Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-04, 16:30   #18
Moffegrev

Moffegrevs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Vikten går också att göra något åt, men kan tänka mig att det är svårt. Som jag ser det om man får vara lite krass så står du just nu vid ett vägskäl, och har två utvägar;

1. Vägen till lycka
2. Vägen till destruktivitet

Vi börjar med den andra vägen, som är den du är inne på nu. Den här vägen är egentligen inte en väg, utan en slags återvändsgränd som du redan står i. Felet här är att acceptera att du har det dåligt och inte mår bra, vilket är helt jävla fel. Många säger att man kan leva ett jättegott liv med en kraftig övervikt osv, det är tyvärr skitsnack. Självkänslan är förbannat viktig, ingenting fungerar när självkänslan och självförtroendet är på botten, inte ens simpla vardagssaker, man blir helt enkelt lite apatisk.

Den första vägen
Du skriver att du har lyckats gå ned 60kg tidigare, vilket bevisar att du uppenbarligen vet hur du ska göra och vad som måste göras. Du har en akademisk examen, och en utbildning som är guld värd idag om du lyckas hitta något som passar dig. Du är uppenbarligen intelligent, och då förutsätter jag att du har jävligt lätt för att lära dig.

Så om vi börjar med att kolla på dina positiva sidor så räcker egentligen det för att konstatera att du har förutsättningarna för att lyckas, det handlar bara om motivationen och viljestyrkan att genomföra det.

De polare jag har som är "högintelligenta" är egentligen de polarna som har presterat absolut sämst (förutom på iq-tester och högskoleprov och liknande), men han av de tre som det gått bäst för har helt enkelt skitit i all form av statusyrken och hoppade på ett rätt simpelt jobb där han blev kvar och lyckades advancera den vägen. De andra två har fastnat i det här jävla grubblandet och filosoferandet, men det leder oftast inte någonstans förutom till känslan av apati.

Det här skulle kunna vara din väg också. Jobbet behöver inte vara det flashigaste och mest välbetalda, utan det räcker egentligen med att du trivs. Någonstans där tror jag att du måste börja. Sen måste du göra något åt övervikten också, men det verkar du ju ha koll på hur man gör.

Som sagt var, skit i tjejerna för tillfället, det kommer bara stjälpa dig i dagsläget. De kan du fokusera på senare när du styrt upp de mest primära delarna av ditt liv.

Tror 2011 kan bli ditt år. Lycka till!
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat