Visa ett inlägg
Gammal 2025-03-24, 19:28   #44
Jajjan

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5948
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Första ögonkastet på startlistorna, gav ingen omedelbar hårfräs på armarna.
Hittade några NG:are, men gissar att spelvärdet urholkas ju närmare start vi kommer.

Hursomhelst kul att kliva in på V75 igen nu när man känner igen något ekipage
tillskillnad från Bjerke, där man är begränsad till bara ett sinne: ÖRAT.
Ingen hårfräs på armarna, skrev jag ovan, men det var sannerligen en fantastisk omgång Åby bjöd på.
Nu talade bakspåren segerspråk och rensade rejält och återigen var det en lotto-tippare som tog hela potten, när alla kunskapsspelarna hamnat i påttan. Avslaget enligt all expertis var Kaffe-hästen i avd 7, som givetvis
vann. Man skall vara j.... försiktig med avslag, många gånger är det bättre att hålla sin käft, än att orsaka massdöd hos följarna.
Undrar hur många system som dog då örat bokat ögon?

Bara att gratulera 25 miljoner Trav-Lotto-tanten, unnar henne varje 25 öring.

Jag hade aldrig lagt 150:- på en Benny (Harry Boy), då hade jag valt Eurojackpot alla dar i veckan.

Nu kommer Solvalla på lördag och jag hoppas men blir förvånad om utdelningen blir 6-siffrig för full bricka.

Oj, vad jag saknar bolaget som la ner efter decennier på nyårsafton,
det underbara plinget i telefonen någon minut före start med ”veckans mäklarbricka ”systemet på max 10.000 rader, där spelläggarna var de duktigaste jag någonsin träffat.
Vinstdelningen på nyårsafton med den påföljande
”hummerpromenaden”.
Då skaldjur inhandlades till min årliga nyårsfest, med färska räkor, ostron av bästa sort, löjrom och svindyr svensk hummer.
Toppat med skumpa av sort.
Trots dessa excesser, för familj och vänner, så startade det nya året med full spelkassa.

I år lär det bli en plusmeny på Donken i bästa fall och spelåret startar
med att parta hundmaten med doggarna.

God tur med spelbesluten på lördag.

Den evige snedseglaren
Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-03-24 klockan 19:38.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat