Citat:
Ursprungligen postat av GGS
Nu håller jag inte på så mycket med fotbollstips, men jag förstår ditt problem. Jag minns när ATG också bara hade hela procenttal och jag trodde jag löst det med att sortera efter mest spelade hästar som ATG tillhandahöll med. Kunde väl aldrig tro att dom med lika procent sorterades efter startnummer… hmm. Men för att återgå till ditt problem så hade nog jag låtit trenden få avgöra vilket tecken som skall rankas först vid lika procent. Positiv före stillastånde, stillastånde före negativ. Men det kanske inte finns så mycket rörelser i procenten för tipstecken?
|
Det var inte min fråga iofs men...
Trender finns det alltid på Stryktipset. Dels skriken, men även snedspelet från alla stående rader som kommer in när kupongen öppnas i början av veckan.
Men eftersom det är heltals% så händer det alltid att insatsfördelningen för enstaka tecken inte rör sig på slutet.
Då krävs alltid annan tie-breaker. Som sagt är det här klart svårlöst. Man får hitta något som man kan vara konsekvent kring.
När det gäller ATG tillhandahåller de insatsen räknat i kr per häst om man har tillgång till AIS.
Dvs att man får det i exakt bråkform. Helt oavrundat.
Så borde SvSp också göra. Men det vill de inte.