Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon
Du kanske stör dig på något annat som vi inte stör oss på?
Dessvärre har jag dock den typen av hjärna (som jag trodde alla hade till för något år sen) som kommer ihåg vad folk hade på sig vissa dagar, vilken stol de satt på förra gången man mötte dem i ett rum etc. Eller hur många paket det fanns av en viss vara i affären... Andra exempel är färgen på flaskborsten morsan hade i sin studentlägenhet när jag var fyra år. Förra året när jag besökte henne påminde jag henne om att det fanns en pressad blomma i en bok i hennes bokhylla (hon hade nyligen rensat ut bland gamla böcker men sparat den boken), hon trodde mig inte utan kollade upp det, och där låg den, jag hade sett den en gång 24 år tidigare... Eller att det nedre vänstra stolphålet i karateträningslokalen där jag tränade har två stjärnskruvar och en platt. Saker jag inte vet varför jag kommer ihåg, skulle gärna slippa...
|
Jag stör mig säkert på vissa saker, men så länge det är saker som inte "skadar" mig på något sätt så finns det ingen anledning att spilla energi på sånt