Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-18, 12:54   #1
papak

papaks avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2331
Standard

2010-12-18 Buducnost - Cibona (Adriatic)

Datum: 2010-12-18
Tid: 19:15
Sport: Basket
Land: Europa
Liga: Adriatic
Match: Buducnost - Cibona

Spel: Buducnost -11
Insats: 8
Odds: 1.917
Bolag: Pinny

Motivering:
Helt obegriplig lina här enligt mig, hade förväntat mig minst -16 eller -17. Buducnost är ett riktigt starkt hemmalag, spelar ett aggresivt försvarsspel och stressar playmakern i motståndarlaget och det är såna lag Rok Stipcevic traditionellt haft stora problem mot. Han har aldrig spelat lysande i Podgorica (Buducnost stad). Idag förväntas Gordic och Otasevic ta hand om honom med sitt aggressiva spel och det är en stor mismatch eftersom Stipcevic troligtvis är trött efter att ha spelat nästan 40 min i varje match han fick inte ens vila i den senaste bortamatchen mot Cholet trots att laget inte hade något att spela för.

Cibona saknar Radosevic med så Dragicevic och Scekic kommer troligtvis ha lekstuga då dom har en fördel gentemot Krstanovic och Zubcic som är riktigt dåliga spelare. Ser inget annat än en total kross av Cibona här, dom spelade bra mot Cholet men lyckades ändå förlora med 14 poäng eller mer och Buducnost är ett sånt lag som börjar starkt, bygger upp sin ledning för att inte släppa tillbaka den och det kommer vara bra mot ett Cibona som vanligtvis sjunker i den andra delen av matchen så har Buducnost byggt upp en stor ledning kommer inte Cibonas frustrerade spelare ha motivationen att spela upp sig.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat