Citat:
Ursprungligen postat av Galten
Jag känner att det vore bra med en utgångsidé för hur man spelar reducerat, istället för att hitta på nya villkor varenda gång. Trots att jag pillat med detta i 20 år så gör jag groteska misstag ibland under tidspress
För bara någon vecka fick jag in en 5%are som A-häst och allt såg magiskt bra ut. Förutom den lilla detaljen att jag krävde en C-häst på systemet. Så allt sprack på det.. Jag hade krävt att jag skulle ranka dåligt för att vinna. Det är otroligt lätt att villa bort sej.
Berglunds sätt att reducera är ju onekligen enkelt och idiotsäkert. Utgångshästar och utskrivet på 2-3 bongar
Eller som det beskrevs högre upp i tråden. Spela helt utan villkor och bara reducera bort utdelningar som ger 5-rätts jackpot
Har ni någon favoritmetod?
|
Din sprickning där är en av de saker som jag har svårast för när jag ser andras system.
Den ENDA anledningen till att en högre rankad häst inte finns kvar till förmån för alla typer av lägre rankade hästar anser jag vara att ett utdelningsvillkor ligger med och jobbar.
Och exakt de ggrna svider det ju minimalt om betrodd häst vinner.
Aldrig ha min-krav för annat än topprankade/u-hästar. Bara max-krav.
Den läxan fick du lära dig den hårda vägen den här gången. Hoppas att det inte var någon livsavgörande summa som gick i stöpet.