Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon
Har börjat kolla mer och mer på att automatisera bettingen. Det är väldigt få steg som behövs. På det sättet kan man helt undvika slarvfel och tilt. Nackdelen som det är nu är att jag säkert kommer att glömma bort att ha appet igång när det "gäller". Att få den att dra hem alla dagens lopp och uppdatera statsen för hästar osv kan jag fixa, gör ju det nu med ett klick. Var man hittar hur länge det är kvar till nästa lopp börjar är inget svårt heller att fixa, eller att refresha oddsen i databasen regelbundet. Börjar nog dock med att den "plingar" tre minuter innan loppet börjar om den hittat något spelvärt. På så sätt kan man logga in och ladda upp den genererade XML-filen manuellt allafall och se att allt funkar så långt.
Tänk en bot som "bara" tjänar EN unit om dagen, shit altså det skulle vara nice. Är dock inte så programmeringssugen just nu, sitter mer och labbar med rapporter av olika slag.
|
Pratar vi enbart automatisera mot ATG nu? Som jag förstår det kan man ladda upp en fil, men det finns väl ingen direkt webbtjänst att anropa, med andra ord får man hacka runt lite extra för att ladda upp filen automatiskt, men fullt möjligt antar jag.
Vad gäller övriga bookies har jag inte hört talas om något API, men om man vill ta det steget också får man göra någon "spindel" som imiterar anropen man som människa gör när man placerar bet manuellt, men det är riskfyllt i form av att fel bets kan placeras eller inte placeras alls när man inte har ett supportat API.
Hur som helst är det givetvis väldigt intressant med automatiserad betting, jag kommer dock lägga fokus i början på att få det "serverat på silverfat" (t.ex. mail med vilka hästar jag skall spela till vilket odds och hos vilken bookie) några timmar innan spelstart då många av mina spel går mot fasta odds och således ej behöver vänta intill spelstopp, utöver att trimma algoritmen inför Etapp #2 dvs.
Låter klokt att börja med något alert-system strax innan spelstopp och att du manuellt laddar upp flen.