Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
12-kupongsystemet var inte med de förutsättningar som han ställde upp från början. När man blandar in effekt-hästar/effekt-lopp så blir det en helt annan femma.
Det går att göra med EN spelfil. Det är mer väsentligt än 12 eller 18 eller 3800 system.
Det händer att en fråga kan besvaras med att frågan är felställd. Medför alltid viss OT-risk. Men det är 2023 nu och dags att komma in i matchen.
|
"12 kupongssystemet" var
exakt det han efterfrågade från början.
Gå till inlägg #1:
För många år sedan fick jag en mall för reducerade travsystem med A B C hästar för 4 lopp . . .
Förtydligat med kraven i inlägg #6:
Jag vill välja:
1-Ahäst , 2Bhästar och 3Chästar i 4 lopp.
Och kraven skall vara att 1-2 A 1-2 B och 1-2 C hästar skall vinna.
När det sedan gäller antalet kuponger skriver han att han är osäker, först tror han att det var 7-9. När du framför att "det blir det väldigt många fler kuponger än så" sträcker han sig till att det kanske var 9 eller 12 kuponger i inlägg #14. Det är då han nämner att han vill ha systemet och "bygga om det".
Var i detta ser du honom nämna effekthästar?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Att det sedan finns betydligt mordernare sätt att lämna in sina spel på än via handskriven kupong hos ombud eller posten tror jag de flesta kan skriva under på. Det behöver man inte slå honom i huvudet med. Nino uttrycker själv ganska ödmjukt, trots gliringar, att han avböjer alla förslag om systemprogram som kan skapa systemet. Han ville ha systemet på "papper".
Nej var lite modern nu, det är ändå snart 2024, erkänn att du hade lite fel och be om ursäkt till Nino - han hade rätt.
Dessutom tycks det program du förespråkar
Baratrav största vinst vara taget med ett sån't omodernt system av den typ som Nino efterfrågade.
https://baratrav.se/hall-of-fame/