Citat:
Ursprungligen postat av Mcdonkey
När Reducering.se gör sin reklam så visar de endast sina vinster och inte deras förluster inget unikt i detta alla gör så. Det raderas oftast inom någon vecka. Ingen av utvecklarna visar ROI som vi visade förra året."
Så är det ju med alla andelsbolag ? :-) Inget bolag kan uppvisa en positiv ROI när man vevar ut sådär 50-100 system varje omgång. Enda som tjänar pengar på stryktipset är kioskägarna som kan skapa system utan att själva behöva köpa andelar och få sina 10% i ombudsavgift och skratta hela vägen till banken.
|
Ojojojojojoj och oj. Illa är det om det stämmer att "alla" gör så. Någon av "alla" måste väl ändå hört talas om marknadsföringslagen och framförallt
god marknadsföringssed. Själv tvivlar jag på att "alla" bryter mot i stort sätt samtliga punkter i god marknadsföringssed exempelvis ;
1. Informationen om en produkt/tjänst får inte vara vilseledande,
2. Den totala kostnaden för en produkt/tjänst ska vara tydlig,
3. Det får inte saknas viktiga upplysningar om en produkt/tjänst
osv
När det gäller spelbolag håller jag med om de överdrivna och minst sagt oftast vinklade vinsterna. Dock måste man säga att det oftast går att se hur många bolag och andelar som säljs. Då kan man få en uppfattning om kvaliteten på spelet när reklamen basunerar ut "Fullträff igen! 2:a gången på ett år". Dessutom är det till skillnad från exemplen med Helgardering, inlämnade och betalade spel.
I fallen med låtsasspel vet man alltså inte hur många rader som spelats för att kunna visa upp vinsten, bara där bryts samtliga tre krav i god marknadsföringssed jag listade samt ytterligare punkter.
Dessutom undrar man ju varför "bara spela" 200000 rader och dela upp dessa i mindre system för att vinkla sanningen? Det går ju att spela samtliga rader och dela upp även dessa i mindre filer. Då kan man ju påvisa en sjukt bra ROI. Fullträff varje vecka! Kanske blir det lite för bra för att vara sant. Det gäller att ljuga trovärdigt?
Trovärdigheten för Helgardering och tydligen Reducering.se ökar ju inte med de uttalanden av Anders som ni visar upp. Tvärtom, han tycks ju erkänna bluffen och försvarar sig med att "alla bluffar", särskilt Reducering.se som han tydligen hyser agg mot. Exempelvis brukar inte Skattemyndigheten mfl imponeras av whataboutism. "Ja jag anlitade svart arbetskraft men det gör alla. Kolla bara på våra politiker osv".
Jag blev inte mer sugen på att "slanta upp" efter denna soppa. Nej det var skillnad på 60,70,80 och 90-talen. Pre internet granskades annonser och reklam innan de publicerades i Expressen, Aftonbladet och övrig dagspress. Jag kan garantera att liknande reklamtexter stoppades. I tveksamma fall fick författaren återkomma med mer information. Väldigt sällan återkom författaren med fakta som stödde dessa påståenden. Liknande formuleringar om fantastiska och frekventa vinster förekom i brevlådans direktreklam. Kanske är det någon som minns bluffen "Block-X"?