Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-12, 23:55   #1
Sonadar

Sonadars avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 500
Standard

Justera MM efter streaks

Då jag har fått en jävligt tung start på det nya året började jag fundera lite på sätt att bromsa upp massiva förluster, och jag har en liten idé som jag skulle vilja ha feedback på.
Som vissa av er kanske vet gillar jag att flatbetta, tycker det känns "stabilare" och mer logiskt, men idag kom jag att tänka på en liten twist.
Detta "systemet" utnyttjar det faktum att folk (ialafall jag) brukar streaka rejält. Vet ej om det har berott på slumpen eller något annat men det är iallafall i mitt fall ett faktum.

Säg att man utgår från att betta 4% av sin BR på varje spel. Jag bettar för tillfället enbart på NHL och väljer matcher från dagens kort. Om jag har gått plus för dagen när alla spel är klara, bettar jag istället 5% av min BR på morgondagens spel. Om jag då också går plus går jag upp till 6%. Om jag den dagen skulle förlora går jag ner till 4% igen.
Likadant om man förlorar.

Man skulle givetvis kunna variera "procentcapen" och även utgångsbettet från person till person, men i mitt fall känns det rimligt att gå från 1-4% samt 4-8%.

När en streak bryts så går man direkt ner till utgångsprocenten.

Det är mycket möjligt att detta system kan faila, då det statistiskt ska utjämnas, och när man haft en förluststreak så är man "due" för att vinna. Jag tror dock inte rent på detta i praktiken, och nu har jag visserligen inte kollat upp det, men är ganska säker på att detta system hade gett mig högre ROI i sheetet till vänster. Framförallt då jag har en förmåga att sätta mig i förluststreaks.

Vad tror ni sharps? Denna idén kanske redan är förkastad eller praktiseras på håll och kanter, men det känns som en bra idé så länge man håller det inom rimliga nivåer, framförallt det övre taket. Samt att man inte lägger för många spel varje dag.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat