Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-02, 06:11   #97
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2227
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Tänker att den viktigaste anledningen till att reducera är att man inte vill betala för rader som knappt ger insatsen tillbaka vid sju rätt. Många ”kafferummet-på-jobbet”-system innehåller kanske inte en enda rad som ger mer än 10.000 kr vid alla rätt. Så dessa system vill man ”slå” i första hand. Jag vet inte hur stor andel av V75-systemen idag som ser ut på detta sättet.

Sen är det mer tycke och smak som avgör om man vill ha en gigantisk ram med mycket slumpreducering eller en mer fokuserad ram med tuffare villkor. Ju mer kunskap desto mer det senare antar jag.
Det går alldeles utmärkt att ha en stor/gigantisk ram och icke-slumpreduceringar.

Men jag håller med dig om att en stor ram och en hel röra av villkor sällan är en bra strategi. De tenderar att jobba emot varandra på svårförutsägbara sätt.

Dock håller jag inte alls med på att jättestor ram automatiskt skulle medföra eller kräva slumpartade reduceringar.

Att skära ner din ram är ett slags brutal reducering det med.

Tänkvärt: För att kunna pricka alla rätt måste man till att börja med ha alla vinnare med på ramen. Sedan är det precis som du säger en smaksak om man vill spricka på att man inte har med en häst på ramen eller att spricka på ett villkor. Det är högst personligt och jag förstår att det finns spelare som föredrar det första av spelarpsykologiska skäl. Men det finns inget inneboende "bättre" med den metoden.