmer bort några. Alla är välkomna givetvis, kunnig och mindre kunnig. Det är ju charmen. Ha ett grymt nyår och jag hoppas som sagt att vi ses igen nästa år. Trots att Ni kanske vill bli av med mig och mina "monolog" smack talks så tror jag nog att jag har varit en person som Ni inte har ogillat allt för mkt. =) Ännu en gång, grattis till MSF och SH och alla Er andra. Extra stort tack till Lazlo som skött detta bra. ( Förutom nu då när han sitter på Bali och skrattar gott...men oroa Er inte...vi vet vart hans brevlåda bor!!! ) Tack och vi ses! MVH / MoTM
Lazlo (+10) Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2016-12-26 klockan 22:45. |
|
2016-12-27, 00:48 | #277 |
Det var rätt så kul, synd bara att min hårdaste matchups över hela laget kom alla förra veckan, plus skador och sånt. Tyvärr hade jag inte så mycket tid som jag hade önskat för att kunna starta beef här och där , men allt i allt, kändes rätt roligt att ha saker att kolla under helgerna
God Jul och Gött Nytt år önskar jag till alla...booze, women and rock'n'roll baby
2016-12-27, 10:34 | #278 |
Japp, roligt var det.
Tack alla! Såg bra ut u grundserien med överlägset mest poäng och 11-2, men snubblade direkt i slutspelet. Bara att borsta av gruset och ta nya tag. Jag är med på allt nästa år. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+10) |
|
2016-12-27, 19:41 | #279 |
Hur cashar man in vinsterna?
Blev tvåa i Liga 2 och tror jag vann Looserbracket i Liga 1 där vi hade pyntat en slant
2016-12-27, 20:20 | #280 |
|
|
2016-12-27, 20:40 | #281 |
Tror inte det funkar för den där looserbracket grejen han snackade om dock. Men annars kan det vara kul att gambla lite med vinsten. Jag satte större delen av vinsten på att Falcons vinner SB i år.
|
|
2016-12-28, 22:34 | #282 |
Administrator
Stort grattis till vinnarna och tack alla för en väl genomförd säsong.
Vinnarna får skicka PM till mig med betalningsinfo så skickar jag över vinstpengarna direkt. Tyvärr för min del så var jag bäst över 11 veckor i liga 1 och sedan typ sämst när det gällde som mest i slutet av säsongen och det blev en riktigt trist avslutning. I liga 2 var man väl aldrig riktigt nära. Peterson som skulle bära mitt lag skadade ju sig ganska omgående och mitt lag var för klent för att överleva en så pass stor och tung skada så tidigt på säsongen. Den gemensamma nämnaren för debaklet i mina lag denna säsongen var väl att jag i båda ligorna hade QB's som förväntades vara top 5 denna säsongen men båda var sämre än top 15 och det blir såklart tufft att ha såna fiaskon på positionen som genererar mest poäng till fantasy laget. Förra säsongen hade jag ju Cam som mer eller mindre bar mitt lag hela vägen till finalen så i år var det väl payback för mitt flyt med honom ifjol. Riktigt roligt och positivt att det finns så många idéer och förslag på eventuella förbättringar för ligan och vi ska givetvis försöka utveckla det hela så att det blir ännu bättre till nästa säsong. Mitt tips är bara att ni skriver ner alla förslag som ni har för annars är det lätt att vi om 9 månader inte kommer ihåg vad man tänkte på för förbättringar under denna säsongen som var. Det går ju utmärkt att skriva ut allting i ett inlägg här i tråden så finns det sparat på ett ställe som är kvar till nästa säsong. Folk kan även spinna vidare på dom idéerna som finns om ni skriver ut vilka tankar och förslag på förbättningar som ni har. Jag hoppas verkligen vi fortsätter att ha ett högt intresse så vi kan få till en liga för nästa säsong. Känslan är att vi utan tvekan bör kunna få ihop minst en liga även då och det ser man redan fram emot. För nästa säsong är det min tur att vinna, det känner jag på mig redan nu! Det känns dock ganska långt till nästa säsong just nu vilket är lite trist men vi har ju fortfarande ett spännande slutspel att följa i NFL! Tyvärr så fick vi inte till någon liga till premiären i NBA denna säsongen då vi saknade någon deltagare. Om det är någon som känner sig sugen att fortsätta med fantasy nu när NFL ligorna är över och vill rikta blickarna mot NBA så får ni gärna säga till så kan vi ju dra igång en liga för andra halvan av NBA säsongen. Så att vi har något att göra i vår! Annars får vi väl se om några månader ifall det kan bli en liga för MLB denna säsongen. Det är ju alldeles för låååååååångt till nästa NFL fantasy säsong så något lär vi ju tävla i fram till dess!
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+20), MrHansson (+25), eddieh (+10) |
|